Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:40

Kiwipitje schreef:
Pfff nee dan zou ik er ook geen zin in hebben als het moet. Ze kunnen toch ook op een andere manier betrokken zijn in plaats van zo dwingend? Succes!

Net als te horen krijgen dat ze rond mijn uitgerekende datum een huisje in de buurt gehuurd hebben?

Heb de nodige ruzies hierover al gehad met mn vriend en ik moet me aanpassen

Dus ik heb ook gezegd ik hoop dat ik vier weken te vroeg beval dan of twee weken te laat. Dus ben benieuwd haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:44

Sterkte dan maar Marlis :=

Mooie aankopen weer allemaal

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:44

Wat denken ze te komen doen dan? Ramen wassen of gaan ze gewoon fietstochten in de omgeving maken? Ik zou daar ook heel slecht op gaan hoor := Als ze nu al zo opdringerig zijn hoe gaat dat dan straks?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:45

Pff en je vriend vindt dat wel leuk of accepteert het gewoon?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:46

Kiwipitje schreef:
Wat denken ze te komen doen dan? Ramen wassen of gaan ze gewoon fietstochten in de omgeving maken? Ik zou daar ook heel slecht op gaan hoor := Als ze nu al zo opdringerig zijn hoe gaat dat dan straks?

Als de baby geboren is gaan ze toch niet anderhalf uur rijden als ze ook in de buurt kunnen zijn...

Uhm wie zeg dat ik op bezoek zit te wachten en wie zegt meerdere dagen achter elkaar.

Eerste die mogen komen zijn mijn zus en ouders. Maar mn vriend kan en wil dat niet begrijpen want zijn ouders zijn met zo belangrijk. Heb al vaak gezegd ik.lig straks te bevallen en jij niet. En weet niet eens hoe ik uit de bevalling kom, is maar afwachten altijd toch.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:46

Hier gisteravond uit eten met de schoonfamilie in een nieuw restaurant hier in de buurt, heel leuk! En daarna zouden we nog 'even' naar groot tentfeest in t dorp, dat werd dus laat :') en straks nog wedstrijd, ik denk de laatste keer hoor :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:47

QueenE schreef:

Die vind dat ik niet reëel ben en dat ik normaal moet doen hierin dus regelmatig is het t erg gezellig bij ons haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:47

QueenE schreef:
Hier gisteravond uit eten met de schoonfamilie in een nieuw restaurant hier in de buurt, heel leuk! En daarna zouden we nog 'even' naar groot tentfeest in t dorp, dat werd dus laat :') en straks nog wedstrijd, ik denk de laatste keer hoor :P

Succes met de wedstrijd. Druk weekendje dus

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 10:56

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Vandaag weer verder met de kleertjes :) jullie nog plannen?
Proberen orde in deze chaos te scheppen. Waarom klopt er niks van de maten? En hoe krijg je dit handig in de kast? Sorteren op kort en lang? Of op maat? :=

[ [url=m/uqa7GS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja irritant is dat.. Per merk zit er weer verschil in hoe groot het valt. Ik zou de pakjes vergelijken en dan op die manier in de kast hangen. Bij twijfel de grotere bij de kleinere anders heb je kans dat de kleine te laat aan bod komen als ze kleiner vallen.

Heb hier nu een lade per maat.. Als het gewassen is, ga ik het nog een keer netjes opvouwen.

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:20

Mijn schoonmoeder is sinds gisteren ochtend hier en ligt op de bank te slapen nu. Heb het wel getroffen, is een lief mens. Maar ga haar in de kraamweek ook echt niet dagelijks over de vloer willen hebben hoor, mijn hemel _O-

Gelukkig vind mijn vriend dat ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 11:21

Azmay schreef:
Mijn schoonmoeder is sinds gisteren ochtend hier en ligt op de bank te slapen nu. Heb het wel getroffen, is een lief mens. Maar ga haar in de kraamweek ook echt niet dagelijks over de vloer willen hebben hoor, mijn hemel _O-

Gelukkig vind mijn vriend dat ook.

Hahaha speciaal naar jullie gekomen voor een tukkie?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:25

Daar zou ik ook niet gelukkig van worden Marlis :=

Ik wilde dat nog aan jullie vragen. Hoe doen jullie dat met je schoonmoeder?

