Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:15

Dat heb ik dan weer niet gehad. Als zo'n beetje enige symptoom. Voor de rest kan ik het hele lijstje afvinken :j

Maar er zijn ook mensen die alleen maag/darmklachten hebben hoor, dat kan wel.

Daphara

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:05

Ik heb dus totaal geen maag darm klachten gehad, maar ik at ook vrij weinig, vanwege geen reuk en smaak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:38

Daphara schreef:
Ik heb dus totaal geen maag darm klachten gehad, maar ik at ook vrij weinig, vanwege geen reuk en smaak.

Ik at ook weinig, maar dat doe je vanzelf als je de hele dag misselijk bent.

Ik had woensdag al een les gepland staan met ons paard. Toch maar afgezegd vandaag. Gaat hem niet worden nog. Heb wel goede hoop dat ik de 2e helft van deze week weer aan het werk kan als de stijgende lijn zich voortzet.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:50

MarjanB schreef:
Ik hoorde dat mensen met darmklachten ook wordt geadviseerd om te laten testen? Is dat bij jullie ook een symptoom geweest? En dan in combinatie met verkoudheid of alleen de buikklachten?

Lees al ff mee en wil iedereen beterschap wensen! T is niet niks, vriend van ons is ook al maanden uit de running en het gaat zo langzaam met opknappen :(

Ik heb darmklachten gehad, heel erg misselijk geweest en flink aan de dunne geweest. Deze klachten hebben bijna 1,5 week aangehouden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:57

Spoiler:
Fenneeee schreef:
MarjanB schreef:
Ik hoorde dat mensen met darmklachten ook wordt geadviseerd om te laten testen? Is dat bij jullie ook een symptoom geweest? En dan in combinatie met verkoudheid of alleen de buikklachten?

Lees al ff mee en wil iedereen beterschap wensen! T is niet niks, vriend van ons is ook al maanden uit de running en het gaat zo langzaam met opknappen :(

Ik heb darmklachten gehad, heel erg misselijk geweest en flink aan de dunne geweest. Deze klachten hebben bijna 1,5 week aangehouden.

Oh jeetje en daarna pas de rest van de klachten?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:21

MarjanB schreef:
Spoiler:
Fenneeee schreef:

Oh jeetje en daarna pas de rest van de klachten?

Nee kwam echt in dagen verspreid
Het begon bij zaterdag mij met heel erg moe zijn, reuk en smaak waren zo goed als weg. Toen kwam op maandag de spierpijn, misselijkheid, hoofdpijn, de darm problemen. En later in de week kwam de pijn aan mijn longen en het reutelen vanwege het slijm en de koorts. Wat dus achteraf de longontsteking was. En nu 3,5 week verder en ben nog steeds thuis met een longontsteking, morgen de laatste dag van de kuur en dan hopen dat het over is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:28

Pfff lekker dan! Wel bizar dat de ziektebeelden zo verschillen!

Hoorde namelijk iemand die niet serieus genomen was door de huisarts en die zei ja doe maar Corona test en dat bleek blinde darm te zijn...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:31

Fenneee dat klinkt heftig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:58

Ik ging vandaag na 4 weken thuis weer werken, maar jemig, dat ging dus echt niet goed.... ;(
Ik werk in het onderwijs en heb afgesproken dat ik de komende 3 weken alleen mijn 2 examenklassen doe en dat verder alles vervalt voor me. Superfijne afspraak, maar toen ik vanmorgen na mijn examenklas naar huis ging heb ik 3 uur liggen slapen. He-le-maal kapot was ik. Van 1 les van 80 minuten. Echt bizar, die vermoeidheid. Ik word er echt verdrietig van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:21

Dat is balen zeg :knuffel:

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:42

mijn laatste dag voor ik weer naar buiten mocht...toen kreeg ik een dagje darmklachten...daarna niks meer aan het handje daaro..

rare verschijnselen. %)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:58

Goof schreef:
Ik ging vandaag na 4 weken thuis weer werken, maar jemig, dat ging dus echt niet goed.... ;(
Ik werk in het onderwijs en heb afgesproken dat ik de komende 3 weken alleen mijn 2 examenklassen doe en dat verder alles vervalt voor me. Superfijne afspraak, maar toen ik vanmorgen na mijn examenklas naar huis ging heb ik 3 uur liggen slapen. He-le-maal kapot was ik. Van 1 les van 80 minuten. Echt bizar, die vermoeidheid. Ik word er echt verdrietig van.

