Arm aan het afsterven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

Re: Arm aan het afsterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:54

phoe, ik zou het 't ziekenhuis denk ik wel wat moeilijker hebben gemaakt, stennis schoppen .. Vork .. nee nou .. dat nou ook weer niet. Maar, ik zou toch zeker hebben aangedrongen op meer duidelijkheid.

Heb je die wedstrijd echt gereden? ..
en hoe gaat 't inmiddels?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:22

smit_ilse schreef:
gister helaas weer een verhaal gehoord van iemand die gelukkig naar het amc is gegaan!! Hoorn had gezegd dat er geen dingen in het bloed gevonden waren maar bleek achteraf wel te zijn. Dit was achtergehouden!

Elk ziekenhuis heeft wel wat, uit je eigen omgeving hoor je altijd verhalen van ziekenhuizen uit meestal je eigen buurt, maar van het amc hoor je vast niet veel als je in de kop voor nh woont, en daar zal gerust ook niet altijd alles koek en ei zijn!
Maar om op het verhaal van de ts in te gaan, een second opinion is nooit weg, het is niet zozeer dat ze in een ander ziekenhuis 'slimmer' zijn, maar wellicht hebben ze daar al wel een soort gelijk geval gezien, die ze in hoorn niet gezien hebben.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:32

op welke pagina staan de fotos?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:44

mijn leraar had 2 jaar geleden ook zo'n arm gewoon uit het niets leek net een nep arm heel gek weet alleen niet of die ook koud was maar hij kon er ook niks maar dat was een alergische reactie. miss iets voor jou.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:53

Oliviaatje schreef:

Pagina 4 Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:55

Brrr, klinkt niet goed.

Hoe gaat het nu?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:56

Idd ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:06

Ik zou naar het ziekenhuis gaan!

Blijf maar doorgaan tot dat je weet wat het is

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:27

Ik zou ook niet lang wachten, ga naar een groot academisch ziekenhuis - het VU in Amsterdam, Het AMC in Amsterdam - Zuidoost of zoiets dergelijks. Daar werken de hoogst opgeleidde proffesoren. Laat je niet afschepen. Stel desnoods een opname ter observatie door. Als je zo snel verslechtering hebt, is dat een goede reden.
Hebben ze je rug & nek ook bekeken?
Een blokkade zou daar ook vandaan kunnen komen.
Ben je diabetespatiënt? (suikerziekte?)
Heb je wondjes aan je hand of arm?
Heb je wel eens een beet van een teek (zo'n klein zwart bolletje) gehad? (teek moet door de huisarts verwijderd worden).
Ben je gevallen in de afgelopen weken?

(Ik ben doktersassistente en het dit nog nooit meegemaakt, maar het klinkt niet zo goed).

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:56

Probeer je arm rustig een beetje te masseren vooral op het punt waar "het gevoel" ophoudt, grote kans dat er wat klem zit. Op de foto zie je ook duidelijk een dikke hand waarschijnlijk door vocht vasthouden dus arm omhoog houden en doorbloeding stimuleren door wisselbaden (warm,koud,warm,koud). Als het na het weekend nog niet over is zou ik wel even naar een academisch ziekenhuis gaan om het nog een keer na te laten kijken.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:33

Marinke schreef:
Oliviaatje schreef:

Pagina 4 Lachen

danku! Haha!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:42

ik vind t maar een eng verhaal!
ik zou idd voor een second opinion gaan; ga naar een ander ziekenhuis, wat beter staat aangeschreven!
Ik ben erg benieuwd wat er nou aan de hand is..
In de tussentijd veel sterkte en succes met je wedstrijd...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:10

dat ze in hoorn niets kunnen vinden met zowel de ct als de mri scan, betekend niet dat er niets zit.....het ligt namelijk ook aan de sterkte van de aparatuur.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:44

woofie schreef:
dat ze in hoorn niets kunnen vinden met zowel de ct als de mri scan, betekend niet dat er niets zit.....het ligt namelijk ook aan de sterkte van de aparatuur.

