[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:52

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:39

Ik ben ook weer 1.4 kg kwijt :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:36

Ik nog steeds hetzelfde :+ irri! Al ruim een week. Binnenkort ff m'n eetpatroon doornemen op alles

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:54

Dinsdag woog ik nog 74,4 en vandaag 73,9!
Ben weer helemaal happy. Op naar de 70!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:02

Ik begrijp er echt geen ene reet van, de ene keer weeg ik 3 kilo minder dan de andere dag, allemaal smorgens. Volgens mij is dat ding gewoon niet goed, ik ga binnenkort wel bij mijn ouders erop staan. Ik merk dat ik afval, maar dit is megademotiverend. Ik eet rond de 1600 kcal en sport erg veel, ik moet haast wel afvallen, kan niet anders toch? Aahhrg!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:48

denice, dan hoor je idd echt af te vallen, goede om even op een andere weegschaal te staan

ik praat al een tijdje niet meer mee omdat het niet goed ging. inmiddeld ben ik helemaal gestopt met mijn medicijnen waardoor ik 13kilo aan kwam. en sinds een week na het stoppen lukt afvallen ook!!
vanochtend woog ik 71,5 dat betekent 4,5 kilo eraf, sinds ongeveer half december. nu nig 8,5 te gaam en dan zit ik op mijn oude gewicht voor de stomme medicijnen (al zal ik wel nog vervamgende medicijnen moeten vinden helaas)
ik ga nu kijken of ik hier ook weer mee kan praten :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:51

Maar Denice, weet niet of je het gister had gelezen, maar spieren zijn zwaarder dan vet.. Meet je jezelf weleens op?? Want daar gaat het uiteindelijk om..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:38

Mijn menu voor vandaag:

O: bakje magere yoghurt met muesli
T: banaan
L: 3 boterhammen met filet, gebraden gehakt en een gekookt ei
T: 2 rijstwafels en een beker halfvolle melk
A: zuurkoolstamppot met spekjes

Kom ik vandaag weer op 1169 kcal en alles in het groen!

Normaal eet ik ook nog een stuk rookworst erbij, maar die laten we vandaag liggen.
Moet keuzes maken, haha.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:09

mag ik me ook hier melden ?

Vorig jaar maart cambrigde gedaan in 3 maanden 12.5 kilo kwijt geraakt , maar toen ik stopte is meer dan de helft weer aangekomen.

Sinds maandag begonnen met Sonja bakker en gisteren even stiekem op de weegschaal gestaan en alweer 1.4 eraf, geloofde het niet dus net weer gestaan en ja hoor nog steeds 1,4 eraf. Ik heb vaker een dieet gedaan met eten maar kwam alsmaar bij.
Tot nu toe werk sonja bakker! *\o/*

Mijn menu :

O : Boterham en cracker met magere american filet en kipfilet
T: Peer
L: 2 boterhammen met aarbeien jam light en selleriesalade
T: Eierkoek
A: Salade van de AH ( ik moet werken tot 8 uur en anders heb ik mijn 200 gr groente niet)
T: schaaltje optimel yoghurt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:20

denice schreef:
Ik begrijp er echt geen ene reet van, de ene keer weeg ik 3 kilo minder dan de andere dag, allemaal smorgens. Volgens mij is dat ding gewoon niet goed, ik ga binnenkort wel bij mijn ouders erop staan. Ik merk dat ik afval, maar dit is megademotiverend. Ik eet rond de 1600 kcal en sport erg veel, ik moet haast wel afvallen, kan niet anders toch? Aahhrg!

Wat frustrerend zeg :(:) doe je alleen cardio of ook spieropbouw? Dan moet je er echt rekening mee houden dat spieren zwaarder zijn dan vet. Maar wel meer calorieën verbranden dan vet.. :) Het wordt gewoon eerst erger :') voor het beter wordt. Heel erg frustrerend!

Ik vertelde een paar pagina's terug dat ik m'n schildklier heb laten controleren, gelukkig is daar niks mee aan de hand. Aan mijn eetpatroon mag/kan ik niks veranderen, ik eet goed.. 6 keer per dag om de 2,5 á 3 uur :) en let op alles wat naar binnen gaat. Het is púúr bewegen, bewegen, bewegen.
In combinatie met ozontherapie, ben ik in ieder geval in één maand 2 x per week ozon therapie + iedere morgen 30 min lopen of zwemmen en 's avonds spieropbouw in totaal 28 cm kwijt geraakt! Mijn gewicht? Is identiek aan het begin gewicht.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:37

Mandarijn12 schreef:
Ik nog steeds hetzelfde :+ irri! Al ruim een week. Binnenkort ff m'n eetpatroon doornemen op alles

Ik ga je hand schudden, ik sta al drie dagen op exact hetzelfde gewicht :') . 69.9 . Maar ik heb ook nog weinig tijd gehad om me een beetje sportief in te zetten. Vandaag ga ik er eens goed tegen aan in het zwembad! Dan zal het wel terug wat naar beneden gaan. Hoop ik :D .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:40

Naath86 schreef:
Maar Denice, weet niet of je het gister had gelezen, maar spieren zijn zwaarder dan vet.. Meet je jezelf weleens op?? Want daar gaat het uiteindelijk om..

