Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:18

Ik geef ook nog BV en eachann is nun 9,5maand.
Hij wil niet aan de fles, eigenwijs kind.
Hij krijgt wel al groente fruit en pap en 3x per dag BV.
Ik ben van plan tot min 14maanden BV te geven.
DIt voor zijn immuunsysteem.
Eachann is nog niet geent hier heb ik bewust voor gekozen.

Britt jeetje wat een snelle bevaliingen wou dat ik kon ruilen Nagelbijten / Gniffelen

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:18

Suzanne F. schreef:
Ik ben erg blij dat ik borstvoeding ben gaan geven, het gaat heel goed, ik geef inderdaad slagroom volgens mij. Haha!
Waarom ik ga stoppen met 6 maanden? Omdat ik dan toch wel weer meer vrijheid wil, bijv. zonder baby op vakantie enzo. Ik merk nu ook dat als ik een drukke dag heb en mijn moeder een paar keer de fles geeft dat ik dan steeds maar weer moet kolven natuurlijk. Best intensief allemaal.
Hoewel er 's nachts niks makkelijker is als even shirtje omhoog en baby aanleggen natuurlijk.

Als je straks begint met groente en en fruit vervallen die bv-tjes natuurlijk dus die hoef je dan niet meer te kolven Knipoog
CJ krijgt als ik weg ben gewoon flesvoeding (meestal pyamapapje, mag vanaf 6 maanden), ik kolf dan ook helemaal niet. Eerste paar maanden wel steeds gekolfd dit ook om mijn productie hoog te houden, maar als de jongste het dan niet dronk, dan de oudste wel Haha! .
Je kan ook als je wel afbouwd ook alleen de nachten nog geven natuurlijk.

testebeest schreef:
Ik geef ook nog BV en eachann is nun 9,5maand.
Hij wil niet aan de fles, eigenwijs kind.
Hij krijgt wel al groente fruit en pap en 3x per dag BV.
Ik ben van plan tot min 14maanden BV te geven.
DIt voor zijn immuunsysteem.
Eachann is nog niet geent hier heb ik bewust voor gekozen.

Britt jeetje wat een snelle bevaliingen wou dat ik kon ruilen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn oudste was ook fles weigeraar. Heb je al met Rietje geprobeert? Dit kunnen ze vaak al heel snel.
Ik heb me beide meiden wel ingeent, ik was bang dat ze toch 1 van de ziektes zouden krijgen en had het mezelf dan ook nooit vergeven.
wat heeft jou weerhouden om de prikjes te geven?
Wat een aparte naam, hoe spreek je het uit als ik vragen mag? Bloos

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:27

oh ja, ik ben weer begonnen met paardrijden toen me meisje 6 weken was hihi

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:33

Ik heb nog steeds niet gereden maar wil het toch volgende week wel weer gaan proberen (ik moet echt de tijd en de zin vinden.....vooral de zin....ben savonds nogal brak hihihi).

Suus heeft vanacht ook weer doorgeslapen (ik noem het doorslapen nadat we bijna elke nacht 2 keer moeten voeden net als bij Bloempje).
Ze heeft om 01.00 haar fles gehad en vanmorgen om 6.45 melde ze zich weer.....dus hopelijk gaat het de goede kant op.

Britt jij hebt idd een turbo bevalling gehad......en ik maar denken dat ik zo een snelle bevalling van Susan heb gehad wahahaha.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:20

Tjonge, wat een bevallingsverhalen...

De mijne zijn inmiddels bijna 3 jaar en 1 jaar geleden. En die tweede zou ik zo overdoen qua bevallen. Om 22.30 de eerste wee en om 3 uur het kind in handen na 20 min persen. Snel, maar niet zo snel dat ik stukken kwijt ben, en gewoon thuis. Het tweede deel was wat minder omdat ik vervolgens afgevoerd ben met de ambulance omdat de placenta niet loskwam en veeeel bloed ben verloren. Maar die bevalling...geweldig! Haha!

