Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 07:38

jij gelooft dat het op een placebo effect berust,ik geloof dat ook wel een beetje.
al geloof ik ook dat het soms ook echt kan werken.

jij bent hier best welkom hopla,maar het is wel heel vervelend als iets wat je helpt steeds vergeleken word met tuinkabouters.
als arabesk zegt dat het in haar ogen niet werkt,prima.
maar hou wel een beetje respect voor de mensen die wel zeggen dat het werkt.
haar/jouw waarheid is niet de enige waarheid.

ik vind dt natural gedoe soms nogal onzin,maar dan ga ik daar toch ook niet binnenvallen en roepen dat het niet klopt of waar is of wat dan ook?

en ik vind het vanaf nu een goed idee om maar niet meer in te gaan op zulke opmerkingen.

*edit: mijn vader is zo nuchter en ongelovig als wat,maar toch helpt het hem ook. dat zegt toch ook wel iets lijkt me

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:54

Het helpt bij dieren ook en die weten niet waarom er een steen om hun nek hangt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:46

ik wilde er vanaf het begin al niet op in gaan, ben vast wat dwars deze dagen hihi

vandaag gaat er weer een in bij mijn meissie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:04

heb trouwens een leuk uitziend winkeltje gevonden hier redelijk in de buurt,het Lichtstraaltje in bovenkarspel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:41

Allemaal een STEENgoed nieuwjaar toegewenst!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:01

van hetzelfde Lachen

ik heb mij trouwens opgegeven voor een workshop omgaan met kristalenergie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:04

Jullie ook allemaal een KEIgoed nieuwjaar.
(als brabo is toch al alles kei Tong uitsteken )

Wat een leuke workshop lijkt me dat Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:05

haha ja dat kei van de brabo's is leuk,de vriend van mijn beste vriendin is een brabo en die zegt ook altijd houdoe Tong uitsteken

en het lijkt mij ook een hele leuke workshop,je krijgt aan het eind van de dag ook een aantal kristallen/stenen mee die goed bij je passen en je leert ook hoe ze goed te gebruiken en hoe je misschien zelfs anderen ermee kunt helpen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:56

Gaaf Snoevie! Ik hoop dat je uitgebreid verslag er van doet daarna Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:58

tuurlijk Haha!
duurt nog wel eventjes,het is pas 9 februari

ik ben benieuwd wat ik ervan opsteek,ik wil ook die kristallengids van judy hall aanschaffen,even kijken waar die te krijgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:36

S schreef:
Ik heb een zoon met epilepsie,kan ik hem stenen geven zonder dat het kwaad kan of zou het ook tegen zijn medicatie kunnen werken?

Ik heb een boekje in huis en een winkeltje in de buurt dus aan stenen kan ik wel geraken.Ik twijfel alleen of het wijs is.

Mijn paard heeft een mooi bandje met stenen gemaakt door die mevrouw van het winkeltje.Ze heeft het een tijd gedragen vanwegen een verhuizing.Eèn van de bergkristalletjes is paars geworden?het bandje heb ik afgezassen en terug opgeladen in de zonmzou ik het als sierbandje kunnen gebruiken,ik wilde er eigenlijk een frontriem van maken Bloos

Heeft er iemand alstublieft antwoord op mijn vraag??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:19

Hai Silvana,

Het is een beetje een moeilijke vraag. Mensen met psychische problemen kunnen soms baat hebben bij stenen, en soms kan het juist ontzettend negatief uitpakken. Ik weet niet precies hoe het werkt bij epilepsie. Het lijkt me niet dat het tegen zijn medicatie gaat werken, want ik denk dat iets kunstmatigs als medicatie toch altijd nog sterker is omdat het meer impact heeft op het lichaam.

*pakt boek erbij*

In het boek wat ik heb (van Michael Gienger) staan een aantal stenen die positief werken op epilepsie, dus ik denk dat er geen probleem moet zijn.

De stenen die genoemd staan zijn dumortieriet, kunziet en sugiliet. Misschien kan je kijken of je het boek kan vinden in een winkel. Hoef je het niet per sé te kopen, maar je kan wel even kijken wat de verdere eigenschappen van die stenen zijn en wat het beste bij jouw zoon zou passen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:10

@ Silvana; nog nooit gehoord van een bergkristal die paars werd! Erg apart...
Je schrijft dat de verkoopster het bandje zelf een tijdje gedragen had? Is het dan wel gereinigd en opnieuwd opgeladen geweest voordat je het aan je paard zn hoofdstel hing? Het is namelijk zo dat de energie van iemand in zo'n steen gaat zitten, waardoor de steen niet meer zo goed voor een volgende persoon (of dier) werkt.
Waarom zou je het niet meer als frontriempje kunnen gebruiken? Gewoon even reinigen en opladen, klaar Knipoog Dr zitten toch meer steentjes aan als de paarse bergkristal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:46

Bandje is gemaakt voor mijn paard ,daarna heb ik het aan mijn pols gedragen en toen verkleurde de bergkristal.In het bandje zit verder nog fluoriet en Rhodoniet. mooi gepolijste steentjes.

