Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:20

Jep, zo zien se het zelf ook vaak als ik die Posts op Facebook mag geloven.
Klaagmuren...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:43

c_alsemgeest schreef:
of kinderen nemen omdat er dan later iemand voor je kan zorgen :')

dat argument gooien mensen me ook weleens voor de voeten :+

Jaaa dat zei iemand laatst ook tegen mij. Dat is pas egoïstisch. Dat je een kind neemt zodat je eigen billen later afgeveegd worden :/

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:14

En vervolgens verhuisd het kind naar de andere kant van Nederland of naar het buitenland.
Of verbreekt contact.
Dat is wel de slechtste reden naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:18

Egoïstisch als kinderloze omdat je dan met niemand rekening hoeft te houden? En je partner dan? Daar hou je sowieso toch ook rekening mee, of telt die niet misschien :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:38

Kinderen krijgen is gewoon je DNA doorgeven, zodat er een stukje jou blijft doorleven na je dood. Dat is puur egoïsme.
Ik vind het prima hoor, maar het is geen altruïsme.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:59

Ik lees al een tijdje mee. Ik ben 20 en weet al vrij lang dat ik later geen kinderen wil. Ik heb niks met kinderen, ik hou niet van kinderen en ik zie het gewoon niet zitten dat mijn leven straks grotendeels om kinderen zal draaien.

De argumenten die ik altijd van anderen krijg: wacht maar, over 10 jaar praat je wel anders. Of dat zeg je nu, maar straks heb je er 3 rond te lopen.
Mensen denken dat het een fase is, maar ik ben super zeker dat het nooit zal gaan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:42

Op de 1 of andere manier is bewust geen kids willen iets wat je absoluut niet zeker kan weten. Waar je echt nog op terug komt. En is bewust wel kinderen willen het absolute einde en 100% garantie dat je er nooit spijt van krijgt of wat anders wilt.

Nee hoor, in ergste geval heb ik over 10 jaar spijt. Nou dan zien we wel hoe we dan aan leenkids komen. Andersom is lastiger. Over 10 jaar spijt hebben van je koter(s). Kom er dan maar eens op een legale manier vanaf... lastig :+

Hier gooide sommige het niet willen op de bekende "wacht maar tot je een relatie hebt" .. als verstokte vrijgezel heb ik nu een geweldig lieve vriend. Die ook absoluut niks heeft met koters... zalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:48

Hier riepen ze ook tegen mij, ik spreek je over 10 jaar wel weer. Of wacht maar tot je relatie krijgt.

Inmiddels paar jaar verder en een relatie. En wil nog steeds geen kinderen :+ En in het begin vond ik kinderen van anderen nog wel grappig. Maar heb er steeds minder mee. En pas inmiddels ook niet meer op, wat ik in verleden nog weleens wou doen.

Vooral huilende/schreeuwende kinderen, kan ik zeer slecht tegen. En probeer dat ook altijd te vermijden.

Ben ik blij dat ik later lekker buitenaf woon en buren allemaal een eindje verderop : D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:40

Varekaj schreef:
Egoïstisch als kinderloze omdat je dan met niemand rekening hoeft te houden? En je partner dan? Daar hou je sowieso toch ook rekening mee, of telt die niet misschien :')

Een kinderloze houdt veel meer rekening met werkgever, klanten en collega's. Ze hoeven nooit te annuleren omdat hun kind ziek is. Dat noem ík niet egoïstisch.

Edit: en wie komt er altijd opdraven en offert een vrije dag/middag op als alle moeders in het bedrijf afmelden om thuis snotneuzen te poetsen en kots op te ruimen?
Juist ja: de kinderloze.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:59

Ik heb soms het idee dat mensen me benijden om mijn keuze. Omdat ik gewoon onafhankelijk beslis en geen kinderen neem omdat 'het erbij hoort'. Sprak laatst een kersverse vader en die leek al op zijn keuze terug te willen komen. Alleen dat gaat een beetje lastig hè :Y)

Ik kan echt niet wachten om over een paar jaar alle mensen op te zoeken die tegen mij zeiden 'dat komt nog wel!' Mijn moeder gelooft het ook echt nog steeds niet. 'Wat als je straks heel erg verliefd wordt op iemand die kinderen wil?' Ja dan heeft hij dus gewoon pech. Soms wordt ze ook boos. Maar ik denk dat ik een serieuze fobie voor zwangerschappen heb. Kan ook echt niet naar zo'n buik kijken, krijg er de kriebels van :o