Ik geef ook nog steeds BV. Nu alleen nog s'ochtends en s'avonds. Toen ik na 6 maand wilde stoppen adviseerde het CB me om ipv de voeding om 16.00 uur, de avondprak te geven, en na 7 maand mogen ze brood en dan kan je ook de lunchvoeding laten vallen en bij het brood diksap geven. En na 9 maand maakt het zowiezo niets meer uit of je nu wel of niet voed, voeding komt als het kind erom vraagt en je hebt geen last van stuwing meer. Al met al heb ik steeds gedacht: over 5 weken weer een voeding minder etc. en daarmee bleek het vol te houden. En nu is het eigenlijk alleen nog maar gezellig Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:31

Ik zat na 4 weken weer op mijn paard, maar ik heb het voordeel dat ik haar thuis heb staan. Dus ik zit er zo op. Naar een stal gaan zou me veel meer tijd kosten.
Ik rij nu een keer of 3 per week, puur recreatief. Soms voel ik me schuldig naar mijn paard als ik een keertje alleen maar poets en niet rij, maar de tijd vliegt voorbij.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:41

Marloes_R schreef:
Ik zat na 4 weken weer op mijn paard, maar ik heb het voordeel dat ik haar thuis heb staan. Dus ik zit er zo op. Naar een stal gaan zou me veel meer tijd kosten.
Ik rij nu een keer of 3 per week, puur recreatief. Soms voel ik me schuldig naar mijn paard als ik een keertje alleen maar poets en niet rij, maar de tijd vliegt voorbij.

Hihihihi dit heb ik ook dat ik me schuldig voel naar me paard toe, maar dan ben ik met haar bezig en dan voel ik me schuldig naar de kinderen.
Nu staan de paardjes dan op de wei en doe ik niet veel, zeg maar gerust niks maar de laatste weken dat ze op stal stond heb ik me eigen echt gedwongen om te genieten van de tijd met haar en mezelf niet schuldig te gaan zitten voelen over van alles en nog wat.
Maar het is af en toe wel lastig hoor.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:32

@Marloes: ik heb vorige week ook een mirena laten zetten, vind het ideaal, aangezien ik door mijn pil nogal paranoia werd Clown
ben absoluut(nu nog van mening) dat ik echt niet meer zwanger wil worden.

Ik rijd pas weer sinds een 2 maanden, superpony!! ruim 3/4 jaar niet op gezeten en toen heerlijk een bosritje gemaakt. DIe zet echt geen stap verkeerd .

Wat super dat er word doorgeslapen!!!!!!!!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:46

Wow, relaxte pony Mar! De eerste keer op Tosca gingen we zo ongeveer in galop hier het dorp door. En die had maar 5 maanden stilgestaan Clown

Hoezo werd je paranoia van de pil? Bang dat je er doorheen ging?
Ik ben ook erg blij met de Mirena, ik hoop dat ik straks niet meer ongi word.

Eigenlijk wel maf: ik ben nu al 2 keer ongi geworden, de 2e keer precies een maand na de 1e keer. Er lijkt nu een mooi ritme in te zitten. Terwijl toen ik graag zwanger wilde worden, mjn cyclus ongeveer 8 weken duurde. En ik haast geen eisprong had. Dit had ik 2 jaar eerder moeten hebben Clown

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:51

hahaha bang?????????? echt verschrikkelijk hahahah
Als ik hem vergeten was dan sloeg ik op tilt.
Ben er nu heel tevreden mee, manlief ook,en het is minder warm in bed zonder joggingbroek en t-shirt Clown

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:53

ROFL

Dat is wel heel erg haha! Ik kon hem rustig eens vergeten, zo vruchtbaar was ik niet haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:02

Nee ik ook niet vroeger.... was echt vreselijk slordig met de pil, vergat hem soms 3 dagen, dan nam ik ze maar tegelijk in.... Maar na dit hele gebeuren neeeeeeeeeeeeeee niet voor mij!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:51

Ik wou nog ff zeggen, dat ik de foto's van al het grut geweldig vind! Wat een fotogenieke mensjes zijn het! Cheese!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:47

schop Clown

Nog 2 dagen en Sanne krijgt haar laatste prik en das zooooooooooooooo zielig.....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:56

Robin heeft vorige week zijn eerste 2 gehad Huilen
Verder word er morgen eindelijk een kweek genomen van zijn bultje, ben benieuwd! Als ze weten wat voor bacterien e.d. dan kunnen ze het op de goede manier behandelen.

Verder geef ik inmiddels alweer 10 weken BV en het bevalt me prima Haha! Wil het ook minstens 7 maanden geven en dan zie ik wel weer.

Mijn bevalling was ook snel. Al deed ik wel lang over de 1e 3 cm. Om 01.00 had ik 3 cm en om 02.49 is Robin geboren.
VK zei al bij de nacontrole dat ik bij een volgende de dienstdoende VK goed moest waarschuwen over mijn bevalling van Robin, want een volgende zou waarschijnlijk nog sneller gaan...

