[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:27

MeFlower schreef:
Hoi,
Over 2 dagen heb ik een afspraak om een Mirena (spiraaltje) te laten plaatsen. Ik zag er al erg tegenop, omdat ik nog maagd ben, maar nu helemaal. Ik heb namelijk sinds vorige week een vaginale schimmelinfectie te pakken. Niet voor het eerst overigens. En nu is door de crème die ik daarvoor gekregen heb, mijn vagina erg geïrriteerd. Ik heb geprobeerd om 2 vingers naar binnen te brengen en dat doet erg zeer + jeuken. Maar overmorgen is de plaatsing van Mirena al. Ik heb eigenlijk geen zin om nog een maand te wachten met de plaatsing, maar ik vraag me af of het verstandig is om het nu te doen.
Wat denken jullie?

Ik ben bang dat je geen andere keus hebt..
Wanneer je een vaginale infectie hebt/soa gaan ze nooit een spiraaltje plaatsen! Dit kan dan nl richting je eierstokken slaan...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:09

Gloa schreef:
Ja onder de 21 valt dat onder verzekering. Helaas voor mij niet.

Implanon zelf geloof ik 180,-
Plaatsen afhankelijk of je het bij ha doet of bij de gyn.
Bij gyn was ik 440,- kwijt.
Maar word gedekt waardoor je alleen je eigen risico betaald.
Bij mij iig. Ben 23 jr

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:28

sMieke schreef:
dankje moonfish! die producten zijn geen probleem, mijn broer werkt bij nutramin en die levert dat allemaal zelf :) die had me ook al jodium gegeven :)

Toevallig zelf vanmorgen 2 capsules met zeewier genomen wat ongeveer 1 mg jodium is volgens de waardes op de zak.
Ongesteld en kwam schor en gaar mijn bed uit. :')
Normaal kan je echt rustig de aanbevolen dosis nemen maar ik sta er om bekend op minimaal erg goed te reageren.
Maar ik slaap er heeeeeerlijk op, ben een moeilijke slaper maar de meeste mensen slapen als ze het voor het slapen nemen juist NIET meer. :Y)

Er zijn wel redelijk veel opties hoor in die richting hoor om het beter te krijgen/mogelijk op te lossen. :j
Je hormoonhuishouding qua progesteron/oestrogeen kan ook schildklier en bijnierklachten geven als dat niet klopt.
Zelf rommelde ik een paar weken geleden met jodium/bijnierconcentraat en dat wilde niet heel erg vanwege het gevoelige reageren.
Toen progesteron creme gekocht en binnen een dag energie zat, bij mij zit de oorzaak dus bij mijn hormonen.
(Dat klopt ook wel, want dit is weer gekomen na een expiriment met de nuvaring.)
Heb getwijfeld of ik inderdaad naar een arts zou stappen omdat mijn schildklier het niet goed deed overduidelijk, maar als je aan de Thyrax begint schijn je er lastig van af te kunnen komen mogelijk. Plus dat ze via de andere wegen zeggen dat schildklier een secundair probleem is en de bijnieren het primaire.
Vandaar mijn keuze om eerst te kijken of ik het via andere wegen op kon lossen en ik moet zeggen dat het heel goed gaat.
Dat schildklier gebeuren heb ik ook pas sinds de nuvaring, dus ik wilde daarvoor niet direct op zwaar geschut. :o

Google eens op de hormoonfactor, progesteron creme Dr. Lee, en oestrogeendominantie ( http://www.medivera.nl/Oestrogeen.pdf ) .
Het Weston price forum is ook interessant, die kijken ook naar voeding en supplementen die mogelijk goed kunnen doen. :)
Er bestaat trouwens ook hypofyse en schildklier concentraat, daar zit alleen geen Thyroxine meer in bij de schildklier concentraat.
Een site die dat allemaal veel goedkoper heeft is www.Iherb.com

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:46

Barbabientje schreef:
Ik ben bang dat je geen andere keus hebt..
Wanneer je een vaginale infectie hebt/soa gaan ze nooit een spiraaltje plaatsen! Dit kan dan nl richting je eierstokken slaan...

Ik ben het dus met jou eens, maar de assistente denkt dat het gewoon door gaat.
Ik heb gevraagd of de huisarts mij morgen belt, want ik ben er ook niet gerust op.

