Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaik schreef:Ja maar bij het idee twee 'ingevallen' ogen te hebben lijkt hun denk ik niet zo lekker. Maarja je ogen blijven er toch inzitten..
Boertjes schreef:voor bijna alles behalve m'n huid en ogen.
Boertjes schreef:Omdat ik toch wil dat ik gewoon gewassen kan worden door familie,
Citaat:Ik vind het zelf een erg moeilijke keuze. Maar het moeilijkste vind ik nog dat ik niet zeker weet dat het echt naar mensen gaat en niet naar de wetenschap. Ik weet dat dat misschien ook wel nodig is, maar toch zou ik dat niet willen. Ik help er dan liever mensen direct mee
Boertjes schreef:Maar neem liever een weloverwogen beslissing, dan iets wat maar even snel besloten word.
griebels schreef:Ik ben het helemaal met boertjes eens... Als het tijd is om te gaan moet je dat niet gaan tegenwerken...
De wereld is al vol genoeg, zonder alle wetenschap die zorgt dat het nog voller wordt...
Shadow0 schreef:Ashleey: ze halen maar een heel dun laagje huid weg, en alleen op je rug en de achterkant van je benen. Misschien dat je bij een vervelende schaafwond al meer huid bent kwijtgeraakt.
Ik heb het ook wel eens bij iemand gezien die een huidtransplantatie van zichzelf onderging (van dijbeen naar verbrande arm geloof ik). Dat viel allemaal echt heel erg mee.
Voor mensen die wel tegen een beetje bloed kunnen maar graag precies willen zien hoe het werkt:
http://www.heelmeester.nl/ingrepen/huid ... ntatie.htm
Shadow0 schreef:Maaik schreef:Ja maar bij het idee twee 'ingevallen' ogen te hebben lijkt hun denk ik niet zo lekker. Maarja je ogen blijven er toch inzitten..
Liesje_Lover schreef:griebels schreef:Ik ben het helemaal met boertjes eens... Als het tijd is om te gaan moet je dat niet gaan tegenwerken...
De wereld is al vol genoeg, zonder alle wetenschap die zorgt dat het nog voller wordt...
Wanneer ik op de lijst zou staan en voor longen in aanmerking kom is het nog niet mijn tijd om te gaan, krijg ik een 2e kans. Ik vind die laatste zin echt een vreselijke uitspraak. Omdat ik een ziekte heb zou ik dus maar eerder dood moeten gaan zodat de wereld niet zo vol werd? Dat vind ik echt.. pff ik heb er geen woorden voor sorry.
iriojoppa schreef:waha, zo'n idee heb ik er ook altijd bij, maar nee, niet daarom, gewoon het idee dat je geen ogen hebt, en dat zie je voornamelijk op je gezicht, maar als ej dood ben sluiten ze je ogen wel, maar ja, ieder zijn eigen keuze, en de mijne is ik wil me ogen houden.
erleyne schreef:Ik wou net zeggen, lekker makkelijk om te roepen dat je dan maar moet accepteren dat het je tijd is. Dan hoop ik maar dat je zelf nooit in zo'n situatie terecht komt! Ik vind dat echt een kwetsende opmerking voor mensen die er alles aan doen, keihard werken en vaak slaat dat werken om in vechten, om in leven te blijven. Er ondoordacht!
Shadow0 schreef:iriojoppa schreef:waha, zo'n idee heb ik er ook altijd bij, maar nee, niet daarom, gewoon het idee dat je geen ogen hebt, en dat zie je voornamelijk op je gezicht, maar als ej dood ben sluiten ze je ogen wel, maar ja, ieder zijn eigen keuze, en de mijne is ik wil me ogen houden.
Zolang je je realiseert dat je daarmee dus mogelijk iemand weerhoudt om een donatie te ondergaan en zo weer te zien. Je keuze gaat niet alleen om jou. Als je je dat realiseert, prima, maar ik vind 'ieder z'n eigen keuze' klinken alsof je er niet zo heel diep over na hebt gedacht.