Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:09

Citaat:
Nou ik weet niet zo goed meer hoe en wat. Huisarts zegt burn out, psycholoog zegt angststoornis en ben nu gister naar een iriscopist/homeopaat geweest en die zegt iets heel anders. Niks tussen de oren maar 2 verschillende lichamelijke dingen die voor hem heel duidelijk zijn.. Ja en wat moet je nu geloven.

Hoe dan ook, dat het niet goed zit dat is wel duidelijk, angststoornis kan vastgesteld worden d.m.v. testen en als er 2 lichamelijke oorzaken zijn, dan is er 1 die dat kan beamen en dat ben jij, dus ik zou me maar verlaten op alle 3 de diagnoses, maakt het voor jou wat uit wie er gelijk heeft? De tijd zal het bewijzen, het gaat er om dat jij weer beter gaat functioneren en of ik nou linksom moet of rechtsom, als ik er maar kom, dat telt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:51

Ja heb je gelijk in..vond die man gister wel betrouwbaar overkomen en die psych. kan ik zelf niet zoveel mee. Als ik er weg kom denk ik ja..en dan een dag later denk ik wat moet ik hier nu mee..

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:29

Zo'n homeopaat is wel heel goed in het verband leggen tussen de dingen. Dus ik zou zeker ook daar bij aansluiten!!!

@ laetitia je hebt PM terug!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:06

Ik heb zojuist gehoord dat ik binnenkort volledig intern wordt opgenomen voor behandeling. Ik ga vrijdag al een dag meelopen daar.... Eindelijk duidelijkheid!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:07

Ik ben 2 jaar geleden anderhalf jaar met een burned-out uit de running geweest. Wat een k u t tijd was dat.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:12

tja,burn out,overspannen,depressief....geef het beestje maar een naam.ik heb nergens zin in,alles is me teveel,heb veel lichamelijke klachten gehad.
als ik bij de dokter kwam was het: je hebt wel veel aan je hoofd heh,red je het nog wel?
nou nee dokter,ik red het niet maar ik zal toch door moeten gaan....
dus ja,ik zit er gewoon doorheen maar kan met niemand praten in mn omgeving(of ze snappen het niet of ze hebben zelf veel problemen) en naar een psych zie ik niet zo zitten.
het is allemaal verleden wat boven komt en wat nog steeds niet is afgesloten.
en ik baal van mn suffe werk,mn school....van alles eigenlijk.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:16

ik ben net weer honderd procent aan het werk sinds mijn burn out om het maar zo ff te noemen. ben er nog niet helemaal maar het gaat weer redelijk goed. ik heb veel gesport (zwemmen en paardrijden0 ben naar de homeopaat geweest, heb even begeleidng gehad van een maatschappelijk werker etc.
ik ben nu nog snel moe en vergeet heel veel das wel jammer en ik raak snel uit balans bij drukte, maar het gaat wel weer beter. kan in ieder geval weer goed slapen enzo..dat scheelt al meer dan de helft.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:16

@vanitymay: hoelang ben jij uit de running geweest en hoe was het om weer te moeten reintegreren bij je werk?

Dat lijkt me zoiets moeilijks, na alles wat er gebeurd is dan weer terug te moeten naar je werk en alles weer proberen te vergeten...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:17

PS: ik ga donderdag met mijn psych overleggen of ik opgenomen ga worden.

Heb donderdag en vrijdag een enorme paniekaanval gehad en ik ben tot de bodem gegaan. Ik kon niet meer, heb mijn psych gebeld voor een spoedopname omdat het helemaal fout ging.
Dat is niet gelukt.

Nu gaan we donderdag bespreken wat verder te doen...ik ben benieuwd.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:59

Ik heb donderdag ook een afspraak bij de psych. maar ben momenteel redelijk rustig en krijg dan weer de nodige medicatie. Ben al tevreden dat ik geen zwaarwegende beslissingen hoef te nemen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:15

Ik kom net bij psych weg met een gevoel van wat heb ik hier aan..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:34

Wie heeft er ervaringen met een dagbehandeling? Wat houdt het in en wat ga je precies doen?
Wie weet een goede instelling in de buurt van Hilversum of Utrecht?

Hoe komen jullie de dag door? Ik sta om 10 uur op, ontbijt, drink koffie en ga dan even naar mijn paard.
Meestal ben ik dan rond 2 uur terug met nog een hele dag te gaan met niets doen. Ik kan er niet tegen maar kan ook niets ondernemen want ik heb het overzicht niet in mijn hoofd.

