ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:38

_/-\o_ gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:42

achjah... Ik krijg genoeg opmerkingen naar mijn hoofd over mijn adhd "goh dat had ik echt niet verwacht" en "je stuiterd helemaal niet rond ofzo? :oo " of "ik geloof niet zo in labeltjes" :') ja man..... ADHD is natuurlijk alleen maar dat je alle kanten op stuitert :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:57

lifaya schreef:
achjah... Ik krijg genoeg opmerkingen naar mijn hoofd over mijn adhd "goh dat had ik echt niet verwacht" en "je stuiterd helemaal niet rond ofzo? :oo " of "ik geloof niet zo in labeltjes" :') ja man..... ADHD is natuurlijk alleen maar dat je alle kanten op stuitert :')

Pfff precies dat ja. En als je dan echt uitlegt hoe de wereld soma voor je is zijn mensen stomverbaasd. Heel raar.
Ik ben geen duracell-konijn ofzo :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:46

Zelfs mijn moeder was stomverbaasd toen ik het haar uitlegde hoor :+

Opende wel flink haar ogen en liet aardig wat puzzelstukjes op hun plek vallen, overigens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:56

Ik krijg enorm veel weerstand vanuit de omgeving en dat topic daar gaan me de haren van rijzen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:59

Aleeneh, wanneer is het bij jou geconstateerd dan?

Ik word helemaal gek van zon topic, zeker als ze gaan zeggen dat het een ziekte is, :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:05

Ja, ik merk nu dat mijn dagelijkse structuur enorm geholpen heeft. Ik gebruik nu al een week geen medicijnen meer. Waar ik vooral last van heb is impulsiviteit. Ik doe te veel domme dingen voordat mijn hersenen het kunnen vetoën. :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:08

Alsof ik niet genoeg heb geprobeerd... Ik zeg heel eerlijk, mijn voeding ben ik niet meer bereid aan te passen voor iets als dat, misschien een slechte instelling maar de hele tijd erop letten wat je binnen krijgt lukt me echt niet :+

Maar visolie wil ik weer mee beginnen. Ik moest er mee stoppen van mijn psychiater en weer medicinet slikken maar ik vind het gewoon niet prettig. Word er mat van en ben dus daar weer mee gestopt...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:32

Ladybird schreef:
Aleeneh, wanneer is het bij jou geconstateerd dan?

Ik word helemaal gek van zon topic, zeker als ze gaan zeggen dat het een ziekte is, :(

Een paar maanden geleden, vlak voor de zomervakantie.

Heeft m'n wereld op zijn kop gezet. Al die jarenlange frustraties van zo zo zo zo graag willen maar gewoon niet kunnen... elke week opnieuw een schop onder m'n kont van m'n ouders dat ik lui was en bepaalde dingen structureel vergat en dat ze geen zin hadden in politieagentje spelen, altijd onderpresteren op school en het alleen maar redden door last minute snel leren en dan net op tijd op het haartje voldoendes binnenslepen (man ik had makkelijk tienen kunnen halen).

Het hele begrip ADD heb ik moeten googlen toen het me geopperd werd via bokt. Ik kende het niet eens. Niemand heeft het ooit aan me gelinkt. M'n ouders dachten dat ik ze onzin verkocht toen ik er mee aankwam en m'n vader vindt het nog steeds banketstaaf...

En ik heb nog nooit zo goed kunnen werken als nu. Ja, 't is nog steeds bij lange na niet ideaal, maar wat een rust in mijn kop...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:36

Ik heb net je verhaal in het andere topic ook gelezen. Ik ben zo blij voor je dat je nu weet waar dit alles vandaan komt! Heb echt diep respect voor je! :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:39

Bij mij was het eigenlijk weer andersom. Ik was wel bekend met AD(H)D en had ook wel zoiets van: ja, dat zal ik vast wel hebben, maar ik heb niks aan de stempel.
Nu ik er met m'n opleiding (waar ik wel gemotiveerd voor was in tegenstelling tot de middelbare school) toch echt tegenaan liep, toch maar de medicijnen geprobeerd.
En wat een verschil zeg. Ik dacht altijd dat ik niet kon concentreren op m'n huiswerk omdat ik niet gemotiveerd genoeg was. Immers, ik kan me prima concentreren als ik iets leuk vond, hoe moeilijk het dan ook was.
Met de medicijnen merkte ik dat ik niet 10x in 10min. op bokt zat te kijken ipv huiswerk te maken. Maar gewoon een uur of anderhalf lang geconcentreerd kon werken.