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:48

Dan zou ik persoonlijk zeggen dat je een maandje wilt wachten. De assistente kan dit wel makkelijk roepen, maar het is niet haar baarmoeder waar straks een infectie in gaat zitten. Ik zou deze gok met mijn lijf absoluut niet aan durven, er gaan verschillende instrumenten van je vagina je baarmoedermond in, de kans dat er onderweg iets opgepikt en overgebracht wordt is groot.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:49

De assistente denkt dat het gewoon doorgaat? Wat onprofessioneel zeg.. :=
Ik zou er maar vanuit gaan dat het niet doorgaat!

Zou de gok er niet op willen wagen, stel je voor dat het naar binnenslaat inderdaad..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:58

Ik heb zelfs een hele test moeten doen om te kijken of ik niets had qua infecties... Dus denk dat het inderdaad niet door gaat.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:02

Ik denk ook dat het niet doorgaat ;). Maar zijn er gevallen bekend waarbij een infectie zich verplaatste naar de baarmoeder(hals)? Niet dat ik daar op zit te wachten, maar gewoon uit interesse.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:12

vivan schreef:
Hooi!

Ik heb een beetje een raar vraagje. Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met de pil. Na de eerste maand slikken had ik natuurlijk een stopweek. Dit was echt de verschrikkelijkste week ever _O- echt hele zieke krampen, ben toen ook 3 dagen niet naar school geweest. Heb ik nooit eerder gehad, en daarna gelukkig ook nooit meer.
Maar op een gegeven moment ging ik naar de WC en toen had ik weer hele erge krampen. Wat nu komt is best vies... Ik zat daar en opeens komt er een heel klompje bloed uit. Nou, toen dacht ik: oh ik zal wel veel baarmoederslijmvlies moeten afgeven ofzo. Totdat ik, super raar, een half jaartje geleden bedacht dat het misschien wel iets anders zou kunnen zijn...
Ik heb dus langer dan anderhalf jaar (in augustus 2 jaar) een vriend, en we begonnen pas nadat ik begonnen was met de pil sex zonder rubber te hebben, gewoon omdat we het beiden niet fijn vonden. Maar ik vroeg me dus af of het misschien kon dat ik toen een spontane abortus had. (waar ik overigens, klinkt heel cru, blij mee ben, zou er niet aan moeten denken om nu al een kind te hebben, ben net 18 _O-). Ik zit er wel een beetje mee op een of andere manier, en heb dit ook eigenlijk nog aan niemand verteld... En hier was dus een topic voor dus dacht, vraag het hier.

Pff ik voel me een beetje awkward _O- Maar ok.

Nu heb ik verder geen problemen met de pil :) dus nu is alles weer goed, maar deze vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd...

Ik denk het niet.. Dat hebben meerdere mensen als je ongesteld bent dat er klontjes bloed komen..
Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam gelukkig, maar ik denk dat je dat wel voelde hoor.. Weeen doen heeeeeeeel veeeeeelll pijn, en 1937827386273 x erger dan een heftige menstruatiepijn ;)

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:18

Mando schreef:
Gisteren naar de gyn geweest omdat ik altijd hefitg ongi was en wilde kijken of ik in aanmerking kwam voor een nova sure behandeling.
Helaas niet ivm vleesboom dus de andere optie was een spiraaltje.
Nu lees ik daar verschillende ervaringen over maar daar laten we ons niet van weerhouden om het toch te doen.
Die zit dan 5 jaar en ach dan hoop ik de overgang al te hebben gehad.

Maar voor mensen die geen kinderen (meer) willenis die nova sure behandeling ook wel een optie misschien.

Ik heb van heel veel meiden/ dames gehoord dat ze de eerste maanden echt geweldig vonden die novaring en daarna allemaal stemmingswisselingen kregen. Niet zo fijn dus.

En spriaal is ideaal vond ik.. Alleen kreeg ik ook stemmingswisselingen.. Heel vreemd.. En kwam ook extra aan daardoor, bij mij is hij eruit, vond het ook echt geen pijn doen ( vergeleken met weeen haha) eruit halen ook niet, het enigste nadeel, dat t werd gezet , stond ik later ij de winkel en viel ik bijna flauw. Hele dag beroerd geweest.. Kan je nagaan wat het met je lijf doet...

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:06

kashmira schreef:
Mando schreef:
Gisteren naar de gyn geweest omdat ik altijd hefitg ongi was en wilde kijken of ik in aanmerking kwam voor een nova sure behandeling.
Helaas niet ivm vleesboom dus de andere optie was een spiraaltje.
Nu lees ik daar verschillende ervaringen over maar daar laten we ons niet van weerhouden om het toch te doen.
Die zit dan 5 jaar en ach dan hoop ik de overgang al te hebben gehad.