Dus ik doe maar woordzoekers of kijk wat tv. Maar niets kan me nog verblijden, ik ben altijd blij als het weer tijd is om naar bed te gaan.
Ik zit echt in een keloteperiode, weet niet hoe ik de dagen door moet komen...maar werken dat kan ik niet...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:50

Mij werd en wordt weinig rust gegund dus mijn dagindeling was soms teveel van het goede. Ik heb bemerkt dat ik me maar op één ding kan concentreren per dag. Een dag zonder afspraken ziet er ongeveer net zo uit als bij jou Laetitia en dan probeer ik de krant te lezen maar daarvoor mis ik de concentratie, dan zoek ik de puzzels maar op en eventueel de sudoku's, die kan je zo weer wegleggen. Vandaag: 9.30 opgestaan, om 10.00 uur meegeweest paarden voeren en in de wei zetten (is bij huis) daarna koffie en ontbijt, ga ik wat surfen op internet en ik zoek niet bewust ik doe elke dag hetzelfde ritueel, een beetje was weggestreken en naar de winkel geweest toen was het 14.00 uur en moesten we om 14.45 uur bij de dierenarts zijn nog wat boodschapjes en nu weer thuis, komt het eten er weer aan daar steek ik mijn handen ook niet echt voor uit de mouwen dat wordt wel geregeld voor me.
Ook heb ik assertiviteitstraining gedaan dan ben je weer een morgen zoet mee, 1x per week een psychologenafspraak en 1x per 2 mnd de psyc. voor de medicatie dan nog een routemonitoring test en mijn werk die hijgt in mijn nek en daarnaast nog de bedrijfsarts waar ik op vaste tijden een afspraak mee heb. Wat dat betreft genoeg afleididng maar dan wel onvrijwillig en als ik weer paard mag rijden dan zou ikdaar ook nog tijd aan besteden als ik een goeie dag heb dan doe ik dat ook wel en ik ben erg onrustig dus als ik m'n draai niet kan vinden dan ging ik in mijn uppie naar het winkelcentrum, wel trietig maar dan was ik weer even bezig. Met een dagbehandeling heb ik geen ervaring, ik heb wel een folder meegenomen onlangs waariets in stond over een behandeling intern maar die heb ik niet meer zal morgen kijken of het nog in de wachtkamer ligt dan neem ik die mee en geef het aan je door, het sprak mij, op het interne na, heel erg aan.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:00

Vanaf afgelopen maandag is er nog meer op mijn bordje gekomen buiten de afspraken die al lopen: 2x per week naar de orthopeed en 3x per week naar de fysiotherapie, is allemaal wel tijdelijk maar ben er nu al 11 weken mee aan de gang.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:52

Ik ga zo op weg richting de kliniek. Ik ga vandaag meelopen op een van de interne groepen. Vind het wel spannend hoor!!!!

@ laetitia weet je al meer over jouw eventuele opname???

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:17

Spannend hoor Mariek.

Ik ga mij aanmelden bij het UMC voor dagbehandeling. Ze hebben daar een korte wachtlijst van 3-5 weken.

Ik heb vanochtend even met mijn werk gebeld om de stand van zaken door te geven. Ik mis het werk echt heel erg, zou morgen weer aan de bak willen. Maar ik moet eerst zelf alles op een rijtje hebben en de dagbehandeling gaan doen, anders gaat het zo weer fout.

De test van de verzekeringsmaatschappij is voorlopig van de baan, die moet ik pas doen als ik echt toe ben aan reintegreren.

Het was wel fijn mijn manager te spreken, ik mis het echt heel erg...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:19

Pinacolada schreef:
Ik kom net bij psych weg met een gevoel van wat heb ik hier aan..

Ik ga ook niet meer naar een psych, slappe getrut Haha!

Ik ga onder hypnose Lachen wel wat heftiger maar ik ben ook een drastische maatregelen mens Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:34

Idd slap getrut! Zo en hoe voel je je nu...ja goed hoor..pff... Zet je gedachtes op papier..pfff..nou en zo wat Tong uitsteken. Niks voor mij.

Net spul homeopaat opgehaald, hopen dat dta wel helpt.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:52

Ben net terug van de kliniek, heb een ontiegelijke hoofdpijn!!! Dat wordt echt geen makkie daar, is me nu al gezegd dat ik flink ontregeld ga raken.... Maar ze vonden wel dat ik goed in de kliniek pas. Donderdag ga ik beginnen op de voorbehandeling totdat er plek is op de groep waar ik kom....
Wordt echt heftig! Zie dr toch wel tegenop hoor....