We hebben een prima band maar zijn niet close. Andere interesses en manier van leven. Mijn moeder gaat woensdag mee naar een echo maar ik zit er echt niet op te wachten dat mijn schoonmoeder mee gaat := Ik ben pas met mijn moeder naar Babypark geweest en dat gaat heel relaxed. Mijn schoonmoeder heeft een hele andere smaak en laat regelmatig tweedehands meubels etc zien die opgeknapt moeten worden terwijl ik heb aangegeven liever niks wil schuren en verven.

Ergens vind ik het vervelend voor haar, maar het is ook niet zo dat ze spontaan langskomt of even belt. Ze schiet ook niet aan als ze bijv. kippenvoer gaat halen hier verderop in de straat en hier langs komt :+ Mijn moeder stelt regelmatig dingen voor, we bellen vaak, ze komt langs en heeft altijd interesse.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:27

Ik heb een schoonmoeder van goud. Ze komt van de week ramen wassen omdat ze per se iets wil doen. Ze is heel lang kraamverzorgster geweest maar begrijpt ook dat we tijd voor onszelf nodig hebben. Meestal :P Maar mijn man is zelf heel goed in grenzen aangeven en heel duidelijk naar zijn ouders en dat scheelt de wereld.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:29

Wat leuk als die kleren, zo schattig <3 En goede inspiratie ook haha.
Goed idee ook van dat aparte wasmandje en het waszakje voor de sokjes! :D

Marlis ik snap je hélemaal! Ik zou ook echt niet zitten te wachten op elke dag bezoek van (schoon)ouders.. . Je wilt het toch eerst gewoon met je eigen gezin uitzoeken... Jammer dat je vriend dat niet lijkt te snappen. Maar ik begrijp je schoonouders daar dan ook niet helemaal in, dat die dat niet kunnen begrijpen...
Succes ermee in elk geval!

QueenE succes met de wedstrijd straks! :) Ben je brak of valt het mee? ;)

Azmay haha mooi zo'n slapende schoonmoeder op de bank. Heeft ze niet goed geslapen vannacht?

Het is denk ik wel belangrijk om het eerst met je eigen gezinnetje alles op de rit te krijgen voordat je allemaal bezoek over de vloer krijgt. Wel echt vervelend als het bezoek zelf dat niet lijkt te begrijpen.
Mijn vriend en ik hebben ook afgesproken dat bij ons eerst mijn ouders bij ons komen. Zoals Marlis ook al zegt, ik moet de bevalling/keizersnede ondergaan. Wil dan eerst mijn eigen ouders zien, daarna komen de schoonouders aan de beurt. Gelukkig snapt mijn vriend ook. :)

Fijne zondag allemaal! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 11:32

Marlis schreef:
QueenE schreef:

Die vind dat ik niet reëel ben en dat ik normaal moet doen hierin dus regelmatig is het t erg gezellig bij ons haha.

Wat rot zeg dat het zo gaat.. Zeker als de verwachting al is dat er niks te zien valt. Snap dat je daar met alle drukte helemaal geen behoefte aan hebt. Duim nu extra voor je dat ze zich toch mooi laat zien voor jou.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 11:34

Kiwipitje schreef:
Ik heb een schoonmoeder van goud. Ze komt van de week ramen wassen omdat ze per se iets wil doen. Ze is heel lang kraamverzorgster geweest maar begrijpt ook dat we tijd voor onszelf nodig hebben. Meestal :P Maar mijn man is zelf heel goed in grenzen aangeven en heel duidelijk naar zijn ouders en dat scheelt de wereld.

Hier ook een hele lieve schoonmoeder maar respecteert het direct als ik tegengas geef of vriendelijk bedank voor iets. Ben ook niet het type dat netjes blijft als dat niet het geval is.. Dus ze kent me langer dan vandaag. Maar ben echt heel blij met haar want ze staat wel altijd voor ons klaar als het nodig is en ze is een van de weinige die de honden over zou kunnen nemen. Dus weet dat de kans groot is dat ze daar vooral in het begin bij gaat springen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:35

Jammer dat je vriend je daar niet in steunt Marlis, dat lijkt me erg rot.

Zo sta ik er ook in Mriek :j Ik/wij vrouwen ga/gaan op dat moment even voor (dus mijn moeder) en daarna zijn ouders.

