verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel_24

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:05

Ben net terug van het ziekenhuis, de eerste 2 zijn eruit gelukkig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:11

narcose kunnen vervelende na werkingen hebben (en gezien het in de fam zit Bloos)
en achteraf viel het dus enorm mee

2 ????
2 boven 2 onder 2 links 2 rechts ????
wat heb je gedaan???

ik mocht de 2 in mijn onderkaak niet tegelijk doen omdat je door de verdoving erg sc=lecht kunt eten en drinken ed
in het ergste geval je tong naar achteren glijden en je lucht pijp dicht drukken

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:16

Ze doen toch in principe links 2 rechts 2...??

Ik moet nu nog 2x... Maar ben wel blij dat ik er maar 1 heb laten verwijderen, denk dat ik veel meer last had gehad als boven en onder eruit waren gehaald...

Wel beter nu zonder hechting, hij zat inderdaad steeds tussen mn kiezen Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:20

ja daar dacht ik ook aan
bij mij werkte de verdoving zo goed dat als ik een slok te drinken nam het zowat er weer uitsijpelde aan de verdoofde kant Tong uitsteken Bloos
mijn tong was ook helemaal lam en praten was ook bagger Tong uitsteken

een warme doeche in de middag werkte wel erg goed om de verdoving te laten verdwijnen dus ik heb niet zo verschrikkelijk lang met verdoving rond gelopen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:22

Mag ik mij hier ook melden?
10 september a.s. wordt er bij mij een verstandskies uit gehaald.
Wel op het ziekenhuis gelukkig...denk ik.
Dus ik houd dit topic in de gaten..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:24

ik de 15e weer Haha!
ik vond het zo leuk dat ik er nog een keertje heen wilde (not) Haha!
dat eingelijk ook alleen maar voor de verdoving Bloos

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:53

Ik ben toch erg blij dat mijn tandarts in principe zelf geen verstandskiezen verwijderd, ze is ZO hardhandig!!!

Nou was de kaakchirurg ook niet bepaald zachtaardig Knipoog Knalde die naald erin Knipoog

Nee, ik kies toch voor het ziekenhuis Knipoog

Denk dat ik in september ofzo een afspraak maak voor de 2 rechts, en daarna nog een keer voor linksboven

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:08

Inderdaad, ik ben ook banger voor de verdoving dan voor het trekken zelf. Die prikken doen geen zeer, maar het is gewoon niet fijn!
Ik heb nu die 2 er al uit aan de rechterkant en heb gelijk al minder last van 'mn kwalen' (lees : hoofpijn/oorpijn etc )
Maar die andere 2 durf k niet meer..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:11

Racheltjj, ik had inderdaad ook echt oorpijn!!!!
Maar door de ontsteking die mn kies veroorzaakte, raakte mn speekselklier ook ontstoken...

Ik heb 3 weken met een ontstoken linker gezichtshelft gelopen zo ongeveer Knipoog

Ik had zoiets van: oooo, dalijk heeft ze niet goed verdoofd...
Maar dat had ze gelukkig wel hahahaha!!!
Die prikken vond ik ook het engste, maar die vielen me 100% mee!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:02

2 aan de linkerkant hebben ze er vanmorgen uitgehaald, de rechterkant heb ik er alleen 1 onder die gaat er over een paar weken uit, vond het allemaal best meevallen alleen nu na de tijd, die verdoving pff zo vervelend kan nog niks eten Boos!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:03

Een week of drie geleden hebben ze bij mij een verstandskies 'preventief verwijderd' (onderkaak). Hij was dus nog niet doorgekomen. Eerst drie spuiten verdoving, daarna tandvlees opgesneden. Beetje wrikken, losboren van kaakbot, weer wrikken, trekken... Heerlijk, ghehe... Geen pijn ofzo, maar jeeee die druk. Ik dacht dat mijn kaak uit de kom getrokken werd!! Anyway, het duurde op zich niet heel lang voor hij eruit was. Vervolgens drie hechtingen. En een heeeel leuke kaakchirurg overigens. Haha!
Ben van daaruit meteen naar mijn paard gegaan. Lekker gereden enzo, ik had praatjes voor tien. Totdat de verdoving uit begon te werken... Scheve mond

Zelfs slikken deed pijn, en een gezwollen kaak/wang niet normaal!! 's Avonds toch nog boodschappen gedaan bij de AH. Ja hamsterweken...heel grappig. Afbeelding Afbeelding

Na een week kwam me er toch een lucht/smaak vanaf, echt ranzig. Afbeelding Dus even gebeld (mijn schoonzus werkt daar, kon meteen terecht). De hechtingen eruit gehaald en "we gaan even schoonspoelen". Nou, ik heb het geweten!! Jeeeeeeee, dat was nog erger dan de hele pijnlijke week bij elkaar. Drie spuiten met zoutoplossing o.i.d. Niet te geloven, wat een kl*te gevoel. Alsof het recht op de zenuw was.

