Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:41

Ja ik heb dus nu een mat zwarte fiets dus dat poetsen moet ik nog even wat op bedenken, wil natuurlijk niet dat ze gaat glimmen (ja het is een ze :o )

Ik was trouwens altijd met autoshampoo en dat werkt echt wel goed hoor!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:04

Hoe maken jullie de ketting schoon na een stuk MTBen?? Ik las dat de hogedrukspuit slecht is..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:10

Met de tuinslag, daarna met een doek even helemaal droog maken en dan weer invetten.

Dat doe ik trouwens al als mijn fiets maar een beetje vies is.... Als ik geen zin heb om helemaal de tuinslang te pakken doe ik het even met de gieter, maar soms is iets meer druk nodig......
Hoge druk zou ik idd ook niet doen, maar de meeste hoge druk reiniger kun je toch ook minder sterk afstellen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:11

Suus__ schreef:
Hoe maken jullie de ketting schoon na een stuk MTBen?? Ik las dat de hogedrukspuit slecht is..

Als de ketting echt smerig is, dan heb ik zoiets speciaals van de fietsenwinkel 'kettingreiniger' dat ik erover doe met een kwast. Dat haalt alle troep er af en uit; Maar dan moet je ook de ketting terug smeren. Als het niet echt super vies is, dan neem ik gewoon de tuinslang op een dunne straal

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:14

De gieter is ook een goed idee inderdaad! Ik heb ook zo'n blauw kastje besteld met borsteltjes er in, ben benieuwd :)

Achteraf druppel ik er ook een speciaal vet op, gekocht bij de fietsenmaker.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:11

Gave fiets sakkia!

Ik ontvet mijn ketting eerst helemaal, en gebruik dan viking juice (volgens mij) om m te smeren.
Maar moet zeggen dat ik dat eigenlijk vaker zou moeten doen, schoonmaken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:40

Goedenavond ...overdag niet echt tijd gehad te reageren .
Wel vluchtig bij gelezen hier .

@Sakkia : Heb je al gevonden op Strava ... :j
Binnenkort zie je outdoor bike trainingen verschijnen bij mij .
Dit jaar tot nu toe wel indoor flink getraind .
Een foto van je nieuwe fiets had ik natuurlijk al gezien ..
Qua conditie , werk aan de winkel dus . ~~}>

@Suus_ : Ik heb zo,n ontvetter ? waar ik de fiets en de ketting mee kan schoonmaken .De MTB/ racefiets spuit ik met de tuinslang schoon .
Beide fietsen vaker gepoetst afgelopen jaar dan mijn auto O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:02

Hmm, olie moet ik ook eens achteraan. Ik haal nu alleen voor en na het fietsen een droge doek over de ketting. Niet goed bezig dus..? :+

Qua fietsen heb ik de smaak wel weer te pakken! Deze week al drie keer geweest inmiddels en ik vind het heerlijk. Morgen weer!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:40

Time2Tri schreef:
@Suus_ : Ik heb zo,n ontvetter ? waar ik de fiets en de ketting mee kan schoonmaken .De MTB/ racefiets spuit ik met de tuinslang schoon .
Beide fietsen vaker gepoetst afgelopen jaar dan mijn auto O:)

Goede tip! Haha dat van die auto/fiets _O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:37

@Suus_ : Auto wassen/schoonmaken is echt niet mijn favo
bezigheid :=

@Renee : Olie hoeft er niet altijd op hoor ..te veel is ook niet goed .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:39

Frame ligt bij de straler :)
Eind van de week retour en dan opbouwen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:53

MuSLi schreef:
Frame ligt bij de straler :)
Eind van de week retour en dan opbouwen!

*\o/* ...Spannend ...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:51

Time2Tri schreef:
@Suus_ : Auto wassen/schoonmaken is echt niet mijn favo
bezigheid :=

Fietsen is ook veel gezonder voor je! :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:08

Ik heb afgelopen zondag via marktplaats dus een Mio 315 HC fietsnavigatie op de kop getikt. Gisteren kreeg ik het binnen en het ding ziet er gewoon als nieuw uit. De hartslagband was zelfs nog nooit gebruikt.

Weet nog niet wanneer ik het ga testen want zolang het onder 0 blijft zit ik lekker binnen op de tacx :+

Spannend MuSLi, ben heel benieuwd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:20

I love my Mio.. Zelf dan de 505 HC, maar dat verschilt niet zo heel veel.
Behalve dan dat de mijne wifi heeft en dat makkelijk verzend naar MioShare.
Super apparaatje, ga je echt plezier aan beleven. Vooral de surprise me functie ;)

Ik ben ook heel benieuwd. Ben nog in afwachting van de stickers van mijn voorvork.
En mijn roze spaaknipples. Die zijn echt supertof!
Vriend is alleen minder blij, want hij had net mijn nieuwe wielen af en nu moet het weer anders :') 8-)
En ben nu nog aan het bedenken wat ik met mijn kabels wil.. Zwart/grijs/wit/roze?

