In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:30

Dankjewel Riv, erg lief van je, waardeer het echt heel erg :*
De misselijkheid en buikpijn is gelukkig wel over! Ik heb wel echt een gigantisch droge mond maar dat vind ik echt een hilarische bijwerking. Als ik met dit weer van het paard stap kan ik haast niet praten :')
Alleen jammer dat ik me nog zo vreemd voel. Geestelijk zegmaar. Maar goed, laten we hopen dat dat ook een bijwerking is die overgaat.
Kan niet wachten tot ik m'n lieve leventje weer terug heb <3

Haha sorry Janneke, ik stel natuurlijk ook wel erg moeilijke vragen hihi. Fijn dat je blijft reageren. Morgen moet ik even contact opnemen met mijn begeleider omdat m'n AD bijna op is, dan zal ik voor de zekerheid ook nog aan hen navragen of dit veilig is :o
Verder slik ik nog magnesium en Vit D, omdat ik aan dit laatste ook een tekort had!
Bedankt nogmaals, Janneke!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:56

Hahaha ja die droge mond! Daar zeg je me wat! Maf he?
Nou je kan het ook zo zien... het doet tenminste IETS. :')

Wesco

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:10

Ja dat heb ik ook. Ik blijf water drinken.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:01

Droge mond herken ik ook, maar als dat het enige is :p

Fijn dat je bent gaan tekenen Riverrr, hopelijk geeft dat je wat rust in je hoofd :)

Inderdaad knap dat je weer gaat werken _Jorine! Helpt het je om terug wat structuur in je dagen te hebben?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:37

Hoe gaat ie met jou Wes? Afgezien van de droge mond dan ;) Ik ben dan net een goudvis. En klikken tijdens het rijden lukt ook niet zo goed, hihi :)

GG, ben jij ook aan de AD? Welke en hoe werkt dit voor jou :) ?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:20

Gruis, ik neem sinds kort terug 5 mg citalopram. Ik heb dit in het verleden al 2 keer genomen dus ben al bekend met de bijwerkingen, maar ik weet ook dat het normaal gezien zal aanslaan.

De eerste keer duurde het zeker 4 weken voor het aansloeg, en de eerste weken voelde ik me ook echt rot. Maar eenmaal ik op de juiste dosis zat hield ik mezelf telkens voor dat het morgen niet slechter zou zijn dan het vandaag was. Dat leek ook te kloppen, en bijna zonder dat ik het merkte was het alsof het elke dag een heel klein beetje beter ging. Tot ik opeens de oefening kreeg om mijn stemming punten te geven, en ik een pak hoger uitkwam dan de maand ervoor.

Ik hoop echt dat het voor jou ook gaat werken, het haalt er bij mij toch echt wel de scherpe kantjes wat vanaf :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:11

Op dit moment gaat het redelijk. Heb een paar keer paard gereden en op dit moment is dat voldoende. Ik ben elke keer dan weer moe. En doe deeltijd cognitieve gedragstherapie. Ik zal zo blij zijn als ik wat energie zo hebben.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:51

Ja vermoeidheid is killing... Wel fijn dat je even kon paardrijden!

Gisteren op gesprek geweest bij de ggz praktijkondersteuner.
Zij heeft weer gebeld met mijn psych en nu krijg ik maandag te horen hoe of wat.
Ze was het er niet zo mee eens hoe dat is gelopen,dus hoop niet dat ze in discussie zijn gegaan of iets.

Overigens heb ik verschrikkelijke ruzie op mijn werk. Krijg op het moment van alles de schuld, wat niks te maken heeft met mij, en hij word boos omdat ik niet wil vertellen waarom ik steeds weg moet. Maar ja dat gaat hem gewoon niks aan.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:27

vervelend dat het bij sommige zo slecht gaat,, hier gaat het nogsteeds opwaarts, net gebeld dat ik morgen kan beginnen met werken! waarschijnlijk niet voor heel lang maar is wel wat:) over 2 weken waarschijnlijk ook laatste gesprek bij ggz..

ik wens iedereen heel veel sterkte :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:19

Sterkte Riverr, dat maakt het niet leuker. Ik ben vanmorgen bij de eerste persoon van het UWV geweest. Ik heb hem met klem gezegd dat het mij niet om een Wajongg uitkering gaat maar om de begeleiding op woon en werk gebied. Het was een hele aardige man en ik krijg binnenkort een oproep voor een gesprek met de arts. Samen gaan we dan kijken naar wat ik nog wel kan doen en wat niet.

Goed Claudia! fijn dat je iets hebt gevonden.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:59

@ Claudia: fijn dat er nog steeds een stijgende lijn in zit. Wat voor werk ga je doen?
@ Purny: goed gesprek dus?
@ River: wat naar van die sfeer op je werk! :(

Nou hier is weer een dieptepunt bereikt... Gisteren opzich een leuke dag, ik was op bezoek bij een van beste vriendinnetje die opgenomen is in een andere plaats (ken haar ook van een opname) dat was wel gezellig maar toen ik thuis kwam viel ik zo in een gat en heb ik voor het eerst sinds anderhalf jaar weer geautomutileerd... Ik heb er enorm spijt van maar heb tegelijk de drang om het weer te doen..
Laatst bijgewerkt door _Jorine op 07-08-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:03

ik ga huisjes schoonmaken *D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:17

Kun je als je aandrang krijgt even je gedachten ergens anders opzetten? Bijvoorbeeld een stuk lopen of iets anders gaan doen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:10

Dag dames. Heb al een tijdje niet meer meegelezen. Las wel van jou riverrrr. Heel veel sterkte.
hier is de tent geëscaleerd en ik heb zondag mezelf overgedoseerd. Ik zag het niet meer zitten.
dus zit volledig vast. Het wachten is nu op de psychiater. Volgende week had die pas tijd.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:30

Hè wat naar Callum... Ben je wel thuis nu?