Voor mijn zoon had ik al een boekje te leen gekregen ik zal van de week eens binnen stappen in het winkeltje.

bedankt voor de antwoorden in ieder geval.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:12

Snoevie schreef:
ik heb mij trouwens opgegeven voor een workshop omgaan met kristalenergie

Klinkt goed!

Silvana, er zijn idd meer stenen die goed zijn bij epilepsie. Ik geloof dat de steen die ik nu draag (amazoniet) daar ook goed bij is.
Mijn steen is voor mij gependeld. Mss kan die mevr. uit de winkel dat ook wel voor je zoontje doen.
Ook kan je het online voor je uitlaten pendelen bij diverse shops.

Manlief heeft een robijn onder zijn kussen.. om de een of andere reden kruipt de steen ook steeds zijn sloop in s'nachts...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:46

Zo, uiteindelijk een foto van mijn seleniet-spiraal Haha!

Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:50

Gaaaaf Juut OK dan!

Afbeelding
Mijn ringetje met een turquaasje erin

Afbeelding
Mijn ruwe amazoniet

Afbeelding
De zwarte toermalijn die heb ik bij de telefoon liggen..

Afbeelding
En de amazoniet die ik meestal in mijn bh bij me heb Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:56

dat zijn aardig wat verschillende!
moet zeggen helemaal niet mijn smaak,maar dat geeft aan dat ik die dus niet nodig hebt?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:00

zwarte toermalijn is ook mijn smaak niet maar die werkt tegen straling en die draag ik niet bij me.
De amazoniet is voor me gependeld. De ruwe versie vind ik toch niet zo.. maar de gladde wel.
Op t zicht zou ik mss wel andere stenen hebben gekozen...
Hij opent het hart- en keelchakra opdat de communicatie met anderen soepel verloopt.
Hiervoor had ik een groene aventurijn, die ben ik verloren en is getest dat ik die steen ook niet meer (opnieuw nodig had) was er ook 1 voor het 4e chakra.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:03

wel bijzonder!
morgen ga ik bij een nieuwe winkel hier in de omgeving kijken,daar gaan ze ook kijken welke stenen bij me passen.

momenteel heb ik een onverklaarbaar sterke voorkeur voor het bergkristal

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:04

Volgens mij hebben heel veel mensen die voorkeur..
is ook een mooie steen Ja Veel plezier morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:38

Is het dan ook zo dat stenen die je ;ooi vind ook nodig hebt?Als ik zoek onder kwalen of wat bij mijn sterrebeeld past zijn het altijd stenen die ik minder mooi vind.

Ik vind die spiraal steen ook erg mooi.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:52

epileptie:
- om de hals zou Smaragd epilepsie afweren
- Git is een goed middel tegen epilepsie
- Kunziet verlicht epilepsie
- Lepidoliet verlicht epilepsie
- Malachiet is goed bij epilepsie
- Siguliet behandelt epilepsie
- Purper Toermalijn verlicht epilepsie

Dit komt uit het boek van Judy Hall, ik heb het letterlijk overgenomen maar zie het aub niet als een online advies maar laat er zelf naar kijken.

Gaaf zo die spiraal inderdaad!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 08:55

Die seleniet-spiraal is echt net de hoorn van een eenhoorn!
Gaaf! Vind m errug mooi! Haha!

@Silvana
De stenen die jezelf uitkiest of het mooist vindt, zullen het beste bij je passen.
Ik heb ook totaal geen binding met de voorgeschreven sterrenbeelden stenen, ik vind dat ook een beetje beperkt bedacht, omdat elk sterrenbeeld een individue op zich zelf is en een eigen karakter heeft.
Het beste is in mijn ogen om gewoon een steen op je eigen gevoel uit te kiezen!

@ snoevie
bergkristal is een erg mooie steen en past bijna bij iedereen, het versterkt ook de werking van andere stenen en geeft energie.
Ben benieuwd wat voor mooi exemplaar je in handen krijgt!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:58

silvana schreef:
Is het dan ook zo dat stenen die je ;ooi vind ook nodig hebt?Als ik zoek onder kwalen of wat bij mijn sterrebeeld past zijn het altijd stenen die ik minder mooi vind.

Ik vind die spiraal steen ook erg mooi.

Ik kijk het niet eens na welke steen ik volens het boekje nodig heb. Als ik echt voor een bepaald doel een steen wil, ga ik naar de winkel, houd me dat doel voor ogen en pak de steen die me het meest aanspreekt. Deze methode werkt voor mij prima Knipoog