Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:00

Ik ben er als het goed is vanaf, en moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit echt heel erg last van heb gehad.. wist niet wat aandraaien was totdat ik het ooit vroeg .. alleen in het begin toen hy er net opzat deed het een beetje pijn.. Nu hebben ze ook met aandraaien het kleine spleetje tussen mijn voortanden dichtgetrokken omdat een kettingelastiekje niet werkte.. en had verwacht dat het echt pijn zou gaan doen.. maar het viel nog best mee.. als het goed is mag hij er ook de volgende maand uit Lachen

wel hebben we overigens een verschrikkelijke assistente bij ons.. die altijd loopt te zeuren *en ook tegen iedereen* dat hij/zij zijn tanden niet goed poetst.. toch wel vreemd dat de tandarts zegt dat ik ze wel goed poets Nagelbijten / Gniffelen

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:08

MIJNE MAG ER 20 SEPTEMBER UIT! Hyper!:):):)
Na 1,5 jaar gehele beugeltijd.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:11

Ik heb een beugel omdat het nodig is(Blokjes beugel)
En het is helemaal GEEN ramp! Clown (bij mij dan)
Is jou Ortho wel goed bezig?, omdat je zegt dat je tanden in het begin mooi stonden..?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:12

hoeveel mensen hier wachten op het verlossende zinnetje :

"Je beugel mag eruit?" Tong uitsteken

Anoniem

ik vindt zelf dat ik er 1 moet heb een vet grote spleet

Fairytale

Ik heb ook een beugel gehad. Nagelbijten / Gniffelen
Ondertand en voortanden zijn alweer wat verschoven.. Scheve mond Droeg die kapjes etc. altijd wel dus snap niet waar 't aan ligt.
Misschien een halfjaarbeugeltje proberen? Vork

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:29

kitty_gomez schreef:
leintje_ schreef:
hoeveel mensen hier wachten op het verlossende zinnetje :

"Je beugel mag eruit?" Tong uitsteken

Of het zinnetje: je beugel mag er in Duivel

haha Tong uitsteken

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:31

heb het al sinds januari , , ben het echt kots en kots en kots beu , het verpest gewoon men foto's
ik wil het er uit !! nuu :'(

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:45

ik heb m al 3 jaar je moet niet zeuren Clown

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:47

ik heb mijne al 1½ jaar denk ik .. maar ik hoop dat hij er snel uit mag Lachen dinsdag weet ik meer Tong uitsteken

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:48

_Bonte_ schreef:
heb het al sinds januari , , ben het echt kots en kots en kots beu , het verpest gewoon men foto's
ik wil het er uit !! nuu :'(

ik kan je niet helpen dat ding eruit te halen, maar geloof me mijn foto's verpest het ook Tong uitsteken moet je maar mee leren leven toch Tong uitsteken het is maar voor tijdelijk Knipoog het is niet dat je dat ding je hele leven in moet ..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 00:28

Ik heb ook een beugel. Gekregen toen ik 17 was, 3 jaar geleden.
Was ook wel nodig, maar moest ook kiezen weg laten snijden bij de kaakchirurg en ik durfde nooit.Toen ik 17 was durfde ik wel en heb het gedaan, en een plaatjesbeugel gekregen.
Toen ik ging verhuizen naar het buitenland heb ik hier een orthodontist gevonden en zij vond mijn bovenkaak goed genoeg dus haalde de beugel er boven uit. Onder zat er een spleet tussen mijn tanden waar deze mevrouw een nep-tand tussen wilde zetten!
Dit eerst overlegt met de orthodontist in Nederland en die had er nog noooit van gehoort.
Ook vertelde hij even leuk dat mijn bovenbeugel er weer in gaat want dat staat nog lang niet goed. En dat is nu ook wel te zien, heb weer overal spleetjes.... GRR
Dus nu ben ik 20 en heb onder een beugel (onder is het nu wel bijna klaar volgens mij) en boven komt ie er over een maand of 3-4 weer in denk ik... Maar als het goed is niet al te lang.
Verschrikkelijk, heb het nu wel gehad! Maar ik wil wél mooie tanden.... Knipoog

