Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:14

Mooi figuur MaritB!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:40

Ik zet mijn foto's er maar niet op :+ . Gister wel heerlijke bodypump les gehad!

Was een instructeur die een tijdje weg is geweest die gedeeltelijk les heeft gegeven. Hij deed me een beetje denken aan Radmilo Soda van Obese :') . Zijn helemaal afgemat, heerlijk!! :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:50

Mooi figuur Marit B, om jaloers op te zijn !

Ik was 1,5 week onderweg met opbouwen met dank aan Evy, maar helaas schoot het vorige week in mijn heup en moet ik me van de fysio met rennen even koest houden. Spiertje bij mijn heup opgerekt, komt blijkbaar vaker voor bij mensen die eigenlijk nog nooit hard hebben gelopen?

Wat zijn jullie allemaal lekker fanatiek :D geeft motivatie!

Gisteren weer een sessie flexchair gehad, betekend de volgende dag altijd last van mijn buikspieren O:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:32

Bedankt Dames, ik ben nog niet waar ik wil zijn, maar het gaat de goede kant op :)

A_nouk, ik heb dat ook wel eens gehad. Hardlopen is best een blessure gevoelige sport eigenlijk.
Ik kan niet zo goed hardlopen door mijn platvoeten, ik heb een gekanteld bekken daardoor en mijn linkerknie staat maar naar binnen en zit een soort op slot.

Ik ben vandaag vrij, lekker. Ik heb net wat in huis gedaan en ga zo sporten. :) Daarna naar mijn mam voor haar verjaardag en daarna naar de pony's :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:05

Ga me toch maar weer eens melden hier, hier namelijk ook ontzettend last van mijn heup (beide kanten) na 12,5 km hardlopen. Ik heb dit wel vaker na een dag lang lopen of als ik een flinke afstand hardgelopen heb, maar twijfel toch of dit wel goed is. Ik voelde het tijdens het lopen al, dus spierpijn is het niet. Kon s'avonds echt niet meer goed lopen, nu een dag later is het wel weer wat gezakt.

Maris & Dees ook hier, wat leuk :D ! Samen op afstand sporten ;)

Hier is het qua krachtsport wel wat rustiger, ik ga nog 1x in de week naar Crossfit, dat vind ik wel leuk. Maar blijkbaar is de combi met duurloop niet ideaal. Ik heb me ingeschreven voor de halve marathon, dus dan gaat duurloop even voor.

Marit, dat ziet er goed uit toch :D !

Renee, ups en downs blijf je toch houden in je training.. En het eten is ook een grotere uitdaging dan het sporten vind ik persoonlijk. Vergt heel veel discipline, maar maak het jezelf niet te zwaar. Het moet ook leuk blijven !

Gianti, hoe gaat het met jou? Squad je je eigen gewicht al :P?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:16

Zo gisteren ging lekker!! Voel me echt goed :o . Normaal ga ik op woensdag naar bootcamp, maar kon gisteren niet echt warm worden van het idee. Dus ben ik samen met een vriendin eerst naar XCO gegaan en daarna aansluitend door naar bodypump. Gisteren dus lekker 2 uur gesport en was nog goed vol te houden ook! :):)

@ Marit: Ziet er al goed uit hoor! wauw!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:42

Sorry dat ik hier niet zo actief ben even, lees nog steeds mee maar heb toch wel flinke dip sinds ik afgevallen ben.. Zit weer op 51 kg... Dus ook even trainen terug geschroefd tot er weer stijgende lijn in zit..

@renee: dat dan weer wel!! Squat nu met 55kg

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:02

Knap hoor, ik zit op 30 kilo en ben zelf toch een stukje zwaarder haha.
Wel lastig dat je zo moelijk op gewicht blijft ! Maar het zou me niet verbazen als dit met de leeftijd ook wel bijtrekt. Tot mijn 24e ofzo heb ik ook alles kunnen eten/sporten etc. en was ik altijd te dun.

Nu moet ik eerder mijn best doen om niet dikker te worden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:30

Balen Gianti! Ben je eigenlijk wel eens met het probleem bij een dokter/diëtist geweest? Ik duim in ieder geval voor een stijgende lijn.
Renee, welkom!
Macchiato, knap man, eerst geen motivatie en dan vervolgens als nog twee uur sporten.
Anouk, balen van het hardlopen! Wat is flexchair als ik vragen mag?

