Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Maar sureido, wat zijn de economische gevolgen van code zwart in de gezondheidszorg? Want het is niet óf óf. Code zwart heeft ook economische gevolgen voor het land. En hoe verder de gezondheidszorg instort, hoe meer economische gevolgen daar spelen.
Cer schreef:Maar ze heeft het toch over "balans"? Alles op gezondheidszorg (of 'gezonde levensjaren', dus ook voor de demente 90+er) is geen balans.. Voor een hele sloot aan ondernemers is er geen balans te vinden ... ja een negatieve balans...
besita schreef:Maar dat er een koelcontainer geplaatst is voor extra capaciteit is imo geen drama ..meeste ondernemers hebben maar 5 a 10 koelkamers beschikbaar en kan niet zomaar ( net als ic bedden ) even opgeschaald worden ..ja met een koelcontainer
sureido schreef:Cer schreef:Maar ze heeft het toch over "balans"? Alles op gezondheidszorg (of 'gezonde levensjaren', dus ook voor de demente 90+er) is geen balans.. Voor een hele sloot aan ondernemers is er geen balans te vinden ... ja een negatieve balans...
Exact.
Ik heb het niet over alles overboord gooien en weer terug naar normaal, maar ik vind wel dat een kapper of winkel moet kunnen met deze cijfers evenals de avondklok weg.
En dan niet gezellig gaan shoppen maar je kan toch prima maximum zoveel mensen binnen en alleen naar binnen? Dag funshoppen.
Restaurant met zeer strenge regels lijkt mij ook wel te kunnen. Dat we niet met z’n 100en kunnen gaan zuipen in de discotheek snap ik ook nog wel
sureido schreef:Tot je een horecazaak, winkel, schoonheidssalon, kapperszaak... noem maar op hebt.
DuoPenotti schreef:Maar dat hebben jullie hier niet....
sureido schreef:DuoPenotti, ja dat wij geen kapper of horecaondernemer zijn maakt toch niks uit? Ik zeg alleen dat jij misschien het super fijn vind dat we wachten met versoepelen maar heel veel ondernemers zitten met hun handen in het haar.
Het is schipperen tussen gezondheidszorg en economie, maar het moet wel in balans blijven en niet alleen maar gezondheidszorg. Ik heb het idee dat jij alleen naar die gezondheidszorg kijkt maar daar bestaat het niet alleen maar uit.
secricible schreef:maar al die mensen zijn geholpen juist doordat we die maatregelen hebben.
En ja, ik vind persoonlijk gewoon het maken van je eigen spelregels obv wat je in de media leest en ongeveer inschat(want dat is wat er gebeurt. Hey, er zijn een paar grote demonstraties en buiten-activiteiten geweest en geen besmettingen, dus ik concludeer dat het wel kan. Ik ken niemand die daar een goed model voor heeft gebouwd en dat ook daadwerkelijk wetenschappelijk kan onderbouwen) een dikke middelvinger naar de maatregelen.
Ik denk ook dat buiten veiliger is dan binnen. Maar dat is denken. En obv denken maatregelen gewoon negeren is gewoon risico brengen. Als iedereen zelf iets gaat bedenken en op basis daarvan maatregelen negeert komen we nooit toe aan structurele versoepeling.
Als de horeca-ondernemer op de hoek bedenkt dat hij zijn ventilatie wel op orde heeft en daarom best open kan, is dat dan ook oke? Of is dat dan wel asociaal? Maar met een club vrienden buiten afspreken terwijl dat niet mag, dat is dan overdreven?
Cer schreef:En er is geen code zwart dus alle breukenvallers zijn afgelopen weekend gewoon geholpen volgens mij...?
Cer schreef:secricible schreef:maar al die mensen zijn geholpen juist doordat we die maatregelen hebben.
En ja, ik vind persoonlijk gewoon het maken van je eigen spelregels obv wat je in de media leest en ongeveer inschat(want dat is wat er gebeurt. Hey, er zijn een paar grote demonstraties en buiten-activiteiten geweest en geen besmettingen, dus ik concludeer dat het wel kan. Ik ken niemand die daar een goed model voor heeft gebouwd en dat ook daadwerkelijk wetenschappelijk kan onderbouwen) een dikke middelvinger naar de maatregelen.
Ik denk ook dat buiten veiliger is dan binnen. Maar dat is denken. En obv denken maatregelen gewoon negeren is gewoon risico brengen. Als iedereen zelf iets gaat bedenken en op basis daarvan maatregelen negeert komen we nooit toe aan structurele versoepeling.
Als de horeca-ondernemer op de hoek bedenkt dat hij zijn ventilatie wel op orde heeft en daarom best open kan, is dat dan ook oke? Of is dat dan wel asociaal? Maar met een club vrienden buiten afspreken terwijl dat niet mag, dat is dan overdreven?
Dus had het wellicht onderzocht kunnen worden?
Regels prima, maar er moet wel voldoende onderbouwing (=draagvlak) voor zijn denk ik.
Cer schreef:secricible schreef:maar al die mensen zijn geholpen juist doordat we die maatregelen hebben.
Dus had het wellicht onderzocht kunnen worden?
Regels prima, maar er moet wel voldoende onderbouwing (=draagvlak) voor zijn denk ik.
DuoPenotti schreef:Cer schreef:En er is geen code zwart dus alle breukenvallers zijn afgelopen weekend gewoon geholpen volgens mij...?
Precies, door die regels ja.
Alle spoed ongelukken worden nog geholpen.
Maar ik hoop dat dit zo wel blijft.
En nu in de winter binnen is dat denk ik moeilijk te bereiken als je veel los gaat laten.
Carnaval en apre ski vorig jaar is daar wel het voorbeeld van.
Niet nog een herhaling daarvan aub.
Besita erg veel sterkte.
Ik hoop dat het snel beter weer word en de terrassen weer op 1,5 meter open mogen.
Net als vorig jaar.
En ik denk ook zeker dat dit gaat gebeuren nu de cijfers zo blijven.
secricible schreef:dat deel ik absoluut sureido. Daar was afgelopen zomer juist ideaal voor geweest.
Maar ik vind het dan nog steeds niet oke dat mensen zelf inschattingen maken en bedenken dat iets wel kan. Hoe oliebol dat nu ook is.
pien_2010 schreef:Besita wat erg,ik word stil van je bericht. Heel veel sterkte voor je man op de 1ste plaats, maar ook voor jou. Vreselijk je dochter te moeten overleven