[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:40

Ten eerste zou ik nooit accepteren dat een kerel toch ff zonder wil doen als je verder geen anticonceptie hebt Bloos, maar goed, dat ben ik.

Waarom zou je de mirena niet willen dan, dat begrijp ik niet zo goed. De mirena is een hormoonspiraaltje maar geeft maar heel weinig hormonen af, omdat ze toch al op de plaats van bestemming zijn (de baarmoeder). De mirena kan 5 jaar blijven zitten. EN je kan gewoon zeggen dat na het plaatsen het 3 maanden duurt eer hij echt veilig is, ivm dat je lichaam er aan moet wennen. In werkelijkheid is hij direct veilig, maar dat hoeft je vent niet te weten toch.
Maar misschien toch handig om eens met hem hierover te praten. Ik neem aan dat hij ook nog geen papa wil worden. Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:28

Ik zit ook te denken aan een spiraaltje..
Nou hoorde ik dat er toch nog mensen zijn die daardoor zwanger worden... ?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:45

Geen enkel anticonceptie middel is helemaal veilig. De pil beschermt ook maar 99% tegen zwangerschappen. Als je echt veilig wil zijn moet je geen sex hebben maar ja, dat is ook weer zo saai.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:38

De mirena is 99.9% veilig. Het is net zo veilig als sterillisatie. (Juist, zelfs sterillisatie is niet 100%!!!)
En wat ManyR zegt klopt, alleen geen seks hebben beschermt 100% tegen zwangerschap.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:37

Heb ik weer...

Ben dus halverwege een strip een week gestopt, wegens doorbraakbloedingen. Vorige week donderdag m'n laatste pil geslikt. Heb een hele domme telfout gemaakt. Vrijdag had ik namelijk weer moeten beginnen, maar dat had ik dus niet door en heb em toen ook niet geslikt. Die van vrijdag dus laten zitten en gister begonnen met zaterdag, en vandaag gewoon zondag. Ben ik nu beschermd?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:48

Ze zeggen dat als je een pil vergeet, je deze zo snel mogelijk in moet nemen. Ook al is het een dag later.
Doordat je een dag te laat ben begonnen is het verstandig om de eerste 7 dagen extra bescherming te gebruiken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:32

Skitter: toch eerst 'ff zonder'???
Ik weet wel zeker dat ik je niet hoef uit te leggen dat dat zeer onvoorzichtig is...

Heeft die knul wel verstand zitten? Over zo'n dingen praat je toch gewoon?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:48

poes schreef:
Ik weet wel zeker dat ik je niet hoef uit te leggen dat dat zeer onvoorzichtig is...

Ja precies wat ik dacht

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:51

sweetheart schreef:
poes schreef:

Ja precies wat ik dacht

Hier idd ook.
Sowieso niet elkaar's eerste.
En als je al een relatie van 5 jaar achter de rug hebt ben je toch ook geen 15 meer ofzo...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:51

sweetheart schreef:
poes schreef:

Ja precies wat ik dacht

Is in Amerika misschien anders dan in europa?
Bij mij zou hij er ook niet zomaar even inkomen hoor. Haha!
Maar, je weet maar nooit in the heat of the moment........... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:44

Goeeeed ik heb een probleem. Lachen Ik ben nu zo'n half jaar aan de minerva pil, nooit geen problemen mee gehad tot nu toe.... Ik word altijd vrij laat pas ongesteld, zo'n 5 dagen na de laatste pil. Nu slikte ik mijn laatste pil op dinsdag mijn laatste pil, werd zondag pas weer ongesteld en dus woensdag weer slikken... Nu zijn we bijna 2 weken verder met de pil slikken en ik blijf gewoon lichte bloeding hebben.... Scheve mond Iemand hier ervaringen mee? Nagelbijten / Gniffelen
Morgen word zoiezo de dokter gebeld. Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:46

Ik heb ook vrij lang de minerva geslikt en bij mij gebeurde dit ook vaker.
Of ineens doorbraakbloedingen.
Bij mij kwam het volgens de arts dat ik hem wel eens doorslikte.

Arts bellen kan geen kwaad dus gewoon even doen, die kan je wsl wel vertellen wat het is!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:49

De eerste maanden kan je doorbraakbloedingen hebben. Dat is bij iedere pil zo maar, niet iedereen heeft er last van. Het advies is meestal dat je gewoon door moet gaan met je huidige strip tot de volgende stopweek.
Ik vind trouwens wel dat je laat ongesteld word. Gemiddeld is dat een dag of 2 na je laatste pil. Kan zijn dat deze pil niet geschikt is voor jou en dat je een lichtere moet nemen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 02:42

MandyR schreef:
poes schreef:

Is in Amerika misschien anders dan in europa?
Bij mij zou hij er ook niet zomaar even inkomen hoor. Haha!
Maar, je weet maar nooit in the heat of the moment........... Bloos

Jaaaa ik weet dat het heel stom is Hamer En dat de kans dat ik zwanger wordt is dan veel groter, maar ja idd, the heat of the moment, tis zoveel fijner zonder.. etc. Maar jullie hebben gelijk. Daarom wil ik dus weer iets van een pil slikken oid.
Een spiraaltje lijkt me al helemaal handig maar of dat nu nodig is..? Ja weet niet, tis nog niet echt super serious tussen ons, en dat vind ik dan beetje veel van het goede...