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:26

Ja klopt Anna Jelly dat de 2e sneller kan gaan meestal dat zei de vk ook tegen mij.....en bij was het idd zo.
1e 24 uur en suus 6.30 (maar vk rekenen maar 4.30).

Ik ben afgelopen maandag voor het eerst weer bij de ponys aan de slag geweest......heerlijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:39

Suzanne F. schreef:
Ik ben erg blij dat ik borstvoeding ben gaan geven, het gaat heel goed, ik geef inderdaad slagroom volgens mij. Haha!
Waarom ik ga stoppen met 6 maanden? Omdat ik dan toch wel weer meer vrijheid wil, bijv. zonder baby op vakantie enzo. Ik merk nu ook dat als ik een drukke dag heb en mijn moeder een paar keer de fles geeft dat ik dan steeds maar weer moet kolven natuurlijk. Best intensief allemaal.
Hoewel er 's nachts niks makkelijker is als even shirtje omhoog en baby aanleggen natuurlijk.

Wil jij zonder je kindje op vakantie? Bloos Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:49

Kwam hier per toeval..
Over snelle bevallingen gesproken. Bij deeerste heb ik alles ( maar dan ook echt alles ) vanaf de eerste wee gerekend tot aan de geboorte 46 HELE minuten gedaan !!
En bij de tweede was ik al een paar dagen eerder opgenomen omdat ze bang waren dat ik op de A2 zou bevallen onderweg. Deze bevallind duurde welgeteld 43 minuten !!
Dus tja best wel snel eigenlijk..
Is trouwens ook echt niet leuk hoor, je hebt een kind voor je het weet. De eerste had een lage hartslag en moest toen in de couveuse . Dat kwam door de weeenstorm. de tweede was te klein, 4 pond en heeft ook in de couveuse gelegen. Heb bij allebei meer als 1 jaar BV gegeven en daarbij gewoon paardgereden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:08

Een snelle bevalling is misschien niet leuk (al kan ik het me niet voorstellen Bloos ) Maar een lange bevalling met uiteindelijk een keizersnee gaf mij geen voldoening om eerlijk te zijn Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:31

amati jij het echt super snelle bevallingen gehad

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:08

MISTRAL94 schreef:
Een snelle bevalling is misschien niet leuk (al kan ik het me niet voorstellen Bloos ) Maar een lange bevalling met uiteindelijk een keizersnee gaf mij geen voldoening om eerlijk te zijn Knipoog

ROFL ..mij ook niet hoor!...

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:39

amati schreef:
Kwam hier per toeval..
Over snelle bevallingen gesproken. Bij deeerste heb ik alles ( maar dan ook echt alles ) vanaf de eerste wee gerekend tot aan de geboorte 46 HELE minuten gedaan !!
En bij de tweede was ik al een paar dagen eerder opgenomen omdat ze bang waren dat ik op de A2 zou bevallen onderweg. Deze bevallind duurde welgeteld 43 minuten !!
Dus tja best wel snel eigenlijk..
Is trouwens ook echt niet leuk hoor, je hebt een kind voor je het weet. De eerste had een lage hartslag en moest toen in de couveuse . Dat kwam door de weeenstorm. de tweede was te klein, 4 pond en heeft ook in de couveuse gelegen. Heb bij allebei meer als 1 jaar BV gegeven en daarbij gewoon paardgereden.

Eeeehmm.........wat heeft paardrijden en bv geven met elkaar te maken? Of heb ik iets niet gelezen??????? Bloos

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:08

nou las dat iemand borstvoeding gaf en zich afvroeg of dat samen ging met paardrijden.. dus vandaar. als ik dat verkeerd heb opgepakt... Sorry.

En die supersnelle bevallingen zijn geen pretje, je hebt meer last van na weeen en je beseft alles niet. Heb echt wel tijd nodig gehad..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:43

MISTRAL94 schreef:
Wil jij zonder je kindje op vakantie? Bloos Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd

Eeehm ja... Bloos
Is daar iets heel ernstigs mis mee? Bloos

Komt mooi uit want ik wil graag in september gaan en dan geef ik al ruim een half jaar BV dus dan bouw ik het af voor die tijd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:10

Tja mijn mening is dat je een gezin bent, om dan zonder je kind op vakantie te gaan zou nooit in mij op komen. Maar goed meningen verschillen Knipoog