Ik heb overigens een geweldige orthodontist in Nederland... Heb één x (in 3 jaar tijd dus!) een los plaatje gehad, en nooit andere problemen ofzo!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:57

mijn beugel mag er donderdag uit! na meer als 2 en een half jaar lang met beugel gezeten. niet echt een probleem. ik snap niet dat mensen na een half jaar zeggen dat ze geen beugel meer willen. wie wil hier nou rechte tanden? de ortho doet dat echt niet voor niets. en uiteidelijk houd je er een mooi gebit aan over

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:59

ik hoop dat mijne er ook voor donderdag uit mag (schoolfoto he Tong uitsteken ) maar ik denk het niet Tong uitsteken dinsdag ga ik erheen, en heb nog geen idee wat er gaat gebeuren Knipoog stel hij mag eruit moet ik eerst happen voor mijn nachtbeugel volgens mij .. en dan is donderdag wel heel kortdag Tong uitsteken

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:00

mijn beugel mag er vandaag over een maand uit Haha!

ben er echt blij mee, want zit nu al 3 jaar met dat rotding en ben 'm nu toch wel echt zat! Clown

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:05

leintje_ schreef:
ik hoop dat mijne er ook voor donderdag uit mag (schoolfoto he Tong uitsteken ) maar ik denk het niet Tong uitsteken dinsdag ga ik erheen, en heb nog geen idee wat er gaat gebeuren Knipoog stel hij mag eruit moet ik eerst happen voor mijn nachtbeugel volgens mij .. en dan is donderdag wel heel kortdag Tong uitsteken

je moet happen en een week later is je ijzerdraadjes klaar. in ieder geval bij mij dan.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:13

dan wordt het toch weer schoolfoto met beugel Tong uitsteken ach joh vind ik niet zo erg hoor Tong uitsteken

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:24

by mij niet .. heb de foto's gemist was ziek dus als ik geluk heb ben ik m volgende maand kwijt en kan ik zonder op de foto Haha!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:51

Idd als ik jouw verhaal beluister heb je het er toch maar zwaar mee Vingers aflikken (zonder grappen ).
Bij mij zijn de beugeljaartjes zo omgevlogen Lachen

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:29

MissBambi schreef:
by mij niet .. heb de foto's gemist was ziek dus als ik geluk heb ben ik m volgende maand kwijt en kan ik zonder op de foto Haha!

mazzel Haha!

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:56

Ik heb mijn slotjesbeugel nu ong. een maandje, de eerste paar dagen erg veel last van gehad en kan nog niet helemaal normaal kauwen, ik heb nu al ong. 2 jaar een beugel, eerst een Actrivator (wat ik er s'nachts uithaalde om te gaan duimen Clown)
daar een Herts ( rare beugel die je onderkaak naar voren haalt) en nu dus mijn slotjesbeugel!!.. Die herts heb ik 1 jaar gehad en eigenlijk dat hele jaar last van gehad Boos!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:09

Als alles goed verloopt ben ik over 7 maanden van de mijne af...
Heb eerst 3 jaar blokjes + beugel samen gehad, dan nog een beugel tot nu. Binnen een maand krijg ik een implantaat ingeplant (ik mis 4 'grote' tanden, 3 melktanden ervan heb ik nog, 1 is uitgevallen een hele tijd geleden en op die plaats zit nu een gat dat wordt opgevuld door een valse tand aan mijn beugel), zegmaar een vijsje in mijn kaak dat 6 maanden moet ingroeien en daarna komt er een (valse) tand op. En dan ben ik er eindelijk vanaf, na 5 jaar! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:59

Ik loop nu stage bij het Orthocenter van Haarlem,
eindelijk gelooft IEMAND me nu dat door mijn spalkje,
mijn hoektanden boven en onder links aan het roteren zijn,
en dat als ik er niks aan doe het alleen maar verder zal gaan.
Domme tandarts, en maar zeggen nee hoor dat kan niet blabla. Rolleyes
Nu krijg ik dus een nachtbeugeltje die ik zelf zou kunnen maken op mijn stage,
heb er niet zo'n problemen mee, als het mijn tanden maar op zijn plek houd. Haha!