Maar dan nog, Denice haar gewicht zou volgens haar weegschaal al een hele tijd vreselijk schommelen in een week. Ik denk niet dat spieren aanmaken ervoor kan zorgen dat je de ene keer anderhalve kilo zou zijn bijgekomen en dan weer drie kilo af bent gevallen etc? Misschien toch geen slecht idee om eens een andere weegschaal te nemen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:46

Heb je gelijk in hoor.. Sommige weegschalen kunnen heel erg schommelen. Heb er thuis ook 1 staan, was vorige week bij de anesthesist, werd ik ook gewogen. Die gaf 's middags in het ziekenhuis 1 kilo minder aan dan mijn eigen diezelfde ochtend!! En in het zh was nog met kleren en schoenen aan!!!! Ik ga binnenkort ook een nieuwe aanschaffen..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:28

Bij de Aldi op dit moment weegschalen in de reclame!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:07

Kwanyin schreef:
Naath86 schreef:

Maar dan nog, Denice haar gewicht zou volgens haar weegschaal al een hele tijd vreselijk schommelen in een week. Ik denk niet dat spieren aanmaken ervoor kan zorgen dat je de ene keer anderhalve kilo zou zijn bijgekomen en dan weer drie kilo af bent gevallen etc? Misschien toch geen slecht idee om eens een andere weegschaal te nemen.

Precies, ik ga me even niet meer wegen en dan zie ik het volgende week wel.

Ik doe boksen en spinnen, wandelen en fietsen. Veel cardio dus. Denk dat ik nu toch wel minstens 5x pw zon anderhalf uur sport..

Naja, ik weet in ieder geval dat ik op de goede weg ben, fijn dat jullie het ook vreemd vinden, dat stelt me gerust.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:28

Digitale weegschalen hebben daar vaker last van, want die moeten een referentiepunt als 0,0KG hebben. En als jij de weegschaal oppakt om te wegen pakt ie dus een nulpunt in de lucht. Zet je 'm vervolgens neer weeg je inderdaad 1,5-3KG meer omdat hij z'n kalibratie kwijt is.

Hoe los je dat nou op? Simpel ;) Zet de weegschaal neer waar je wil wegen (niet op tapijt of een vloerkleed valsspeler, gewoon op een harde ondergrond :P ). Staat ie al aan laat 'm dan uit gaan en zet 'm daarna aan door er even met een voet op te leunen of (als hij dat niet pakt) hem laag bij de grond op te pakken en even te schudden en dan direct weer neer te zetten. Dan begint ie met kalibreren terwijl ie op de grond staat en dan klopt je gewicht elke keer weer :)

Hier weer -0,4 trouwens, nu 99,5KG :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:32

Gefeliciteerd Choiix, jij wou toch dolgraag onder de 100 kg grens komen niet? :D .

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:52

Pfoeh even een dipje hier! Het afvallen gaat super en ik ben inmiddels 20kg. kwijt. Alleen nu merk ik wel dat mijn lijf begint te protesteren. Ik ben moe, heb hoofdpijn, mijn haar valt uit.. Allemaal dingen waar ik niet echt op zit te wachten. Nu zit ik (alweer) te twijfelen om toch maar WW te gaan doen. Dat is minder streng dan wat ik nu doe en dan zou ik toch gewoon weer aan al mijn vitamines kunnen komen zonder deze bij te slikken? Of gewoon nog even door en dan niet meer te hoeven "diëten" en gewoon gezond te kunnen eten? Lastig! Ik wil graag overstappen op superfoods na mijn dieet, alleen ik ben zo bang om aan te komen! Ik ben eindelijk blij met mijn lijf (op die paar laatste kilo's na) en wil niet riskeren weer te dik te worden.. -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:00

Welk dieet volg je Selka en wat houdt het in? Wat het ook is, het is absoluut niet gezond als je haar aan het uitvallen is! Ik geloof overigens niet in diëten waarbij je jezelf moet pijnigen en ontzien van allerlei essentiele voedingsstoffen zodat je in snel-tempo afvalt om dan maar even gewoon gezond te gaan leven.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:11

