[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:18

@_Daniella; Het verwijderen zelf (verdoving en snijden) viel echt heel erg mee!
De reden was dat die HA het gewoon niet kon.. Ze zei als je het kan voelen dan is het geen probleem, je kon het ook heel goed voelen en zien zitten. Maar ze heeft het op de verkeerde plaats gepakt met de pincet en toen is het staafje verbogen. Ook kon ze het toch niet goed vinden en dacht ze dat het op een andere plaats zou zitten..
Ook had ze niet eens handschoenen aan, wat ik niet heel netjes en professioneel vond!!

Als je iemand hebt die weet wat ze doet en het goed kan, valt het denk ik erg mee..
Ik heb er nog 2 dagen last van gehad, omdat het toch een open wond blijft (trekt een beetje met bewegen) .

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:26

Wat raar zeg. Blijkbaar had ha er toch niet zoveel ervaring dan mee.
En zonder handschoenen? :?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:14

_Daniella schreef:
Wat raar zeg. Blijkbaar had ha er toch niet zoveel ervaring dan mee.
En zonder handschoenen? :?

Jaaa belachelijk toch?! Dat valt je dan niet zo op, anders had ik er wel wat van gezegd..
Lekker zo'n dokter!!!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:17

Er worden wel meer medische handelingen gedaan zonder handschoenen hoor, en wees maar zeker dat die handen heel regelmatig ontsmet worden.. :)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:16

Hooi!

Ik heb een beetje een raar vraagje. Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met de pil. Na de eerste maand slikken had ik natuurlijk een stopweek. Dit was echt de verschrikkelijkste week ever _O- echt hele zieke krampen, ben toen ook 3 dagen niet naar school geweest. Heb ik nooit eerder gehad, en daarna gelukkig ook nooit meer.
Maar op een gegeven moment ging ik naar de WC en toen had ik weer hele erge krampen. Wat nu komt is best vies... Ik zat daar en opeens komt er een heel klompje bloed uit. Nou, toen dacht ik: oh ik zal wel veel baarmoederslijmvlies moeten afgeven ofzo. Totdat ik, super raar, een half jaartje geleden bedacht dat het misschien wel iets anders zou kunnen zijn...
Ik heb dus langer dan anderhalf jaar (in augustus 2 jaar) een vriend, en we begonnen pas nadat ik begonnen was met de pil sex zonder rubber te hebben, gewoon omdat we het beiden niet fijn vonden. Maar ik vroeg me dus af of het misschien kon dat ik toen een spontane abortus had. (waar ik overigens, klinkt heel cru, blij mee ben, zou er niet aan moeten denken om nu al een kind te hebben, ben net 18 _O-). Ik zit er wel een beetje mee op een of andere manier, en heb dit ook eigenlijk nog aan niemand verteld... En hier was dus een topic voor dus dacht, vraag het hier.

Pff ik voel me een beetje awkward _O- Maar ok.

Nu heb ik verder geen problemen met de pil :) dus nu is alles weer goed, maar deze vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd...

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:06

Lidewijke schreef:
Er worden wel meer medische handelingen gedaan zonder handschoenen hoor, en wees maar zeker dat die handen heel regelmatig ontsmet worden.. :)

Dat klopt, maar ze is nadat ze haar handen gewassen heeft ook nog naar de gang geweest (deur open gedaan) niet echt hygiënisch vind ik..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:12

vivan: Eigenlijk is het heel moeilijk om dat vanaf een beeldscherm te kunnen zeggen. Heb je nu geen last meer van die heftige krampen in je stopweek?
Bij een miskraam, ookal is het een vroege, komt vaak ook behoorlijk wat bloedverlies kijken en is één klompje eigenlijk wel heel weinig. Bedenk dat er aardig wat opgeruimd moet worden in je lichaam als het kindje+alles eromheen wordt afgestoten. Dat is altijd meer dan één klompje bloed. Als je niet meer van dat soort klonten bent verloren en geen flink heftig bloedverlies (echt een stuk meer dan je normale menstruatie) op diezelfde dag hebt gehad dan denk ik zelf dat de kans klein is.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:26

