Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
raket schreef:Als ik kijk naar toen ik begon zijn er buiten de registraties die hier boven genoemd zijn wel wat taken door bezuinigingen bijgekomen.
Eerst hadden we een secretaresse, superfijn. Scheelde veel telefoontjes en regelzaken.
Bloedsuikers en infuzen werden door het lab geprikt, doen we zelf nu.
Anti decubitusmatrassen mogen door de schoonmaak niet meer van het bed gehaald worden bij ontslag, dat is te zwaar voor hun. Dus dat doen we nu zelf... net als bedden afhalen bij ontslag...
We hadden fulltime een medewerker in de huiskamer, dat scheelde met eetmomenten en tussendoor enorm, functie is nog 1/3 van over.
En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Los gezien zijn het kleine dingen. Opgeteld kost het mij een hoop tijd en vooral veel momenten dat ik van mijn werk wordt gehaald.
Kairos schreef:raket schreef:Als ik kijk naar toen ik begon zijn er buiten de registraties die hier boven genoemd zijn wel wat taken door bezuinigingen bijgekomen.
Eerst hadden we een secretaresse, superfijn. Scheelde veel telefoontjes en regelzaken.
Anti decubitusmatrassen mogen door de schoonmaak niet meer van het bed gehaald worden bij ontslag, dat is te zwaar voor hun. Dus dat doen we nu zelf... net als bedden afhalen bij ontslag...
We hadden fulltime een medewerker in de huiskamer, dat scheelde met eetmomenten en tussendoor enorm, functie is nog 1/3 van over.
En zo kan ik nog meer dingen opnoemen. Los gezien zijn het kleine dingen. Opgeteld kost het mij een hoop tijd en vooral veel momenten dat ik van mijn werk wordt gehaald.
Maar wie beslist zoiets nou eigenlijk? Dat dit soort taken er ook nog bij komen bij vpk? Want het is altijd: er is een hoge werkdruk, maar ik kan wel begrijpen als je dit soort taken er ook nog bij krijgt dat de uitval van verpleegkundigen erg hoog is eigenlijk. Waarom zouden ze dit soort klusjes niet kunnen laten doen door studenten die hun bijbaan kwijt zijn? Of mensen die hun echte baan kwijt zijn? Staat ook nog super mooi op een cv.
Eigenlijk zou hier ook aandacht voor moeten komen in de media, want dit is toch van de zotte. En jup, ik zou best kleine taken willen doen, alleen ik zie hiervoor nooit vacatures of oproepen voorbij komen in mijn buurt.
raket schreef:Als ik kijk naar toen ik begon zijn er buiten de registraties die hier boven genoemd zijn wel wat taken door bezuinigingen bijgekomen.
MoniqueT schreef:@HC: ik snap dat sommige mensen vallen over jouw post betreffende de Engelsen die in de problemen komen. Dat ik het wel kan lezen, is natuurlijk omdat ik er midden in zit en weet hoe slecht een groot deel van hen hier met de regels omgaat. Het woord ‘sukkels’ begrijp ik, mensen zijn te laks, te naïef en vaak te arrogant om zich hier aan de Spaanse regels te houden. Velen van hen stemden voor Brexit, vanuit de waanzinnige gedachte dat het Britse koninkrijk een grootsheid heeft die al jaren niet meer bestaat. Ze moeten nu op de blaren zitten en wie krijgt de schuld? Juist, Spanje.
Off topic, maar ik wilde wel duidelijk maken dat ik begrijp dat COVID en Brexit de situatie dubbel lastig maakt. Niet alleen voor eigenwijze Britten, maar ook voor de zwaar getroffen landbouwsector hier, die grotendeels draait op export naar de UK.
secricible schreef:Loretta schreef:Als de GGD's klaar zijn. En ik meen gelezen te hebben dat de transportbedrijven er ook klaar voor zouden zijn. Wat belet dan nog om te starten met vaccineren.
Ik had daar gisteren een toffe bron over die precies liet zien wat er moest gebeuren, maar kan hem niet vinden. Volgens mij zit het in campagne, in distributie en nog een paar europese administratieve zaken.
EDIT:
https://nos.nl/artikel/2360956-waarom-s ... -niet.html
deze bedoelde ik.
En ondertussen kwam ik ook nog deze tegen van het parool die volgens mij vrij duidelijk aangeeft hoe en wat?
https://www.parool.nl/nederland/ggd-nog ... ~b94928e9/
Loretta schreef:Als ik als kalnt van een administrateur wist dat er zo over mij gesproken wordt zou ik toch op zoek gaan naar en andere administrateur. Maar goed misschien is dat juist wel wat HC graag wil. Deze mensen graag kwijt. en de tarieven verhogen kan daarbij helpen.
Sizzle schreef:Het is niet gezegd dat iedereen maar voorstander was van Brexit. Er zullen inderdaad een hoop mensen zijn die ook niet perse capabel (meer) zijn om de impact te begrijpen. Daarnaast weet ik van een in Spanje woonachtige vriendin dat verzekeringen in Spanje ook een woeste jungle zijn waarbij je enorm goed de kleine lettertjes moet lezen.
Het zal mij verder ook een biet zijn hoe mensen het regelen eigenlijk. Overal heb je mensen die hun zaken niet op orde hebben. Soms laksheid, soms expres, soms onwetendheid.
Lijkt me wel een prima verdienmodel voor mensen die goed kleine lettertjes kunnen lezen en nu wellicht geen baan hebben.
Ik ben ook echt benieuwd hoe strikt Zwitserland dadelijk hun UK Grenzgängers voonachtig in DE/FR/IT hanteert. Gewoon domweg werkvergunning intrekken is voor niemand zinvol, daar zit heus wel een overgangstermijn op.
Sizzle schreef:Kwa inentingen begrijp ik al helemaal het probleem niet. Die dingen zijn hartstikke goedkoop. Bij dekkingsgraad twijfel gewoon met de pinpas afrekenen (desnoods met extra admin fooi) en dan kan de patient zelf ergens gaan declareren (of niet).