4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:56

Ahhh Nanouk wat balen van je auto, ik snap ook nooit dat mensen zo zijn.. Ik begrijp heel goed dat je van je auto af wil maar het is alles behalve netjes om het op deze manier op te lossen :( Ik heb geen rijbewijs dus echt geen flauw benul waar je allemaal terecht kunt voor een auto, maar hoop dat je snel wat vindt! En een duimpje sturen ook, mieter op -:(- (Mooi paard heb je trouwens, dat dan weer wel :D )

En ja LOL niemand blijft inderdaad hangen. Nouja, de harde kern is er zullen we maar zeggen :Y) Ik had even gemist dat de avondklok definitief 21:00 is geworden (had alleen de persconferentie van dinsdag gezien) maar ik vind het eigenlijk enorm meevallen. Ik doe toch niets buiten na 21:00 en had het eigenlijk vanaf 20:00 verwacht. :') Geeft ook de mensen met bijvoorbeeld een eigen paard nog genoeg speling dus volgens mij is het een prima avondklok, in hoeverre een avondklok prima kan zijn. Lekker lijstje trouwens Joanne!

Lis_Ol; wat lastig dat je ophogen zo eng vindt. Ik denk wel dat je dat makkelijk kunt doen omdat je behoorlijk wat beweegt met je hectische beroep, maar da's echt een gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan. Mij hielp het een tijd terug om gewoon niets meer te tellen en op gevoel te eten; je weet toch wel redelijk uit je hoofd wat je binnen krijgt en misschien haalt dat de druk af van het 'ophogen'. Of je houdt het er gewoon in dat je een zak chocolade/hazelnootbollen naar binnen werkt eens in de week *D *D

Hier gaat het goed! Nog steeds lekker aan het hardlopen om de dag, en tevreden met mijn lijstjes.
Vanavond komt een vriendin hier eten en ik maak wraps, dus zal weinig schade aanrichten denk ik. We gaan ook niet aan de zuip; ik durf niet echt meer sinds mijn mini trauma van vorige week hehehe :') Wilde met alle liefde voor haar wat halen maar ze sloeg het af, dus prima :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:50

Of die nieuwe mensen zijn meer zoals ik. Wel meelezen maar alleen iets posten als ze daadwerkelijk iets kunnen toevoegen aan de conversatie. Ik post bijvoorbeeld zelden lijstjes maar toen het over hardlopen ging heb ik daar wel mijn input op geleverd.

Mizora

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:08

Ik doe mijn best met bijlezen, maar het topic gaat voor mij wat te hard. Daarnaast eet ik grotendeels hetzelfde, dus dat maakt het posten ook wat minder interessant. Toch haal ik motivatie uit het topic en is mijn bedoeling een paar keer per maand wat te posten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:46

IMAY1990 schreef:
Of die nieuwe mensen zijn meer zoals ik. Wel meelezen maar alleen iets posten als ze daadwerkelijk iets kunnen toevoegen aan de conversatie. Ik post bijvoorbeeld zelden lijstjes maar toen het over hardlopen ging heb ik daar wel mijn input op geleverd.

Haha ja dit inderdaad. Ik doe ook enorm mijn best maar merk dat ik gewoon te vaak 'slechte' dingen eet en dan durf ik ook geen lijstje te posten :o

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:50

Het maakt ook helemaal niet uit als jullie enkel meelezen, ik bedoelde er niets slecht mee. Je hoeft je echt niet te schamen wanneer je eens wat ongezonder eet. We zijn allemaal menselijk :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:58

@Joanne, Goed dat je zelf duidelijk hebt dat je discipline ook snel naar het negatieve omslaat. Goed om daarop in te spelen door verplicht rust te nemen :) Uiteindelijk heeft je lichaam ook gewoon rust nodig. Balen dat je jezelf dan toch nog zo lang rot kan voelen om het feit dat je niet hebt gesport. Ik ben ook heel blij met de 21:00, geeft toch iets meer lucht en ik denk inderdaad dat het zo goed te doen moet zijn.

@Nanouk, Wat een leuke foto van jullie! Zo aan de foto te zien ben je trouwens hartstikke slank :D Wat enorm balen van de auto.. Vanuit de handelaar snap ik het wel, maar ik kan me voorstellen dat jij dat liever vooraf had geweten zodat je sneller had kunnen komen.

