Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:36

Uhuh, hoe eerder hoe beter.
Maar heeft het nog zo lang geduurd dan?
Was er al wel langer bekend van haar eetstoornis?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:39

Het is eigenlijk heel rap gegaan. Het speelde al wel voordat ik emigreerde naar Nieuw-Zeeland. Toen we daar zaten hoorden we van een vriendin dat ze was opgenomen. Toen we terug waren in Nederland en ik haar zag schrok ik me echt helemaal kapot.
Het was op zich wel bekend over haar eetstoornis (vooral bij vriendinnen), maar de thuissituatie heeft geen positieve bijdrage mogen leveren aan haar toestand. Wat er thuis precies speelde weet ik niet, maar ze woont nu ook niet meer thuis. Ze woont nu bij een vriendin van me en 't gaat een stuk beter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:41

Ehw, lijkt me wel schrikken ja.. Mensen uit haar directe omgeving zagen haar dan wel langzaamaan verslechteren, maar als jij haar dan in 1 x ziet na zo'n tijd.
Maarja, mooi dat het iig een stuk beter gaat. Lachen

& We dwalen nu beetje af van het onderwerp Clown

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:43

Mwah valt wel mee vind ik (wat betreft offtopic gaan), toch? Schijnheilig

Ja, precies. Vriendinnen zagen haar wel achteruit gaan, maar als je als je haar 13 maand niet ziet en je ziet haar in zo'n 'conditie' terug dan is dat echt schokkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:45

Hmm nouja gaat iig nog over anorexia, alleen niet meer pro. Tong uitsteken
Blegh, lijkt me eng en vooral naar om iemand zo terug te zien.
Ken wel iemand met een eetstoornis, maar niet zó erg.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:21

Ik zat even op zo'n website te kijken die tips enzo echt belachelijk! Die zouden verboden moeten worden zeg! Ik wil niet weten hoeveel jonge/puber meisjes hier door gebrainwasht worden maar het is echt te ziek voor woorden dat er zulke sites bestaan!!

Ik denk dat de ziekte anorexia en andere eetstoornissen voor buitenstaanders echt heel moeilijk te begrijpen zijn. Ik begrijp er ook weinig van! Net als dat je bijvoorbeeld een duivenfobie niet zou begrijpen als je ze zelf niet eng vind om maar even een overdreven voorbeeld te nemen!

Ik kan me wel goed voorstellen dat je dr als tienermeisje gevoelig voor zou zijn van die websites enzo! Ik denk dat ik dr zelf ook wel ingetrapt zou zijn in de pubertijd! Als je al onzeker bent helpt dit ook niet echt! Het ergste vind ik nog dat als ze niet geholpen willen worden ze ook geen hulp krijgen!! Ik denk niet dat het de persoon is die geen hulp wil maar de ziekte die in haar hoofd zit! Ik kan me niet voorstellen dat ze liever dood zijn dan zo dun! Als je eenmaal beter bent en je weer normaal kunt nadenken realiseer je je toch wel dat eten heel normaal is! Ik hoop iig dat het aantal anorexia gevallen niet toeneemt en er wat gedaan wordt aan die pro ana sites!

Sorry voor het lange bericht!! Ik heb niks kwaad bedoelt tegen mensen met deze levenstijl of ziekte dit is alleen mijn mening!
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 01-10-07 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:22

Ik zag gisterenavond op tv dat er vanavond een documentaire over eetstoornissen is. Denk dat ik wel even ga kijken. Ja

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:29

Dat wil ik ook wel zien! Op welke zender en hoe laat?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:34

Het zijn twee afleveringen en ik zie dat dit al de tweede is. Komt op 2 om 22:50 tot 23:50

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:38

Oke dankje! Mischien dat je die andere online nog wel kunt zien! Nl 1,2,3 staan wel bij uitzending gemist volgens mij!

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:32

meisje23 schreef:
maar leentj.
zit je nu wel op een gezond gewicht?en is je eetpatroon verder goed en onder controle?

Gezond gewicht, min of meer. Eetpatroon is redelijk goed en een goede controle. Maar het blijft nog altijd een gevaar. Ik kan nog steeds snel hervallen.

@Nadya; Ik heb het ook al sinds begin vorig jaar. Alleen is het pas vastgesteld begin juni dit jaar. Niemand wist ervan. Ik heb het lang geheim gehouden. Mijn redding is mun nieuw verzorgpaard geweest.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:34

nixx schreef:
Oke dankje! Mischien dat je die andere online nog wel kunt zien! Nl 1,2,3 staan wel bij uitzending gemist volgens mij!

Jep! Dat zat ik me ook net te bedenken. Ik ga zo even kijken of ik 'm terug kan vinden!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:57

Hoop dat jullie mijn reactie een beetje snapte!!
Zit/heb zelf namelijk in het zelfde schuitje gezeten.
Je kunt er nooit vroeg genoeg bij zijn in ieder geval.
Bij mij is de situatie ook zo geworden dan ik nu bij een ander gezin woon en niet meer bij mn ouders, 2 zussen en nog n tweelingzus.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:34

[quote="nixx"]Ik zat even op zo'n website te kijken die tips enzo echt belachelijk! Die zouden verboden moeten worden zeg! Ik wil niet weten hoeveel jonge/puber meisjes hier door gebrainwasht worden maar het is echt te ziek voor woorden dat er zulke sites bestaan!!

Ik denk dat de ziekte anorexia en andere eetstoornissen voor buitenstaanders echt heel moeilijk te begrijpen zijn. Ik begrijp er ook weinig van!

Ik denk niet dat het de persoon is die geen hulp wil maar de ziekte die in haar hoofd zit! Ik kan me niet voorstellen dat ze liever dood zijn dan zo dun! Ik hoop iig dat het aantal anorexia gevallen niet toeneemt en er wat gedaan wordt aan die pro ana sites!
quote]

Helemaal mee eens. De zus van mn vriend heeft anorexia. Het is echt niet te begrijpen waarom ze niet wil eten. Ze is ook aan de anorexia gegaan door die pro-ana sites en door lessen op school waarin het behandeld werd(als waarschuwing, alleen zij zag het als aanmoediging). Ik sta er dus redelijk dicht bij, en ook voor mij is het moeilijk. Vooral omdat je dr maar niet op ziet knappen. Ze wil wel hulp, maar ergens ook niet, en dat is weer die rotziekte.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:50

Een vriendin van mij is er vanaf gekomen in een kliniek. Gelukkig kon zij heel reeël nadenken en wist ze heel goed waar ze mee bezig was het heeft alleen lang geduurd om het toe te geven. Gelukkig heeft ze zich vrijwillig op laten nemen en is ze nu helemaal beter! Mischien is het voor anorexiapatienten wel goed om met een ex patient te praten ofzo?