Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:14

Ja ik heb gisteren door de storm gerent. Ipv op de fiets maar hardlopend naar de baan gegaan want ik was bang op de fiets het viaduct niet over te komen. Op de baan de grootste moeite om op baan 1 te blijven af en toe pakte de wind mij op en zette mij op baan twee/drie of op het binnen veld neer. Maar het was een mooie krachttraining. ik had de training wel wat ingekort omdat ik ook nog naar huis moest lopen maar toch in de storm en deels in de regen ruim 18km hard gelopen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:13

Net mijn 10km iets verbeterd. 3e x dat ik deze loop. 10,36km in 1 uur en 6 min.
Ben best wel trots.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:03

Tijdje niet hier geweest maar iedereen is lekker bezig Ik ga lekker gelukkig afgelopen woensdag 6,2 km gelopen in 36 min op naar de 10 in april!
Zijn er nog meer die de marathon van Rotterdam gaan doen?
Ik doe 1/4 dat is genoeg voor mij fysio adviseert ook niet meer dan 10km te lopen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:57

@Greetje63, 18 Km hardlopen is voor mij nu nog een beetje toekomst, verheug me er wel op! Wel stoer dat je dat door de storm gelopen hebt.
@tylando, knap! Altijd fijn als je je pt verbeterd!
@dBiancaL, 10 km is toch ook al een prestatie. Geen Rotterdam hier, eerst maar gewoon de 10 km zien te halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:02

Hoi!

Mag ik me hier ook melden!?
Mijn naam is [***], 23 jaar en Ik woon sinds Januari op Curacao, en ben sinds een week aan het sporten. Ga maandag voor het eerst hardlopen! Super leuk *\o/*

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:34

Welkom!

Lekker curaçao {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:02

Yesss van de week 2 dagen achter elkaar geweest en nog steeds pijnvrij! Morgen mooie interval training met een vriendin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:15

tylando schreef:
Welkom!

Lekker curaçao {:}

Haha, ja het is hier heerlijk <3
Geniet nog elke dag
(behalve vandaag ik was heel de dag zooo dizzy. Niet fijn)

Ik volg hier lessen in de sportschool, en ook kickbox lessen! Super leuk :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:50

Mag ik ook mee kletsen :D

Ben sinds paar weken begonnen met hardlopen.

Hoeveel km begonnen de meeste hier mee? Ik loop nu ruim 3 km. Tussendoor loop ik kort even maar houd het al bijna helemaal vol. Heb ook weinig tot geen spierpijn meer, is het dan tijd om het op te voeren? Grotere afstand te pakken of eerst dat ik mijn huidige rondje helemaal kan aflopen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:08

Zamora schreef:
Mag ik ook mee kletsen :D

Ben sinds paar weken begonnen met hardlopen.

Hoeveel km begonnen de meeste hier mee? Ik loop nu ruim 3 km. Tussendoor loop ik kort even maar houd het al bijna helemaal vol. Heb ook weinig tot geen spierpijn meer, is het dan tijd om het op te voeren? Grotere afstand te pakken of eerst dat ik mijn huidige rondje helemaal kan aflopen?

Ik train meer op tempo's dan afstanden, dus kan je helaas niet adviseren.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:14

Ja dat is ook wel iets wat ik me afvraag eigenlijk, tempo verhogen of meer afstand maken. Mijn doel is een betere conditie en strakker lichaam.
Krijg zo'n fijn gevoel van hardlopen :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:25

Ik train op beide... zorg eerst voor dat de afstand goed komt en dan het tempo.
Maar dat is persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:58

Ik loop nu ook weer 3 en ga vandaag bijvoorbeeld voor meer afstand, later deze week weer op snelheid.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:34

Het beste is om in ieder geval eerst de duur op te bouwen tot minimaal 30min alvorens je voorzichtig wat versnellingen gaat introduceren in je trainingen. En voor het echte tempowerk heb je zelfs nog meer duurvermogen nodig en zou je eigenlijk wel een duurvermogen moeten hebben van minimaal 45min. Want echt tempowerk kun je eigenlijk pas doen als je lichaam goed opgewarmd is. Vanuit gaande dat je daar minimaal 10min inlopen voor nodig hebt en je ook nog een minuut of 5 tot 10 moet uitlopen blijft er anders simpelweg geen tijd genoeg over voor het tempo werk.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:31

Dankje Greetje voor de uitleg! Heb ik zeker wat aan.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:51

Zijn er hier ook mensen met verstand van blaren? Ik heb tijdens de 7 km van de Zevenheuvelennacht in november een bloedblaar opgelopen op de zijkant van de bal van mijn linkervoet (zeg maar op het breedste deel van de voet aan de binnenkant). Ik liep op mijn hardloopschoenen die ik al een jaar had en nog nooit een blaar in had gehad. Met gewone schoenen heb ik er geen last van en op zich met hardlopen ook niet heel erg, ik kan er doorheen lopen. De blaar ging vanzelf weer bijna helemaal weg (is niet open geweest of dik), niet meer over nagedacht. Een poosje lekker gelopen, maar na een wat langere training, zat ie er toch weer.