@Tanja, Super leuk om je plannen te lezen! :D Heel leuk dat jij ook richting een bulk wil gaan als de sportscholen weer open gaan, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Fijn om te lezen dat jij de last van je heup mentaal steeds beter los kan laten, dat geeft moed :D Top van je tentamen

@Lisanne, Wauw zo weinig kcal maar?! Ideaal! Als je bang bent om op te hogen is af en toe zo'n uitschieter als je hongerig/emotioneel bent dus inderdaad helemaal niet erg om op gewicht te kunnen blijven :) Wel balen dat je er misselijk van was. Wat betreft de -1kg denk ik ook wel dat het realistisch is. Je zit vaak nog onder de 2000 kcal terwijl je super veel beweegt. Dat lijkt mij zeker onder onderhoudsniveau.

@Castilja, Haha een trauma van de alcohol. Zou voor mij ook wel eens goed zijn :') Veel plezier vanavond!

Wat betreft meelezen en wel/niet meeposten. Ik denk dat iedereen wel eens een misser maakt/een flinke cheatday heeft/elke dag wat snoept etc. Geen reden om niet mee te praten hoor :D Uiteindelijk is dit topic niet op perfecte eetlijstjes te posten maar om elkaar te motiveren :D

Het was weer weegdag vandaag. Deze week op 2450 kcal gezeten en +0,4 op de weegschaal. Dat is ongeveer wat ik wekelijks wil aanhouden tijdens mijn bulk dus helemaal prima! Helemaal na die -0.9 van vorige week. Ik denk dat ik deze week het aantal kcal nog even gelijk laat en dan kijk ik even wat het doet :) Na mijn rustweek gaf mijn omtrekmeter -1cm aan op mijn billen en nu weer 0,5cm meer. Ik vond -1 ook wel erg veel om realistisch te zijn na een week, gevoelsmatig. Dus nu zal het zo ongeveer wel kloppen :)

Mijn lijstje van gisteren:
O: Zwarte rijstpudding met mango
T: 3 glutenvrije crackers met rookvlees en boter light, mandarijn
L: Glutenvrij bolletje, 1 helft met tonijn/avocado/mayo en 1 helft met geitenkaas en walnoot. 1 'tiktok wrap' met banaan, cacao pinda pasta en framboos
T: Zonnatura pindacrunch koekjes, rijstwafel
D: Slaschuitjes met o.a. mihoen, gehakt, grapefruit en pinda
T: Stukje banaan-chocoladecake
Totaal 2519 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:14

Ik ben er nog en lees alles van iedereen maar vind het moeilijk om op iedereen los te reageren en ben dan bang als ik dat niet doe mensen dat vervelend vinden :')
Zal het even proberen zo.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:31

@Lis ik vind het echt knap dat jij nachtdiensten werkt en dan nog steeds je eten zo netjes weet te houden !

@taifoen karamel is ook lekker en de week voor je periode is zo lastig ik zit er nu in moet echt afzien !

Joanne knap dat hardlopen ik kan dat echt geen 10 meter volhouden dan word ik moe en houd het niet vol :')

Mara wel slim inderdaad om dan wat minder eiwitten te proberen misschien scheelt het wel !

Nanouk ik zou dat ook hebben met joggen of hardlopen ik kan het gewoon niet !

Het is echt afzien deze week voor me volgende week moet ik ogs worden dus mijn lijf schreeuwt om vet en suiker niet leuk!

Lijstje van gisteren :

O smoothie met fruit amandelmelk maca spirulina en lijnzaad, 1meerzadencracker met sandwich spread
L zelfgemaakte salade en halve bietenwrap met huttenkase
T 2 meerzaden crackers met huttenkase en 100 % bio pindakaas
A nasi zonder pindasaus
T high proteïne caramel pudding 1 kletskop

B 1 paard rijden
Goed voor 1700 kcal (mijn bmr is 1680)

Lijstje van vandaag

O overnight oats met amandelmelk en rood fruit 1 meerzadencracker met sandwich spread
T halve bietenwrap huttenkase
L zelfgemaakte salade
T halve bietenwrap huttenkase
A verse zoete aardappel frites uit de oven met linzen en kipkrokant
T bosbes banaan high proteïne breaker

Geen beweging ivm zittend beroep helaas
1795 kcal is aardig hoog voor mijn doen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:47

Ik ben echt bang voor de nachtdiensten. Als ik hoor hoe er geschranst wordt door iedereen hier :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:12

Nanouk; ik hoef me inderdaad nooit te vervelend op werk :)) welke richting wil jij op dan?
Ik had idd geslapen van 13.00-20.30, dus vandaar zo’n groot gat qua eten.
Net lijstje van gister! En goed van je hardlopen :j

Joanne: goed te lezen dat je je weer beter voelt en je les ook goed ging! Lekker lijstje had je ook. Ging je niet bijna van je stokkie na je les omdat je nog niet had gegeten?
Ik ga geen last hebben van de avondklok, werk vaak in de avond en anders ben ik vaak toch gewoon thuis. Rijden doe ik nooit in de avond.