Maar het waardevolste van al vind ik nog dat ik emotioneel stabiel ben. In mijn geval vlakt de medicatie op de goede manier af. Voorheen waren het ups en downs, waarbij vooral de downs slopend waren en lang konden duren in vergelijking met de ups. Ik was bijna aan de AD gegaan omdat ik het gewoon niet trok: WEER m'n bed niet uit willen komen zonder dat ik echt een goede reden aan kon wijzen voor m'n dip, wanneer zou het nou eens op houden?

Voor mij dus ook wel de reden om het na m'n opleiding niet compleet af te schaffen (hoe ik het dan wel ga doen weet ik nog niet want het blijft natuurlijk troep)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:14

Dat topic.. :n

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:16

Jeetje. En sommige mensen had ik nog best een hoge pet van op ook, en dan te horen dat ze zo kortzichtig reacties plaatsen :oo gaat mijn bloed van koken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:19

Aleeneh schreef:
Jeetje. En sommige mensen had ik nog best een hoge pet van op ook, en dan te horen dat ze zo kortzichtig reacties plaatsen :oo gaat mijn bloed van koken.

Of niet.. en mn quote is ook verkloot. Ik reageerde op een hele andere post.

Dacht dat ik nog snel genoeg was om m te verwijderen maar helaas :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:22

Ik moet even tot 10 tellen en uitrazen :evaw:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:23

Mag je hier best doen hoor :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:26

Aleeneh schreef:
Mag je hier best doen hoor :=

Ben @work haha, mensen vroegen zich al af waarom ik zo ontzettend als een razende aan het typen was. Dus ik moet me even afreageren en dan kan ik weer focussen. Mn hoofd loopt over met hele verhalen die ik zou willen posten maar dan denk ik toch weer 'nee moet ik niet doen'.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:30

Hey, ik wil me ook melden hier.
Ik heb ADD dit is op me 9/10 geconstateerd.

Ik heb iet meer dan een jaar ritalin geslikt. Maar werd er heel duf van en de bijwerkingen werden versterkt door de medicijnen voor epilepsie die ik ook slikte.
Toen een jaar niks geslikt zonder dat school wist dat ik gestopt was, om te kijken of ze het echt merkten aan me. School merkte het niet echt, maar wat is dat frustrerend als je elke keer gewaarschuwd word dat je iets niet af hebt doordat het zo druk in je hoofd is.
Heel groep 8 zonder medicijnen gedaan. In de 1ste weer met ritalin begonnen, maar wilde het niet in de pauzes nemen als andere het zagen. Daarom al vrij snel op con... (kom even niet op de naam maar is vaker hiier genoemd) omdat deze langer zou werken. Maar merkte van de werking niet veel, dus er mee gestopt. En nu al 6 jaar zonder medicijnen.

Op de middelbare me goed kunnen redden. Nu ik op het hbo zit word het toch wel moeilijk, vooral omdat er nu geen structuur in me dagen zit. Weet nog niet hoe ik hetr weer rustig krijg in me hoofd. Naar de paarden gaan helpt heel goed, maar daar heb ik niet zo vaak tijd voor.

Kwam in dit topic zo veel herkenbaare dingen tegen, dat het gewoon eng werd.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:32

Concerta.

Heb je ooit een poging gedaan met dexamfetamine? Ik ben ook overgestapt omdat ik zoveel bijwerkingen had met ritalin, en hiermee heb ik nergens last van, behalve van de positieve effecten. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:33

Amaryllis schreef:
Dat topic.. :n

Ongelooflijk dat mensen er zo over kunnen denken :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:36

Ik vind hun eerder onopgevoed/onaangepast :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:37

Nou inderdaad :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:38

Mag ook wel eens gezegd worden dat ik dit echt heel fijn topic vindt waar we respectvol met elkaar om gaan!! Ik haal hier veel tips en herkenning uit en kan daar mee voor uit in het dagelijks leven. Dank jullie wel daar voor :)

ik ga niet meer in dat stomme topic reageren!
of het in ieder geval proberen :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:38

Nee heb alleen ritalin en concerta gebruikt.
Zou het er even over hebben met me ouders, die hebben me van de medicijnen af gehaald en willen het liever niet.
Mag je met die medicijnen auto rijden? Ben bezig met me rijbewijs maar ben te snel consentratie kwijt en dan rij ik weer gevaarlijk.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:40

Wat een vreselijke mensen lopen er eigenlijk rond... Stel simpele zielen, meer kan ik me er niet bij voorstellen