En gisteren heb ik de 5km bij de Stevensloop gelopen (op mijn nieuwe schoenen, afgezien van de blaar geen centje pijn, heerlijke schoenen) en is de bloedblaar verdubbeld in omvang. Nog steeds kan ik er op lopen (hij zit ook wat onder het eelt daar), maar ik vind het wel gek. Wat kan ik hier aan doen?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:10

Ik ben gisteren weer gaan hardlopen! Na de 4 mijl niks meer gedaan ( oeps!!) Mijn vader wil wat kilo's kwijt dus goede stimulans om samen een paar keer per week een rondje te lopen om de mooie meren vlak bij huis. Gisteren al aan 1 stuk 30 min gerend (ongeveer 4,5 km) valt me niks tegen !
En het voelde zo gooeeed! Ik had ook al een hele tijd bloedarmoede en dat is nu weer redelijk onder controle, geeft echt bulten energie en die kan ik nu lekker gebruiken om mijn conditie weer op te bouwen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:13

Ik zou m doorprikken. Klinkt als een blaar onder het eelt. Ik had na de 20k hetzelfde op de bal van mijn voet. Gaf geen klachten maar heb m wel doorgeprikt. Daarna 3 dagen compeed erop geplakt en toen ik die eraf haalde bleek de hele blaar ontvelt. Alles eraf gehaalde, weer 3 dagen compeed en volledig genezen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:42

Hoi. Ik meld me hier ook :) Nu ongeveer een jaar geleden begonnen met hardlopen.Met ups en downs, want ik wilde natuurlijk gelijk alles kunnen en zat gelijk al met een blessure :n In mei een keer een 5km loop gedaan en in november 7.5. Blessures zijn gelukkig helemaal weg. Opzich gaat de afstand wel oke, maar het tempo laat wel zwaar te wensen over. Ik krijg het heel snel heel warm en dan zit ik na een paar uur met een migraineachtige hoofdpijn die rustig 24 uur blijft hangen. Heel irritant dus. Heb geloof ik alles wel geprobeerd om dat te voorkomen, maar niks gevonden dat helpt, behalve dan niet te ver gaan en niet te hard. Ik drink genoeg water. Iemand ervaring hiermee?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:07

benangelique schreef:
Ik zou m doorprikken. Klinkt als een blaar onder het eelt. Ik had na de 20k hetzelfde op de bal van mijn voet. Gaf geen klachten maar heb m wel doorgeprikt. Daarna 3 dagen compeed erop geplakt en toen ik die eraf haalde bleek de hele blaar ontvelt. Alles eraf gehaalde, weer 3 dagen compeed en volledig genezen

Lees overal dat je dat nu juist niet moet doen bij een bloedblaar ivm infectiegevaar. En hij is ook niet gevuld of pijnlijk, er zit alleen een fikse bloed"vlek" onder het eelt die me in het dagelijkse leven niet hindert. Alleen met hardlopen. Heb al geprobeerd een afspraak te maken bij een pedicure, maar blijkbaar zit die niet op nieuwe klanten te wachten, krijg geen antwoord.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:48

daarom de compeed erop. is het mooi afgesloten en kan het prima helen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:17

Charlie_P schreef:
Hoi. Ik meld me hier ook :) Nu ongeveer een jaar geleden begonnen met hardlopen.Met ups en downs, want ik wilde natuurlijk gelijk alles kunnen en zat gelijk al met een blessure :n In mei een keer een 5km loop gedaan en in november 7.5. Blessures zijn gelukkig helemaal weg. Opzich gaat de afstand wel oke, maar het tempo laat wel zwaar te wensen over. Ik krijg het heel snel heel warm en dan zit ik na een paar uur met een migraineachtige hoofdpijn die rustig 24 uur blijft hangen. Heel irritant dus. Heb geloof ik alles wel geprobeerd om dat te voorkomen, maar niks gevonden dat helpt, behalve dan niet te ver gaan en niet te hard. Ik drink genoeg water. Iemand ervaring hiermee?

Als je zeker weet dat je genoeg drinkt kan het ook komen door zout tekort door het zweten.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:27

Mag ik mij hier ook melden?
De dam tot dam staat in september op de planning 8)7 ~~}> :roll: en ben begonnen met hardlopen met mn paard aan de hand. Een betere personal coach kan ik mij niet wensen! Elke pas harder en als ik wil stappen gaat ze stuiteren :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:55

Welkom Michelle! Dam tot dam staat ook op mijn planning!

Hier gaat het trainen wel lekker. Gisteren 5K gelopen onder de 30 minuten. Had gedacht dat dat nooit zou lukken. Had het wel zwaar, vind langzaam en ver lopen veel makkelijker dan kort en snel. :+

Paar dagen ervoor 8,5K gelopen in 55 min. Daar had ik het dan weer helemaal niet moeilijk mee.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:58

Ik kruip onder mijn (mee lees) steen vandaan als het mag :+

2 jaar geleden een ongeluk gehad en kon alles kwa impact sporten wel op Mn buikschrijven werd verwacht.
Nu na anderhalf jaar trainen met hele fijne begeleiding, voor t eerst een doel als hardlopen durven stellen.
Ik heb altijd een allergie voor hardlopen gehad :D
Mede omdat ik de bouw niet voor heb en het altijd super moeilijk heb gevonden.
Vanaf 16 januari langzaam begonnen......
Ondertussen wat meelezen hier en ik vind het zo leuk te lezen hoe jullie elkaar motiveren, ongeacht niveau of doel!