Maar goed, ik heb het overleefd. Moet nog één verstandkies (ook onderkaak) eruit, maar die laat ik mooi 'preventief zitten'. Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:35

Oe Nienke, speekselklier ontstoken klinkt ook niet echt lekker.
Ik zit er idd netals toekie ook aan te denken om die aan de linkerkant lekker te laten zitten,maar aan de andere kant als die gaat ontsteken ben ik ook niet blij en doet het waarschijnlijk dan nog meer zeer! Grr wat een rotdingen zijn het eigenlijk ook he !

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:49

Sansje schreef:
Ik krijg alleen mn mond niet open... nu weer een week antibiotica.. en als dat niet help gaan ze het doorprikken, maar dan wel zonder verdoving... ik hoop dus maar dat het hiervan over gaat Boos!

week antibiotica is voorbij... druk is wel van mn kaak af, maar helemaal open gaat mn mond nog steeds niet... en als ik tandenpoets heb ik nog steeds pijn in mn kaak... dus dat wordt weer bellen Boos!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:40

Toekie, inderdaad, dat spoelen dat deed verrot veel pijn he!!!!!
En tandarts maar zeggen: nog even geduld hebben!
Rot op met je nog even geduld hebben!!!

Sansje, balen zeg!!!!

Ik denk dat ik ze er toch maar wel uit laat halen, wil niet weer een ontsteking die doorslaat naar mn speekselklier!

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:36

Hier ook een slachtoffer van de kaakchirurg haha.... Ik ben anderhalve week geleden naar het ziekenhuis geweest en heb mijn verstandskies in de onderkaak weg laten snijden. De ingreep zelf viel me mee. Alleen ben ik daarna ongeveer een week ziek geweest. Ik voel me nu op zich wel weer ok. Alleen heb ik een heel stijf gevoel in mijn kaken nog steeds, kan bijvoorbeeld geen banaan eten want mijn mond wil nog steeds niet helemaal open. Is dit normaal?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:38

Ik wordt bang van de verhalen hier Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:40

Haha Marchador, het valt allemaal wel mee hoor.
Zegt iemand die nu geen afspraak wilt maken voor de andere 2 Tong uitsteken !
Maar het is niet echt een fijne bezigheidtherapie zeg maar..
Bij jou nog niks eruit gehaald oid?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:41

Ik heb de 26e een afspraak bij de tandarts, die gaat kijken of het onder narcose gedaan kan worden Ja

Probleem is alleen dat ik altijd op mijn wangen ga ''kauwen'' als ik zenuwachtig ben waardoor mn wangen aan de binnenkant dus helemaal kapot gaan, kan dat denk ik maar beter afleren voordat ze eruit gaan Nagelbijten / Gniffelen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:44

Dat heb ik ook heel erg sronnie, mijn wang was ook kapot.. Daarvoor al van de zenuwen en daarna van de verdoving !!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:45

racheltjj: Nee, mar ze moeten er uit. Ik heb het al 2 jaar uitgestelt en de brief ligt hier ook ruim 2 maanden thuis. Ik durf niet te bellen. Ten eerste ben ik hardstikke bang voor de spuiten, als tweede heb ik wel eens een verdoving geha bij de tandarts en nog voelde ik alles, en als laatst, ik moet al kotsen bij het idee dat er iemand in mijn mond zit te porren Haha!
Ik vroeg al eens of een volldige narcose mogelijk was: waarop mijn tandarts zei, de kns dat je daarbij komt te overlijden is groter dan bij een plaatselijke verdoving hoor.. Haha!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:46

Ik had vooral last van mn tong die steeds tussen mn tanden zat, dus de hele rand van mn tong was rauw of kapot Verward

Kan nog steeds wel janken om mn tongpiercing Verdrietig

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:49

Kryg je hem er helemaal niet meer in nienke?
Moet je hem opnieuw laten schieten ofso dan?
Dat zeg ik - ook al wil ik geen nieuwe afspraak maken - het valt opzich wel mee , het doet niet heel veel pijn maar het is gewoon heel erg vervelend (vooral de prikken!)
Maandag ga ik denk ik eens even kijken of ik een afspraak kan maken..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:56

Racheltjj, het gat is dicht, heb het 3 dagen lang geprobeerd, en hij ging er met geen mogelijkheid meer in Verdrietig!!

Als al mn verstandskiezen eruit zijn laat ik hem opnieuw zetten!

Ik ga eind juli bellen voor een afspraak denk ik Knipoog

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:04

Ik heb altijd gehoopt dat ik ze mocht houden, want het lijkt me maar niks om ze er uit te laten halen. Maar de vorige keer bij de tandarts zei deze dat ze er toch uit moeten (terwijl de andere tandarts daar zei dat het waarschijnlijk niet hoefde).
Heb er nu heel af en toe last van als ze doorkomen. Maar over het algemeen geen last. Dus laat het ook nog lekker wachten. Heb ik ook tegen mijn tandarts gezegd, want die wilde meteen een afspraak maken Haha! Nou, no way! Haha! Ik wacht nog wel even Knipoog Hahaha...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 14:24

Haha ja ik heb ook nog steeds geen afspraak.. ik wil gewoon niet. Niet dat ik het eng vond, maar gewoon omdat ik het niet prettig vind.
Die stomme kiezen!