[Centraal] Het piercingtopic, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:58

tegen mij is altijd gezegd, dat ik het met zeezout moest schoonhouden. dus dan doe ik het ook maar braaf he.

heb er trouwens, helemaal GEEN last van. dus geneest goed.
alleen jeukt het soms heel vervelend. maar goed, dat is een teken van genezing.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:02

Nou ik gaa, tot straks of vanavond ! Lachen

Doeei Kusje

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:03

doei doei lieverd. heel veel succes ermee.

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:44

Myryana, goed begin Lachen Alleen kunnen sommige namen denk ik beter in het Nederlands neergezet worden denk ik. Tongue enzo zal iedereen wel snappen, maar ik denk dat je wel honderd keer zal horen: "maar hoe lang duur het nou om een rook te genezen?" omdat mensen niet weten dat cartilige kraakbeen is.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:34

Ja idd, daar heb je gelijk in.. Ik heb het even heel snel in elkaar gezet maar ik ga er iig wel wat meer aan werken ^^

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:38

Ik heb een vraagje.
Ik wil graag een neuspiercing laten zetten,maar sommige hebben er 1 links en sommige rechts.
Heeft dit een betekenis ? Of maakt dat niets uit ? Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:41

Nou ik ben weer terug Lachen.
Het is goed gegaan, zou eerst een verdoving krijgen dat zeiden ze ook, en ik dacht dus dat ik een verdoving kreeg. Er was ook een assistent bij een jonge jongen Tong uitsteken .. De chirurg liet alles zien enso, en die assistent mocht uiteindelijk knippen Bloos!.. Geen verdoving gehad, al zeiden ze eerst van wel.
Het doet nog pijn.. maarja het is ook gewoon best irritant, 't ziet er goed uit, ookal zeg ik het zelf. Het knippen zelf deed niet echt pijn, ik hoorde Knip en voelde wat, het is net of je effe schrikt oeef, maarja.. Mijn ogen deden waar ze zin in hadden en gingen dus tranen, hihi.

xx

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:45

Zijn er nog mensen die nog meer van de voorkomende vragen weten die we al zo vaak behandeld hebben?

^^

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:00

Hmm..Waarschijnlijk ook weer domweg een herhalende vraag, sorry daarvoor maar ik kon toch niet echt wat terugvinden.

Ik wil binnenkoort een nieuwe piercing laten zetten boven in mijn oor (door het kraakbeen dus). Cartilage heet dat ofzo?

Schieten bij de juwelier zie ik dus niet zitten, mijn voorkeur is piercen. Ik heb begrepen dat de kans op een bloemkool-oor daarbij veel kleiner is. Klopt dat?

Kan dat alleen in de piercing-shop, of kan een juwelier dat ook. En zijn er verder nog dingen om rekening mee te moeten houden vooraf?

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:09

Myryana schreef:
Zijn er nog mensen die nog meer van de voorkomende vragen weten die we al zo vaak behandeld hebben?

^^

Als dat voor mij bedoeld is ; wat wil je dan dat ik doe ? 314 pagina's doorzoeken ?
Volgens mij is het niet zo moeilijk om gewoon eventjes te antwoorden.

En in plaats van zo'n reactie kon je ook antwoorden ,is even veel moeite als je opmerking.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:18

Ik zal zo snel mogelijk proberen om een foto te maken. Maar ik kan thuis niet inloggen dus het kan even duren.
Voor andere mensen met een septum piercing: Hoe maken jullie hem schoon? Ik doe het met een watten staafje en Unicura zeep. De laatste 2 dagen heb ik het met zeezout gedaan. Ik heb hem geprobeerd om door te draaien, maar dat deed te veel pijn Nagelbijten / Gniffelen

Alvast bedankt voo rhet antwoord, ik zal waarschijnlijk niet antwoorden omdat ik thuis niet kan inloggen maar ik lees het wel. Lachen
En ik ben compleet verliefd op mijn piercing Haha!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:37

lepolight schreef:
Myryana schreef:

^^

Als dat voor mij bedoeld is ; wat wil je dan dat ik doe ? 314 pagina's doorzoeken ?
Volgens mij is het niet zo moeilijk om gewoon eventjes te antwoorden.

En in plaats van zo'n reactie kon je ook antwoorden ,is even veel moeite als je opmerking.

Lol Nee was niet voor jou bedoelt.

Meer van de mensen uit de vorige topics, we hebben zo veel vragen beantwoord keer op keer dus dacht miss. dat zij er nog een paar wisten.

Voel je niet aangesproken aub.

Bienotje: Dat heet een Helix en het beste is om het te laten piercen idd en dan bij een piercingshop aangezien idd de kans op een bloemkool oor veel kleiner is. En het is veel hygienischer.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:00

Skitter schreef:
mariellexxx schreef:

Kan je mij stap voor stap vertellen wat en hoe en waarmee je hem schoonmaakt?
Ik heb er namelijk ook 1, nooit ergens last van gehad, en ik kan je misschien helpen door een andere manier van doen?

Ik kreeg betadine zeep mee van mn piercer en als ik onder de douch stond dan liet ik 'm eerst ff goed nat maken, met warm water uiteraard, wordt ie ook lekker los en zacht van. Daarna wat zeep op mn vingers en dan ging ik aan mn ringetje draaien. En ook echt goed dat ie echt soepel werd en het zeep ook in het 'gat' zelf kwam..

