Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:12

Phylos schreef:
danielle_x schreef:
Delaja wat onwijs fijn gefeliciteerd !!

Eefsel misschien pakken ze nu inderdaad sneller door? In ieder geval fijn dat ju nu al ‘dingen’ kan doen.

Hier mocht ik vanmorgen testen, en deze was positief!!
Het is nog zo onwerkelijk, Zijn zo verbaasd na 1 ronden prikjes.
Straks contact opnemen met het ziekenhuis.

Ook jij van harte gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws

Dank je wel!
18 september hebben wij de eerste echo in Leiden.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:07

Dankjewel allemaal!

Jij ook gefeliciteerd Danielle!
Ik denk dat je 18 februari bedoelt? :Y)

Wij mogen 21 februari voor de eerste echo. Super spannend!

Marije, dat is ineens nieuws waar je totaal niet op zit te wachten zeg... heel veel sterkte :(:)

Eefsel2109

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:56

Wat heftig Marije, heel veel sterkte :knuffel:

En ook voor jou voorzichtig gefeliciteerd Danielle!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:47

Delaja schreef:
Dankjewel allemaal!

Jij ook gefeliciteerd Danielle!
Ik denk dat je 18 februari bedoelt? :Y)

Wij mogen 21 februari voor de eerste echo. Super spannend!

Marije, dat is ineens nieuws waar je totaal niet op zit te wachten zeg... heel veel sterkte :(:)

haha ja bedoel inderdaad februari, hoe ik aan september kom weet ik ook even niet :+

Dan zullen wij niet veel schelen denk ik.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:56

Hier houden ze 30 december als startdatum aan. Ze wilden de echo eigenlijk die maandag maken, maar dat is mijn man zijn kantoor dag (die hij met alle liefde zou skippen, maar ik vond het niet nodig), dus vandaar dat we 'pas' de 21e gaan. Uitgerekende datum is volgens mijn app 7 oktober.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:24

Bedankt voor jullie sterkte wensen! De uitslag is teruggekomen en gelukkig geen kanker :j . Ik lig er wel voor 6 weken uit, dus dat zou (volgens mijn kalender) betekenen dat ik 14 Maart zou beginnen met hormonen, maar ik ben bang dat dat wel eens April zou kunnen worden omdat we het weekend van de 14e en het weekend erna een bruiloft hebben in Kaapstad, en dus moeten vliegen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:09

Oh wat een opluchting, heel fijn nieuws!
En nu maar duimen dat het bij jou ook zo snel gaat zodra je met de hormoonbehandeling kan beginnen!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:05

Omdat ik geen nieuwe topic wil openen en het hiermee te maken heeft..

Is er iemand hier ook 35+ met kinderwens? Ik was vroeger heel vruchtbaar en hoefde de pil maar te laten staan en binnen 2 maanden was het raak en nu niet meer..
Vraag me af of het door de leeftijd is, langdurige gebruik van de pil of mijn " nieuwe " man.
Voor een echte vruchtbaarheids onderzoek vind ik het nog wat te vroeg..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:16

Ik was 37 toen ik beviel, is wel het enige kindje. Het heeft jaren geduurd maar ik heb nooit de oorzaak echt geweten. Is uiteindelijk via ICSI gebeurd allemaal

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:56

Wpaard schreef:
Omdat ik geen nieuwe topic wil openen en het hiermee te maken heeft..

Is er iemand hier ook 35+ met kinderwens? Ik was vroeger heel vruchtbaar en hoefde de pil maar te laten staan en binnen 2 maanden was het raak en nu niet meer..
Vraag me af of het door de leeftijd is, langdurige gebruik van de pil of mijn " nieuwe " man.
Voor een echte vruchtbaarheids onderzoek vind ik het nog wat te vroeg..

Ik zit op 5,5 week en ben nu 36. Hier is het nog redelijk snel gegaan: na 20 jaar aan de pil al na een half jaar zwanger!

Edit:
De gynaecoloog hier heeft wel alle onderzoeken gedaan toen mijn cyclus na drie maanden nog alles behalve gereguleerd was. Hij gaf aan dat hij dat gezien mijn leeftijd een beter plan vond dan het normale afwachten van een jaar.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:34

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf al 3* kinderen (waarvan 1 er niet meer is )

Vorig jaar getrouwd met een andere man en hij heeft geen kinderen dus willen we samen voor een kindje gaan en vandaar mijn vraag.
Mijn cyclus is wel normaal.. maar nu inmiddels bijna 3 maand geleden gestopt met de pil.
Wat voor onderzoeken heb je gehad?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:40

De standaard vruchtbaarheidsonderzoeken. Dus sperma van mijn man is onderzocht, bij mij allemaal hormoonwaardes en hij heeft bij mijn laatste cyclus meegekeken naar de ontwikkeling van het eitje en het baarmoederslijmvlies dmv een aantal inwendige echo's redelijk vlak achter elkaar (dat eitje vond al die extra aandacht blijkbaar wel leuk, want het is dat eitje geworden :+ )

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:56

Hoe gaat het hier dames?
Danielle, heb jij al duidelijke 'kwaaltjes'?
Ik ben hele dagen misselijk. Niet zo erg dat ik boven de wc hang, maar wel zodanig dat ik me best naar voel. Verder heel energiek, maar tegelijkertijd ook erg snel moe. Lekker chaotisch dus :?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:01

Nou het was een meevaller haha! Begin april afspraak in het ziekenhuis en dan medicatie schema bespreken, daarna langs de verpleegkundige voor de prikinstructies en dan door de medicatie halen!

