Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:23

DuoPenotti, ja dat wij geen kapper of horecaondernemer zijn maakt toch niks uit? Ik zeg alleen dat jij misschien het super fijn vind dat we wachten met versoepelen maar heel veel ondernemers zitten met hun handen in het haar.

Het is schipperen tussen gezondheidszorg en economie, maar het moet wel in balans blijven en niet alleen maar gezondheidszorg. Ik heb het idee dat jij alleen naar die gezondheidszorg kijkt maar daar bestaat het niet alleen maar uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:32

Maar sureido, wat zijn de economische gevolgen van code zwart in de gezondheidszorg? Want het is niet óf óf. Code zwart heeft ook economische gevolgen voor het land. En hoe verder de gezondheidszorg instort, hoe meer economische gevolgen daar spelen. Mooi dat die horeca-ondernemer dan wel gewoon zijn biertjes kan tappen, of die kapper haren kan knippen. Maar als steeds meer mensen geen zorg kunnen krijgen, overlijden terwijl dat niet nodig was geweest, dan is dat natuurlijk ook niet erg gunstig voor de financiën.
Als steeds meer mensen besmet raken en vervolgens al het horeca-personeel ziek thuis zit, dan is die deur open ineens financieel toch niet zo interessant meer...

Cer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:34

Maar ze heeft het toch over "balans"? Alles op gezondheidszorg (of 'gezonde levensjaren', dus ook voor de demente 90+er) is geen balans.. Voor een hele sloot aan ondernemers is er geen balans te vinden ... ja een negatieve balans...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:34

secricible schreef:
Maar sureido, wat zijn de economische gevolgen van code zwart in de gezondheidszorg? Want het is niet óf óf. Code zwart heeft ook economische gevolgen voor het land. En hoe verder de gezondheidszorg instort, hoe meer economische gevolgen daar spelen.

Dat zeg ik toch letterlijk, dat het niet of of is? Andersom toch ook? Als er geen geld meer is, hoe moet het dan met de gezondheidszorg? Wie betaald dat dan? Het blijft een wisselwerking op elkaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:36

De leegstaande horeca huurpanden beginnen me nu langzaam ook echt op te vallen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:37

Cer schreef:
Maar ze heeft het toch over "balans"? Alles op gezondheidszorg (of 'gezonde levensjaren', dus ook voor de demente 90+er) is geen balans.. Voor een hele sloot aan ondernemers is er geen balans te vinden ... ja een negatieve balans...

Exact.

Ik heb het niet over alles overboord gooien en weer terug naar normaal, maar ik vind wel dat een kapper of winkel moet kunnen met deze cijfers evenals de avondklok weg.

En dan niet gezellig gaan shoppen maar je kan toch prima maximum zoveel mensen binnen en alleen naar binnen? Dag funshoppen.

Restaurant met zeer strenge regels lijkt mij ook wel te kunnen. Dat we niet met z’n 100en kunnen gaan zuipen in de discotheek snap ik ook nog wel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:38

besita schreef:
Maar dat er een koelcontainer geplaatst is voor extra capaciteit is imo geen drama ..meeste ondernemers hebben maar 5 a 10 koelkamers beschikbaar en kan niet zomaar ( net als ic bedden ) even opgeschaald worden ..ja met een koelcontainer :j

Nee dat is ook geen drama, beter dan ze niet achter de hand hebben.
Maar geeft wel de ernst aan.
Dat versoepelen dan ook nog niet zo snel aan de orde kan zijn als je daar ziet dat het nog niet zonder kan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:39

Er gaat hier en daar met enige regelmaat wat in de brand... af en toe denk ik "hm".. (als je echt geen uitweg meer ziet, dan heb je nog wat met verzekeringsgeld misschien)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:40

Cer schreef:
Er gaat hier en daar met enige regelmaat wat in de brand... af en toe denk ik "hm".. (als je echt geen uitweg meer ziet, dan heb je nog wat met verzekeringsgeld misschien)

Mijn broer noemt het ook wel in de brand uit de brand

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:41

sureido schreef:
Cer schreef:

Exact.

Ik heb het niet over alles overboord gooien en weer terug naar normaal, maar ik vind wel dat een kapper of winkel moet kunnen met deze cijfers evenals de avondklok weg.

En dan niet gezellig gaan shoppen maar je kan toch prima maximum zoveel mensen binnen en alleen naar binnen? Dag funshoppen.

Restaurant met zeer strenge regels lijkt mij ook wel te kunnen. Dat we niet met z’n 100en kunnen gaan zuipen in de discotheek snap ik ook nog wel

ik weet het niet, ik heb de modellen van het RIVM niet gezien dus ik kan niet echt inschatten hoeveel besmettingen dat oplevert op dit moment. Ik hoop en vertrouw er op dat de regering ook het liefst zoveel mogelijk open houdt, aangezien zij ook het liefst de economie zoveel mogelijk willen stimuleren. Zeker met de VVD aan het roer...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:46

sureido schreef:
Tot je een horecazaak, winkel, schoonheidssalon, kapperszaak... noem maar op hebt.