Dat klinkt als een droom kiwi!

Mijn vriend stelde gisteren voor om ipv wekenlang kraamvisite na een paar weken een kraamfeest te geven. Familie en goede vrienden gaan natuurlijk al eerder langskomen, dat zijn gelukkig mensen die niet boos worden als we ze wegsturen.

Wat vinden jullie daarvan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 11:39

@marlis Ik lees trouwens regelmatig dat de kraamzorg ook heel goed is in het afremmen van (ongewenst) bezoek. Misschien kun je het daar eens aankaarten?

@charlotte lijkt mij de hel :') maar ik houd dan ook helemaal niet van grote groepen mensen in huis die ik moet gaan vermaken en lijkt mij voor zo'n baby ook best heftig.. Veel drukte en misschien ook veel mensen die 'm dan ineens willen vasthouden etc. Ik houd het wel bij zelf bezoek inplannen wanneer het ons uit komt :) maar ben benieuwd naar de rest van de meningen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:48

Over de volgorde van schoonouders / mijn moeder heb ik eigenlijk nog niet nagedacht := We komen er al totaal niet uit hoe we het willen met peetooms / peettantes want we hebben allebei alleen een broertje.

Kraamfeest leek mij altijd wel een goed idee, maar nu het bijna zo ver is zie ik dat toch niet zo zitten. Je krijgt (denk ik) veel meer mensen over de vloer die anders niet op kraamvisite zouden komen en een deel van de mensen wil / gaat ook nog 'gewoon' op kraamvisite komen. Verder hou ik niet zo van grote groepen mensen dus het past ook gewoon minder goed bij ons. Als je dat wel leuk vind kan het denk ik een mooie oplossing zijn, maar zou dat wel echt ruim na de geboorte plannen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:51

Wat fijn al die lieve schoonmoeders. :) Mijne is ook heel lief, alleen voelt zich wel snel achtergesteld. Komt door haar eigen onzekerheid, maar is soms ook wel eens lastig en vervelend. Gelukkig komt mijn vriend goed op voor onze/mijn grenzen. Vind ik soms wel eens moeilijk om die aan te geven omdat ik mensen dan niet wil beledigen.

Phoej, een kraamfeest klinkt heel leuk. Alleen is het dan wel echt ineens een huis vol met mensen. Denk dat ik dan liever de mensen verspreid zou hebben over de weken in plaats van allemaal in één keer. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:58

Mijn schoonmoeder wil soms wel te veel zorgen hoor. Als het aan haar lag stond er een hoog-laag bed en een tuinstoel in de woonkamer, maar ik ben dan ook gewoon duidelijk dat ik dat niet wil. Soms begint ze ergens nog een tweede keer over maar over het algemeen weet ze prima dat dat geen zin heeft. Mijn schoonvader is heel rustig dus daar sowieso geen problemen mee. Ze kijken wel allebei heel erg uit naar de komst van de kleine :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 11:58

Regelen jullie trouwens allemaal ook iets voor de kleine in een testament?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:00

Gnome schreef:

Ja, we waren bezig met een testament opstellen toen ik zwanger bleek. Dus hebben Ted er gelijk in meegenomen. :) (scheelde weer geld haha)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:02

Gnome schreef:
Ja dat gaan we wel doen, maar moeten ons testament daarvoor nog aan laten passen dus dan mogen we weer geld schokken -O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:05

Ik zie het meer als 1 hele zware middag maar dan zijn we er wel vanaf.

Mijn vriend werkt 6 dagen per week en ‘s avonds is hij ook nog meerdere dagen per week naar klanten. Moet er niet aan denken dat ik ‘s avonds en/of op zaterdagen alleen alle kraamvisite moet ontvangen.

Wij hebben nog niks geregeld. Ook geen samenlevingscontract := Ik heb 12,5 jaar geroepen dat ik wil trouwen (zonder poespas) zodat alles goed geregeld is, ook voor een kleine. Vriend wilde nooit; als je trouwt moet je ook weer scheiden en dat is zo’n gedoe. Ik vond dat altijd een vreselijk antwoord. Nu wil hij heel graag trouwen en ik een soort van niet meer := Het zouden de hormonen kunnen zijn…