Maar voor mensen die geen kinderen (meer) willenis die nova sure behandeling ook wel een optie misschien.

Ik heb van heel veel meiden/ dames gehoord dat ze de eerste maanden echt geweldig vonden die novaring en daarna allemaal stemmingswisselingen kregen. Niet zo fijn dus.

En spriaal is ideaal vond ik.. Alleen kreeg ik ook stemmingswisselingen.. Heel vreemd.. En kwam ook extra aan daardoor, bij mij is hij eruit, vond het ook echt geen pijn doen ( vergeleken met weeen haha) eruit halen ook niet, het enigste nadeel, dat t werd gezet , stond ik later ij de winkel en viel ik bijna flauw. Hele dag beroerd geweest.. Kan je nagaan wat het met je lijf doet...

Er wordt hier niet over de nuvaring gepraat maar over de nova sure behandeling:
Behandeling met NovaSure bestaat uit een snelle, eenvoudige, eenmalige verwijdering van het baarmoederslijmvlies. Bij deze minimaal invasieve procedure wordt door middel van elektrische energie het slijmvlies van de baarmoeder verwijderd om zo de menstruatiebloedingen beter onder controle te krijgen.

Daarnaast ben ik na 3 maanden nogsteeds onwijs tevreden met mijn nuvaring

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:34

Ohhhh... Dan heb ik niet goed gelezen sorry

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:58

MeFlower schreef:
Ik denk ook dat het niet doorgaat ;). Maar zijn er gevallen bekend waarbij een infectie zich verplaatste naar de baarmoeder(hals)? Niet dat ik daar op zit te wachten, maar gewoon uit interesse.

Heel makkelijk zelfs :j

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:20

Vertel, Barbabientje. Ik luister / lees :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:16

Ik lees nog niets...
Maar in ieder geval gaat het maandag door, niet morgen (vrijdag).
Het kan geen gevaar omdat een schimmelinfectie geen kwaad kan voor baarmoederhals/baarmoeder. Dus dan weten we dat ook weer!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:50

Ik laat 7 juni mijn Mirena spiraaltje zetten bij de gynaecoloog.
Hoe is hier de ervaring met pijn tijdens het zetten en pijn na het zetten?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:14

Tijdens: 3 keer enkele seconden op je tanden bijten, maar gelukkig zo gebeurd :j
Na: ik heb de volgende dag 1 flinke kramp gehad en daarna niks geen last meer.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:50

ZoeyDercks schreef:
Ik laat 7 juni mijn Mirena spiraaltje zetten bij de gynaecoloog.
Hoe is hier de ervaring met pijn tijdens het zetten en pijn na het zetten?

Ik zelf vond het echt niks voorstellen... Maar dat komt denk ik cht omdat ik al een kleintje heb.. En aangezien je tijdens de bevalling getoucheerd wordt , vond ik dit nou niet pijnlijk ofzo.. Maar ik denk als je geen kind hebt gehad dat je dan wel denkt. Oeh een beetje pijn.. Zoals ik eerder zei.. Vergeleken met een wee is dit echt niks.. *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:09

Ik zou haast zeggen.... ontspan, blik op oneindig en denk maar aan een lekker warm tropisch oord. _O-

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:31

Haha oke ik zal aan dat tropische oord denken ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:43

Even een vraagje was de pil gister vergeten de pil van gister heb ik vanochtend genomen is dat een probleem ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:11

Ik kan kiezen van de Huisarts;
- Door gaan met de prikpil (Depo Provera)
- Stoppen met de prikpil
Of beginnen met de Implanon..

Ik twijfel nog al wat ik zou nemen de Prikpil of de Implanon.
Als ik helemaal zou stoppen dan kom ik waarschijnlijk weer in mn oude ritme (6 x een Migraine aanval in een maand tijd).

Wat zou een aanrader zijn volgens jullie?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:24

Chantaliiejj schreef:
Even een vraagje was de pil gister vergeten de pil van gister heb ik vanochtend genomen is dat een probleem ?

Even je bijsluiter doorlezen. Bij die van mij was het in de eerste week gevaarlijk.. In de tweede week moest je na het vegeten van de pil na de strip meteen aan de volgende beginnen, en in de derde week kon je het beste met de strip stoppen en met de stopweek beginnen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:29

En dan is natuurlijk nog de vraag wat is vanochtend? Binnen 12 uur is er namelijk niks aan de hand. Dus hoe laat slik je normaal in de avond de pil en hoe laat vanochtend?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:56

neem normaal de pil in om half 6 en heb hem 12 uur weer ingenomen