@ Purny: ik heb al een stukje gewandeld maar het lijkt niet echt te werken..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:37

River wat balen dat je werk zo tegen zit. Weten ze helemaal niks van je situatie?

Purny dat lijkt mij goed nieuws.

Jorine het zit je niet mee. Misschien heeft het gebeuren met je vriendin toch meer indruk gemaakt.

Callum je had een overdosis genomen? Begrijp ik dat goed?
Wat raar dat je psychiater pas volgende week tijd heeft.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:55

Is er niemand die je kan bellen in zo'n situatie _Jorine? Misschien helpt het als je even niet alleen zit?

Dat vind ik ook wel vreemd callum, dat je psychiater pas volgende week tijd heeft :\ Kan je voorlopig nergens anders terecht voor crisishulp? Het lijkt me geen goed idee als je nog een week zo thuis blijft zitten.

Fijn dat het beter gaat Claudia, hopelijk bevalt het werk je :)

Purny, hopelijk komt er iets uit dat gesprek!

En Riverrr, wat lastig die situatie op het werk -O- Zou het niet helpen als je je situatie uitlegt aan je werkgever? Misschien kan die dan beter begrijpen waarom je vaak weg moet en zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:13

_Jorine schreef:
Hè wat naar Callum... Ben je wel thuis nu?

@ Purny: ik heb al een stukje gewandeld maar het lijkt niet echt te werken..

Dat is jammer. Ik kreeg dat advies van mijn psych. Probeer in ieder geval wat andere dingen te doen...

Thnx iedereen, ik hoop dat ik snel een oproep krijg en duidelijkheid hoe of wat...

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:39

Jorine: vervelend. Misschien moet je iets actievers proberen dan wandelen? Wandelen hielp mij in zo'n situatie ook niet echt omdat het niet actief genoeg was en ik mijn energie er niet van kwijt raakte. Wat soms wel hielp was gaan lopen of fitnessen. En als dat alleen niet genoeg was alles even opschrijven en dan gaan lopen of zo.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:47

Ik heb net mijn sportschoolabonnement opgezegd :+
Zal je tips meenemen!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:41

Als eerste Callum: Jeetje schik ervan... en dan pas volgende week tijd voor je! Dat moet helemaal niet fijn zijn en kan het ook niet begrijpen. Heb je misschien iets aan www.113online.nl ?
Mij helpt het wel eens!

Jorine: :(:) Wat balen! Maar je hebt het heel lang zonder uitgehouden dus dat gaat je nu ook lukken. :)
Niks wat je echt geweldig vind wat je kan doen in zo'n situatie?
Zo heb ik muziek, tekenen, hardlopen of naar mijn paardje (alleen dat laatste is toch wat naar, want ik zit dan nog te veel in mijn eigen wereldje en vind dat altijd wat zonde voor mijn paard)

Purny: Wat goed dat je zo gemotiveerd bent. Denk dat ze dat heel goed waarderen. :)

Claudia: leuk nieuws *\o/* hihi fijn om te horen dat het zo goed gaat. Hou het vast he ;)

Ja wat betreft werk, ik kan dit gewoon niet zeggen. Ik word al de grond in gestampt door mijn chronische rugklachten, laat staan als ze dit ook weten.
Ze moeten gewoon accepteren dat ik weg moet, dat is mijn recht, en het is ook zeker mijn recht om het prive te houden.
Alleen ja het maakt de sfeer er niet makkelijker op :( . Geeft een hoop stress...
Ik ben druk aan het solliciteren, maar word niet eens uitgenodigd. Sterker nog, je hoort gewoon niks -O-

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:46

Ben wel thuis met man die heeft zorgverlof dus ben niet alleen. De crisisdienst hier heeft nooit zo een haast schijnbaar.

Riverrr daar ga ik eens kijken thnx allemaal

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:01

Belachelijk... ik zat vorige keer met alleen zelfmoordgedachten al op de crisisdienst...

Hadden jij en je man geen time out? Is het weer een beetje opgelost?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:19

Sterkte Callum, hier doet de crisisdienst ook niet zo snel iets.

@ River: nee ik vind dat altijd zo lastig om te bedenken, en al helemaal om in te zetten.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:18

Je zou kunnen proberen om een boekje te maken met dingen die je helpen om die gedachten en je zelfdestructieve gedrag tegen te gaan. Bijvoorbeeld als je iets gedaan hebt waardoor jfe merkt dat het beter gaat, kan je dat opschrijven. Als je dan merkt dat het weer even minder gaat, kan je altijd terug gaan kijken in dat boekje om te zien wat je kan doen om het terug beter te laten gaan.