DuoPenotti schreef:
Maar dat hebben jullie hier niet....

sureido schreef:
DuoPenotti, ja dat wij geen kapper of horecaondernemer zijn maakt toch niks uit? Ik zeg alleen dat jij misschien het super fijn vind dat we wachten met versoepelen maar heel veel ondernemers zitten met hun handen in het haar.

Het is schipperen tussen gezondheidszorg en economie, maar het moet wel in balans blijven en niet alleen maar gezondheidszorg. Ik heb het idee dat jij alleen naar die gezondheidszorg kijkt maar daar bestaat het niet alleen maar uit.

Dat maakt wel uit.
Jij zegt zelf, behalve als je een...zaak hebt.
Ben ik totaal me je eens, die zullen er vast heel anders naar kijken, heel terecht.

Maar jij kijkt er ook anders naar, maar je hebt geen zaak, net zo min als ik.
En ja dan zeg ik, leg je erbij neer, dan is het minder zwaar.
Ik wil ook versoepeling, wie niet!
Maar als het niet is, is dat zo. En niet om ons te pesten.

Gezondheidszorg treft ons alle.
Ook die kapper die nu gaat schaatsen en zijn heup breekt op het ijs.
Ook die student die van zijn fiets valt opeen glad stuk weg en met hersenletsel op de IC komt...oh wacht, code zwart, jammer dan, leg maar in de container bij dat uitvaartcentrum neer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:47

Ja ik vraag me af hoeveel er 'onder druk' gebeurt... Want er gaan mondjesmaat vliegtuigen, en niemand weet hoeveel funvliegers daar precies in zitten.. Maar ach en wee, alles moet aan de grond blijven want verspreiding etc...

Dus als er ergens in de openlucht wat kan, dan vraag ik me af of 'men' dat accepteert. Wat hier al eerder aangegeven is (of het echt waar is, weet ik niet, maar het lijkt er heel sterk op) gebeurt er buiten niet zo heel veel qua besmettingen. Maar mensen worden boos als er teveel mensen buiten lopen, als er teveel mensen op het strand zijn, als er teveel mensen schaatsen, en weet ik al niet wat..
Ik denk dat horeca buiten straks weer gewoon kan. Ik denk ook dat best wat horecazaken hun ventilatie niet op orde hadden (er waren daar wat haarden terug te vinden zo af en toe) Dus krijg je onderscheid tussen kleine kroegen en grote restaurants, dat maakt het zo ingewikkeld..
Festivals precies hetzelfde... Buiten kan prima, maar je houdt volgen mij NOOIT de mensen bij elkaar vandaan, dat gaat geen vak verhelpen.. Dat werkt alleen met zitplaatsen denk ik?

En er is geen code zwart dus alle breukenvallers zijn afgelopen weekend gewoon geholpen volgens mij...?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:52

maar al die mensen zijn geholpen juist doordat we die maatregelen hebben.
En ja, ik vind persoonlijk gewoon het maken van je eigen spelregels obv wat je in de media leest en ongeveer inschat(want dat is wat er gebeurt. Hey, er zijn een paar grote demonstraties en buiten-activiteiten geweest en geen besmettingen, dus ik concludeer dat het wel kan. Ik ken niemand die daar een goed model voor heeft gebouwd en dat ook daadwerkelijk wetenschappelijk kan onderbouwen) een dikke middelvinger naar de maatregelen.
Ik denk ook dat buiten veiliger is dan binnen. Maar dat is denken. En obv denken maatregelen gewoon negeren is gewoon risico brengen. Als iedereen zelf iets gaat bedenken en op basis daarvan maatregelen negeert komen we nooit toe aan structurele versoepeling.
Als de horeca-ondernemer op de hoek bedenkt dat hij zijn ventilatie wel op orde heeft en daarom best open kan, is dat dan ook oke? Of is dat dan wel asociaal? Maar met een club vrienden buiten afspreken terwijl dat niet mag, dat is dan overdreven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:54

Besita wat erg, :knuffel: ik word stil van je bericht. Heel veel sterkte voor je man op de 1ste plaats, maar ook voor jou. Vreselijk je dochter te moeten overleven :oo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:56

secricible schreef:
En ja, ik vind persoonlijk gewoon het maken van je eigen spelregels obv wat je in de media leest en ongeveer inschat(want dat is wat er gebeurt. Hey, er zijn een paar grote demonstraties en buiten-activiteiten geweest en geen besmettingen, dus ik concludeer dat het wel kan. Ik ken niemand die daar een goed model voor heeft gebouwd en dat ook daadwerkelijk wetenschappelijk kan onderbouwen) een dikke middelvinger naar de maatregelen.
Ik denk ook dat buiten veiliger is dan binnen. Maar dat is denken. En obv denken maatregelen gewoon negeren is gewoon risico brengen. Als iedereen zelf iets gaat bedenken en op basis daarvan maatregelen negeert komen we nooit toe aan structurele versoepeling.
Als de horeca-ondernemer op de hoek bedenkt dat hij zijn ventilatie wel op orde heeft en daarom best open kan, is dat dan ook oke? Of is dat dan wel asociaal? Maar met een club vrienden buiten afspreken terwijl dat niet mag, dat is dan overdreven?

