Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:36

Britt_Sisi schreef:
mijn lijstje:
O: Halve peer, halve appel en halve banaan
T: Cracker met smeerkaas
M: twee sneetjes brood met een gebakken ei
T: Moet nog wat verzinnen waar ik straks zin in heb
A: Maaltijdsalade (die met kip en paprika van de AH, maar ik haal de meeste pasta pennen er uit)

AH maaltijdsalade in de aanbieding jongens! Bonus kaarten in de aanslag aub. Misschien is die met geitenkaas wat voor jou? Zit geen pasta oid in.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:38

Ik vind geitenkaas niet zo lekker haha! ik vind die met kip echt heel erg lekker, alleen die pasta vult echt te veel. Dus daar eet ik het minst van :)

Ik merk trouwens echt dat mijn maag gekrompen is.. Eerst kon ik dat makkelijk op, net als bijvoorbeeld een heel bord patat met een frikandel.. Nu krijg ik dat niet meer op _O-
Alhoewel, we zullen zien vanavond!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:38

In die salade zitten toch al behoorlijk weinig calorieën, als je het als avondeten eet? En je eet verder ook niet veel, waarom dan de pasta eruit halen?

Oh god ik mis die salades echt. Toen ik bij de AH werkte had ik die altijd als avondeten :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:40

Britt_Sisi schreef:
Ik ontbijt met kwark, havermout, fruit of crackers met avocado oid!

Ik heb vooral moeite met gezonde, lekkere en vullende tussendoortjes. Wat doen jullie als tussendoortjes?

stukje kaas of worst, gekookt eitje, havermoutkoekje, rauwe groente (bleekselderij, paprika, komkommer, tomaat, wortels) appel uit de magnetron met kaneel, blokje extra pure chocola, handje noten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:49

Eulogy schreef:
In die salade zitten toch al behoorlijk weinig calorieën, als je het als avondeten eet? En je eet verder ook niet veel, waarom dan de pasta eruit halen?

Oh god ik mis die salades echt. Toen ik bij de AH werkte had ik die altijd als avondeten :')

Boks :Y)
Ik heb die met kippendijtjes altijd.

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:53

Ik die ene met kip, rucola (?), olijven en die soort parmezaanse kaas of zo? En pasta. Ik ga echt vragen of m'n ouders die willen opsturen :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:55

Danique_G schreef:
Britt_Sisi schreef:
mijn lijstje:
O: Halve peer, halve appel en halve banaan
T: Cracker met smeerkaas
M: twee sneetjes brood met een gebakken ei
T: Moet nog wat verzinnen waar ik straks zin in heb
A: Maaltijdsalade (die met kip en paprika van de AH, maar ik haal de meeste pasta pennen er uit)

AH maaltijdsalade in de aanbieding jongens! Bonus kaarten in de aanslag aub. Misschien is die met geitenkaas wat voor jou? Zit geen pasta oid in.

Ook geen vlees? Anders haal ik die voor vanavond denk ik, zit een beetje krap in tijd qua avondeten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:59

Nee! Geen vlees :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:59

Eulogy schreef:
Ik die ene met kip, rucola (?), olijven en die soort parmezaanse kaas of zo? En pasta. Ik ga echt vragen of m'n ouders die willen opsturen :')

Die is ook lekker! Ik vind pasta alleen lekker als ik echt honger heb, dan is het wel te beuken. Maar anders sla ik ook liever over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:05

Die maaltijdsalades zijn toch super slecht? Dacht dat ik daar een keer een artikel over had gelezen, dat ze echt vol zitten met allemaal rare middeltjes om de boel goed te houden haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:09

ja heb ik ook wel eens gelezen. Maar ze zijn lekker! en tegenwoordig is echt alles slecht voor je haha. ik moet toch wat eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:12

Oh absoluut hoor :j Ik vind salade sowieso niet lekker dus heb ook niet zo veel met die maaltijdsalades haha. Heb er wel eens eentje met kip en geitenkaas ofzo gegeten, dan vreet ik de kip en de kaas eruit en dat is het _O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:15

Ik zie dat sommigen van jullie soms wel een hele lage BMR aanhouden zeg. Ik houd het voorlopig op zo'n 1900 kcal en dan kijken hoe dat gaat in combinatie met extra sporten. Al weleens vaker op die manier succesvol wat kg's verloren, maar mijn hoeveelheid beweging was de laatste tijd op een dieptepunt. :P

O: Couscous 150 g met komkommer
2 plakjes roggebrood met honing
versgeperst sinaasappelsap, half glaasje
T: Nectarines
L: 3 sneedjes met pindakaas + kopje cup a soup
S: krachttraining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:16

Weet je wel wat er bedoeld wordt met BMR dan?

