Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:24

Wel mee uitkijken, het kan zo maar zijn dat je lichaam er niet goed op reageert! Ik heb ooit eens een caffeinepil genomen van m'n vriend omdat ik een deadline moest halen en heel moe was, had hem rond het middaguur genomen, kreeg er hartkloppingen van, kon niet meer eten en heb de hele nacht wakker gelegen, gevolgd door een paar dagen lang een gigantisch kater gevoel (koppijn!!) waardoor ik niet meer kon functioneren.. Kijk er dus wel mee uit, je kan er gevoelig voor zijn, overgevoeligheid kan ook optreden na langer gebruik.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:26

Wat gek Jaime. Had je die dag wel goed gegeten en gedronken? Hoe reageer je normaal op caffeïne (in hogere doseringen)?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:29

bakkabouter schreef:
gribaldi schreef:
Nou niet alleen een hartaanval over schattigheid...
Thuis komen en heel je huis ligt overhoop, je fijne schoenen aangevreten... :')

Hoe bedoel je verhoogde bloeddruk :P

Haha, onze hond was al 18 maanden toen ze bij ons kwam, dus de puppytijd hebben we overgeslagen. Maar 60kg duitse dog kan de boel ook behoorlijk verbouwen helaas :P

Maar die oogjes jongens <3

Ik heb gister de hele middag 24 kitchen gekeken. Wel wat inspiratie opgedaan voor een gezonde brownie nog. Mandarijn schil en zeezout samengevat.

Fatburners.. Zo verleidelijk om te kopen.. Of het werkt? No idea. Maar als het te betalen is wil ik de gok een keer wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:40

Ik ben helaas niet erg gevoelig voor cafeïne (behalve dat ik niet kan slapen) dus voor mij doen ze niet zoveel...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:19

Volgens de (ex-)apotheek-medewerker in mij, is het allemaal rommel, en dan nog eens dure ook. Kijk maar eens naar de "studies" waarmee die middelen bewezen zouden zijn. Klinisch bewezen wil niet meer zeggen dan dat een significant aantal mensen heeft aangegeven dat ze het GEVOEL hebben dat ze meer zijn afgvallen dan zonder pillen. Maar controlegroepen met placebos, ofwel zijn die er niet, ofwel worden de cijfers daarover zorgvuldig verzwegen ;)

Caffeine heeft overigens wel een bewezen werking, maar bekijk het alsjeblieft niet als een vetverbrander, dat is namelijk heel kort door de bocht en allesbehalve volledig en genuanceerd. Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat de caffeine in pillen beter zou zijn dan die in koffie, maar als je het spul niet te zuipen vindt, be my guest! Denk dan wel even na of je ook wil betalen voor de zogezegde extra zooi die ze ik die pillen steken, en maak op basis daarvan de keuze welke je eventueel zou nemen. Maar wees realistisch, en verwacht er geen wonderen van. Die 2g extra bij wijze van, die geraak je ook wel kwijt zonder de voedingssupplementen-industrie te sponsoren :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:14

En van koffie krijg je vieze tanden :Y)

Hier herhaling van les 4 van evy, zondag had hij hem niet opgeslagen (en die ging ook veel fijner)
Vandaag alsof ik lood in mijn benen had, niet vooruit te komen. Les wel volbracht, maar flink langzamer dan vorige keer. Nu gemiddelde snelheid van 7.9 km/u terwijl dit zondag 11 km/u was.
Merkte ook dat ik op hetzelfde rondje nu een stuk eerder klaar was. :o Benen morgen dus even rusten en proberen we het vrijdag gewoon opnieuw.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:35

_Lisanne schreef:
Hoe denken jullie over een 24hr fatburn? Body en Fit biedt het nu aan. De reviews zijn best wel prima, maar vraag me altijd af of dit niet super slecht is voor je lichaam :+
http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/a ... r-fatburn/

Ik heb de andere variant hiervan en ik vind het net drugs := Ik heb Perfect Burn. Vind het wel echt heel chill omdat ik er zo veel energie van krijg, maar echt een remming in eetlust merk ik niet. Ik ben wel automatisch veel actiever, met die dingen op heb ik zo veel energie dat ik uit mezelf de fiets pak ipv de bus, of dat ik ineens vet veel zin krijg om te sporten. Vind het in principe wel chill dingen :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:09

Wat eten jullie nu bijv als ontbijt, lunch etc?

Wil het brood gaan minderen maar geen idee wat ik er nou voor in de plaats kan zetten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:12

Ik zou daar niet zo snel mee beginnen, je weet maar nooit wat het effect op langere termijn is. Ik pas mijn voeding aan om meer energie te krijgen en dat werkt prima.

Vanmiddag sollicitatiegesprek gehad, ben door naar de 2e ronde. Dus heel benieuwd :)

SophieFT schreef:

Wil het brood gaan minderen maar geen idee wat ik er nou voor in de plaats kan zetten.