Castilja: ik merk dat ik juist die houvast van mfp fijn vind, dus dat los laten vind ik ook weer eng _O- maar ik wacht even af tot na het weekend, anders ga ik toch iets ophogen richting 2100 denk ik.
Veel plezier vanavond!

Mara; ik snap je redenatie, maar ik viel met 1600 calorieën aan het begin vaak ook een kilo per week af, dus daarom snap ik niet hoe ik nu nog zo regelmatig gewicht verlies. Ik ben niet echt heel veel meer gaan bewegen.
Jij bent dus super goed op weg met je weeg/meetmoment!

Little_birdy; dankjewel :). En nette lijstjes hoor!

Marjo: tja daar ben je nog altijd zelf bij of je mee gaat snaaien :)) mijn collega had dinsdagnacht bij binnenkomst ook de hele tafel vol liggen en had het gehouden bij 4 toffifee’s

Meelezen/bijpasten maakt mij ook niet uit. Maar juist als het ‘mis’ gaat en dit delen kan je helpen. Iedereen hier wil elkaar tips geven of begrijpen dat het soms moeilijk is. Dus juist eerlijk over zijn, ook naar jezelf toe.

Ik ben weer onder mijn steen vandaan. Vanmorgen wel heel weinig geslapen (2,5 uur) want moest met mijn kat naar de dierenarts en zelf naar de tandarts. Merk dat ik nu echt een beetje oververmoeid ben en daar een heel vreemd gevoel van in mijn buik heb.
0.30: 50 gr chocolade noten
3.00: kleine lunch salade cesar van de ah, paar stukjes ananas.
8.15: 1 snack a Jack kaas, 250 ml optimel.
12.30: 250 ml optimel, tosti ham kaas met een beetje curry
15.15: leev oerkoek
18.30; 4 aardappel kroketjes, spinazie ala crème, kip cordonbleu.
Straks nog 250 gr aardbeien kwark, heb alleen niet zo’n trek. Maar anders kom ik te laag uit.

Nu totaal 1980 bij zo’n 12.000 stappen.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:27

Sorry voor degene die zich blijkbaar aangesproken voelden door mijn opmerking. Ik bedoelde er niets/niemand mee maar bedoelde het meer als grapje aangezien de sfeer in dit topic altijd zo gezellig is (laten we dat vooral zo houden) en het net leek of we iedereen wegjoegen ;)
Daarnaast is dit topic natuurlijk bedoeld om elkaar te motiveren en aan te moedigen. Daar horen ook slechte lijstjes en slechte dagen bij en dat kan heel fijn zijn om te delen maar dat spreekt voor ieder voor zich natuurlijk :)

Castilja: je bent echt top bezig! Hoe gaat het nu met je rug met hardlopen?

Mara: super dat je weer wat bent aangekomen. Dan heb je meteen ook weer een richtlijn qua calorieën voor aankomende week.
Hoe lang moet je je dieet nu nog volgen?

littlebirdy: haha nou ik ben blij als de sportscholen weer open gaan en ik hardlooptrainingen daar voor kan vervangen!
Ik vind je lijstjes er echt ontzettend netjes uit zien! Helpt het je ook niet om bijvoorbeeld een klein stukje chocolade te nemen of roept dat alleen maar nog meer cravings op?

Lisanne: ja het was niet echt ideaal, voelde me heel flauw toen ik thuis kwam en was blij toen ik eindelijk kon gaan eten haha Maarja het was even niet anders.
Je lijstje ziet er goed uit maar ik hoop dat je verder wat rust kunt gaan nemen. Moet je vannacht ook weer werken?
Probeer vooral op tijd je rust te nemen en wat slaap in te halen als je daar de kans voor hebt!

