Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Ik ga nu waarschijnlijk een knuppel in het hoenderhok gooien, maar vinden jullie niet dat tegenwoordig mensen te pas en te onpas maar van zichzelf zeggen dat ze autistisch zijn of ADHD hebben? Ik vind dat behoorlijk storend om eerlijk te zijn. Mensen die op fora zeggen "oh, ik herken dat, dat heb ik ook" en dan vervolgens zeggen "dus ik heb dat ook". Of ben ik de enige die hier zo over denkt?
Alwiene schreef:chevax schreef:Ik ga nu waarschijnlijk een knuppel in het hoenderhok gooien, maar vinden jullie niet dat tegenwoordig mensen te pas en te onpas maar van zichzelf zeggen dat ze autistisch zijn of ADHD hebben? Ik vind dat behoorlijk storend om eerlijk te zijn. Mensen die op fora zeggen "oh, ik herken dat, dat heb ik ook" en dan vervolgens zeggen "dus ik heb dat ook". Of ben ik de enige die hier zo over denkt?
*Vangt knuppel*
Ik ben het niet met je eens. Het gros van de mensen die ik spreek in zowel het ADHD-, het ADD- als het autismetopic heeft een officiële diagnose gehad van een psychiater. Een ander deel herkent dingen en vraagt zich daarbij af of het zinvol is om dit te laten onderzoeken. Ik zie eigenlijk maar sporadisch mensen die zonder diagnose toch stellen iets te hebben. Ik heb zelf voordat ik diagnose had altijd erbij gezegd dat ik dacht het te hebben maar nog geen diagnose had
moonfish13 schreef:Ik ben het ook niet met je eens chevax, je hebt toch echt een officiele diagnose nodig.
Misschien is het moeilijk voor te stellen als je geen adhd of iets van autisme hebt.
Bij mij is het al vanaf mijn 7e bekend.
Dyslectie zitten ze imo wel regelmatig verkeerd mee, maar autisme en adhd niet.
Voor dyslectie is de test ook vele malen simpeler geloof ik, dat word al standaard gedaan op scholen.
chevax schreef:Nou, dan zien we in ieder geval heel iets anders. Mijn dochtertje heeft een zware autistische stoornis en als je probeert dit aan anderen uit te leggen, dan "kennen ze vaak ook wel iemand die zoiets heeft".
psvonv schreef:Zo'n pas is inderdaad een uitkomst. Mocht mijn zoon werkelijk autisme blijken te hebben, dan zal ik er aan denken om hem aan te vragen. Bedankt voor de tip moonfish.