Ik vind die maaltijdsalades echt heerlijk! Zeker die kip ketjap. Bij de Aldi hadden ze vorig jaar ook zo'n heerlijke, beef teriyaki. Die kon ik elke dag wel op! Ik heb geen idee hoe slecht ze verder zijn :))

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:19

Emmaa_ schreef:
Die maaltijdsalades zijn toch super slecht? Dacht dat ik daar een keer een artikel over had gelezen, dat ze echt vol zitten met allemaal rare middeltjes om de boel goed te houden haha

Conserveringsmiddelen zitten zo goed als overal in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:20

Danique_G schreef:
Emmaa_ schreef:

Conserveringsmiddelen zitten zo goed als overal in :)

Klopt, maar dat was volgens mij niet het enige wat er niet helemaal puik aan was. Maar goed, lekker zelf weten natuurlijk.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:20

Kayleigh_ schreef:

Is dit ook zo'n retorische vraag om mezelf te laten nadenken? :Y)

Nee, maar ik lees op andere fora andere ervaringen. En uiteindelijk verschilt het nog per lichaam, altijd ontdekken wat voor jou werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:23

Kahawa schreef:
Kayleigh_ schreef:

Is dit ook zo'n retorische vraag om mezelf te laten nadenken? :Y)

Nee, maar ik lees op andere fora andere ervaringen. En uiteindelijk verschilt het nog per lichaam, altijd ontdekken wat voor jou werkt.

Nee hoor, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn met een BMR van 1900 kcal, tenzij er sprake is van zwaar overgewicht.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:32

Kayleigh_ schreef:
Nee hoor, maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn met een BMR van 1900 kcal, tenzij er sprake is van zwaar overgewicht.

Ik zei ook niet dat dat mijn BMR was, maar dat dat mijn dagelijks caloriedoel is wat ik voorlopig aanhoud icm sporten.

En dat was op het DBB vandaar dat ik 1200 heel laag vind afsteken, maar dat zijn ook mensen met veel spieren, dus voor hen kan dat wel degelijk kloppen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:33

Britt_Sisi schreef:
Ik merk trouwens echt dat mijn maag gekrompen is.. Eerst kon ik dat makkelijk op, net als bijvoorbeeld een heel bord patat met een frikandel.. Nu krijg ik dat niet meer op _O-
Alhoewel, we zullen zien vanavond!

Sinds wanneer kan je maag krimpen :+ ?

Ik maak die maaltijdsalades altijd zelf, stukje kipfilet grillen, cesardressing, uitgebakken spekjes en wat feta. Kan ik voor het geld van die maaltijdsalade meerdere porties van maken. :)
Maaltijdsalades smaken altijd zo chemisch ofzo. Nee niet mijn ding.

Lijstje van vandaag:

O: 2 volkorencrackers kaas/kipfilet
B: 20 min cardio, 40 min kracht
T: 200gr kwark met 0,5 schep whey.
L: 3 crackers, 2x pindapasta 1x kaas
T: blokje 85% chocolade + appel
A: Mexicaanse bonenschotel in een wrap
T: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:42

Je maag is elastisch, die krimpt en groeit :j Als je een periode heel veel eet zal je sneller een hongergevoel krijgen en als je weer een periode minder eet krimpt je maag weer wat. Het is niet veel, maar je kan het echt wel aanzienlijk merken :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:11

Het lijkt mij meer een kwestie van gewenning. Anders zouden mensen die obese zijn toch ook door minder te eten hun maag kunnen laten krimpen. Waarom nemen ze anders een maagverkleining? Ik denk dat het wel kan oprekken, maar verkleinen lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Een elastiek kun je ook oprekken, maar je kan hem niet meer laten krimpen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:14

Je maag kan inderdaad uitzetten, maar dat doet ie altijd als je eet. Hij kan niet blijvend uitrekken of inkrimpen(door medische ingrepen daargelaten). Meer of minder eten is inderdaad vooral gewenning :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:14

Ja, ik heb zoiets ook een keer gelezen Emma. Geloof dat er in dat artikel ook stond dat ze vaak door de dressing en zo calorierijker zijn dan je zou denken (en dus niet altijd zo'n bewuste keuze) maar dat lijkt me een kwestie van op het etiket kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:15

Heeft te maken met wat je jezelf aanleert inderdaad. Niet zozeer met het formaat van je maag.