Zo heb ik het gedaan Ja
En heb nooit problemen mee gehad, ook geen bult oid Lachen
Ik sterilon en draaien, nooit last gehad van me piercing echt nooit! *klopt af*

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:39

Zijn er mensen die een verticale labret/eskimo piercing hebben? Tong uitsteken

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:11

@ sorlede :

Ja , Sandra is een vrouwelijke piercer .

op hun site kun je kijken wie er allemaal werkt en wat ze doen .
www.bodypiercing-lifestyle.nl

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:59

Myryana schreef:

^^

weet iemand een goede onlineshop om piercings te bestellen?

hoe duur is een ... piercing? (misschien moeilijk te beantwoorden maar ong..)

Clown Haha!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:07

Ah ja dat zijn ook veel voorkomende ^^

Lol ja prijzen verschillen nog al per shop maar ong. min moet wel kunnen ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:02

Als ik het 6 weken goed doe op school mag ik een labret piercing. ROFL
Heb veel liever een snakebite, maar dat mag niet, en een labret is ook wel leuk... Clown

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:08

SuperQuinta schreef:
Myryana schreef:

^^

weet iemand een goede onlineshop om piercings te bestellen?

hoe duur is een ... piercing? (misschien moeilijk te beantwoorden maar ong..)

Clown Haha!

www.pierce-r-us.com heb ik laatst besteld. Erg veel hebben die en als je er maar een behoorlijk aantal ineens besteld zijn de prijzen per stuk zeker te doen. In de winkel zelf zijn ze ruimschoots duurder in ieder geval dan toen ik ze bestelde..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:56

[quote="Bienotje"]Hmm..Waarschijnlijk ook weer domweg een herhalende vraag, sorry daarvoor maar ik kon toch niet echt wat terugvinden.

Ik wil binnenkoort een nieuwe piercing laten zetten boven in mijn oor (door het kraakbeen dus). Cartilage heet dat ofzo?

Schieten bij de juwelier zie ik dus niet zitten, mijn voorkeur is piercen. Ik heb begrepen dat de kans op een bloemkool-oor daarbij veel kleiner is. Klopt dat?
quote]
schieten mag zobijzo al helemaal niet meer.
en tegenwoordig moet je dan naar een piercingshop toe.

dus tja, je enige keuze is de keuze die er ook is.

over een bloemkool oor, dat weet ik niet.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:35

Red_Savage schreef:
Ik zal zo snel mogelijk proberen om een foto te maken. Maar ik kan thuis niet inloggen dus het kan even duren.
Voor andere mensen met een septum piercing: Hoe maken jullie hem schoon? Ik doe het met een watten staafje en Unicura zeep. De laatste 2 dagen heb ik het met zeezout gedaan. Ik heb hem geprobeerd om door te draaien, maar dat deed te veel pijn Nagelbijten / Gniffelen

Alvast bedankt voo rhet antwoord, ik zal waarschijnlijk niet antwoorden omdat ik thuis niet kan inloggen maar ik lees het wel. Lachen
En ik ben compleet verliefd op mijn piercing Haha!

Was je handen met unicura zeep grondig, en ook goed naspoelen.
Je moet eerst zeker 5 minuten met je neus onder een redelijk warm kraan hangen(adem door je mond! Clown ), zodat de korstjes kunnen weken, dan met een warm nat wattestaafje ZONDER je piercing te draaien aan beide kanten het korstje eraf proberen te halen, gewoon 2/3 keer voorzichtig het wattestaafje erlangs halen.
Dan weer een schoon wattestaafje, even onder de warme kraan en dan goed over de zeep halen, en die voorzichtig om je piercinggaatjes doen, je kan hem dan heel voorzichtig proberen te draaien, maar als het niet lukt kan je er beter nog even mee wachten, ik kon mijn septum ook pas na anderhalve week draaien zonder dat ik voelde dat er korstjes het wondkanaal mee naar binnen gingen. Je mag de zeep mee naar binnen draaien (dat doe ik dus altijd, en gaar prima!) en als je hem kan draaien gewoon 1 keer heen en weer, en dan meteen heel grondig uitspoelen met warm water.
Dan even voor de zekerheid in de hoekjes van je neusgat/piercing weer even met wattestaafjes met warm water goed reinigen.
Ik had om daarna erop te smeren een flesje met pipetje met betadine, gewoon vloeibare. Deze ruim op een wattestaafje druppelen, en aan beide kanten op dezelfde manier als de zeep even erop smeren, en als je met de zeep kon draaien, dan met deze ook. Alleen de betadine mag je laten zitten! Dat zorgt dat het gaat helen van binnenuit.
Ook even met een nieuw wattestaafje ook met betadine in de hoekjes enzo Lachen
Ik hoop dat je hier genoeg info aan hebt Lachen

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:58

Myryana schreef:

^^

Ik zat nog te denken aan hoe herken je een ontsteking en wat doe je ertegen? En misschien over migratie en rejectie?

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:28

Sannii schreef:
@ sorlede :

Ja , Sandra is een vrouwelijke piercer .

op hun site kun je kijken wie er allemaal werkt en wat ze doen .
http://www.bodypiercing-lifestyle.nl

Ah okee Lachen Ik heb een afspraak staan voor komende zaterdag, ben benieuwd of ik dan nog durf Tong uitsteken

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:53

Succes meis. Komt vast goed. Gewoon gaan.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:00

Ja hoor sorlede , gewoon gaan !
anders krijg je spijt .

En ze stellen je ook echt op je gemak enzo , leuk wat praten enzo Haha!