Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:17

Wat een mooie bronzer van EL! Die heb ik eigenlijk nog nooit gezien?
En welkom Davinia :D

Dank! Mijn haar is met daglicht duidelijk wat donkerder plus de voorste plukken waren behoorlijk licht dus die zijn dat na het verven ook nog. Maar mijn moeder zag het niet eens :') Ik zei al, de kleur past blijkbaar zo goed bij me dat het niet opvalt! En zo voelt het ook, alsof dit mijn eigen kleur is, raar!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:51

Djilna schreef:
Inmiddels gevonden?

Ja hij lag onder de verwarming gelukkig was deze nog niet aangeweest *\o/*

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:41

Djilna schreef:
Bij deze foto van bruin haar en de MAC. Wel kunstlicht.. Heb mijn ogen met 2 tinten roze opgemaakt maar dat kun je zo niet zien. Maar kan best die lipstick, toch? :P
[im/g]http://img.photobucket.com/albums/v319/Djilan/2013-09-27215518_zps5eb95466.jpg[/img]

Staat je heel mooi, die haarkleur! Erg mooi! :D

Leuk artikel, catrice dupes van de naked palettes! :D Morgen maar eens naar de kruidvat om een aantal te halen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:58

Iemand van jullie hier ervaring met foundations van Lancome of Chanel?
Ik merkte vandaar dat mijn Bourjois Healthymix in kleur 54 wat te donker begint te worden, maar zag in de winkel geen verschil tussen 54 (beige) en de 53(beige clair). Dus bij Douglas advies gevraagd en heb 2 monsters mee, van Chanel (Perf Luminiere kl40) en Lancome (Teint Idole Kl35). Beide zo'n 44 euro voor 30ml en dat is nogal wat. Twijfel om eens voor zo'n dure te gaan of toch te kijken bij Bourjois, Loreal ed..
Gebruik nl niet vaak foundation, eigenlijk vnl in de winter. Dus gebruik geen grote hoeveelheden, maar ruim 40 euro is toch best prijzig.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:53

Ja ik met beide, alleen wel andere varianten. :P Heb hier van chanel 2 vitalumiere aqua's staan (2 kleuren) en 1 lancome teint miracle. Beide foundations met een lichte dekking. Persoonlijk vind ik op het moment die van lancome fijner, erg natuurlijk en blijft goed zitten. Je ziet van dichtbij haast niet dat ik foundation op heb. Die van chanel vind ik fijner voor in de zomer, maar deze hebben natuurlijk wel een andere formule dan die die jij hebt getest. Maar als ik tussen beide zou moeten kiezen zou ik denk ik voor lancome gaan. :)
Je haar staat trouwens mooi!

En ik zag nog leuke aankopen langskomen! :)

Heb vandaag nog met 30% een illusion d'ombre van chanel gekocht en een tonic van shiseido. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:58

Ik ga hier ook maar eens meepraten denk ik. Ben de laatste tijd nogal een make-up freak geworden := Na jarenlang zonder make-up of met een zeer minimaal beetje de deur uit te gaan gooi ik dat nou allemaal overboord en ga ik voor wat chiquer.

Ondertussen is er hier een aardige collectie aangeschaft, het enige waar ik alleen nog naar op zoek ben is een fijn nude palet, of in ieder geval natuurlijke tinten. Het liefst wil ik er niet al te veel geld aan uitgeven (natuurlijk) maar in een goed everyday palet die ik ook gerust naar school kan dragen ben ik best bereid wat te investeren. Heb wel een fijn smokey palet, maar daar zitten nogal wat glitters in en vind ik toch te heftig voor op school.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 02:17

Wellicht de naked 1,2 of basics? Afhankelijk van of je van warme of koele tinten houd :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:37

Whoops.. weer naar de sephora geweest :=
Stila 'in the light' pallette gehaald en een eyeliner van kat von d :D

en heb een beautyinstider pasje yay. Had dat alleen beter de vorige keer al kunnen doen want dan had ik al 130 dollar meer erop gehad ): en bij 350 dollar word je VIB maar vrees dat ik daar nu niet meer aan ga komen.. alhoewel :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:40

Suus___ schreef:
Wellicht de naked 1,2 of basics? Afhankelijk van of je van warme of koele tinten houd :)