Ik squat ook nog lang niet mijn eigen gewicht. Maar ben wel onwijs trots, want ik squat met 45 kg inmiddels. Ik denk wel dat ik voorlopig nog niet toe ben aan verhogen, want ik wil eigenlijk iets dieper squatten, daar train ik voor door!
Deze week alleen (helaas!) geen sportschool voor mij. Vakantie, dus ben de hele week bij mijn vader thuis. Dus maar lekker aan het wielrennen en paardrijden! :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:45

Volgens mij is paardrijden ook niet echt ideaal voor je mobiliteit...
Ik kom echt helemaal niet ver met Squad'en, leg meestal een gewicht onder mijn hakken dan gaat het net iets makkelijker. In een WOD gaat het ook op snelheid & techniek, dus mag ik dit foefje gebruiken :P.

Uiteindelijk wil ik wel ooit zo mobiel worden dat ik gewoon zonder diep genoeg kan squad'en.

Ik ben overigens niet nieuw RusselNuwell, alleen een tijdje wat stiller geweest :P Maar toch bedankt :D !

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

RusselNuwell schreef:
Anouk, balen van het hardlopen! Wat is flexchair als ik vragen mag?

http://www.fysio-wb.nl/flexchair/index.php/flex-chair

Ik gebruik het als een vorm van preventieve fysiotherapie, ging een keer in de 3 maanden naar de fysio om mijn rug te laten kraken sinds ik dit ben gaan doen is het niet meer nodig geweest :j
Daarnaast is het voor ruiters een hele goede aanvulling!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:53

Flexchair, is trouwens ook wel een goede voor de heupen, zeiden ze dat daar dat je hardlopen maar beter even niet kon doen?

Ik zal binnenkort ook maar eens een afspraak maken :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:58

Oh wat gaaf!
Renee, sorry! :o Is ook zo, ik had al in mijn hoofd dat er drie Renee's in het topic zitten.
Ik kom op zich wel diep met squatten, maar nog niet met dit gewicht. Ik rijd niet zo heel veel meer, dus bij mij zou het niet aan het paardrijden liggen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:13

Jeetje zeg...55 kg?! Door mijn rug ben ik al blij als ik met 5kg kan squatten, maar meestal doe ik het zelfs zonder gewicht.

Ga zometeen naar mijn fysio toe. Mijn rechter heupgewricht 'schraapt' behoorlijk tijdens bepaalde bewegingen met XCO en ik heb toch echt wel heel veel last van mijn schenen tijdens het hardlopen met bootcamp. Hoop dat ze mij kunnen helpen. Ik kan inmiddels bijna wel een VIP-pas aanvragen bij de fysio :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:33

renee16 schreef:
Flexchair, is trouwens ook wel een goede voor de heupen, zeiden ze dat daar dat je hardlopen maar beter even niet kon doen?

Ze zei dat ik even nog een weekje beter wat rust kon houden, om het te laten aansterken.
Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem bij mensen die beginnen met hardlopen dat de spieren in de heup tegensputteren. Gewoon een overbelasting, van spieren die normaal niets hoeven te doen.

Duurt meestal een week of 3 en dan is het weer over en kun je weer aan de gang.

Ze heeft me gisteren een rek en strek oefening laten zien, zodat je die spieren wat opwarmt en het risico op weer zon verrekening wat kleiner is :)

Heb overigens wel flink spierpijn na gisteren := krijg steeds meer variabele op de stoel. Wel leuk !

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:59

A_nouk schreef:
renee16 schreef:

Ze zei dat ik even nog een weekje beter wat rust kon houden, om het te laten aansterken.
Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem bij mensen die beginnen met hardlopen dat de spieren in de heup tegensputteren. Gewoon een overbelasting, van spieren die normaal niets hoeven te doen.

Duurt meestal een week of 3 en dan is het weer over en kun je weer aan de gang.

Ze heeft me gisteren een rek en strek oefening laten zien, zodat je die spieren wat opwarmt en het risico op weer zon verrekening wat kleiner is :)

Heb overigens wel flink spierpijn na gisteren := krijg steeds meer variabele op de stoel. Wel leuk !

Is die rek en strek oefening uit te leggen haha? Ik ben er ook wel benieuwd naar, aangezien ik ditzelfde punt voel, waarschijnlijk door niet goed opwarmen en wel langere afstand lopen..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:07

Volgens mij is het een vrij basic oefening, zie hem die hardlopers namelijk vaker doen !
Even google of ik hem tegen kom op internet :j

Edit : Deze, en dan is het van belang dat je het been wat naar achter gaat niet buigt maar meebeweegt vanuit de heup.