__

Lijstje van vandaag:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, koekkruiden
T: paprika, barebells core reepje
L: 2 speltcrackers met kipfilet
T: evergreen krenten
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: halve bak breyers ijs (slechts 330 kcal voor de hele bak)
T: als ik honger heb straks nog 20 gram ongezouten pindas!

B: 1 paard rijden, 50 minuten racefiets.
Kort rondje gefietst maar wel met sprint intervallen dus je kunt mij opvegen:+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:01

Joanne dat kan ik zeker proberen ja !
Ik ben nu nog ook bezig met een coach en die heeft me inderdaad een smoothiw recept gegeven voor morgenochtend met cacao erin !

Ben benieuwd hoe ik me daarna voel

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:19

Hihi zelfde geldt voor mij, ik lees graag jullie lijstjes en tips!
Maar om overal op te reageren niet zoveel tijd voor want jullie gaan zo hard :oo
En dan is alles op je mobiel typen best lastig :P

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:32

Ik reageer morgen uitgebreid want ik heb geen laptop momenteel, but I got a new...... CAR!!!
Zo wat was me dit een bewogen dag. Uren en uren gereden, veel tegenvallers gehad, maar ik heb uiteindelijk een Citroën C1 bij de garage gekocht. Door alle stress ben ik vergeten om te eten. Ik heb alleen een koek op en twee koffie’s. Lekkker eten vanavond dus Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:02

Woww nice nanouk mooie auto !!!

Ik heb vandaag onverwachts veel bewogen dus mocht wat extra’s vandaag haha

O smoothie met cacao-cacao nibs - banaan-avocado-amandelmelk
T niks
M 2 kaiserbroodjes met huttenkase en 2 kleine croissantjes
T witte coockierotsjes <3
A afhalen bij de griek (Vega gerecht dus gezond)

Goed voor totaal van 1998 kcal

B 6,5 km flink wandelen. 2 uur paardrijden .
Goed voor bijna 900 kcal verbranden door beweging dus een hele goede dag weer

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:14

Joanne; nee dat snap ik! Maar hé, een fijne les is ook heel wat waard :D
Ik was vannacht vrij, dus heb een nacht gemaakt van 23.15 tot 8.30, dus redelijke nacht gemaakt. Heb nu voor het eerst sinds 5!! weken een weekend vrij, eindelijk weer wat tijd samen met mijn vriend.
Lekker lijstje! Hoe is dat ijs? Met welk ander merk kan je dat een beetje vergelijken?

Nanouk; oh wat een leuke auto! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst! Heb je hem gelijk mee of moet je er nog even op wachten. Heerlijk, geniet van je onafhankelijkheid.

Little_birdy! Zo zeker veel beweging jij! En lekker lijstje!

Hier wel druk gehad vandaag, moesten hooi halen, moest boodschappen doen, stal leeghalen en ik moest en zou Freek gaan longeren vandaag. Dus nu ben ik wel een beetje moe.
We hadden wel zin om iets van gebak te nemen, dus heb vanmiddag monchou gemaakt. Ga wel wat aan de buren geven, kunnen wij alleen vandaag en morgen een stuk nemen _O-

Mijn lijstje van vandaag;
O: 200 ml optimel drink, eierkoek met chocopasta.
L: hard wit broodje met 3 plakjes peper cervelaat (beleg moest op := )
T: 3 hartige biscuits
T: 1 snack a Jack kaas
A: ovenschotel met gehakt, bloemkoolrijst, aardappelpuree en kaas
T: stuk monchou taart coockie dough (ben zoooo benieuwd)
T: als ik nog trek heb 20 gr pistachenoten (heb deze al wel ingevoerd in mfp)
Totaal: 1943, zit nu op 14.500 stappen incl stal mesten, 30 hooi balen sjouwen en paard longeren.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:48

@Lis: Ik volg bedrijfsmanagement en wil hierna nog een master doen in International Business. Ik zie mezelf echter nooit een saaie 9to5-job doen, maar eerder in een niet-hedendaags en creatief bedrijf werken waar ik gezien wordt als een persoon en niet een 'hulpje'. Mocht ik geen eigen paard hebben was ik allang op rondreis vertrokken in een klein busje. Dat is mijn ultieme droom, maar ik wil enerzijds dichtbij familie zijn en anderzijds heb ik de verantwoordelijkheid voor mijn paard te zorgen. De auto staat nog in de garage, wel is hij (bijna :D ) betaald. Zij gaan dinsdag naar de keuring en normaal kan ik hem in het weekend ophalen en meteen ermee rijden. Ik zit nog op een wolkje! Ik vind echt dat jij zooooveel beweging hebt, impressionant!
@Little_Birdy: dankjewel! En je hebt echt een super net lijstje! :D

