[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:23

Ja! Maar heb alleen de puntjes laten knippen, want vond dat de kapster er niet echt verstand van had en durfde het niet aan bij haar. :') Maar ga het sowieso doen, alleen dan bij een andere kapsalon.

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:36

:( Nu is mijn bericht van de pagina af. Huilen. xd

Nog even iets anders; ik moet mijn haar vanaf vandaag dus uit mijn gezicht halen op de een of andere manier, voor mijn werk. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen zonder al te veel als een idioot rond te lopen? xd Mijn pony/dinges is niet al te lang namelijk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:30

Eowyn3003 schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik kijk hier altijd even als ik bijna naar de kapper ga en het is weer bijna zover... Nu zag ik jouw foto Frummels, en wauw ik vind het echt super! Ik ben een beetje jaloers op je mooie haar :P en ik vroeg mij af of het mij ook zou staan?
Ik zie er wel erg jong uit vind ik, dus misschien maakt een rechte froe me nog jonger?

Jullie hulp zou heel welkom zijn! :)

Dankje! Nou zo mooi is mijn haar niet hoor haha het is super dun en kroezig, dus ik draag het altijd vast en ben elke ochtend een half uur met de stijltang in de weer :+ maar fijn dat het mooi lijkt haha :D
Ik denk dat het jou heel leuk zou staan! :j Je kunt het altijd proberen, t is zo weer aangegroeid :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:44

Heeft er ooit iemand hier toevallig lichtblond haar donkerder geverft met casting creme gloss van loreal? :)
Ben benieuwd of dit mogelijk is en of het resultaat niet groen/oranje is..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:01

Na lang nadenken toch maar de stap gezet om mijn haar donderdag weer blond te verven(ontkleuren ect.)
Ik weet helaas dat je haar er dood van gaat -O-
Mis mijn blonde haar zo erg, heb het nu zelf roodbruin. Ben benieuwd. Volgens de kapper ging het totaal 125,- kosten.
Is dat een normale prijs?

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:27

Ik ga toch maar weer terug naar het oude vetrouwde koper bruin! Misschien omdat ik het niet gewend ben, maar mijn huidskleur lijkt zo grauw en geen stralende huid. Wat ik met de koperbruin juist wel heb!
Alleen mijn haar was zoooooo droog, dat ik besloot om op m'n vrije dag even langs de tuinen te gaan om shampoo en conditioner in te slaan .. En daar heb ik absoluut geen spijt van, na de eerste wasbeurt jeetje mina! Nu een week verder voelt me haar al een stuk beter aan, nu volgende week alleen nog even knippen en dan blijf ik voorlopig van me haar af!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:48

Bunga schreef:
Heeft er ooit iemand hier toevallig lichtblond haar donkerder geverft met casting creme gloss van loreal? :)

Van licht naar donker is bijna nooit een probleem. Daar gaat je haar niet groen of oranje van worden. Dat probleem heb je alleen als je van donker naar licht wil verven en dan vooral als je je haar al een keer hebt geverfd.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:09

spreek uit ervaring: van blond naar een askleur ondertoon kan weleens raar uitvallen.. en van donker naar licht idd kan oranje uitslaan.. maar daar heb je zilvershampoo voor maar dan kan het paars uitslaan hihi

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:46

britv, Welke shampoo en conditioner heb je gehaald?

Yasmine, je haar kan wel degelijk groenig worden als je donkerder gaat!

Mijn laatste keer verven is echt verknalt bij de kapper. Ze heeft het wel geprobeerd goed te maken.
Maar nu 2 weken later ziet het er echt niet meer uit. Dus baal als ene stekker.
Misschien toch maat een SOS kit bestellen. En dan alles eruit en weer opnieuw verven.
Maar vrees dat ik dan alsnog vlekken krijg. Door het oplichten enzo.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:43

Yasmine schreef:
Bunga schreef:

Van licht naar donker is bijna nooit een probleem. Daar gaat je haar niet groen of oranje van worden. Dat probleem heb je alleen als je van donker naar licht wil verven en dan vooral als je je haar al een keer hebt geverfd.

juist wel hoor. van licht naar donker zorgt heel vaak voor een groene / grijze waas over je haar. ik spreek uit ervaring hahah. je moet zorgen dat er rood in de haarverf zit. dat zorgt dat je geen groen gaat zien.

britv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:50

Needje ik heb nu de shampoo en conditioner van dr organic! En mijn haar was echt superdroog, als ik sochtends wakker werd zat het super erg in de klit. Zelfs dat is bijna weg, ik heb in die winkel advies gevraagd welke bij mijn haar zou passen!
En inderdaad van blond naar donker heb je een hele grote kans dat je een grauwe kleur krijgt wanneer er geen warmte in je nieuwe kleur zit.
Of je moet je haar voorpigmenteren of een verf met een rode/koper kleur gebruiken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:52

Thnx!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:27

Even een vraagje welke haar verf halen jullie meestal ? en waar ? weten jullie een niet te duren en goede shampoo ?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:53

Een poosje geleden is er een stuk of 10 cm (?) van mijn haar af gegaan :D Had ik veel eerder moeten doen!