Kijk wel tegen het moment op dat al mijn vriendinnen kinderen hebben. Dan ga ik dus serieus op zoek naar kindvrije mensen, want ik wil nog gewoon kunnen stappen en dingen ondernemen. Ben altijd een beetje van mening dat je leven voorbij is zodra je kinderen neemt :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:09

Ook dat redt zich wel Renee :j
Mijn ervaring is in ieder geval dat je die mensen echt wel tegen gaat komen, soms zijn het ook mensen die bijvoorbeeld al op jonge leeftijd kinderen hebben gekregen en waarvan de kinderen nu al mooi zelfstandig zijn, zodat ouders hun oude leventje kunnen oppakken :j Een aantal daarvan gaat nu gewoon gezellig met ons op stap :) Maar ook niet iedereen stopt daar helemaal mee als er kinderen zijn, al wordt het vaak wel minder (maar dat is dan ook weer niet zo vreemd natuurlijk).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:10

Palmera schreef:
Varekaj schreef:

Een kinderloze houdt veel meer rekening met werkgever, klanten en collega's. Ze hoeven nooit te annuleren omdat hun kind ziek is. Dat noem ík niet egoïstisch.

Edit: en wie komt er altijd opdraven en offert een vrije dag/middag op als alle moeders in het bedrijf afmelden om thuis snotneuzen te poetsen en kots op te ruimen?
Juist ja: de kinderloze.

Deze kinderloze heeft 3 paarden, 2 katten en een hond (ohja, en een man, maar die redt zichzelf vaak wel :D ). Ik wil ook gewoon tijd voor mijn dingen. Die verdien ik net zo goed...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:20

Deze kinderloze ook. Behalve de vent dan want daar is geen tijd voor :+ Ik zeg ook altijd dat ik beesten heb in plaats van kinderen...

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:41

Afbeelding
Ha! Voor iedere koter foto in de groepsfamilie app van mijn vriend kan ik nu ook lekker spammen( mag overigens niet van vriend maar ja eruit stappen mag ook niet) met mijn nieuwe "kind".

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:56

Gewoon doen. Ik had eigenlijk op Facebook willen zetten dat ik in verwachting was van twee kittens :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:10

Ik heb destijds de echo van de mamma hond met allemaal pupjes wel rond gestuurd. Dat is helemaal lachen :D :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:21

Buren van mijn ouders hadden de voortuin versierd en een bord opgehangen met "Welkom bij de familie, Ties!". En dat was voor een puppy <3 Vond het wel grappig :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:20

:r :r :r

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:21

Sorro schreef:
[ [url=m/XnPcgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ha! Voor iedere koter foto in de groepsfamilie app van mijn vriend kan ik nu ook lekker spammen( mag overigens niet van vriend maar ja eruit stappen mag ook niet) met mijn nieuwe "kind".

Ach wat een lieverdje <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:37

Afbeelding
Mijn geadopteerde kindje heeft mogelijk een nierprobleem... :(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:49

Toen ik een nieuw paard kocht heb ik geboorte kaartjes ontworpen en rondgestuurd. Inclusief flauw gedichtje, lengte (ok schofthoogte) en gewicht. Ben er bij 1 iemand bij geweest toen ze het kaartje voor het eerst las, duurde een kwartier voor ze het doorhad _O-

Beterschap voor het poezenkind van fleurtjeuh :(:)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:28

Fleurtjeuh: nierprobleem valt wel mee te leven. Mijn 14-jarige kattin is iets meer dan een jaar geleden gediagnosticeerd met nierproblemen en zij doet het prima op een pilletje Benekor en aangepaste voeding (Hill's K/D, van RC heb je Renal maar dat beliefde mevrouw niet).
Kat is aan haar tweede jeugd begonnen sindsdien, eerst een hele dag bleren (ik wil buiten! 5 min later: ik wil binnen! Uren aan een stuk) en 's avonds komt ze lekker warm op schoot om aaitjes bedelen. Maf dier :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:32

Hij is alleen nog maar 9 jaar...
Hij lijkt altijd zo goed en happy..
Alleen laatste tijd minder..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:41

Bah die foto
En dat gezichtje van die smeerkees, gatver.

En dat mensen daar een foto van maken.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:14

fleurtjeuh schreef:
[ [url=m/xvx4f3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn geadopteerde kindje heeft mogelijk een nierprobleem... :(

Heel veel sterkte en beterschap voor jouw poezenkind.