Ik zag trouwens zelf gisteren iemand met een roze hardloopbroek en daaronder (duidelijk) een zwarte string. Nou ben ik helemaal niet zo geïnteresseerd in damesbillen (ben hetero), maar dat viel wel erg op

ArieBombarie, niet al te erg balen hoor

Sunshine, gaaf shirtje! Daar ga ik ook eens kijken, ik vind 'm echt heel leuk!
Wollie, wat voor tempotraining had jij gedaan? Ik ben natuurlijk erg geïnteresseerd in tempotraining die werkt, ... want die van mij werkt nog niet

Fleury, Chernique, JasmijnJoy en op de valreep Tictac_ welkom. Het is echt een leuk topic, dit, ik lees zelf ook nog niet zo lang mee, maar het is erg stimulerend om ieders resultaten, problemen en weetjedatjes te lezen. Over loopgroepen: ik doe zelf mee met een loopgroepje bij mijn sportschool. Ik doe nog niet zo lang mee, maar ben er erg blij mee. Krijg goeie tips over warming-up, looptechniek, problemen oplossen, en het stimuleert lekker. Achteraf doen ze ook altijd buikspieren en een goeie cooling down. Ben er erg blij mee.
Chernique, jeetje, bijna 10 km en wat een mooie snelheid! Het routeprobleem , ... toch een keertje een ander gebied nemen en daar naar toe rijden/fietsen? Voor 10 km is dat toch wel de moeite waard?
JasmijnJoy, houd er rekening mee dat als je gaat hardlopen, het lijkt alsof je daar makkelijk mee kunt afvallen omdat het calorieën kost, maar de combi lijnen/hardlopen is niet altijd handig. Je krijgt van dat gesport ook gewoon weer meer trek natuurlijk en hardlopen op weinig eten gaat gewoon niet. Sinds ik echt regelmatig loop, ben ik wel een kledingmaat afgevallen (was nou niet echt nodig, maar gebeurde wel), maar qua gewicht maakte het niks uit, ik eet gewoon een stuk meer nu en kan die extra trek ook echt niet negeren! Dus nee, ik vind niet dat hardlopen echt werkt om af te vallen, wel om je gezondheid te verbeteren.
Warboel voor zere spieren kun je evt spiroflor van VSM gebruiken. Mijn moeder gebruikt dat als ze kramperige spieren heeft, bij haar helpt het goed. Ik gebruik het zelf nooit. Heb eigenlijk nooit last van spierpijn, hoe hard ik ook m'n best doe (wel raar, maar echt , als ik spierpijn heb, heb ik het echt wel héél bont gemaakt).
Sunshine, ik ben blij dat iemand anders (dan ik) ook eens een wazig iets zeg. Meestal ben ik dat namelijk ....
Eliine, ik zou echt NIET lopen op misschien een heel rustig stukje duurloop na, en al m'n energie bewaren voor je wedstrijdje. Is toch zonde om je spieren nu op te blazen met een intervaltraining. Vrijdag mag je dan helemaal los gaan

Zelf weinig te melden, behalve dan dat het gisteren allerbelabberds ging, ondanks goeie voornemens. Helaas pindakaas, vandaag heb ik mezelf maar een rustdagje gegund en morgen ga ik weer eens kijken hoe de stand van zaken is op mijn 5 km rondje.