Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:^
Klinkt als een interessante link, die ga ik vanmiddag eens opzetten tijdens mijn 30 minuten cardio sessie.
Bedankt.
nps schreef:Pocca_Locca schreef:Ik wil heel graag een link delen van een ontzettend belangrijke interessante Zembla uitzending van ik meen 2017. “ de farma methode” Het gaat onder andere over de vaccinatie en farma- lobby methoden. Er komen insiders uit de farma wereld aan het woord zoals een Franse oud werknemer van Merck. Ook komt het hpv vaccin aan bod.
https://youtu.be/vBR42kkZlyM
Ik ga deze "ontzettend belangrijke interessante" uitzending wel kijken (al is het maar omdat ik Zembla heel boeiend vind) maar ga er verder niet op. Ik heb overigens getemd op dit bericht als zijnde linkdump. Ondanks de samenvatting voegt het weinig toe om steeds weer nieuwe links het topic in te gooien om vervolgens pertinent níet inhoudelijk in te willen gaan op de discussie die hieruit voortvloeit.
nynke55 schreef:Ik heb de documentaire van Zembla bekeken, dank je wel voor de link, Pocca. Het laat inderdaad een schokkende inkijk in de wereld van de medicijnfabrikanten zien. Ik zou, als ik een dochter van die leeftijd had, ook heel erg gaan twijfelen of ik haar de HPV vaccinatie zou geven. Wat trouwens ook de reden is dat ik me daar niet in verdiept heb, het is voor mij niet van toepassing. De andere vaccinaties daarentegen, daar heb ik geen twijfels over, die zou ik zonder meer laten geven. Daar is inmiddels voldoende bewijs dat deze werken.
nynke55 schreef:Ik heb de documentaire van Zembla bekeken, dank je wel voor de link, Pocca. Het laat inderdaad een schokkende inkijk in de wereld van de medicijnfabrikanten zien. Ik zou, als ik een dochter van die leeftijd had, ook heel erg gaan twijfelen of ik haar de HPV vaccinatie zou geven. Wat trouwens ook de reden is dat ik me daar niet in verdiept heb, het is voor mij niet van toepassing. De andere vaccinaties daarentegen, daar heb ik geen twijfels over, die zou ik zonder meer laten geven. Daar is inmiddels voldoende bewijs dat deze werken.
Suzanne F. schreef:nynke55 schreef:Ik heb de documentaire van Zembla bekeken, dank je wel voor de link, Pocca. Het laat inderdaad een schokkende inkijk in de wereld van de medicijnfabrikanten zien. Ik zou, als ik een dochter van die leeftijd had, ook heel erg gaan twijfelen of ik haar de HPV vaccinatie zou geven. Wat trouwens ook de reden is dat ik me daar niet in verdiept heb, het is voor mij niet van toepassing. De andere vaccinaties daarentegen, daar heb ik geen twijfels over, die zou ik zonder meer laten geven. Daar is inmiddels voldoende bewijs dat deze werken.
Oké dan ga ik de docu van Zembla ook kijken. Ik twijfel ook nog over de HPV.
Pocca_Locca schreef:Zoals te zien is de documentaire heeft het hpv vaccin echt maar bar weinig met het daadwerkelijk beschermen van kinderen te maken, Imandra. Daarbij: waarom denk je dat huisartsen iets nieuws kunnen vertellen over dit vaccin? Het vaccin is maar om een reden in de markt gezet, en dat is winst. Sorry. Ik kan me niet voorstellen dat mensen na het zien van deze documentaire een andere conclusie kunnen trekken. Maar dit is mijn mening zal ik er even bijzetten.
P.s heb je de documentaire gezien, Imandra en Lautje ?
nynke55 schreef:Daarom zeg ik ook niet dat ik het niet zou doen, maar ik ga wel twijfelen, omdat er in dit geval te weinig vervolgonderzoek is gedaan en deze fabrikant zich al vaker in de nesten gewerkt heeft met de pijnstiller. Daarentegen is het wel een virus die door sexueel contact overdraagbaar is en zich zo verspreid. Als je dat een halt kunt toeroepen door een vaccin, ben ik voor. Maar nogmaals, ik heb geen kinderen, dus ik hoef mij er wat dat betreft geen zorgen om te maken.
Imandra, hoewel ik niet van de linkjes ben, deze is wel heel interessant.
Pocca_Locca schreef:Zoals te zien is de documentaire heeft het hpv vaccin echt maar bar weinig met het daadwerkelijk beschermen van kinderen te maken, Imandra. Daarbij: waarom denk je dat huisartsen iets nieuws kunnen vertellen over dit vaccin? Het vaccin is maar om een reden in de markt gezet, en dat is winst. Sorry. Ik kan me niet voorstellen dat mensen na het zien van deze documentaire een andere conclusie kunnen trekken. Maar dit is mijn mening zal ik er even bijzetten.
nynke55 schreef:Het vaccin zelf lijkt inderdaad in orde te zijn, alleen het vervolgonderzoek niet. Van de 3000 gevaccineerde Noorse meisjes die gevolgd werden doen er nog maar 500 mee, en volgens de expert is dat te weinig om conclusies te trekken. Bovendien is er twijfel aan de noodzaak van de vaccinatiecampagne, aangezien er met uitstrijkjes ook veel gevallen op tijd kunnen worden behandeld.
Karl66 schreef:Pocca_Locca schreef:Zoals te zien is de documentaire heeft het hpv vaccin echt maar bar weinig met het daadwerkelijk beschermen van kinderen te maken, Imandra. Daarbij: waarom denk je dat huisartsen iets nieuws kunnen vertellen over dit vaccin? Het vaccin is maar om een reden in de markt gezet, en dat is winst. Sorry. Ik kan me niet voorstellen dat mensen na het zien van deze documentaire een andere conclusie kunnen trekken. Maar dit is mijn mening zal ik er even bijzetten.
Nee, het is in de markt gezet om het hpv virus te bestrijden. De Amerikaanse hoogleraar die het testen van het vaccin begeleide vertelt dat ook in de documentaire. Ze is het weliswaar niet eens met de manier waarop het middel in de markt gezet wordt, maar ze zegt klip en klaar dat het een effectief vaccin is.