Niemand heeft het hier over aanstellen, wel over je instelling, en daar zit een behoorlijk verschil in
Juist doordat je zelf al aangeeft dat het vaak met psychische problemen te maken heeft kun je waarschijnlijk zelf ook de conclusie trekken dat het ook vooral psychisch is dat je het gevoel hebt dat het wel schaadt. Als ondertussen iets al duidelijk bewezen is, is het dat er géén lichamelijk schade ontstaat, ook niet op langere termijn
Ik ben er van overtuigd dat iedere fmpatient de keuze heeft, thuis blijven/rustig aan doen met gevolg dat het alleen maar moeilijker wordt of jezelf een schop onder je kont geven, even flink de tanden op elkaar en er achter komen dat wanneer je eenmaal door die muur heen bent het best te behappen is.
Oh ik heb ondertussen trouwens mijn heil gevonden bij een soort van yoga, alleen dan anders

Samen met mijn sportmedische arts (ik heb een personal trainer

) oefeningen uitgedacht waarbij bewegen, controle van spieren, ademhaling en rust centraal staan

Werkt voor mij super, ik ben een mens wat er niet van houdt om stil te zitten, en de 'echte' yoga was mij iets te veel van het goede

Gewoon fitnessen deed ik wel maar zit met mn rug die buiten de fm om niet helemaal normaal functioneert, artsen hebben bij mij even op de rem moeten trappen maar op deze manier kan ik toch lekker bezig blijven.