Ik ben vandaag na 2 weken weer thuis en heb me nog eens gewogen (wel namiddag). Ik weeg nu 55,56kg dus dat wilt zeggen dat ik nog 1 kg ben afgevallen op ongeveer twee weken. Er mag nog 600 gr af, moet niet, maar meer afvallen is niet per se mijn doel. Ik moet al mijn broeken al opnieuw kopen omdat ze veel te groot geworden zijn.

Vandaag zijn we 7 uur onderweg geweest om naar auto's te kijken en ik had enkel een koek mee. We dachten na de eerste gezien te hebben naar huis te rijden met een nieuwe auto, maar viel me die even heel erg tegen. Water in de koffer, enorm veel blutsen (niet te zien op foto's, ging slecht in eerste versnelling..) Dus daar hebben wij 3 uur aan verpest. Daarna een oude Citroën C1 gezien voor, ja, je raad het nooit 1500! En die had nog geen 100.000 km. De auto was top in orde, alleen was het niet de kleur die ik wou en alles was handmatig. Ook zat er geen stuurbekrachtiging op, en daar had ik het iets te moeilijk mee. Ik denk wel dat desbetreffende meneer de auto vandaag verkocht heeft. Echt voor een appel en een ei, wanneer je niet veel te besteden hebt. Daarna wezen kijken bij een handelaar maar de auto was enorm vuil, dit is al meteen minder uitnodigend om naar te kijken. Uiteindelijk toevallig naar een garage gereden en een kwartier later zette ik (oke grapje, papa) een handtekening op papier. Wel heb ik verder dus geen drol beweging gehad vandaag (2750 stappen *\%/* ), dus voor die ene keer is het ook geen ramp dat ik een karig lijstje heb. Morgen een beter lijstje!

O: koffie, melk,honing
T: 2 mekbiscuits
L: 1 maaltijdreep, 1 vruchtenyoghurt
A: gehakt met wortelpuree in de oven

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:15

Nanouk: wauw!! Wat een mooie auto, veel veilige kilometers er mee gewenst.
Klinkt als een hectische dag maar gelukkig met een goede afloop! Vervelend dat je tussendoor niets kon eten maar dat kun je vandaag iig weer inhalen.
Gefeliciteerd met je kilo er af!

littlebirdie: hoe beviel de smoothie met cacao? Lijkt me een mooi alternatief en hopelijk helpt het je suiker gevoel iets te onderdrukken.
Lekker lijstje verder! En je bent erg actief zeg.

Lisanne: ooh wat heerlijk! Geniet van je vrije weekend!!
Het ijs is erg lekker! Het is een stuk minder romig en misschien wat harder (en ook best duur) maar ik vind het voor het aantal kcal wat je binnenkrijgt het zeker waard!
Wow drukke dag weer! Maar wel een lekker lijstje. Die monchou taart met cookie dough heb ik ook ooit gemaakt, die is echt heerlijk! Slim om een deel aan de buren te geven :+

___

Onder het mom van slechte lijstjes delen, zal ik mijn lijstje van gisteren hier even delen haha.
Mijn opa was jarig geweest van de week en had speciaal voor mij een stukje taart bewaard.
In de avond iets meer gesnoept dan de bedoeling was, maar ach moet kunnen voor een keertje. Gelukkig wel nog veel bewogen gisteren!

O: 200 gram magere kwark, cracker met cottage cheese
T: stukje karamelvlaai, 200 ml halfvolle chocolademelk
L: 2 volkorenboterham met hagelslag
A: 2,5 burrito van knorr wereldgerechten
T: klein bakje ben & jerrys ijs
T: zoete/zoute popcorn en een paar handjes chips

B: 50 Minuten gewone fiets, 5,5 km hardlopen

Vandaag maar weer even wat betere keuzes gaan maken :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:27

@Little-birdie, Zooo vervelend inderdaad als je hormonen het je extra lastig maken. Hoe beviel de smoothie met cacao? Ik maak zelf ook heel vaak ontbijtjes etc. met cacao omdat ik een chocoladefan ben. Heerlijk!

