Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RusselNuwell schreef:Anouk, balen van het hardlopen! Wat is flexchair als ik vragen mag?
renee16 schreef:Flexchair, is trouwens ook wel een goede voor de heupen, zeiden ze dat daar dat je hardlopen maar beter even niet kon doen?
Ik zal binnenkort ook maar eens een afspraak maken
A_nouk schreef:renee16 schreef:Flexchair, is trouwens ook wel een goede voor de heupen, zeiden ze dat daar dat je hardlopen maar beter even niet kon doen?
Ik zal binnenkort ook maar eens een afspraak maken
Ze zei dat ik even nog een weekje beter wat rust kon houden, om het te laten aansterken.
Blijkbaar is het een veel voorkomend probleem bij mensen die beginnen met hardlopen dat de spieren in de heup tegensputteren. Gewoon een overbelasting, van spieren die normaal niets hoeven te doen.
Duurt meestal een week of 3 en dan is het weer over en kun je weer aan de gang.
Ze heeft me gisteren een rek en strek oefening laten zien, zodat je die spieren wat opwarmt en het risico op weer zon verrekening wat kleiner is
Heb overigens wel flink spierpijn na gisterenkrijg steeds meer variabele op de stoel. Wel leuk !
A_nouk schreef:Volgens mij is het een vrij basic oefening, zie hem die hardlopers namelijk vaker doen !
Even google of ik hem tegen kom op internet
Edit : Deze, en dan is het van belang dat je het been wat naar achter gaat niet buigt maar meebeweegt vanuit de heup.
[ Afbeelding ]
Volgens mij is het bij mij de bovenste spier die zeer doet:
[ Afbeelding ]