Hannahfrouk, ik heb eigenlijk met evy opgebouwd naar de 5km. Daarna heb ik mn weken verdeeld in 3 keer per week rennen, 1 x lange afstand 5-7 km (voor mij is dat lang
), 1 x korte afstand 2-5 km met een sneller tempo en 1 x interval, met afwisseling normale tempo en sprintjes... Ik vond de interval altijd super vermoeiend, maar merkte wel dat mijn basistempo erdoor sneller werd...
Wat een afstanden rennen jullie allemaal zeg! ook tijdens zo'n run! Hier in de buurt is bijna niets. Ja met Koninginnendag dan de cityrun en eind maart is de Venloop, maar die is dus al geweest en toen was ik nog niet klaar voor 10 km (nog steeds niet haha!
)Edit: typo
Dat ik straks resultaten heb in de 10,...
(terwijl je dat ook met 6 km p/u kan doen ;d)

Mijn eerste doel was 5 km uitlopen - check , toen 5 km in 30 minuten - check, dan 10 km uitlopen - working on it , en 10 km in een uur. En omdat het lopen me tot nu toe zo goed bevalt zit ik er zelfs aan te denken daarna door te gaan voor de 10 mijl
dan de vorige keer. Ondanks al het getrain. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat mijn basistempo gewoon laag ligt? Of het ligt aan mijn leeftijd ? (48 dus).
en dat werkt juist averechts. Tijdje geleden stond hier in het topic ook van iemand een stukje over je eindtijd verbeteren, dat dat echt minutenwerk per jaar is.
iedereen doet het toch maar mooi!
ik kom ook altijd bont en blauw thuis