Eefsel2109 schreef:
Wat fijn! Voorzichtig gefeliciteerd *\o/*

Ja zeker een tegenvaller Danielle -O- Heb wel begin februari telefonisch consult voor het eerst echt met de fertiliteitsarts ipv arts assistent en kreeg al een hele berg papieren om in te vullen wat voor mijn gevoel de vorige keer later was.. maarja, ik ga gewoon uit van t langste dan kan alles wat t eventueel vroeger is alleen maar mee vallen

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:36

Wat fijn! Dat duurt gelukkig niet zo heel lang meer!

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:40

Hoe is het hier met iedereen?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:31

Sorry J30d, zie nu pas je bericht! Hoe gaat het bij jou?

We hebben hier al een kleine tegenslag gehad, ik moest 17 maart een kweek afnemen van de microbiomen in m'n baarmoeder(=receptivity test). Die zijn nog niet goed genoeg. Heb 28 april weer opnieuw de kweek en hopelijk is het dan wel goed genoeg om echt echt te starten +:)+

Vandaag was de 'grote' afspraak in het ziekenhuis. Toen de arts ons riep dacht ik: zij heeft een bekend gezicht! Was dus de arts die ook de punctie had gedaan bij de vorige keer. Hele lieve vrouw, is altijd wel fijn! Moesten alle ingevulde papieren inleveren, toen kreeg ik gelijk de echo. Zag er gewoon uit zoals ze gewend zijn bij mij. Vervolgens de medicatie besproken. Het is iets anders dan de vorige keer, ook omdat ik de vorige keer overstimulatie had. Ze benadrukte wel nog dat hoe het in de ronde van onze dochter gegaan is wel echt boven verwachting was. Dus dat we er wel echt realistisch in moeten staan. Dat deed ik gelukkig al wel. Maar ze zei ook wel weer dat doordat het wel weer van dezelfde mensen is het wellicht wel een voordeel is. Nou ja, t blijft sowieso een gok zeker met maar 5 tot 10 procent kans.

Daarna de prikinstructies, ondanks dat ik vorige keer ook geprikt heb en ook op m'n werk(kinderboerderij) natuurlijk wel eens moet prikken was t wel goed om even het weer op te frissen. 'Ohja die spuit moet even ontlucht worden bij het begin.' Was een hele vriendelijke vrouw ook! Zei nog bij het weggaan dat ze hoopte dat we snel mochten gaan starten.

En vervolgens nog medicatie opgehaald, voelt wel weer als een halve apotheek die je thuis hebt haha. Rekovelle,fyremadel, otriville en na de punctie utrogestan. Nu volgende receptivity test afwachten als die goed is mag ik bij m'n volgende menstruatie gaan beginnen :):)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:40

Ik duim voor je dat 28 april er alles goed uit ziet, en je dan snel mag beginnen!

Ik heb me wel eens eerder gemeld in dit topic dat mijn kinderwens heel groot was maar door geen contractverleninging we onze plannen moesten uitstellen. Inmiddels kan ik zeggen dat ik een vastcontract op mijn nieuwe werk heb én nu 16 weken zwanger ben <3

En voor alle dames hier waarbij het niet zo vanzelf sprekend is en ook voor hele dierbare vrienden van ons doe ik mee aan moeders voor moeders en lever ik mijn urine in, het voelt voor mij heel fijn om met zoiets simpels toch iets te kunnen doen voor andere koppels met een sterke kinderwens waarbij het allemaal nirt vanzelf gaat :)

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:27

Vanochtend een clear bleu test gedaan nadat ik in december een fals positief gehad had..
Afbeelding
*\o/*

Hoe gaat met jullie ?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:27

Aah gefeliciteerd!! <3

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:36

Gefeliciteerd!! <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 19:37

Wat een prachtig nieuws. Van harte gefeliciteerd!

Hier alweer 33 weken zwanger. Gaat allemaal erg voorspoedig. Heel fijn na het traject

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:50

Dankjewel.

Gaat snel Phylos!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:32

Van harte met de positieve test!
Ik moet donderdag voor mijn 8 dagen scan van IVF gaan, om te kijken hoe de eicellen ontwikkelen. Ik ben benieuwd.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:50

Spannend Marije! Hoe gaat het prikken?

En gefeliciteerd aan de andere, hopelijk mogen wij ons ook snel bij jullie toevoegen!