@Kwanyin, het eet zo min mogelijk dieet? haha
Zelfverzonnen kh-arm achtig iets. Probeer zo rond de 1000 kcal te blijven en dit sinds september. Is dit gezond? Nee denk ik niet, maar veel overgewicht is ook niet gezond en toen mijn gewicht de hoogte bereikte dat ik niet meer vond dat ik op een paard kon stappen was voor mij de emmer vol. Inmiddels kan ik gewoon weer lekker rijden en heb ik 4 maten kleiner van kleding. Alleen mijn lijf is er nu gewoon klaar mee. Maar omdat ik dus al zo lang slecht bezig ben, ben ik bang dat met gewoon gezond eten ik aan ga komen. Vandaar deze tweestrijd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:15

Geen tweestrijd, gezond gaan eten onmiddellijk! 1000 kcal is echt véél te weinig, veel overgewicht of niet. Juist mensen met veel te veel overgewicht mogen zich in het begin nog wat meer permiteren om te eten dan iemand met maar een paar kilo, omdat hun lichaam een veel langere weg nodig heeft. Je lichaam schrééuwt naar je dat je slecht bezig bent, je haar begint uit te vallen! Luister alsjeblieft naar je lijf. En als je daardoor wat aankomt, laat het dan aankomen. Je zal geen 4 kledingmaten meer stijgen als je gewoon gezond eet. Je bent nu veel beter met een paar kilo extra dan met plukken haar die uitvallen. Als je gewoon gezond eet en een beetje oplet, en voldoende beweegt, zak je vanzelf wel terug.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:18

Zo zeg, jij bent goed verkeerd bezig (geweest).. ik zou maar snel op gewoon gezond eten overgaan.
Van gewoon gezond eten wordt je niet te dik - je wordt te dik als je teveel eet, meer cal binnenkrijgt dan dat je verbruikt en als je allerlei overbodige meuk aan een gewoon eetpatroon toevoegt (snacks, snoep etc.). Heb je tijdens je 'eet zo weinig mogelijk dieet' wel een goede multi-vitamine geslikt? Zo nee, dan daar rap mee beginnen want de signalen die je lijf nu geeft duiden op behoorlijke tekorten.
Zo dan, deze strenge dokter heeft gesproken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:41

Ik kom me hier ook maar melden. Op 6 januari ben ik begonnen. Heb me toen ook direct gewogen: 109,8kg.
Dat was meer dan ik verwacht had maar de volgende ochtend bleek dat ik weer eens de maand niet uitgeteld had. Dat scheelt bij mij zomaar 1.5kg. Ik heb me nog niet gewogen, zondag weer.

Ik ben een calorieënteller. Ik probeer iedere dag tussen de 1100 en de 1500kcal te gaan zitten, met een weekgemiddelde van 1300kcal. Maar voel me niet schuldig dat een keer niet lukt. Tot nu toe nogal rommelige dagen gehad maar alleen gisteren is het echt niet gelukt. Ik was heel moe en moest van alles plotseling waardoor ik mijzelf over mijn vermoeidheid heen heb gegeten (en ik ben een kop koffie bij een vriendin gaan halen). Vandaag dus wel een dagje tegen de 1100kcal aan, om het toch weer een beetje te middelen. Ik denk dat ik gisteren rond de 2500kcal heb gegeten, maar ik heb daarnaast dan ook nog een uur gefietst en op allerlei andere manieren actief bezig geweest.

Vanmorgen pas om 11.30 opgestaan dus mijn eetplanning ziet er tot nu toe zo uit:
O: Banaan
T: -
L: 200gr kipfilet
T: appel
A: chicken tonight

Zo kom ik uit pas 1100kcal. In chicken tonight zitten er namelijk ongeveer 700.

Voor mij is een normale dag dit:
O: melk met cornflakes (all bran - 43% vezels)
T: banaan
L: 3 boterhammen ah met 1 ei
T: appel
A: wisselend - 500kcal.

Om even een vergelijk te geven. Mijn naam is trouwens Anneloes, ik ben 1.63m lang en wil graag zo'n 55kg wegen. Ik fiets vrijwel iedere dag naar mijn paard (5km enkele reis) en rij daar ook 2-3 keer in de week op (Victor is een kwpn'er van bijna 1.80m, dus die kan me hebben). Daarnaast ben ik bezig met mijn studie en hoop ik over zo'n 2 jaar me te kunnen aanmelden bij de NatRes.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:52

Knap dat je begonnen bent met afvallen Mizora!
Maar ik vind je streefgewicht niet helemaal reeel..
Ik ben zelf krap aan 1.60 groot en weeg nu 62,5 kilo. Er moet zeker nog wat af, maar bij 55 ben je wel erg dun hoor!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:59

Met 55kg zit ik op een bmi van 20.7, wat keurig in het midden is. Maar goed, ik kijk tegen die tijd wel hoe het precies wordt. Dat kan ik nu ook eigenlijk niet inschatten. Ik ben altijd aan de zware kant geweest (70kg sinds ik uitgegroeid ben). Maar ik vind het zo mooi, echt slanke mensen met voldoende spieropbouw.