Zou dan voor de basics gaan :j
Vind de naked's nog best wel shiney als je echt naturel over wilt komen..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:14

Djilna de teint miracle van Lancome is wel echt een aanrader die heb ik nu ook. Inderdaad blijft goed zitten ik gebruik geen primer en poeder hem ook niet af. Ik heb een lichte dekking en gebruik maar 1 pompje gebruik hem nu dagelijks en breng hem aan met de foundationkwast van Zoeva. Kan hem je echt aanraden

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:59

Dank voor de tip :)
Aangezien mijn niet bestaande budget ga ik toch eerst die van Yves Rocher eens proberen. Zie daar zoveel lovende worden bij staan. Vergelijkbaar met de dure merken zoals Lancome, Estee Lauder ed. En nu met 50% korting voor 9,90.. Op de gok een kleur. Mocht het te licht zijn meng ik het wel met de Bourjois :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:43

Ik zit ook te overwegen om een iets duurdere foundation te kopen en Lancome is wel goed dus? :)
Moet nog steeds die kwast bij Zoeva bestellen, lijkt me echt een fijne kwast om alles mee aan te brengen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:09

Ja, mij bevalt Lancôme goed! Maar ik zou gewoon advies vragen bij de Douglas, dan kunnen zij kijken wat het beste bij je past. Want andere merken hebben natuurlijk ook fijne foundations, en niet alle foundations van hetzelfde merk zijn even fijn. :)
Ik heb ook een keer een hele fijne van Clinique gehad, maar niet meer herkocht omdat ik liever iets had met een lichte dekking en deze had een medium dekking. Maar die is dus bijv wel fijn. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:41

Foundation draag ik echt niet meer :n Heb van mezelf al een hele droge huid en als ik iets anders op m'n gezicht dan dagcreme, bbcream en wat poeder gebruik kan ik mijn hele huid er zowat afkrabben aan het einde van de dag. Onder de schrale plekken en het gaat zo trekken....

Van welk merk is het "basics" palet dan? Misschien een domme vraag haha. Zit ook wat rond te kijken bij ELF, heb daar eerder dingen besteld en vond het eigenlijk wel prima. Zijn die palets een beetje aan te raden? Wou er ook een blush vandaan halen.. Heb op dit moment een heel tof kleurtje maar die is heeeeel gepigmenteerd, wat ik vooral 's morgens met mijn slaapdronken kop altijd een beetje moeilijk vind om te corrigeren

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:45

Sleek heeft ook een Au naturel pallete :) Sleek is echt een super budget merk. Heb er 4 paletten van en 1 face form kit. Wil nog een blush by 3 palette maar heb op dit moment geen geld voor make uo.

Al vond ik gisteren op Beautylab een artikel over Catrice mono dupes van de naked 1 & 2 paletten!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:30

Ik heb ook heel veel sleek maar de au naturel heeft geen hele mooie highliter vind ik..
Basics is net als de naked paletten van urban decay

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:36

Urban Decay vind ik dan wel weer aardig aan de prijs. Heb er ook al naar zitten kijken maar als ik ga investeren in een écht duur palet ga ik denk ik voor eentje van MAC

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:54

Catrice heeft ook een nude paletje dat fijn schijnt te zijn. Heb hem wel eens zien liggen, heeft volgensmij iets van 6 kleuren en zag er idd wel mooi uit.
UD is idd wel vrij duur maar het is wel echt het geld waard. Je hebt bij Naked 1 of 2 12 kleurtjes voor ong €45, wat dan uiteindelijk wel meevalt. Persoonlijk vind ik UD trouwens absoluut niet onderdoen voor MAC, tot nu toe vind ik UD zelfs beter. :P Heb even op de verpakkingen gekeken, in Naked 2 zit 12 x 1.3g en een MAC quad heeft in totaal 5.6g (dus 4 kleurtjes), dus eigenlijk valt de prijs van UD dan wel mee. :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 23:49