@Lisanne, Oei pas op dat je niet overloopt hoor! Je hebt flink drukke dagen zo te zien, dus die taart was welverdiend :D Om nog even terug te komen op die kcal. Ik heb wel eens gelezen dat je lichaam zich aanpast op wat her structureel binnenkrijgt en daardoor kan het punt waarop en hoeveel je afvalt/aankomt verschuiven. Misschien verklaart dat het verschil tussen toen en nu!

@Joanne, de fase van mijn dieet waar ik nu inzit zou maximaal 6 weken moeten duren. Zodra ik vrijwel klachtenvrij ben mag ik langzaam dingen gaan introduceren. Ik zit nu op 3 weken.
Hoe was het Breyers ijs? Ik heb dat merk nog nooit gehad, maar zag dat ze 1 smaak hebben die in mijn dieet past <<) Gefeliciteerd met je opa! Wat lief dat hij speciaal wat taart voor je had! Op zo’n dag mag je best wat slechtere keuzes maken :D

@Nanouk, Gefeliciteerd met je nieuwe auto! :D Wat een dag inderdaad zeg! Als ik jou was zou ik in ieder geval flink honger gehad hebben, maar het was het vast en zeker waard! Je bent nog hard afgevallen trouwens, ondanks dat je dacht ongezonder te eten bij je vriend.

Ik had gisteren eindelijk weer een dag zonder buikpijn en dus ook gewoon een platte buik. Echt bizar hoe blij ik daarvan kan worden :') Maar het is altijd zó frustrerend zo hard te sporten en tegen een bolle buik aan te kijken, terwijl ik weet dat het gewoon lucht is :Y) Ik blijf dus even doorzetten met minder eiwitten :D Best even puzzelen, omdat je toch snel naar dezelfde dingen grijpt om te eten.

Gisteren weer een typische weekenddag qua eten. Wel kunnen sporten, paardrijden en een stuk gewandeld:
O: 40gr teff ontbijtgranen met 20gr vegan perfection, ananas, mango, gember, kurkuma en kaneel
T: 2 stukjes banaan chocoladecake
L: 3 glutenvrije boterhammen met geitenkaas, runderrookvlees en 2 walnoten en stroop uit de oven
D: aardappeltjes, hamburger, witlof met balsamico en walnoten
T: 3 glazen wijn, wat lays oven baked chipjes, 2 glutenvrije kipnuggets en wat blokjes geitenkaas
Totaal 2492 kcal

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:03

@ lis jij ook lekker bezig met een mooi lijstje zeg !! Met veel beweging!!

@ joanne Alsnog super veel bewogen jij dus de schade zal wel meevallen hopelijk wel een heel lekker lijstje hihi

@mara ja dat is zuur he !!!! Gelukkig nu weer platte buik en voel je je beter !

De smoothie was echt hemels en heeft goed geholpen !
Heb hem ook meteen voor vanmiddag gemaakt .
Ik heb helaas iets van een spier of zenuw bekneld en lig met tramadol op de bank nu.
Die helpt gelukkig goed dus hopelijk morgen weer beter .

Recept van de smoothie voor de liefhebber.

Halve eetlepel cacao (pure 100% bio)
Halve eetlepel cacao nibs (denotenshop)
Theelepel maca poeder (denotenshop)
Hele banaan
Halve normale avocado
200 ml amandel of havermelk
Alles in de blender en genieten maar

Zijn bijna 500 kcal dus perfect als vervanger van ontbijt en een stevige start (vond ik )

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:53

Nanouk; mooie doelen heb je voor ogen, hoelang duren die opleidingen bij elkaar dan nog?
Ik heb echt niks met reizen, dus kan je daarin niet aanmoedigen :)) vind het wel super stoer dat mensen dat doen.
Snap dat je erg blij bent met je auto! Nog even geduld en dan lekker rond crossen. Vandaag weer een beetje ingehaald qua eten?

Joanne; klinkt wel goed om is uit te proberen. Wij hebben hier thuis altijd de afspraak dat we B&J kopen als t in de aanbieding is, dus misschien kan ik dat invoeren met meer verantwoord ijs.
Goed dat je ook een ‘minder’ lijstje deelt, klinkt heerlijk en hoop dat je ervan genoten heb!

