Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:06

Jibbel, wat hebben ze precies gedaan in het ziekenhuis.

Melissa, waterdrinken mag ook wel toch? Ik lust ook geen koffie, en thee maar heel soms.

Ik had gisteravond al pijn. Maar vanmorgen met buikpijn wakker, dus was een kort nachtje...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:43

Ze hebben mn urine onderzocht omdat ik eerder dit jaar blaasontsteking heb gehad en zo konden ze nierbekken onsteking uitsluiten.
Verder hebben ze na de duw en voel onderzoeken op mn buik ook bloed geprikt, omdat het onduidelijk was wat er nou aan de hand is. Bloed werd gecontroleerd op ontstekings stofjes en gecontroleerd op HB, maar alles was goed, dus ik heb iig geen ontsteking in mn blinde darm of ergens anders.
Neemt niet weg dat ik nog steeds beroerd ben, buikpijn heb en misselijk ben.

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:46

Beste mensen,

Lees eens op de site www.imtpraktijk.nl !
Hier staan wel degelijk voorbeelden van dergelijke problemen welke wel opgelost kunnen worden!!
Het is een altarnatieve geneeswijzen maar het werkt zeker!!
Het wordt bij bijna alle verzekeringen vergoed.

Heel veel succes! en Beterschap!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:47

Missysop, heb je er zelf ervaring mee?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:57

Jibbel: Beterschap!
Dyonne: ja water wel ja, elk uur 2 glazen.

Ik heb nog niet op die site gekeken, maar heb jij er zelf ook goede ervaringen mee?
Ik heb het niet zo op die alternatieve manieren, heb ik al een keer geprobeerd, maar heeft niet echt geholpen..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:51

Ik snap niet veel van die site. Er staat een heleboel op, maar eigenlijk niets.
Wat gebeurd er nou precies?
Wat doen ze?
Wordt er aan je buik gezeten (laat dan maar voor mij haha)??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:03

Hier gaat het ook weer voor geen meter. Ik heb allerlei vage klachten, en begrijp er zelf soms niks meer van.. Verdrietig daarnaast word ik er gewoon helemaal gek van, en kan/durf zowat nergens meer heen..
dokter heb ik ook al tig keer gezien, maar die weet het ook niet meer Scheve mond

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:26

Kytha schreef:
Hier gaat het ook weer voor geen meter. Ik heb allerlei vage klachten, en begrijp er zelf soms niks meer van.. Verdrietig daarnaast word ik er gewoon helemaal gek van, en kan/durf zowat nergens meer heen..
dokter heb ik ook al tig keer gezien, maar die weet het ook niet meer Scheve mond

Oh dat is allemaal wat minder allemaal, Vervelend!
Ja, je moet bij de dokter gewoon de deur plat lopen hoor, daar is hij tenslotte ook voor!
Als je elke keer met dezelfde vage klachten rond blijft lopen, onderneemt hij vast wel een keer actie.
Was bij mij namelijk ook zo, elke keer zat ik daar, met dan weer dat, dan weer dat.
Hij elke keer voelen bij me buik en hij kwam elke keer maar met: ja het is echt spastische darm, moet je mee leren leven.
Nu ben ik van de week naar de dokter gegaan, en heb echt heel duidelijk gezegd dat ikhet zat ben, ik wil weten wat het nou is.
Er word zo makkelijk gezegt: "ja het is spastische darm'.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:30

Kytha schreef:
hier hetzelfde, k heb dan ook veel meer last..
maar ben ook heel onregelmatig ongesteld, dus het is ook altijd weer heel verschillende. de ene keer ben ik heel zwaar ongesteld, de maand erop maar heel lichtjes, en dan opeens weer 2x in de maand (dwars door de pil heen Scheve mond ook fijn... niet dus) k weet ook niet of mijn onregelmatige menstruatie komt door m'n spastische darm, of andersom Knipoog

Bij mij had mijn slechte menstruatie met overgewicht te maken. Maar dat kan natuurlijk allerlei redenen hebben Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:02