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:47

Ik moet straks voor mijn Mirena .....brr... zenuwen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:41

PinkyBubble Ben je ondertussen al ongesteld geworden? En hoe was de test? Veel sterkte iig. Ach gut

Skitter Ik snap wat je bedoelt Haha! Maar met een spiraaltje ben je 5 jaar goed, het verlicht bovendien je menstruatie. Ik zou iig een anticonceptiemiddel aanschaffen want wat je nu doet is wel heel erg gevaarlijk hé Bloos

Sajnne Laat je weten hoe het gegaan is? Lachen Even off topic: wat heb jij een enge avatar Duivel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:46

Sajnne: veel sterkte!! (het zal niet zoveel pijnlijker zijn als je avatar Clown

Skitter: fijner zonder? vooral voor de man dan, maar ze maken al hele dunne condooms toch? (en die met ribbeltjes vind ik net lekkerder Haha! )Voor die paar maand? Niet op je kop laten zitten hoor! Vaak zit het bij die mannen ook meer in hun hoofd dan wat anders... Ga gewoon naar je arts en bespreek daar de opties (en laat gelijk allebei een test doen).

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:38

poes schreef:
Sajnne: veel sterkte!! (het zal niet zoveel pijnlijker zijn als je avatar Clown

Skitter: fijner zonder? vooral voor de man dan, maar ze maken al hele dunne condooms toch? (en die met ribbeltjes vind ik net lekkerder Haha! )Voor die paar maand? Niet op je kop laten zitten hoor! Vaak zit het bij die mannen ook meer in hun hoofd dan wat anders... Ga gewoon naar je arts en bespreek daar de opties (en laat gelijk allebei een test doen).

En ik altijd maar denken dat kerels met hun banketstaaf denken Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:16

Huilen van het lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:51

@ skitter: het gaat niet alleen om niet zwanger worden, maar wat dacht je van SOA's?? Daar hoef je niet altijd wat va nte merken, maar je zit wel met de gebakken peren...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:04

Ik slik nu sinds een paar maanden de pil (mercilon), in het begin had ik nergens last van. Af en toe had ik wel een doorbraakbloeding maarja ik ben voornamelijk aan de pil gegaan omdat ik de eerste dagen van mijn menstruatie alleen maar op bed kon liggen door de pijn, en dat was nu over.
Maar nu ben ik voor de 3de keer ongesteld geworden terwijl er maar 2-2,5 week tussen mijn menstruatie zit, en normaal ben ik het 6-7 dagen maar ik zit nu al op de 9de dag.
Ook heb ik nu erg veel pijn, mijn hele buik doet zeer.. constant een 'zeurderig' gevoel en als ik beweeg lijkt het of heel mijn onderbuik samentrekt..
Ik denk dat ik morgen toch maar even de dokter bel, ik heb het niet zo op die man maarja ik ga donderdag op vakantie en heb weinig zin om niks te kunnen door de pijn..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:06

Misschien dat deze pil te licht is voor je. Goed om toch even langs de huisarts te gaan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:19

Ja ik snap wat jullie bedoelen. Ik ben iig naar mijn art geweest, uitstrijkje gedaan en de prikpil genomen Ja

SOA test ga ik inderdaad ook doen, had er nu niet aan gedacht... maar dit was mijn eerste bezoek en dus heeft ze mij allerilei vragen gesteld, waarschijnlijk komen ze ook veel te weten na de uitslag van mijn uitstrijkje.

Maaaaar jullie hebben inderdaad gelijk wat SOAs e.d betreft... man die kerels zeuren alleen altijd zo he van 'wat haat ik die condooms' etc etc.... Boos!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:45

Oke mensen, ik ben nu echt kwaad!!!

Ik heb dus die prikpil genomen, Depo nog wat heet ie'. Ik heb specifiek tegen die arts gezegd dat ik nog twijfelde over een anticonceptie want door de vorige ben ik onwijs aangekomen, (niet alleen daardoor maar het hielp aan mee) en had ik op een gegeven moment totaal GEEN zin in seks, het was letterlijk nergens te bekennen. Sinds ik van de pil af ben, ben ik zo'n 20 kg afgevallen en is mijn sexdrive er ook weer goed aanwezig.

Nu was ik dus over die Depo aan het lezen en nu blijkt het dat dat juist de ergste bijwerkingen zijn!! Het schijnt dat veel mensen er echt slechte ervaring mee hebben gehad, onwijs zijn aangekomen, en ook dus totaal geen zin in seks hadden!! Ook dus na 1 zo'n spuit!!

Hier zit ik niet op te wachten en nu maak ik mij dus ook echt zorgen. Ik heb al moeite met mijn gewicht, en seks.. Ik ben dus dan ook echt bang dat ik weer in mijn oude patroon ga vallen hierdoor!!!! Tussen de tig slechte reacties over de DEPO zaten er ook een paar goede tussen, maar ook hadden zij toch wel wat last van de bijwerkingen.

Ik ben echt bang nu Huilen Had ik dit toch eerder geweten........................ Huilen Huilen Huilen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:49

Dat is inderdaad balen. Maar is nu niet veel meer aan te doen. Ik weet niet hoe lang zo'n prik werkt maar anders even aankijken en de volgende keer weer wat anders nemen.