3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:10

Gribaldi (ik pb je nog terug trouwens hoor, zit niet achter mn laptop) ik had er wel eens van gehoord, vroeg het me daarom inderdaad af, knap dat je dat kan, ik krijg eind middag/begin avond altijd zoveel trek, maar kan ook gewoonte zijn!

Aria ik heb er daarom een cheatmeal van gemaakt en geen cheatday, want anders zijn direct alle remmen los en aangezien alles momenteel op de rem staat, zal ik dit ook maar even op de rem laten staan haha. Heb in ieder geval geen honger op deze manier :)

Frummels leuk van die screensaver, ik weet niet eens wat ik heb haha :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:14

Motiverende tekstjes kunnen wel handig zijn inderdaad om de motivatie er in te houden :j
Ik heb mezelf een filmposter besteld. Heb onlangs de film Atomic Blonde gezien, speelt zich af in Berlijn, en op de ene of andere manier vond ik dat een hele motivatie om er terug in te vliegen, dus dacht ik, als ik s'ochtends op sta en die poster zie hangen, geeft dat toch een extra boost :+ zullen zien wat het geeft.

Sharon, daar heb je absoluut gelijk in! lijkt met ook de gezondste optie. Dan kun je er ook echt van genieten zonder je zorgen te moeten maken. Een cheat dag... die zijn er al genoeg geweest naar mijn gevoel :P En alle remmen los, tja, ik zou mezelf niet meer in de hand hebben denk ik. Maar voor sommigen werkt het natuurlijk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:18

Ik heb er 2. Eentje op mijn startscherm zegt: "3 months from now you will thank yourself" en de andere op mijn vergrendelscherm zegt "You are not hungry, you are bored. Drink some water and learn the difference" :+ Die laatste moet ik altijd een beetje om lachen als ik er naar kijk omdat hij 9 van de 10 keer zo accuraat is :))

Aria_zz schreef:
Motiverende tekstjes kunnen wel handig zijn inderdaad om de motivatie er in te houden :j
Ik heb mezelf een filmposter besteld. Heb onlangs de film Atomic Blonde gezien, speelt zich af in Berlijn, en op de ene of andere manier vond ik dat een hele motivatie om er terug in te vliegen, dus dacht ik, als ik s'ochtends op sta en die poster zie hangen, geeft dat toch een extra boost :+ zullen zien wat het geeft.

Sharon, daar heb je absoluut gelijk in! lijkt met ook de gezondste optie. Dan kun je er ook echt van genieten zonder je zorgen te moeten maken. Een cheat dag... die zijn er al genoeg geweest naar mijn gevoel :P En alle remmen los, tja, ik zou mezelf niet meer in de hand hebben denk ik. Maar voor sommigen werkt het natuurlijk.

Wat een leuk idee van die poster! :) Ben benieuwd wanneer je gaat, hihi.

En pfoe, de hele dag cheaten zou mij niet lukken inderdaad. Daar ben ik nog te instabiel voor, haha. Ik doe het gewoon met avondeten en 1 snack in de avond. De rest van de dag doe ik normaal. :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:54

Sharon, ik heb eigenlijk geen idee. Wss is het omdat ik mijn lunch vaak heel lekker vindt en mijn avondeten niet haha. Ook was ik toevallig net naar stal geweest en had ik echt helemaal geen honger meer, vandaar de karige hoeveelheid

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:56

Haha die 2e tekst is wel goed ja :+

Ik heb niet echt een cheatmeal/day oid, als ik het zo voor mezelf bestempel, merk ik dat het voelt als iets wat eigenlijk niet mag. Ik mag nu in principe alles, maar ik kies ervoor niet alles te nemen, maar alleen dingen die ik écht heel lekker vind, en dan een veel kleinere portie dan ik normaal zou hebben genomen. Tenminste, daar wil ik weer naar terug, want dat is hoe ik het een hele tijd heb gedaan en het het fijnst voor me werkte. Alleen heb ik me er na een tijdje toe laten verleiden mezelf heel veel te ontzeggen, waardoor ik juist cravings krijg en helemaal doorsla als ik dan wel wat lekkers neem.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:13

Laura82 schreef:
Haha die 2e tekst is wel goed ja :+

Ik heb niet echt een cheatmeal/day oid, als ik het zo voor mezelf bestempel, merk ik dat het voelt als iets wat eigenlijk niet mag. Ik mag nu in principe alles, maar ik kies ervoor niet alles te nemen, maar alleen dingen die ik écht heel lekker vind, en dan een veel kleinere portie dan ik normaal zou hebben genomen. Tenminste, daar wil ik weer naar terug, want dat is hoe ik het een hele tijd heb gedaan en het het fijnst voor me werkte. Alleen heb ik me er na een tijdje toe laten verleiden mezelf heel veel te ontzeggen, waardoor ik juist cravings krijg en helemaal doorsla als ik dan wel wat lekkers neem.

