Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:06

Je moet natuurlijk altijd het advies volgen van je PC :j .

De originele Badedas gebruik ik bij de paarden ook voor het reinigen van wondjes .
Mijn PC vond het toen ook geen probleem dat ik daarmee douchte ...

Lekker kalmpjes aan doen dus nog ..

Fem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:09

Badedas gebruiken wij in de zorg ook voor het ontsmetten van wondjes/wonden.
Maar dan moet je wel de groene (originele) nemen.
Andere douchegels lijken me inderdaad nog niet zo verstandig om te gebruiken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:20

Precies ...die bedoel ik ook Fem :j ...

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:08

Jaa idd :)
Alleen de PC waar ik vorige week op controle was zei juist dat ik wel met douchegel moest douchen en de PC waar ik woensdag was zei juist dat dat nog niet mocht..

Merk wel dat ik er nu al helemaal klaar mee ben met thuiszitten.. de kilo's waar ik zo hard voor gewerkt heb komen er langzaam weer aan doordat ik niet meer sport.. van de 10 kilo zit er al weer 2 aan.. maar dadelijk naar paardlief met een vriendin en dan gaan we even een rustige wandeling maken zodat ik wel wat beweeg (vriendin houdt paardlief vast, durf dat nu zelf echt niet)
Ook slaap ik ontzettend slecht doordat ik overdag dus bijna niks doe. Val pas rond 2 uur in slaap, word om t uur wakker. Nee dit is niks voor mij, thuiszitten, wat ben ik blij als ik dadelijk weer mag werken, sporten ect. :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:20

Herkenbaar , dat had ik net zo .
Men wel na 2 weken weer gaan werken , heb een leidinggevende baan ...
Maar was wel erg blij toen ik weer mocht gaan sporten ... :j

Ben 35 kg afgevallen , en dat wil ik graag zo houden .
Helaas laat dat ook z,n sporen achter , dus heb morgen een consult voor een buikwand correctie .

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:19

Met werken zal ik sowieso minimaal 6 weken wachten, ik werk al caissière wat best zwaar werk is.. wil dus absoluut geen risico lopen.
Gelukkig houdt werk er goed rekening mee en mag ik de tijd nemen, als ik denk dat ik weer kan werken gaan ze mij eerst op arbeidstherapeutische wijze inplannen zodat ik gewoon naar huis zou kunnen als ik merk dat het toch niet lukt. :)

Ohh spannend ditano! Succes vandaag!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:52

Goedemorgen ,

Super dat het werk rekening met je houd +:)+ , en je de tijd mag nemen .

Na gisteren heb ik dus bij 2 klinieken een consult gehad voor een buikwand correctie .
Bij beide plastisch chirurgen , een goed gesprek en een duidelijke uitleg gehad .
Het enige verschil is dat de ene kliniek 1000 Euro duurder is .
Dit is de kliniek die voor mij op 1,5 uur rijden afstand ligt .
Dus qua kliniek keuze ben ik eruit :D *\o/*

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:51

Fijn zeg ditano!!! :D
Weet je ookal hoelang t nog gaat duren voordat je geopereerd wordt?

Hier gaat t weer slechter.. wond is nog verder open gesprongen.. nu is vanaf t drielandenpunt tot de buitenkant van mijn borst open. Ook doet het ontzettend pijn om de gaasjes los te krijgen, ik sta ongeveer 20 minuten in de doche tot het gaasje een keer los is geweekt en nog begint de wond steeds weer te bloeden. ;(

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:12

Bloeden is een goed teken, aldus mijn artsen, teken dat het aan het genezen is.
Dat de gaasjes zo vast zitten is niet goed/ lijkt me erg lastig. Zeker in combinatie met groter wordende wonden zou ik even langs ZH gaan en vragen om zalfjes (was eerste bij mij wat ze wouden proberen, voor evt ander verbandmiddel, ik had combi betadinezalf en fusidinezuur zalf) of ander verbandmiddel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:33

Ai ..wat vervelend Jacquelinee_ :(:)

Voor mezelf heb ik gepland in een half jaar geopereerd te worden .
Heb namelijk mijn vakantie geld en mijn belasting teruggave om mijn spaarrekening
aan te kunnen vullen .En ik dus de operatie kan betalen , en ook nog wat op mijn spaarrekening heb staan .