Mara; nee ik weet het. Daarom vandaag een ontspannen dag ingepland (letterlijk even uitgewaaid) en morgen ochtend hou ik vrij voor ik moet gaan werken. Als dat zo is met het aanpassen qua calorieën zou het best kunnen kloppen. Alleen het nadeel is dat ik die 2100 amper binnen krijg zonder ongezonde keuzes te maken..
Ik snap dat je blij wordt van een platte buik! Niet alleen omdat je daarheen wil, maar ook omdat je dan gewoon pijn vrij bent! Super fijn. Blijf het knap vinden hoe jij bezig bent en blijft zoeken naar verbetering. Heerlijk lijstje, idd echt een weekend dag.

Litte_birdy; balen dat je zo’n pijn had, hoop dat het snel over gaat. Ik heb mijn smoothie apparaat aan mijn moeder gegeven, dus kan m helaas niet maken. Klinkt wel lekker.

Wij gingen vandaag vrij spontaan met de paarden naar het strand. Was echt heerlijk, lekker ons hoofd leeg gemaakt en uitgewaaid. Wij blij en paarden blij. Nu is mijn vriend voor slapen want die gaat straks werken en heb ik het rijk alleen. Dus Netflix en chill vnv :))

We hadden bedacht op de heenweg een broodje te halen bij de pomp, maar kwamen dus geen pomp tegen aan onze kant van de weg. Gelukkig had ik wel een koek in m’n tas gestopt en hebben we op de terug weg een broodje gehaald. Dus beetje gek lijstje in de ochtend.
O: 200 ml optimel drink
T: kanjer chocolade koek
L: stokbroodje met carpaccio van de pomp :Y)
A: homemade poke bowl met 65 gr sushi rijst, ijsbergsla, komkommer, mais, bosui, kip en sesamzaadjes
T: 250 gr aardbeienkwark
T: 30 gr cranberry notenmix en 25 gr pistachenoten (ik hoop dat ik straks nog trek krijg, ik moet dit eten van mezelf anders veelste laag bij de beweging van vandaag)

Totaal: 1900 kcal

Edit; mijn taart was echt mislukt...vraag me niet hoe, maar na dik 3 uur in de koelkast viel die nog helemaal uit elkaar -O-
Heb nog wel wat bij elkaar geschraapt, smaak was goed maar bij ons beide niet zo goed gevallen. Dus geen taart naar de buren en vandaag ook geen taart meer helaas.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:15

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:06

@Lisanne, ik ga stage lopen in het Zaans Medisch Centrum. Geen ervaringen mee, dus ik ben benieuwd. Haha, boodschappen doe als je moe bent op honger hebt is inderdaad geen goed idee. Op hoeveel kcal zit je nu? Ben benieuwd wat de weegschaal weer zegt.
Hoe is het met je kat? Snap wel dat je nu moe bent, lekker rustig aan! Jammer van de taart :( Wel lekker om met de paarden naar het strand te gaan! En super leuk dat je dat met je vriend kan doen :D

@Nanouk, wat fijn dat je je persoonlijk doel met hardlopen hebt gehaald! Mooie auto hoor! Broertje van de Peugeot 107 :P

@Joanne, wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen lessen! Ik ben ook opgelucht over de avondklok vanaf 21:00. Ik heb er weinig last van. Moet op stage wel avonddiensten draaien, maar dat mag ook gewoon natuurlijk. Op vrijdagavond altijd naar mijn bijrijdpaard en naar die van mijn zus, maar dan moeten we gewoon zorgen dat we optijd weg gaan en een beetje een snelle sessie doen. Nog gefeliciteerd met je opa! :)

@Mara, fijn dat je tevreden bent over de weegschaal! Wat fijn dat je geen buikpijn had en je buik plat is. Inderdaad heel frusterend als je wel sport en op je eten let. Hoeveel eiwitten neem je nu dagelijks?

@Little_birdy, fijn dat je zoveel hebt kunnen bewegen en hopelijk voel je je morgen weer wat beter.