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:11

Ik kreeg daarstraks ineens uit het niets een flauwte! Stond koffie te zetten en ineens werd ik vreselijk misselijk, en niet lang daarna werd alles zwart. Ik kon nog net de bank halen om te gaan zitten.... Daarna schoot ik direct de paniek in, en draaide de hele kamer. Ben toen gaan liggen en kreeg ijskoude rillingen.... Brrrr! Was echt doodsbang, gelukkig was er iemand bij me! Kan dat komen van de drukte van vandaag denken jullie??? had verder wel goed gegeten..... Voel me nu heel slapjes en heb echt vreselijke koppijn, duik zo maar eens lekker mijn bedje in!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:48

He bah wat eng. Kan best overvemoeidheid zijn hoor. Het is toch wel heel erg vermoeiend op zo'n dag.

sterkte!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:01

Ik ben afgelopen wonesdag bij de bedrijfsarts geweest die gaf aan dat ik overspannen ben net als mijn eigen huisarts zei.
Nu was ik deze week en volgende week vrij.
En ga ik vanaf 31-03 weer halve dagen werken.
Hopen dat ik dat trek.
Na het overlijden van mijn vader ben ik altijd door gegaan.
Maar na reorganisatie op mijn werk waardoor heel veel collega's zijn weg gegaan en het werk eentonig werd kreeg ik tijd om na te denken.
En voor ik het wist sliep ik niet meer had ik hard kloppingen enz.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:39

Weet nu ook waar die flauwte vandaan kwam.... Lig namelijk al vanaf gister met ruim 39 graden koorts in mijn mandje Boos!

Gezellige pasen zo Boos!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:31

Jemig dames, wat een zorgen weer allemaal Ach gut

Hopen dat de opname je goed doet Marieke!

Ik popel weer om naar maatschappelijk werk te gaan om met mn moeder te kunnen praten over dingen.
Heb afgelopen 2 weken veel gewerkt, voor de afleiding en omdat dat van mijn moeder MOET.
Trok het met veel moeite;
Elke dag hoofdpijn, niet kunnen slapen en huilbuien opn de fiets en op het werk.
Zelfs op stal lukte het me bijna in tranen uit te barsten Verdrietig

Gister ben ik met vriendje meegeweest op de pannenkoeken boot in Rotterdam, wat vooraf al veel stress kostte, omdat ik er leuk uit wilde zien en ook gezellig wilde zijn.
(al zijn familie ontmoeten)
Maar het lukte me niet.
Al op een kwart van de tocht met de boot kakte ik in en zei ik geen woord meer, bang weer te moetne huilen.
Ook onderweg naar huis daarna heb ik niks gezegd, ik was echt doodop van binnen.
Vriendje snapt gelukkig wel een heleboel en vond t ook niet erg.

Ik weet nog dat zn nichtje zei tegen hem; "Ja, eigenlijk gaat alles goed in mijn leven! Pling "
En dat ik dacht; dat zal ik nou nooit kunnen zeggen. Boos!

Als de zon schijnt gaat het weer wat beter soms.
Maar ik heb eigenlijk elke dag wel hoofdpijn, en denk over de gekste dingen na.
Kan om niks huilen.
Bah!

Daarom kijk ik aan de ene kant uit naar het gesprek bij ma.werk, maar aan de andere kant totaal niet.
Er zal toch niks veranderen hier thuis vrees ik.
Maar aan de andere kant is het lekker om eens wat te spuien en te weten dat mn moeder me niet direct kan tegenspreken, omdat er iemand anders bijzit.

Echt, het liefst zou ik op kamers zitten, maar dan kom ik echt nog maar amper buiten volgens mij, plus dat ik het niet trek en niet kan betalen..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:05

Pinacolada schreef:
Jeetje wat een verhalen. En hoe is het gegaan na vrijdag?

Nou ik weet niet zo goed meer hoe en wat. Huisarts zegt burn out, psycholoog zegt angststoornis en ben nu gister naar een iriscopist/homeopaat geweest en die zegt iets heel anders. Niks tussen de oren maar 2 verschillende lichamelijke dingen die voor hem heel duidelijk zijn.. Ja en wat moet je nu geloven.

Er zijn inderdaad allemaal lijsten. Moet zeggen dat ik ook lange tijd heb gedacht dat ik gewoon een burn out had maar bleek dus een gegeneraliseerde angststoornis te zijn. Met beide hoef je niet blij te zijn. Het irritante van een gegeneraliseerde angststoornis is dat je "gewoon" serotinine tekort hebt en je lichaam dit dus niet aanvult en je dus toch met je probleem blijft zitten desondanks een psych je erg ver op weg kan helpen.