Ik had dat de 1e keer ook. Ik werd er moedeloos van. En opeens ging het herstel razendsnel. Bij mijn collega ook. Die bleef ook zo moe, haast leeg. En opeens was ze weer als vanouds.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:00

Ja dat zijn het zeker, rare klachten. En je bent er niet als je denkt, de koorts is weg. Ik dacht dat ik vandaag weer aardig wat was. Maar nu de dag weer aardig op weg is merk ik dat ik toch wel weer moe ben. Maar, niet meer misselijk. En ook fijn: die magnesium tabletten doen echt wel wat want ik voel me heel erg ontspannen. Had toch wel veel spanning in mijn spieren blijkbaar.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:11

Ik ben vandaag ook positief getest...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:13

SusanH schreef:
Ja dat zijn het zeker, rare klachten. En je bent er niet als je denkt, de koorts is weg. Ik dacht dat ik vandaag weer aardig wat was. Maar nu de dag weer aardig op weg is merk ik dat ik toch wel weer moe ben. Maar, niet meer misselijk. En ook fijn: die magnesium tabletten doen echt wel wat want ik voel me heel erg ontspannen. Had toch wel veel spanning in mijn spieren blijkbaar.

Fijn dat het helpt! Herstel kost veel energie van je lichaam, waardoor er eerder tekorten ontstaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:18

Wescha schreef:

He wat naar. Heb je ook klachten?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:23

Hier nog een patiënt.
Vanochtend uitslag gekregen.
GGD al aan de lijn gehad. Iedereen geïnformeerd met wie ik contact heb gehad.
Het begon zaterdag. Voelde me moe. Dacht even een inzinking of 50+ kwaaltje. Werd snachts wakker met keelpijn en beetje raar gevoel. Dus zondag meteen laten testen...

Nu ben ik al buiten adem als ik de trap af ga om naar de wc te gaan. Druk op de borst neemt toe. Iets verhoging
Ik....die nooit ziek is....heb het toch te pakken.
En ik ben nog wel netjes thuisgebleven de laatste maanden

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:31

SusanH schreef:
Wescha schreef:

He wat naar. Heb je ook klachten?

Ja benauwd, hoesten, hoofdpijn, koorts, geen geur en smaak meer

Hiphopje... bij mij begon het zaterdag ook. Keelpijn en pijn op de borst. Ik heb vanmorgen getest om half 10 en had om 14.50 uitslag

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:30

hiphopje schreef:
Hier nog een patiënt.
Vanochtend uitslag gekregen.
GGD al aan de lijn gehad. Iedereen geïnformeerd met wie ik contact heb gehad.
Het begon zaterdag. Voelde me moe. Dacht even een inzinking of 50+ kwaaltje. Werd snachts wakker met keelpijn en beetje raar gevoel. Dus zondag meteen laten testen...

Nu ben ik al buiten adem als ik de trap af ga om naar de wc te gaan. Druk op de borst neemt toe. Iets verhoging
Ik....die nooit ziek is....heb het toch te pakken.
En ik ben nog wel netjes thuisgebleven de laatste maanden

Balen zeg
Hoe heb je het opgelopen als je nergens komt? Huisgenoten? Bezoek?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:22

Wescha schreef:

Oh wat naar.. heel veel beterschap!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:23

Hier sinds vanmiddag weer dat gevoel tussen mijn schouderbladen, weet niet zo goed of het spierpijn is of weer die pijn bij mijn longen. Net even mijn temp gemeten en die is 37.7 normaal zou ik denken oh valt wel mee, maar nu met die longontsteking denk je toch al van oliebol niet weer..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:26

Fenneeee schreef:
Hier sinds vanmiddag weer dat gevoel tussen mijn schouderbladen, weet niet zo goed of het spierpijn is of weer die pijn bij mijn longen. Net even mijn temp gemeten en die is 37.7 normaal zou ik denken oh valt wel mee, maar nu met die longontsteking denk je toch al van oliebol niet weer..

Heel goed rust nemen! Je kan zo lang aanmodderen met een longontsteking en ik ben helaas een ervaringsdeskundige

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:02

Ik meld me hier ook. Gisteren positief getest nadat ik op nieuwjaarsnacht in eerste instantie dacht dat ik iets te diep in het glaasje gekeken had, helaas toch klachten bleek te hebben..
Ik vind de klachten en de bijbehorende revalidatietijd toch behoorlijk heftig! Beterschap allemaal.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:05

Voor Laarvv, Wescha en hiphopje, weten jullie ook hoe je het opgelopen hebt?

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:06

Nee ik heb geen idee. Ik ben mij mij thuis, bij mijn schoon familie, op stal en in de supermarkt geweest en verder is daar niemand positief getest geweest. Daar zou ik inderdaad nou eens écht benieuwd naar zijn. Inmiddels helaas zowel mijn familie, als mijn schoonfamilie “aangestoken”.