Cyntje schreef:
Kytha schreef:
hier hetzelfde, k heb dan ook veel meer last..
maar ben ook heel onregelmatig ongesteld, dus het is ook altijd weer heel verschillende. de ene keer ben ik heel zwaar ongesteld, de maand erop maar heel lichtjes, en dan opeens weer 2x in de maand (dwars door de pil heen Scheve mond ook fijn... niet dus) k weet ook niet of mijn onregelmatige menstruatie komt door m'n spastische darm, of andersom Knipoog

Bij mij had mijn slechte menstruatie met overgewicht te maken. Maar dat kan natuurlijk allerlei redenen hebben Ja

ik heb geen overgewicht, maar een paar jaar geleden wel 15 kilo afgevallen en ondergewicht gehad (lichte eetstoornis), in hele korte tijd, en een jaar niet ongesteld geweest. maar dat is alweer 4 jaar geleden... maar het lijkt erop dat het nog steeds niet is zoals het moet zijn Scheve mond

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:25

Nou, vandaag heb ik om half 12 dat onderzoek in het ziekenhuis, ben toch een partij nerveus Bloos
Het enige wat ik gisteren heb gegeten zijn 2 borden boilion, om 5 uur als laatste.
Dus heb toch wel hele erge honger haha Clown
Als we dat onderzoek hebben gehad, denk dat we maar ergens even stoppen om te eten hoor. pff Bloos

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:37

Succes M_EL_ISSA!

Ik ben ook bij de dokter geweest vanmorgen, en tis gelukkig geen blindedarm ontsteking!
Moet vrijdag wel weer terug komen, ze gaan nog meer controleren en mss nog een keer bloed afnemen en een inwendig dikkedarm onderzoek doen.
Bij ons in de familie komt nl. ook de ziekte van Crohn voor, dus dat willen ze uitsluiten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:53

@Kytha: ondergewicht is ook enorm slecht voor je menstruatie, evenals overgewicht Knipoog

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:12

Ben benieuwd hoe het gegaan is Melissa?!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:23

Cyntje schreef:
@Kytha: ondergewicht is ook enorm slecht voor je menstruatie, evenals overgewicht Knipoog

ja dat is waar Ja alleen duurt het zo lang voor het weer normaal is.. en dat in combi met m'n darmen.. voel me zo in de steek gelaten door m'n lichaam en word er zo depri van dat ik niet gewoon gezond kan zijn Verdrietig

succes, M_EL_ISSA!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:44

_SyLLiE_ schreef:
Ben benieuwd hoe het gegaan is Melissa?!

Nou, ik ben weer terug hoor..
Ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, aan de ene kant vond ik het meevallen, aan de andere kant totaal niet Tong uitsteken
Ze hebben inwendige foto's gemaakt, en ze konden zo snel niks vinden, of vonden niet echt iets wat nou verkeerd was.
Ze gaan de foto's dus 'uitvoerig' bekijken en krijg dan de uitslag te horen van de dokter..

Jibbel: Ik heb net ook inwendig dikke darm onderzoek/foto gehad..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:06

ik heb nu al tijden last. Ik heb nu ook buikpijn en mijn darmen en maag werken echt als een trechter. Als ik eet doet alles pijn en ben ik misselijk. Hierdoor eet ik nauwelijks, waardoor ik als een gek afval. Nou heb ik nogal drang gehad om juist niet te eten om dunner te worden. Daar ben ik juist vanaf( ups en downs dat wel) maar nu denken mijn ouders dat het weer slecht met me gaat.

Maandag heb ik de premiere in gala van een film. Van te voren gaan we uit eten. Ik zie hier zo tegenop, want juist restaurant voedsel gaat zo slecht.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:01

Kytha schreef:
Cyntje schreef:

ja dat is waar Ja alleen duurt het zo lang voor het weer normaal is.. en dat in combi met m'n darmen.. voel me zo in de steek gelaten door m'n lichaam en word er zo depri van dat ik niet gewoon gezond kan zijn Verdrietig

succes, M_EL_ISSA!