Afbeelding

Volgens mij is het bij mij de bovenste spier die zeer doet:

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:59

Balen Gianti dat je bent afgevallen, kan me voorstellen dat je je hier 'rot' onder voelt. Je doet zo je best om aan te komen. Misschien een schrale troost; mn zus heeft vroeger hetzelfde gehad, ook vanalles geprobeerd, niks werkte. Ze had het er erg moeilijk mee, maar rond haar 25ste bleven de kg's eraan (en meer dan haar lief was) . Ze moest toen erg wennen aan het idee dat ze niet meer alles eten kon.

Binnenkort is er op een stal die ik ken een clinic zithouding, incl 15min flexchair, zo te horen een aanrader, misschiendat ik het toch maar doe.

Dinsdag m'n nieuwe schema gehad, gisteren helaas niet kunnen uitproberen, gelukkig was er vanmorgen nog een opvang plekje vrij bij de sportschool voor m'n jongst en kon ik echt aan de slag. Nou ik heb het geweten.

Zweet liep er al af bij een half uur crosstrainer:-) 4 min normaal temp, gevolgd door 1 min voluit en dat een half uur. Heel verschil dan een half uur standaard tempo en standaard programma:-)

Toen aan mn schema begonnen; 3x 15 herhalingen

Leg press, 35 kg
Leg extension, 25 kg
Glube machine, 35 kg gevolgd door 20 jump squats

Chest press, stond op 15 kg, maar er kwam een instructeur bij en hij vond 12,5 beter (pfieuw, ik ging echt stuk bij 15)
Fly, 20 kg

Horizontal row 9,5 kg
Pulldown machine, 25 kg

Gevolgd door hyperextension en 3x 60 sec plank (de derde set moest ik in 2x 30 sec doen met 2 sec adempauze)

Echt fijn dat ik een schema heb waar ik echt iets mee kan.

Morgen funxtion en cardio en dan zaterdag fitness, zondag spinning, maandag funxtion en dinsdag fitness, woensdag paardrijden.

Dit wil ik proberen vol te houden, dinsdags kan ik alleen niet in wk 3 en 4, maar zou ik op maandag kunnen fitnessen of op zondag ipv spinning. Nog even in een schema gieten, zodat ik iig 2x funxtion en 2x funxtion per week ga doen.

Zou het heel fout zijn om 2 dagen funxtion achter elkaar te doen? De instructeur die ik fijn vind geeft vrijdag en zaterdag les en op een dag dat ik echt niet kan. Of toch beter om funxtion en fitness af te wisselen en elke dag (muv do) iets anders te doen?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:35

A_nouk schreef:
Volgens mij is het een vrij basic oefening, zie hem die hardlopers namelijk vaker doen !
Even google of ik hem tegen kom op internet :j

Edit : Deze, en dan is het van belang dat je het been wat naar achter gaat niet buigt maar meebeweegt vanuit de heup.

[ Afbeelding ]

Volgens mij is het bij mij de bovenste spier die zeer doet:

[ Afbeelding ]

Hmm hiermee voel ik de spier die ik bedoel niet, lijkt meer als ik mijn been naar buiten draai, maar dat doe je helemaal niet hardlopen.. Haha apart hoe ik hieraan kom dan..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:31

Meer Renee *\o/* it's in the name ;)

Ik loop nu een beetje tegen de muur, ik wil een trainingsschema opzetten/volgen maar weet nu even niet meer waar ik moet beginnen. Elke keer als ik opnieuw begin met iets gaat mijn knie lopen mekkeren en ik weet het nu even echt niet meer. -O- Hardlopen gaat ook nog steeds niet, alleen fietsen gaat me relaxed af ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:49

Renée? Hè? Ik word hier echt een beetje dizzy van alle Renée's :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:50

En dan hebben wij het nog makkelijk want wij hebben er 1 minder (jezelf) :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:16

Renee schreef:
En dan hebben wij het nog makkelijk want wij hebben er 1 minder (jezelf) :')

Jullie hebben het des te moeilijker, jullie moeten iedere keer bedenken of je de Renee bent die wordt aangesproken :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:19

Raak je aangewend, mijn vorige baas heet ook Rene. Dus dat was altijd: RENEE! en het daarop volgende standaard antwoord: WELKE?! :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:01

thanks voor de peptalks! vermoed dat ik alleen dit van rest van mijn leven blijf houden.. mijn pa en ma hebben nml zelfde.. Mijn moeder is pas 'aangekomen' na mijn geboorte... nou ja aangekomen, weegt nu 57 kg bij 1.68