Sterkte van de apparatuur?? Geen dingen beweren waar je niets vanaf weet Knipoog
Er zijn een aantal parameters die een CT of MRI kunnen beinvloeden (en daar heeft sterkte dus niets mee te maken Knipoog ) maar in Hoorn staat prima apparatuur Lachen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:52

Laura24 schreef:
woofie schreef:

Sterkte van de apparatuur?? Geen dingen beweren waar je niets vanaf weet Knipoog
Er zijn een aantal parameters die een CT of MRI kunnen beinvloeden (en daar heeft sterkte dus niets mee te maken Knipoog ) maar in Hoorn staat prima apparatuur Lachen

oke, leg mij dan eens uit waarom de mri èn scan in Weert de vlekken op de lever van mijn zusje niet zien, terwijl de aparatuur in het umc in utrecht deze wel zien??? (nb. mijn zusje is zelf ic-verpleegkundige in weert en heeft helaas kanker...zij gaat voor behandeling en controle iedere maand naar Utrecht)
het heeft wel degelijk te maken met de resolutie van de apparatuur.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:57

wat een verhaalz eg..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:59

En door bovenstaande berichten(hoe triest dan ook) wordt het verhaal lekker nog wat verder opgeklopt......

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:22

Ik vind dat de boel inmiddels wel een beetje overtrokken wordt. Heb hetzelfde als de ts meegemaakt en werd gewoon zonder mri en ct-scan naar huis gestuurd. Eerst werd het nog wat erger en toen weer minder.
Dikke hand is (zoals hierboven als geschreven is) waarschijnlijk vocht omdat hij niet gebruikt werd. Gewoon wat bewegen en hem hoog houden en even afwachten wat er gebeurt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:47

Ik vind het niet verstandig dat je alsnog gaat rijden, misschen nu wel aan t rijden bent?

Ik was toch echt terug gegaan naar de Eerste Hulp ofzo, om maar die second opinion te krijgen.
Bokt is groot en er lopen heus wel een paar mensen hier rond die er iets van weten. in dit topic las ik al wat van fysio's en asisstenten en als zij zeggen dat t niet normaal is, dan ga ik daar wel in geloven.

Ik weet dat je dertien bent, maarook van je ouders vind ik t toch niet al te best dat ze je gewoon laten gaan.
Als mijn kind zoiets zou hebben, zou ik desnoods voor de deur van t ziekenhuis gaan slapen, net zolang tot ze t gevonden hebben..

Veel succes!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:04

woofie schreef:
Laura24 schreef:

oke, leg mij dan eens uit waarom de mri èn scan in Weert de vlekken op de lever van mijn zusje niet zien, terwijl de aparatuur in het umc in utrecht deze wel zien??? (nb. mijn zusje is zelf ic-verpleegkundige in weert en heeft helaas kanker...zij gaat voor behandeling en controle iedere maand naar Utrecht)
het heeft wel degelijk te maken met de resolutie van de apparatuur.

Je zegt het zelf al: resolutie... Heeft dus niets met sterkte te maken. Het grootste verschil zal waarschijnlijk zijn (maar ik ken de apparatuur in weert niet, dus weet het niet zeker) de ruimte tussen de coupes (plakken) die de CT maakt. Hierdoor kan eerder iets (kleins) gemist worden.

Heel veel sterkte met je zus Ach gut

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:54

Citaat:
oke, leg mij dan eens uit waarom de mri èn scan in Weert de vlekken op de lever van mijn zusje niet zien, terwijl de aparatuur in het umc in utrecht deze wel zien???

Tja.... daar heb je het ook over een ziekenhuis....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:25

Gewoon afwachten misschien valt het mee,als het verergerd kan je altijd nog stappen ondernemen.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:32

is er al wat meer duidelijkheid?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:11

nog gereden vandaag?

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 21:03

Jeps, rijden ging goed.
M'n tante was vanmorgen nog geweest en die heeft de hele tijd oefeningen gedaan, zodat ik m'n teugels kon vast pakken.
Mijn spieren (bij m'n schouder) zijn helemaal dood, daar moest ik alle kracht vandaan halen met het rijden.
Maar ben toch blij dat ik het gedaan heb, het is nu wel 3x zo erg, omdat het net goed ging en ik ging rijden, maar ik heb het er voor over.

Vanavond arm de hele tijd laten hangen (hij was moe), dus m'n hand is nu weer helemaal dik.
Gelukkig is er vooruit gang, 's ochtends gaat het meestal nog wel, maar 's avonds (nu) dan is het echt heel slecht.

Maar m'n wedstrijd was het waard! Lachen
1e van de 70 cm springen, 2e van de 70,80,90,100 cm springen.
4e met dressuur B, maarja dressuur is helemaal niks voor mij en mijn haf, dus dat is niet belangrijk Knipoog