Ach gut ik weet hoe het voelt Knipoog
Ik heb al vanaf mijn 15de darmklachten, heb daarbij nog veel meer lichamelijke klachten en in 2 jaar tijd ben ik maar een keer of 2...a...3 ongesteld geweest...
Nu ben ik zwanger... dus ik ben dadelijk in een jaartje of 4 maar 3 keer ongesteld geweest ofzo Clown

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:08

M_EL_ISSA schreef:
Nou, ik ben weer terug hoor..
Ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, aan de ene kant vond ik het meevallen, aan de andere kant totaal niet Tong uitsteken
Ze hebben inwendige foto's gemaakt, en ze konden zo snel niks vinden, of vonden niet echt iets wat nou verkeerd was.
Ze gaan de foto's dus 'uitvoerig' bekijken en krijg dan de uitslag te horen van de dokter..

Jibbel: Ik heb net ook inwendig dikke darm onderzoek/foto gehad..

Dit is nou precies waarom ik zo'n onderzoek voorlopig zo lang mogelijk uitstel. Het is
zo'n rot onderzoek en dan vinden ze ook nog is niets!! Maar ja, het geeft wel rust
om te weten dat 't niks heel ernstigs is.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:33

Ja, ik ben welleens vaker, denk 3 jaar geleden naar de dokter gegaan om te vragen om een onderzoek, toen heeft hij het uitgelegd wat ze zouden doen met het advies erbij: Probeer eerst gewoon medicijnen en dan zien we wel wat we later doen.
Toen ik dat hoorde, had ik ook zo iets van, dan slik ik wel medicijnen.
Maar loop nu nog steeds met dezelfde klachten rond, wil het nu gewoon een keer weten wat het nou is.
Maar als ze niks zien op die foto's, gaan we maar weer iets anders proberen.

Mijn moeder was met een vriendin gaan praten, zij heeft het vroeger ook gehad, maar het scheen dat het gewoon allergische reactie was, heeft hier iemand ervaringen mee? Of dit echt zo is?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:31

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:28

M_EL_ISSA schreef:
Mijn moeder was met een vriendin gaan praten, zij heeft het vroeger ook gehad, maar het scheen dat het gewoon allergische reactie was, heeft hier iemand ervaringen mee? Of dit echt zo is?

Ja hoor dat kan, daar dachten/denken ze bij mij ook aan. Het kan zijn dat je darmen zich afzetten tegen bepaalde voedingsstoffen, omdat ze daar gevoelig voor zijn. De dokter gaf mij als advies een dagboek bij te houden en daarin op te schrijven wat ik heb gegeten en hoe mijn darmen daarop reageerde. Zo kun je zien of je bij bepaald soort eten dezelfde reactie uitlokt.

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:21

Hi allemaal,

Het is manuele therapie.
Een spactische darm komt niet vanzelf maar komt vanuit een kettingreactie in je lichaam. Als je niet goed eet en bepaalde voedingswaarden mist kun je hier last van krijgen. Een vriendin van mij had hier heel erg last van en met behulp van iets aanpassen van het voedsel en de zachte vorm van manuele therapie (je voelt er bijna niets van) is zij er vanaf gekomen. Je kunt dit volgens mij ook terug lezen op de site.

Gr. Sophie

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:02

Ik ga voor mijn klachten ook naar de osteopaat. Dat doet me echt ontzettend veel zeer. Je moet je voorstellen dat de darmen van deze mensen hier echt overgevoelig zijn.
Op slechte dagen kan ik niet tegen mijn vriend aanliggen met mijn buik, doet teveel zeer.
Osteopatie helpt me wel een beetje. Ik heb het gevoel dat de spanning er iets meer af is.
Maar echt weg gaan de klachten er niet van.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:18

Ik ben nu voor de 2e dag thuis,ga morgen maar weer naar de dokter..