Ik had gisteren trouwens een krultang besteld en vanochtend mijn haar gekruld, het zit er nog steeds in en ik heb zelfs net geborsteld! Echt een superkrultang :D

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:50

Yasmine schreef:
Bunga schreef:

juist wel hoor. van licht naar donker zorgt heel vaak voor een groene / grijze waas over je haar. ik spreek uit ervaring hahah. je moet zorgen dat er rood in de haarverf zit. dat zorgt dat je geen groen gaat zien.

idd! heel belangrijk! ik ben na heel wat verf beurten en geld eindelijk van groene gloed af! ik heb denk ik nog liever een oranje gloed dan een groene gloed.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:55

nog een vraagje: ik wil van die glamour krullen maken met mijn remington stijltang.. maar wordt heel raar dus dan maak ik het steeds stijl.. hoe doen jullie die het doen, dat? ik hoorde eerst veel haarlak erin spuiten?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:03

Youtube is your best friend!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:07

i know.. maar miss zijn er wel mensen met trucjes hier..daar is t topic toch voor? :o

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:08

ik heb vanmiddag me haar bruin geverfd maar me haar is iets te donker geworden zit bijna tegen het zwart aan iemand enig idee hoe ik het iets lichter kan krijgen ? of gewoon wachten tot dat het lichter is wordt ?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:23

Krullen maken met een stijltang zou ik inderdaad even op youtube gaan zoeken! Staan echt honderden verschillende manieren/filmpjes :)

Iemand tips om krullen in je haar te HOUDEN? Ik heb lang haar, vrijwel geen laagjes.. En als ik m'n krullen er eenmaal in heb dan zitten ze mooi...

...voor 20 minuten ^)

Het zakt zo ontzettend snel uit bij mij, maakt niet uit hoeveel haarlak ik gebruik (niet té veel natuurlijk want wil niet van dat stijve haar :+ ). Het vreemde is, zou ik met nat haar naar bed gaan en dan 's ochtends wakker worden, blijven de slagen en krullen er wel de hele dag in zitten (alleen zien die er niet uit _O- )

Dus... iemand?!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:38

@JLLN_

Ook bij moe niet de hele dag maar wel aardig lang:
Eest doe Ik mousse in voordat ik föhn dan is je haar wat stugger, en krullen goed laten afkoelen voordat je eraan zit. Dan spray ik elke krul apart in om daarna even een hele grove kam erdoorheen te gaan en dan nog over mijn hele haar sprayen.

Meestal pak ik aan elke kant een plukje en zet ik die vast met een schuifspeldje om alles op zijn plaats te houden anders ga ik eraan zitten.

Krullen doe ik door mijn lok apart vast te zetten, dan van de rest de bovenste helft ook weer omhoog vast om zo laag voor laag te gaan krullen. Ook krul ik de lokken naast mijn gezicht naar achter af maar de volgende weer naar mijn gezicht toen en dan weer van me af zo gaan ze niet in elkaar hangen.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:41

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:44

Hoe weet je dat een verf een.rode gloed heeft zonder dat het een echte roodtint is zoals.mahonie? Want daar hou ik niet van.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:24

lovelynutia schreef:
@JLLN_

Ook bij moe niet de hele dag maar wel aardig lang:
Eest doe Ik mousse in voordat ik föhn dan is je haar wat stugger, en krullen goed laten afkoelen voordat je eraan zit. Dan spray ik elke krul apart in om daarna even een hele grove kam erdoorheen te gaan en dan nog over mijn hele haar sprayen.

Meestal pak ik aan elke kant een plukje en zet ik die vast met een schuifspeldje om alles op zijn plaats te houden anders ga ik eraan zitten.

Krullen doe ik door mijn lok apart vast te zetten, dan van de rest de bovenste helft ook weer omhoog vast om zo laag voor laag te gaan krullen. Ook krul ik de lokken naast mijn gezicht naar achter af maar de volgende weer naar mijn gezicht toen en dan weer van me af zo gaan ze niet in elkaar hangen.

Krullen laat ik zelf ook altijd afkoelen :j Doorkammen doe ik eigenlijk altijd met mijn vingers! Maar dat wat je zegt van je af en naar je toe krullen doe ik ook :) Anders gaat het inderdaad allemaal in elkaar hangen. Hoeveel mousse gebruik je dan? Ik doe daar nooit veel van in, vind dat zo'n takke spul :o Daar voelt m'n haar zo vies van aan.. Als dat er in zit wil ik het er altijd meteen weer uitborstelen :D

@vigo_is_lief; werkt dat ook met haar zonder laagjes? :P Heb je hem zelf trouwens? Of is het puur gebaseerd op dat filmpje.. Ik weet niet hoe makkelijk het haar van dat meisje krult :P

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:29

chOcodipJ schreef:
idd! heel belangrijk! ik ben na heel wat verf beurten en geld eindelijk van groene gloed af! ik heb denk ik nog liever een oranje gloed dan een groene gloed.

ja precies, dat vond ik ook.. oranje is ten minste nog een beetje natuurlijk, groen gewoon écht niet! ik had zelfs grijs-groen. ook echt niet mooi. :n dat van mij was gelukkig na 1 keer een rode spoeling wel helemaal weg.