Veel te veel keuze tegenwoordig..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:23

Wat een werkje! maar ik denk dat het resultaat wel prachtig zal zijn :D

Vandaag of morgen mijn fiets poetsen, dan gaat hij weg voor onderhoud en dan ben ik klaar voor 'het nieuwe seizoen'

Op de planning in de zomer: fietstoch van ofwel 65 of anders 110 km. Zelf wil ik liever voor de 65 gaan, want ik ben bang dat de 110 nog teveel gaat zijn voor mij, maar men fietsgenoot is overtuigd dat het moet lukken :') ik ben benieuwd xD

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:37

Als je bij een groepje aansluit, trap je die 110km zo weg.
Dat is echt waar.. En als je met z'n tweeën gaat, blijf je er gewoon lekker achter fietsen.
Scheelt een hoop energie en dan red je dat wel hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:54

Zijn die Mio fietsnavigaties écht fijn? Ik heb een autonavigatie gehad van Mio en die liep zo vaak vast.. Ik durf er gewoon niet aan :')
En bij de surprise functie, kun je dan gewoon een aantal kilometers ingeven en maakt hij dan zelf een route? Of hoe werkt dat?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

Ja ik heb het ding dus nog niet gebruikt, maar er gisteren wel veel mee lopen prutsen en ben er nu al tevreden mee. Touchscreen werkt goed en is snel. Ik vind het gebruiksvriendelijk met "navigeren" binnen het toestel zelf, alles is duidelijk en overzichtelijk.
Ik heb zelf al twee routes van Mioshare naar de mio gedownload, werkt dus ook goed.

De suprise me functie werkt als volgt: Je geeft aan wat je wilt, dus een rondje of naar een specifiek adres o.i.d. Dan geef je het aantal km's in wat je wilt rijden of de tijd die je kwijt wilt zijn als je een specifiek aantal km per uur fietst. De mio berekent dan 3 routes waar je uit kunt kiezen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:37

MuSLi schreef:
Dat is echt waar.. En als je met z'n tweeën gaat, blijf je er gewoon lekker achter fietsen.

ah is dat? ik denk het langste dat ik nu al gereden heb zal iets zijn van een 60km, dat was ergens in december. Dus ik dacht als ik pakweg maart ergens terug begin te fietsen, moet het wel mogelijk zijn om tegen augustus 65 te halen :') maar 110 is bijna het dubbele :p

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:07

The_Cat schreef:
MuSLi schreef:

ah is dat? ik denk het langste dat ik nu al gereden heb zal iets zijn van een 60km, dat was ergens in december. Dus ik dacht als ik pakweg maart ergens terug begin te fietsen, moet het wel mogelijk zijn om tegen augustus 65 te halen :') maar 110 is bijna het dubbele :p

Ik had ook tot vorig jaar nog nooit meer dan 60/65km gereden. Maar dan wel vaak alleen/met twee.
In juni ging ik toen meedoen met een toertocht in een groepje, 110km. Uiteindelijk 117km.
Dat ging echt prima :j Niet al te druk om maken, gewoon fietsen en dan komt het zeker goed..

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:11

Joh 110 kan je met een beetje training wel aan. Desnoods stop je regelmatig. Maakt helemaal niet uit! Een jaar of 6 geleden fietste ik telkens een kilometer of 25. Tot ik het in mijn hoofd haalde om op een dag naar Enschede te fietsen en weer terug (kilometer of 180 XD). Zo dat heb ik geweten,3 dagen helemaal kapot, maar wel gahaald XD

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:21

The_Cat schreef:
Op de planning in de zomer: fietstoch van ofwel 65 of anders 110 km. Zelf wil ik liever voor de 65 gaan, want ik ben bang dat de 110 nog teveel gaat zijn voor mij, maar men fietsgenoot is overtuigd dat het moet lukken :') ik ben benieuwd xD

Gaat lukken joh , als je straks regelmatig een rondje gaat moet dat geen
probleem zijn ..

Hier sinds maandag verkouden ..dus sport pauze deze week -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:58

The_Cat, ik heb vorig jaar heel impulsief meegedaan aan een toertocht van mijn werk terwijl ik in januari nog nooit een racefiets had gezien en in juni was de tocht. Vanaf februari was ik begonnen met trainen en ik heb met twee vingers in de neus 125 km gefietst. Regelmatig stoppen (elke 40 km ong) en niet boven je kunnen fietsen zijn wel de sleutel tot succes hoor. O ja, ik woog toen bijna 90 kg en had een conditie van niks. Dus het kán :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:37

Oké :p jullie praten me in ieder geval wel goed moed in :) misschien toch maar inschrijven voor de 110 dan, het zou in ieder geval een leuk doel zijn (en natuurlijk wat uitdagender dan de 65 :p )