Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neverland schreef:Gezonder eten wil niet direct zeggen dat je mindert in calorieën. Meten en weten is zoooo belangrijk!
Aight schreef:Ik vrees dat Eulogy het bij het juiste eind heeft. Maar iets genuanceerder: als je spieren aan het trainen bent zal deze meer water opnemen (en dus zwaarder worden). Je spiermasse (spiereiwitten aanmaken) geeft dan geen verschil, want dat is zoals Euology het zegt maar heeeeel weinig. Echter kan de verhoogde vochtopname/vasthouden wel voor een vertekend beeld op de weegschaal zorgen. Dus ik denk dat je dipje in gewicht alsnog later komt
https://sport.infonu.nl/overige-sport/1 ... groei.html
Libera schreef:Zo, moest weer een flink eind bij lezen
Stond al een week of twee nagenoeg stil kwa gewichtsverlies terwijl ik wel gewoon netjes ben blijven eten. Vandaag dan ineens anderhalve kilo eraf ineens! Hopen dat dat eraf blijft en niet allemaal alleen maar vocht was
Hebben jullie dat ook? Merk wel vaker dat er een paar dagen niets gebeurt, en dan ineens een grote schommeling naar beneden, dan sta ik weer stil tot er weer een schommeling naar beneden komt...
Libera schreef:Zo, moest weer een flink eind bij lezen
Stond al een week of twee nagenoeg stil kwa gewichtsverlies terwijl ik wel gewoon netjes ben blijven eten. Vandaag dan ineens anderhalve kilo eraf ineens! Hopen dat dat eraf blijft en niet allemaal alleen maar vocht was
Hebben jullie dat ook? Merk wel vaker dat er een paar dagen niets gebeurt, en dan ineens een grote schommeling naar beneden, dan sta ik weer stil tot er weer een schommeling naar beneden komt...
Neverland schreef:Zijn er meerdere die helemaal geobsedeerd zijn door eten? Ik denk de hele dag aan eten en eet het liefst de hele dag door.Ik had dat eerst ook wel, maar niet extreem. In het weekend gaat het veel beter dan doordeweeks. Ik push ook tot het maximale aantal kcal dat ik 'mag' hebben. Niet eens omdat ik honger heb. Maar omdat ik zo ontzettend graag eet.
Vind het soms lastig. Ik heb nu dus al alles opgegeten en heb nog 2 boterhammen tot 18:00...Ik ga maar heel veel drinken in de tussentijd.
Es_ther schreef:Komt denk ik omdat je meer thuis zit en of werkt.
Ik herken het wel een beetje hoor. Studeer thuis af dus mn kantoor is altijd het zelfde. En thuis eet ik toch meer ofzo
Neverland schreef:Het streven naar net boven je BMR eten heb ik ook bij het begin gedaan maar ik kreeg door zo weinig energie van (na een week of drie). Nu zit ik op maximaal 1580kcal op een dag. Vorige week wel twee dagen daarboven gegeten (maar niet boven onderhoud). Ik vind het wel netjes zo... Ik kan tenminste nu ook genieten van lekkere dingen zoals chocolade zonder dat ik me er slecht over voel. Zaterdag ga ik een bak ijs naar binnen werken (die van Ben & Jerry's met minder calorieënecht een aanrader trouwens! )