Myukii schreef:Maar Karin: wat nou als je er echt hoofdpijn en een opgejaagd gevoel van krijgt? Ik kan er tijdens het stappen bijvoorbeeld echt niet tegen als er iemand te dicht naast of achter me danst, wordt ik hardstikke nerveus. Al die muziek, geluiden, aanrakingen, stemmen, geuren en lichten, word ik echt gek van, haha. Heel af en toe ga ik wel mee met een paar vrienden, maar dan ben ik de volgende dag echt gesloopt..
En tijdens het stappen hier zijn er bijna geen plaatsen waar het rustig is, hoe doe jij dat dan?
Als ik me echt niet prettig voel, dan ga ik naar huis of ik zoek een plek om op adem te komen. Ik ga uit omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet of omdat het van me wordt verwacht, zeg maar
. Heb het vroeger wel eens doorgezet, net doen of er niets aan de hand was, als mensen riepen dat ik 'niet gezellig was' als ik naar huis ging of wat dan ook, maar nadat ik een paar keer hyperventilerend in de hal was beland kreeg men wel door dat je mij niet moest dwingen. En kreeg ik zelf ook door dat ik mijn eigen keuzes moest maken. Ik was toen wel een jaar of 20, dus vrij lang geleden. Erg leerzaam, die periode. 
Als je altijd het gevoel hebt dat je niet tegen harde muziek en/of mensenmassa's komt, dan is een disco of drukke kroeg waarschijnlijk toch niet iets wat bij jou past.