Ik heb dat ook wel eens gehad hoor vivan, dat is gewoon een stolsel bloed. :)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:26

Mars schreef:
vivan: Eigenlijk is het heel moeilijk om dat vanaf een beeldscherm te kunnen zeggen. Heb je nu geen last meer van die heftige krampen in je stopweek?
Bij een miskraam, ookal is het een vroege, komt vaak ook behoorlijk wat bloedverlies kijken en is één klompje eigenlijk wel heel weinig. Bedenk dat er aardig wat opgeruimd moet worden in je lichaam als het kindje+alles eromheen wordt afgestoten. Dat is altijd meer dan één klompje bloed. Als je niet meer van dat soort klonten bent verloren en geen flink heftig bloedverlies (echt een stuk meer dan je normale menstruatie) op diezelfde dag hebt gehad dan denk ik zelf dat de kans klein is.

Hmm ik kan me niet meer herinneren dat ik meer klompjes was verloren, maar weet wel dat ik wel echt veel bloed verlies had.

Nee nu zijn men menstruaties gewoon normaal, geen gekke dingen meer. Gelukkig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:44

Weet iemand hier of het schadelijk is om je menstruatie uit te stellen als je geen pil slikt ofzo?
Ben sinds een aantal dagen met de progesteron creme begonnen en dat gaat enorm goed, happy en energie zat zonder PMS. *\o/*
Nu staat er dat je 2 dagen voor je ongesteld moet worden er mee hoort te stoppen normaal, maar dan ben ik weer terug bij af. :+
De vraag heb ik al ergens anders neer gelegd maar ik heb nog geen antwoord.

Progesteron wordt ook gebruikt om de menstruatie uit te stellen welliswaar andere vorm maar het wordt er wel voor gebruikt.
Nu heb ik het idee dat het dat doet, normaal zakt je progesteron pijl zonder creme en wordt je ongesteld las ik.
Omdat ik zo terug val bij niet smeren twijfel ik: de creme gewoon doorsmeren en hopen dat die menstruatie doorbreekt.
Of stoppen en maar even niets kunnen met het risico dat mijn menstruatie dus uitgesteld is en langer duurt voor het doorbreekt.
Ik rommel wel al een paar dagen en heb het gevoel dat het elk moment kan komen maar het komt maar niet. :+
Zwanger ben ik uiteraard niet, ondergewicht heb ik ook niet en eet verder genoeg en gezond.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:34

Ik heb het antwoord eindelijk gekregen.
Mag het gewoon gebruiken zoals ik me goed voel, teveel geeft je lichaam aan met een slaperig gevoel.
Dus ik blij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:52

Kan iemand mij vertellen wat de kosten van de nuvaring en implanon zijn? Kan alleen maar oude info op het net terug vinden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:57

Nuvaring is best duur, implanon weet ik niet.
Ik geloof dat de nuvaring 40 euro is per 3 maanden ofzo.

Nuvaring was in 2011 rond de 30 euro per 3 maanden, zal nu niet veel meer zijn gok ik.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:07

Gloa schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de kosten van de nuvaring en implanon zijn? Kan alleen maar oude info op het net terug vinden.

Ik heb de implanon 5 maanden gehad (was er niet tevreden over) maar het kostte mij niks..
De verzekering heeft dat vergoedt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:41

Ja onder de 21 valt dat onder verzekering. Helaas voor mij niet.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:08

@Gloa; Oh ja even niet aan gedacht.. Dacht dat het dan rond de €120 euro was! Stond in zo'n folder..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:14

Gloa schreef:

Ik ben €37,50 per 3 maanden kwijt, krijg niks vergoed van de verzekering, ben bijna 25 en heb basis verzekering...
Implanon is verhoudingsgewijs goedkoper, maar dat durfde ik uiteindelijk niet.... :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:32

Gisteren naar de gyn geweest omdat ik altijd hefitg ongi was en wilde kijken of ik in aanmerking kwam voor een nova sure behandeling.
Helaas niet ivm vleesboom dus de andere optie was een spiraaltje.
Nu lees ik daar verschillende ervaringen over maar daar laten we ons niet van weerhouden om het toch te doen.
Die zit dan 5 jaar en ach dan hoop ik de overgang al te hebben gehad.