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:44

Ik heb idd het ziekenhuis weer gebeld, zit nu weer bij de spoedeisende hulp.. nu wachten tot ik geroepen word. Ik laat wel weten wat ze zeggen :)

@rintah de verpleegkundige vroeg woensdag aan de PC of het slim was er iets op te doen, maar hij zei dat het zo moest drogen.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:54

Zoo thuis! :)
Arts zegt dat het niet erg is omdat de onderste huidlaag wel dicht is. De bovenste huidlaag is gewoon zwak waardoor de wond dus verder open kan gaan.
Ook zegt hij dat bloed goed is en wondvocht ook.
Hij zei dat dit de meest voorkomende complicatie is maar ook de minst ernstigste.
Moet alleen in de gaten houden dat de onderste huidlaag niet open gaat, het niet rood en warm wordt, ik geen koorts krijg en er mag geen pus uitkomen.
Moet nogsteeds 2 keer per dag douche en mag ook iedere dag de bh een uurtje uit zodat het aan de lucht kan drogen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:37

Het heeft dus nog wat extra tijd en aandacht nodig .
Het zal best goed komen .
Ben je bij de chirurg geweest die je ook geopereerd heeft ?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:37

Nee ik was vandaag bij een eerste hulp arts, mijn PC die me geopereerd heeft was vandaag vrij.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:29

Hoop dat het snel de goede kant opgaat :j

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:58

Mag ik me ook melden hier?

1 juni krijg ik ook een borstverkleining. Ik kijk er enorm naar uit, want ik ga van een 70/75K naar een D/DD. Dat scheelt mij dus 6 a 7 cupmaten en dat ga ik wel merken in mijn nek en schouders denk ik. Ik zou niet weten wat er in gewicht afgaat, misschien dat jullie me kunnen zeggen hoeveel er bij jullie af ging?

Waar ik wel over denk, is wat kun je erna zelf doen. Kan ik mijn haar nog kammen en een staart/knot/vlecht maken. Kan ik mijn haar zelf wassen, kan ik mezelf gewoon aankleden, kun je een stukje lopen.

Het enige waar ik tegenop zie, is dat ik een enorme control freak ben. Ik doe graag dingen zelf en op mijn manier. Nu moet ik alles uit handen geven en me overgeven aan wat andere voor me doen en die doen het op hun manier. Denk dat ik maar boven in mijn bed ga liggen, als ze beneden de boel gaan doen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:55

Ik ging van 85G naar een 85C en bij mij ging er ruim 1 kg af. Volgens mij 505 gr. aan een kant en 565 gr. aan de andere kant.

Ik kon mijn haar niet kammen, vlechten, knot maken, etc.
Mijn haren wassen ging al helemaal niet. Je mag je armen gewoon niet zo hoog houden.
Een stukje lopen kon ik wel, dat kun je eigenlijk de eerste dag al wel weer.
Al vond ik dat niet prettig omdat de drains er toen nog inzaten.

Ik vond het ook vreselijk dat ik mij niet kon wassen, mijn haren niet kon doen zoals ik dat zelf wilde, sommige kleren niet zelf aan kon doen..
Maar dat is allemaal maar van korte duur. En dat hield ik gewoon in gedachten ;) !

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:23

Welkom marion82 :j

Pfff 75/K :wow: ...dat is nogal wat i.c.m je omvang zeg .
Moeilijk te zeggen hoeveel er straks in gewicht afgaat .
Heb je dus al een consult bij een plastisch chirurg gehad ?

Toen ik 103 kg woog had ik 95/100 H , na 30 kg afgevallen te zijn had ik
nog 85/F .
Heb afgelopen jaar een Bvk gehad , en heb nu 85/B 0f 80/C .
Bij mij is er 230 en 340 afgegaan , en dat was vooral vel .