Lees hier veel ervaring ;) dus misschien kunnen jullie me helpen?
Ik heb last van pigment vlekken en wil deze graag een beetje camoufleren. De meeste producten accentueren juist. Ik zoek een product wat makkelijk in gebruik is en goed houdt. De ergste plek zit op mijn bovenlip en aangezien ik veel sport( ook zweet :D )is dat dus meteen een lastige plek om iets houdbaars op te gebruiken. Hebben jullie misschien tips voor mij?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:45

Een client van mij die had een tattoo in zijn gezicht die hij camoufleerde met een soort schminck. Dit haalde hij bij een grimeur en dit leek echt heel natuurlijk!
Dit zou misschien ook wat voor jou kunnen zijn als normale make-up niet voldoende een oplossing biedt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:47

Loose schreef:
Catrice heeft ook een nude paletje dat fijn schijnt te zijn. Heb hem wel eens zien liggen, heeft volgensmij iets van 6 kleuren en zag er idd wel mooi uit.
UD is idd wel vrij duur maar het is wel echt het geld waard. Je hebt bij Naked 1 of 2 12 kleurtjes voor ong €45, wat dan uiteindelijk wel meevalt. Persoonlijk vind ik UD trouwens absoluut niet onderdoen voor MAC, tot nu toe vind ik UD zelfs beter. :P Heb even op de verpakkingen gekeken, in Naked 2 zit 12 x 1.3g en een MAC quad heeft in totaal 5.6g (dus 4 kleurtjes), dus eigenlijk valt de prijs van UD dan wel mee. :D

die van catrice heb ik ook. Hij heeft goede pigmentatie hij kan wel wat stoffig zijn ik vermoed dat UD dat niet heeft :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:26

Ik heb ook die van catrice, en UD basics. Basics is echt voor als je een mooie nude look wilt maken, met alleen maar matte kleuren op een semi highlighter na. Die van catrice is ook fijn alleen idd redelijk wat fall-out. Maar dat vind ik echt een Sjimmie palette.

De kwaliteit van UD is wel echt helemaal top, geen fall-out en ondanks de lichte kleuren super gepigmenteerd.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:54

Dank je wel Corelli, ik ga eens informeren!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:14

Ik zoek een goede kwast om oogpotlood mee te blenden onder m'n oog. De lijn te vervagen met oogschaduw, zeg maar. Weten jullie hier een goede kwast voor? :) Bij mij blijft het telkens een dikke streep.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:48

Die van UD vind ik niet echt stoffig worden nee, vergeleken bij mijn Pupa oogschaduws. Fall out heb ik wel eens tijdens het aanbrengen, maar dat verschild ook per soort oogschaduw. Met matte oogschaduw heb ik het eigenlijk nooit, hoe meer shimmer hoe groter de kans op fall out (en natuurlijk hoe meer je op je kwast pakt ;) ).

Fortuna22: Heb je al wel eens een goed dekkende concealer geprobeerd in een kleur die echt bij jouw huid past? Als het goed is zou je dan niks/niet veel ervan moeten zien. :) Misschien kan je je eens bij MAC laten adviseren, die weten altijd wel echt waar ze het over hebben heb ik het idee. :D En dan kunnen ze het ook nog bij je aanbrengen, zodat je kan zien of het echt goed is. :)

Davinia_: Ik gebruik daar meestal zo'n klein plat kwastje voor (zoiets), of een wat rondere die uitloopt in een punt (zoiets). Bij http://www.themakeupspot.nl hebben ze veel kwasten voor niet al teveel geld.

Ik had trouwens een Zoeva oogschaduwkwasten set besteld, omdat ik niet helemaal tevreden was over die van Real Techniques. Die Zoeva bevielen eerst heel goed, maar de kwaliteit is niet helemaal zoals ik zou willen. Ik weet niet hoe lang ik ze nu heb, denk een maand ofzo en was ze elk weekend dus dan zouden ze nu 4 keer gewassen zijn. Ik merk dat na elke keer wassen de fluffy kwasten steeds meer fluffy worden en de haartjes uit gaan staan. Volgensmij was ik ze ook niet heel raar ofzo, gewoon met kwastenwasspul en ik ga er niet aan zitten wrijven oid.
Denk dat ik dan binnenkort sommige kwasten toch maar langzaamaan ga vervangen voor MAC kwasten of die Japanse die Glossi heeft, en anders kan ik altijd eerst nog Sigma proberen. :P