Ik hoop dat ik ook ooit op een punt kom dat ik mentaal sterk genoeg ben om het zo te doen :j Nu kan ik dat echt totaal nog niet, dus vandaar de keuze om dan 1 maaltijd per week op een vaste dag te doen. Zo heb ik iets om naar uit te kijken en kan ik andere dingen beter afslaan gedurende de week. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:17

Ik denk ook echt dat iedereen daarin anders is. Ik ga juist de fout in als ik een heel strak regime aanhoud. Dan heb ik echt constant die drang naar iets wat "niet mag". Gekke dingen die je hoofd met je kunnen doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:20

Ik heb me behoorlijk verbaasd over de invloed die alles in je hoofd heeft op wat je daadwerkelijk doet. :Y) Maar iedereen moet inderdaad vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:59

Lukt mij ook niet altijd hoor Sharon, ik doe ook aan IF dus dan eet ik in de middag wat meer en in de avond minder. Ligt ook een beetje aan mijn dag :)

Leuk die screensavers op de telefoon! Goede motivator haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:25

Frummels schreef:
Lijstje voor vandaag:

O: 1 boterham met kaas + 3 scrambled eggs, cherrytomaatjes en champignons. Glas vers sap
T: cappuccino
L: ciabatta met humus, jalapeno, avocado en rucola. kop noodle soep
T: kaki fruit
T: eiwitshake vanille met halfvolle melk
A: pasta met rode pesto, zongedroogde tomaat, broccoli en feta

Beweging: 45 min paardrijden

Ik heb de noodlesoep weggemikt: gadverdamme wat was die goor :r
In plaats daarvan skyr bosfruit smaak. Hopelijk is die beter dan die soep haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:28

He Frummels wat leuk dat de screensaver werkt! *\o/* Ik spiekte vroeger op moeilijke momenten altijd naar de heel inspirerende moodboard (hoe heet zo'n site nou weer?) van bokker Rebeljits, dat helpt echt!
Je avondeten klinkt trouwens heerlijk <3

Gribaldi, ik heb boos mijn magere kwark/vanille yoghurt naar binnen gelepeld :+

Sharon, een poster, dat is ook een mega goed idee om jezelf te motiveren!

Ik heb voor het eerst in weken last van een schommelend gewicht. Misschien omdat ik zo buikkrampen had gedurende twee dagen? Het enige dat ik anders doe is minder eiwitten eten de laatste dagen, net omdat ik me niet lekker voel. Daar nu weer even op letten. Ik geef het nog wat tijd en ga zondag of maandag pas opnieuw op de weegschaal staan.

Ongeveer zoiets, zometeen even tellen:
O: Een theekoek (nu dus wél iets lekkers vandaag :P ), magere kwark/vanilleyoghurt mengsel; latte
L: Latte, 50 g gv brood met light roomkaas, plakje wortelcake
T: Magere kwark met bakje magere vruchtenyoghurt erdoor en een el Eat natural granola
B: Hele voormiddag poetsen en mealpreppen, een uur wandelen
A: Zelfgemaakte quorn 'stoofvlees' met aardappelpuree, schepje sv appelmoes, hand blad spinazie, hand cherrytomaten en tl mayo
T:? wss geen ruimte meer over

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:23

Ik heb een vraag

Net ging ik paardrijden met voor het eerst m'n fitbit om. Maar nu heb ik dus het idee dat de stappenteller soortelijk tijdens het rijden. Dat ik net opgestapt was had ik 10000 stappen behaald, en toen ik klaar was, was dit ineens 13000 ofzo. Hoe doen jullie dit? :D zo krijg je natuurlijk een beetje een vertekend beeld..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:05

Ik rij niet echt meer maar als ik dat wel doe, doe ik m'n fitbit af. Die meet paardrijden niet en dan telt ie dus min of meer de stappen van m'n paard :')

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:26

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Ik hou mijn Fitbit om, dan kan ik mn hartslag tracken, vind ik interessant. In principe kan je de stappen wel als actieve tijd rekenen, want je bent gewoon actief bezig dat moment. Alleen niet zozeer dat je letterlijk die stappen zet. Toch? :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:40

Eugoly dat had ik dus ook :')
Zal je verbruik wel ongeveer kloppen?