Tja ...je moet echt 6 weken na de operatie oppassen dat je niet zwaar/tilt , over/strekken of herhalende
bewegingen maakt (bv stofzuigen )
Dat is lastig want men voelt zich goed en wil wat doen .
Echter heeft het onderhuidse weefsel echt de tijd nodig om te herstellen .

Wanneer gaat het gebeuren ??

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:06

Dank jullie wel, dan weet je toch een beetje wat je moet verwachten.

Ik heb idd mij consulten gehad, 2 stuks trouwens, vorige week. 6 mei naar de anesthesist en dan 1 juni de operatie. Ik ga naar de bergmann kliniek en heb binnen 2 dagen ook toestemming van de verzekering gekregen.

Ik ben ook nog eens een klein vrouwtje van 1.65 en heb zo'n 10 kilo overgewicht, maar dat is inclusief teveel borst. Ik wil wel voor de operatie nog 5 kilo kwijt proberen te raken en de eerste 2 zijn er al af. Lijkt me toch beter voor het herstel. Mijn borsten worden niet kleiner van afvallen, alleen wat slapper. Ik ben 33 en heb 3 kindjes gehad, dus staan deden ze al een tijdje niet meer. Volgens de pc krijg ik weer jonge meisjes borsten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:18

Spannend , alles is dus al geregeld .
Ik heb ook mijn bvk bij de Bergman clinics gehad .
Door wie word je geopereerd ?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:59

Ik ga in rijswijk, ik heb dokter van drunnen

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:19

Welkom marion82!

Fijn zeg dat alles al geregeld is! Voor je 't weet is het 1 juni :)

Bij mij hebben ze ongeveer 1kg verwijderd (weet het niet precies heeft de PC niks over gezegd)
Ik ben van 80f naar 80c/d gegaan. ( weet nog niet precies wat operatie is vandaag 3 weken geleden)
Ik kon de eerste dagen echt helemaal niks, zelfs het kleine stukje van de bank naar wc lopen was te veel en douchen moest ik zittend.. ik heb erg veel last van de narcose (gehad).
Mijn moeder heeft de eerste week echt alles gedaan, mij gedouched, haren wassen, aankleden, haren kammen ect. Ben wel blij dat ik voor de operatie mijn haar 30cm korter heb geknipt, denk dat ik anders helemaal gek werd van mn haar.

De wond rechts is heeeeel langzaam aan het genezen *\o/* er zit op een stukje van 1 cm al een korstje! :D het gaasje eraf halen is wel nog een horror (wordt misselijk en duizelig van de pijn) maar ook dat gaat steeds ietsjes beter :)
Ik heb wel tegen werk gezegd dat het waarschijnlijk langer gaat duren tot ik weer aan het werk ga.. ik ga namelijk pas beginnen als echt alle korstjes weg zijn en alles littekenweefsel is, ben veel te bang dat ik een verkeerde beweging maak en de wond weer open gaat.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:11

Ik ben nagelstyliste en werk vanuit huis. Heb zo ie zo de eerste 3 weken geen klanten ingepland en erna heb ik er nog maar 4 a 5 per week ofzo. Gaat het niet, dan verplaats ik ze gewoon.

Mijn moeder komt de eerste week ook helpen, 2de week is ze op vakantie. Mijn man eerste de eerste 2 dagen thuis en hij kan mij zo ie zo in de avond helpen met douchen. De tweede week vraag ik mijn schoonmoeder om te helpen, denk dat de eerste 2 weken het lastigst zijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:21

Neem echt je tijd idd Marion ..onderschat het niet ..
Je wilt met je nieuwe boobs tenslotte tevreden zijn .
Had even gemist dat er in Rijswijk ook een Berman clinic zit ...

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:31

Ik ga zeker de tijd nemen hoor, mijn gezondheid gaat voor.

Die in Rijswijk Z-H is nieuw, werken artsen die ook in het ziekenhuis werken