OlimpicDiaz schreef:Wat ik wel lastig vind is dat mijn goede been nu wat begint te zeuren, die krijgt even dubbel werk te doen ofzo en is daar niet zo mee eens...
Kijk daar wel heel goed mee uit hoor. Echt niet meer dan dan noodzakelijk. Toen ik 12 jaar terug geopereerd ben, heb ik ook niet voldoende rust gehouden. Het gevolg is wel dat ik nu dus 2 versleten knieen heb. Nog niet zo erg dat er nu meteen iets aan gedaan moet worden, maar er is al wel door meerdere artsen gezegd dat de kans zeer groot is dat ik op latere leeftijd 2 nieuwe knieen moet hebben. Die nieuwe kruisband was ook deels om de snelheid van de slijtage een beetje tegen te gaan.
Ik was ook altijd erg actief. Als ik een 40 urige werkweek had dan zei ik "goh, wat een lekker rustig weekje zeg".
Na die operatie kon ik ineens niets meer. En na een paar maanden had ik ruim 10 kilo extra om mee te slepen.
Ik durfde het niet aan om regelmatig op die weegschaal te gaan staan, maar het hoogste wat ik gezien heb was +12 kilo. En het ging allemaal rond mijn buik zitten dus ik kon alleen nog maar mijn trainingspakken aan.
En dat voor iemand die eigenlijk nooit dik wordt of op moet letten wat er gegeten wordt......
Na 6 maanden ziektewet krijg je hier werkplicht. Dan gaat de gemeente aangepast werk zoeken wat je uit kan voeren. Ik kwam toen op een golfbaan terecht, lekker buiten en toch niet te zwaar werk. Maar, doordat ik weer in beweging kwam zijn die extra kilo's er toch vrij snel weer vanaf gevlogen. Ik ben inmiddels al weer een tijdje op hetzelfde gewicht als een jaar geleden.