Ik eet 's ochtends/smiddags havermoutpap, kwark met fruit/whey poeder, crackers, rijstwafels. Meestal neem ik dan bij de lunch wel 1 boterham en de rest crackers.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:20

SophieFT schreef:

Waar ik met brood kan blijven vreten en nog steeds honger heb, heb ik met het equivalent in kcal aan pasta wel voldoende. Als ik lui ben gooi ik er een blikje worteltjes/erwtjes doorheen, als ik iets meer tijd heb een beetje diepvries groente-mix of (als ik heel veel tijd en zin heb dan :P) zelfs verse groente. Couscous werkt overigens ook beter dan brood, van rijst kan ik echter ook blijven vreten :+
Crackers vind ik zo mogelijk nog vreselijker, dan heb ik echt het gevoel dat ik letterlijk niks binnen heb, dat is voor mij echt gebakken lucht :P

Ontbijt eet ik overigens altijd hetzelfde: een portie ontbijtgranen van de ene dan wel de andere soort, maar omdat dat eigenlijk net niet genoeg is, eet ik daarna nog een stuk fruit of een danonino :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:39

Mag ik me hier ook melden? :) Heb een tijdje heeeeel veel gewerkt en wat te veel stress gehad, wat heeft geresulteerd in niet of amper naar de sportschool en ongezond stresseten. Resultaat: ik heb ineens een buikrolletje, mijn kleding zit al een tijdje niet lekker en ik vind mezelf naakt steeds minder leuk om naar te kijken :+

Vorige week woensdag weer voor het eerst gaan sporten en meteen even laten wegen: vet% van 30,4 (zat in mijn fijne tijd rond de 25) en woog 69 (ben 1,70 lang)
Doel: -5kg, vet% naar beneden, spier% omhoog.
Middel: minimaal 3x pw sportschool en gezond eten!

Iets meer over mezelf :) Ik ben bijna 25, kom uit Deventer en werk als maatschappelijk werker in de GGZ. Ik heb een verzorghaflinger, genaamd Stoffel :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:04

Ontbijt altijd met drie volkoren boterhammen en tussen de middag weer drie volkoren boterhammen. Zou voor mijn gevoel inderdaad een heel brood op kunnen eten maar dat heb ik met andere dingen ook zo. Toch blijk ik wel voldoende verzadigd te zijn want ik houd het er uren op vol.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:08

SophieFT schreef:

eieren (gekookt of gebakken), kwark, havermout.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:12

Welkom Corelli, succes met het behalen van je doelen!
Leuke naam van je verzorgpony :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:15

Ik ontbijt met kwark, havermout, fruit of crackers met avocado oid!

Ik heb vooral moeite met gezonde, lekkere en vullende tussendoortjes. Wat doen jullie als tussendoortjes?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 09:29

Mijn lijstje:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: appel
L: 2 koekjes 121 kcal
T: perzikstukjes en een beschuitje met kipfilet
A: geen idee
B: paardrijden en 2 km fietsen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:32

Britt_Sisi schreef:
Ik ontbijt met kwark, havermout, fruit of crackers met avocado oid!

Ik heb vooral moeite met gezonde, lekkere en vullende tussendoortjes. Wat doen jullie als tussendoortjes?

Komkommer, tomaatjes, ei, appel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:51

Ik ontbijt met havermout+fruit of enkel een dosis fruit :')
Tussendoor rijstwafel met iets erop of een cracker.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:11

Ja zo ver kwam ik al maar ik vind het zo weinig keuze/variatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:22

Tsja ik eet eerlijk gezegd nauwelijks tussendoortjes. Echt alleen als ik honger heb.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:26

Tussendoortjes: 70-85% pure chocolade, zelfgemaakte appelhavermout koekjes, kwark, smartbar, smoothie, rijstwafel, fruit, eiwitshake, gekookt ei, banaan met pindakaas of appel met pindakaas etc.

Vanmorgen op de weegschaal 72,3. Hoop snel in de 71 te zitten.. dat getal heb ik al 5 jaar niet gezien. Net before en vandaag foto's vergeleken. Wat een enorm verschil al. Leek wel zwanger :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:29

Ik heb vanmorgen 2 rijstwafels met kipfilet en gekookt ei, en net zon 300 g kwark met bosbessen :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:25

Nog een nieuweling (die komen hier voortdurend binnen lees ik de afgelopen paar pagina's :D )

Begonnen met krachttraining op de sportschool onder begeleiding van mijn vriend _O- . Vond het leuker dan ik dacht en wil het allereerst gaan gebruiken om het verschil in kracht tussen links en rechts te verkleinen. :) Vanwege mijn scheefheid ga ik ook eens in de zoveel tijd naar de chiropractor, maar met een actievere aanpak kan dat misschien ook verminderen.

Als noob toch maar eens wat gaan inlezen en vond het toch zonde om pas in een later stadium aandacht te gaan besteden aan een correct voedingspatroon. Heb dus ook de handige app, myfitnesspal ontdekt en dat gaat me beter af dan zelf lijstjes bijhouden op papier (heb nog niet zo lang een echte smartphone :+ ).
Bovendien kan je daar de verschillende voedingsstoffen ook goed bijhouden.

Afvallen wil ik nu ook maar meenemen, want er mogen zeker wel wat kilootjes af en zit nu hele dagen op mijn reet op kantoor te verslappen (stage). Qua voeding gaat het doordeweeks redelijk goed, als ik maar gewoon mijn eigen brood meeneem. Wil vooral iets gevarieerder eten, meer groenten en minder brood.

En gewoon balans vinden, doordeweeks zit ik lekker in een ritme, maar bijv tussendoortjes vind ik ook dan erg lastig. Of ik heb helemaal geen trek en sla een dagdeel helemaal over qua tussendoortjes of eet ze gelijk allebei op. (heb altijd fruit qua tussendoortjes )

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:35

Mijn lijstje tot nu toe van vandaag:

O: 2 rijstwafels met kipfilet en gekookt ei
T: 300 g magere kwark met blauwe bessen en stukje komkommer
M: maaltijdsalade met kip, ijsbergsla, komkommer, tomaat, ui en ei en een appel

vanavond staat bami op het menu :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:11

mijn lijstje:
O: Halve peer, halve appel en halve banaan
T: Cracker met smeerkaas
M: twee sneetjes brood met een gebakken ei
T: Moet nog wat verzinnen waar ik straks zin in heb
A: Maaltijdsalade (die met kip en paprika van de AH, maar ik haal de meeste pasta pennen er uit)