Ik ga eens kijken hoe mijn hartslag was!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:17

Per kilo lichaamsgewicht verbrand je 4 kcal tijdens paardrijden. Dus ik zou zeggen vergelijk het. :)

Ik weet niet hoeveel Dat met wandelen is?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:09

Riddershow schreef:
Per kilo lichaamsgewicht verbrand je 4 kcal tijdens paardrijden. Dus ik zou zeggen vergelijk het. :)

Maar op hoeveel minuten is dat dan berekend? Want als ik een half uur rij, dan verbrand ik natuurlijk minder dan wanneer ik een uur rijdt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:22

Dat lijkt me sowieso niet kloppen :+ Ligt er maar net aan hoe je conditie is en hoe intensief je bezig bent geweest. En dat kan ie op zich wel zien aan de hand van je hartslag, ik weet niet of ie stappen daarin ook meeneemt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:53

Je hartslag bepaald wel veel als ik me niet vergis. Die stapjes zijn dan bijzaak. Bij mij dacht hij eens dat ik op de crossfit stond toen ik aan het paardrijden was :=

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, yoghurt
T: banaan
M: 2 zonnebloempit brood sneetjes, een met een halve plak kaas, andere met bieten Hummus. Aardappel nog over van gister, met een restje mosterdsaus. En een rijstwafel met chocolade.
T: proteïne shake
A:volkerenzilvervliesrijst met paprika, courgette, champignon en een tomaat (gebakken in iets teveel boter := ) met wat feta erbij.
T: nootjes

B: 1km gaan zwemmen, heb er redelijk snel over gedaan, volgende keer mag het wat meer.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:25

_KellyAV schreef:
Riddershow schreef:

Maar op hoeveel minuten is dat dan berekend? Want als ik een half uur rij, dan verbrand ik natuurlijk minder dan wanneer ik een uur rijdt

Op een uur. Heb gewoon gegoogeld en dat was mijn eerste hit. Maar als het met wandelen vergelijkt :

Langzaam wandelen is ca 2,5 kcal en met ca 5 km per uur zit je op 4 kcal. Het verschilt dus niet heel erg. Zit je te chillen op paard zal je hartslag niet hoog zijn, anders dat je hard aan het werk bent.

Als je hem uit zet heb je helemaal geen indicatie.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:44

Bhriseis schreef:
He Frummels wat leuk dat de screensaver werkt! *\o/* Ik spiekte vroeger op moeilijke momenten altijd naar de heel inspirerende moodboard (hoe heet zo'n site nou weer?) van bokker Rebeljits, dat helpt echt!

Hihi, kijk ik eens in dit topic, zie ik mijn naam :o :D
Website was een tumblr, welgezegd deze. Op google afbeeldingen kijken van motivational quotes werkt ook erg goed. Als je meer voor geluid bent, Youtube staat er bomvol mee (zowel in speeches, als in muziek). Dit is een favo.
*kruipt weer onder meeleessteen*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:30

Ik ga eens naar motivatiedingen kijken, wie weet doet t wat voor me :D

Lijstje van vandaag:
O: havermout met appel en halfvolle melk
T: breaker high protein, mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en tomaat, bakje rauwkostsalade
T: peer, mandarijn
A: kom soep, waarschijnlijk champignon, stokbrood met kaasfondue (uit zo'n pakje, moet op :+ )
B: vanavond een stuk wandelen met een vriendin, verder kalm aan, fysio heeft me pijn gedaan gisteren en dat voel ik nog goed >;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:46

Goedemorgen! Gisteren door persoonlijke omstandigheden de mist in gegaan.. jammer jammer, maar we gaan er weer voor!

Net lijstje hoor Laura! Als de kaasfondue in je calorieën past, prima toch? :)

O: skyr
T: granenbiscuits
L: 2 boterhammen met een gebakken ei
T: peer en crackers
A: kipdijfiletschnitzel, broccoli en potato wedges
B: sportschool (55 minuten cardio, 30 minuten kracht)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:50

Voor mij werkt het goed Laura! :D Mooi lijstje heb je!
Fysio's zijn de hel. :=

Sharon: Jammer, maar vandaag weer een nieuwe dag! :) Net lijstje heb je.

Super lief. Mijn collega is vandaag 25 jaar in dienst en is nu even de deur uit om gebak te halen. Hij kwam net naar mij toe om te vragen of ik ook gebak wil, of dat hij iets verantwoords voor mij kan meenemen. Ik heb toen vriendelijk bedankt voor het gebak en ben heel benieuwd wat hij voor mij meeneemt. :)

Lijstje voor vandaag:

O: 1 snee brood, plakje kaas, 3 scrambled eggs, cherrytomaatjes, champignons. (Wordt eentonig he? Maar het is zo lekker en ik heb dan tenminste geen trek tot de lunch!)
T: "verantwoorde traktatie van collega" :D
L: 2 plakken zuurdesembrood met krabsalade, komkommer en radijs
T: bakje skyr bosfruit en een kaki fruit
A: kliekjes ovenschotel: aardappelschijfjes, courgette, venkel, cherrytomaat, champignons en kaas
T: restant skyr

Beweging: 40 min fietsen (retour werk), 1 uur krachttraining, 30 minuten cardio

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:52

Aah dat is echt lief van m Frummels! Net lijstje ook verder :)