@Marjo, lijkt me een goede basis. Wel grappig dat je het vega gehakt weg laat om hem vegetarisch te maken. Ik vind persoonlijk dit echt fantastisch: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... agnebladen. Extra groente en je vervangt de lasagnebladen ermee :j

--------------------------------
Lijstje van vrijdag:
O: magere yoghurt met cruesli
T: cappuccino, appel
L: tosti van 2 bruine boterhammen met oude kaas, salami en chili saus
T: 200 gram magere kwark
A: 2 volkoren wraps met mager rundergehakt, hak burrito schotel, tortilla chips, crème fraiche, guacamole, rode saus, komkommer, paprika, tomaat, sla, maïs en geraspte kaas
T: stroopwafel en een chocolate chip cookie (moest nog wat eten want anders kwam ik te laag uit en dit was mijn vriend aan het eten haha :+)
Totaal: 1960 kcal
B: 20 min fietsen, 60 min trainen met de fysio, 16.000 stappen (2750 kcal verbrand)

Zaterdag heb ik geen lijstje bij gehouden. Mijn zus is afgestudeerd en dat hebben we gevierd met la cubanita! Dus erg veel gegeten en als nagerecht had mijn moeder cheese cake gebakken. Was niet een gezonde dag maar het was het zeker waard. Wel netjes 10.000 stappen (kwam op 2400 kcal verbrand uit (ook naar de paarden geweest)).

Lijstje van vandaag:
O: klein stukje cheesecake (ik had nog geen boodschappen gedaan in mijn nieuwe huis dus dit was het enige wat er was haha, had mams meegegeven :'))
T: halve banaan
L: 2 bruine pistoletjes met kip-samba, klein kopje goulash soep, glas versgeperste sinaasappelsap
T: cappuccino, appel
A: Italiaanse salade, kip fingers en airfryer friet met saus
Totaal: 1865 kcal
B: 13.500 stappen (2450 kcal verbrand)

Al met al niet ontevreden, heb zaterdag denk ik mooi gecompenseerd. Morgen maar weer een gezonde dag en dan dinsdag maar weer eens op de weegschaal :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:29

Ik vind gehakt gewoon geen toegevoegde waarde, dus dan doe ik het er niet in :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:37

Ahhh Nanouk ik vond het superleuk om te lezen dat je eindelijk een auto hebt! Wat een gedoe zeg, maar gelukkig heeft een dag rijden en buffelen goed uitgepakt. Fijn voor je! :D
Lis_Ol dus als ik het goed begrijp heb je een vriend en twee eigen paarden en is het voor jullie normaal om in het weekend lekker een buitenrit te maken? Damn. Als je het hebt over couplegoals. *D Die pokébowl klinkt erg goed! Moet ik ook maar weer eens maken, heb nog ergens achterin de kast sushirijst liggen en dat moet ook maar eens op.
Dankjewel voor het recept Little_Birdy! Lijkt me een heel goed ontbijt als je een volle dag voor de boeg hebt, ik ga het even ergens opschrijven (:
Hoeveel eiwitten eet je normaal Mara? Ik heb begrepen dat als je actief bent qua sport je uit kunt gaan van 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht, extreme sporters 2 gram, maar meer niet. Dat neemt je lichaam sowieso niet op. Wilde nog als tip geven dat je lijf van veel bewerkt voedsel ook echt last kan hebben (de Lidl heeft een soort suikervrije drop maar ik lijk echt zwanger van een drieling als ik daar wat van op heb lol) maar je eet al super clean natuurlijk dus die tip heeft niet zoveel zin. Wel superfijn dat je lichaam toch ergens wel goed op reageert, hopelijk kun je het snel dusdanig finetunen dat het meer regel dan uitzondering wordt...!

Nouuuu hier eigenlijk beetje zelfde verhaal; gaat wel prima qua beweging (hardlopen gaat goed; merk wel dat mijn onderrug echt een beetje vast zit dus ben even aan het nadenken wat ik daar eventueel mee moet doen.) Mentaal gaat het even wat minder; coronablues en vind het moeilijk de dagen door te komen. Zie ook enorm op tegen afstuderen in deze tijd omdat er in mijn vakgebied letterlijk géén werk is nu en ik met een enorme studieschuld zit. Als je in je eentje in je studio zit en daar over na gaat gaat denken schiet het soms even de verkeerde kant op :') :') Anyway. Heeft gelukkig geen invloed op mijn eten (probeer juist zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen qua koken enzo.) Vandaag wel wat relatief ongezonde tussendoortjes.
O: Magere kwark met Akins cruesli
L: Shakshuka met twee eieren
T: Tuc minibites, Paar drop tikkels en kvarg straciatella
A: De TikTokhype; wraps vouwen en in het tosti apparaat. 2 Groentewraps met een halve avocado, plakken kipfilet, tomaat en geraspte kaas
T: Koffie, tomatensap, nog een paar Tuc minibites