Dus had het wellicht onderzocht kunnen worden?
Regels prima, maar er moet wel voldoende onderbouwing (=draagvlak) voor zijn denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:58

Cer schreef:
En er is geen code zwart dus alle breukenvallers zijn afgelopen weekend gewoon geholpen volgens mij...?

Precies, door die regels ja.
Alle spoed ongelukken worden nog geholpen.
Maar ik hoop dat dit zo wel blijft.
En nu in de winter binnen is dat denk ik moeilijk te bereiken als je veel los gaat laten.

Carnaval en apre ski vorig jaar is daar wel het voorbeeld van.
Niet nog een herhaling daarvan aub.

Ik hoop dat het snel beter weer word en de terrassen weer op 1,5 meter open mogen.
Net als vorig jaar.
En ik denk ook zeker dat dit gaat gebeuren nu de cijfers zo blijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:58

Cer schreef:
secricible schreef:

Regels prima, maar er moet wel voldoende onderbouwing (=draagvlak) voor zijn denk ik.

Dat onderzoeken deel ik, maar dat weet je :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:59

Cer schreef:
secricible schreef:

Dit dus.

En ik vind dus dat er weldegelijk ruimte moet zijn voor wat nuance in die maatregelen. Een stampvolle kroeg of een 1.5 m buiten restaurant zijn niet hetzelfde.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:01

Nee DuoPenotti, ik kan ineens nog wel maar 1 keer in de maand werken dus ja, het treft mij wel zeker in mijn portemonnee. Nu heb ik gelukkig nog een ander baantje wat nu absoluut niet stilstaat maar hier kan nu ook iedereen constant werken omdat de uni alleen maar online aanbiedt dus je zelf je lessen kan inplannen, dus ook maar 3 uurtjes per week.

Maar goed, ik leen wel weer extra bij om alles te bekostigen.

Wat jij zegt Secricible, met dat ze het niet weten wat welke maatregel doet, frustreert mij nu gewoon een beetje, want zo houd je misschien sectoren dicht die helemaal niet dicht hoeven te zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:03

Besita heel veel sterkte...

Wat betreft versoepeling hoop.ik het voor veel mensen om mij heen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:05

dat deel ik absoluut sureido. Daar was afgelopen zomer juist ideaal voor geweest.
Maar ik vind het dan nog steeds niet oke dat mensen zelf inschattingen maken en bedenken dat iets wel kan. Hoe oliebol dat nu ook is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:05

DuoPenotti schreef:
Cer schreef:

Precies, door die regels ja.
Alle spoed ongelukken worden nog geholpen.
Maar ik hoop dat dit zo wel blijft.
En nu in de winter binnen is dat denk ik moeilijk te bereiken als je veel los gaat laten.

Carnaval en apre ski vorig jaar is daar wel het voorbeeld van.
Niet nog een herhaling daarvan aub.

Besita erg veel sterkte.
Ik hoop dat het snel beter weer word en de terrassen weer op 1,5 meter open mogen.
Net als vorig jaar.
En ik denk ook zeker dat dit gaat gebeuren nu de cijfers zo blijven.

Hoe kan je nu apresski en carnaval vergelijken met een kapper open of avondklok weg?! Dat effect krijg je echt nooit met naar de kapper gaan hoor.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:06

secricible schreef:
dat deel ik absoluut sureido. Daar was afgelopen zomer juist ideaal voor geweest.
Maar ik vind het dan nog steeds niet oke dat mensen zelf inschattingen maken en bedenken dat iets wel kan. Hoe oliebol dat nu ook is.

In veel landen gaan de kappers weer open. Dus schijnbaar kan dat volgens al die rivmen van het buitenland wel :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:07

die hebben waarschijnlijk ook andere besmettingsgetallen en een ander percentage UK-variant dan wij hebben. Dat is gewoon niet 1 op 1 vergelijkbaar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:07

pien_2010 schreef:
Besita wat erg, :knuffel: ik word stil van je bericht. Heel veel sterkte voor je man op de 1ste plaats, maar ook voor jou. Vreselijk je dochter te moeten overleven :oo

Dank je wel :knuffel:
2 dagen voor haar verjaardag , dag voor onze jongste zijn verjaardag
wat het die week allemaal extra moeilijk maakt allemaal