Maar voor mensen die geen kinderen (meer) willenis die nova sure behandeling ook wel een optie misschien.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:50

Collega heeft die behandeling ook laten doen Mando.
Die is er ook zeker over te spreken :j

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:55

ik lees even mee.

ik ben al 3x veranderd van pil (ander merk volgens apotheek) maar van de 2e kwam ik erg aan en had ik last van bijwerkingen, de 3e heb ik nu een paar weken.

nu lees ik zoveel narigheid over trombose enz icm de pil. zelf heb ik een hypofyse afwijking, schildklier afwijking en verhoogde kans op hart en vaatziekten (erfelijk) dus ik ben wel een beetje gaan nadenken.
Ook werd ik pas op mijn 18e voor het eerst ongesteld en dat was 2x per jaar. toen mijn vriend op buitenlandse stage was ben ik helemaal gecontroleerd en was alles ok behalve dat de hypofyse niet ok was.
nu heb ik ook grote kans dat ik moeilijk of zelfs niet zwanger kan worden.
dit alles zorgt ervoor dat ik nu wil stoppen met de pil om te kijken of ik nu wel natuurlijk ongesteld word.
zijn er meer mensen met deze ervaringen?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:49

Hoi,
Over 2 dagen heb ik een afspraak om een Mirena (spiraaltje) te laten plaatsen. Ik zag er al erg tegenop, omdat ik nog maagd ben, maar nu helemaal. Ik heb namelijk sinds vorige week een vaginale schimmelinfectie te pakken. Niet voor het eerst overigens. En nu is door de crème die ik daarvoor gekregen heb, mijn vagina erg geïrriteerd. Ik heb geprobeerd om 2 vingers naar binnen te brengen en dat doet erg zeer + jeuken. Maar overmorgen is de plaatsing van Mirena al. Ik heb eigenlijk geen zin om nog een maand te wachten met de plaatsing, maar ik vraag me af of het verstandig is om het nu te doen.
Wat denken jullie?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:50

Als jouw schildklierwaarde niet goed is dan heb je erg veel last van je ongesteldheid.
Hoeft soms maar 0.5 op de waarde te schelen het verschil tussen ongesteld en leeglopen.
Had ik ook...

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:55

Ik slik euthyrox voor mijn schildklier en die heeft ook mijn cholesterol van 8.7 naar 5.6 verlaagd
TSH en FSH had ook een afwijking maar in hoeverre weet ik niet meer

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:00

Heb je wel eens bijnierconcentraat geprobeerd? sMieke?
Vanuit de natuurdietisten kant en wat andere dingen gaan ze er van uit dat een schildklier niet functioneert zonder bijnieren en andersom.
Vaak behandelen ze regulier alleen de schildklier, terwijl het vaak begint bij de bijnieren..
Misschien daar eens naar kijken? Dat kan je in NL kopen maar ook bestellen uit de USA dat is veel goedkoper want het is aan de prijs.

Dat is van Biotics, Cytozyme AD heet het en bij dat merk is het van neonatale kalveren, compleet concentraat waar ik veel goeds over heb gelezen.
Zelf gebruik ik het ook alleen ik reageer op veel dingen vrij sterk, dus ik slik 1/3e pilletje s'avonds waar je er normaal 3 op een dag mag.
Resultaat is wel dat ik mijn anti-histamine tabletje al binnen enkele dagen kon halveren, want je bijnieren maken een stof om histamine op te lossen.
Het kan goed dat dat je schildklier goed helpt, of daarbij je voeding aanpassen dat kan ook heel veel doen.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:09

dankje moonfish! die producten zijn geen probleem, mijn broer werkt bij nutramin en die levert dat allemaal zelf :) die had me ook al jodium gegeven :)