rug gebroken, van paard gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Re: rug gebroken, van paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:08

Ik las op Bokt dat die Marleen Bruggink ook alweer aan het rijden is
Daar begrijp ik echt niets van
Die had echt vanalles gebroken en gescheurd na een val van haar paard ( van gebroken schaambeen tot gescheurd bekken)

Maar ja, t zal bij ieder mens ook wel anders verlopen (de revalidatie)

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:32

Laura24 schreef:
Novice schreef:
Mmm... mijn nekkraag heb ik 24/7 om, inclusief douchen, daarna moet hij af als ik plat op bed lig en mijn hoofd heel stil houd, om er een schone, droge om te doen.

pff daar zou ik helemaal gek van worden.... Hoelang moet je dat?

Heb hem nu 10 weken om en moet er nog 5, zit dus al op 2/3 Clown

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:33

ravellie schreef:
Ik las op Bokt dat die Marleen Bruggink ook alweer aan het rijden is
Daar begrijp ik echt niets van
Die had echt vanalles gebroken en gescheurd na een val van haar paard ( van gebroken schaambeen tot gescheurd bekken)

Maar ja, t zal bij ieder mens ook wel anders verlopen (de revalidatie)

Ja, die lag inderdaad helemaal in de kreukels!! Ze moest ook zes weken plat toch? Dan is het snel gegaan!!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:01

Met mij gaat het gelukkig ook steeds beter! Hoef nog maar 1x per week naar de fysio i.p.v. 2x per week. Moet nog wel iedere dag mijn oefeningen doen. Ook mag ik over ong. 4 weken weer paard rijden! Werk nog wel halve dagen. Heb opzich wel het gevoel dat ik iets langer kan. Maar wacht nog even af tot ik een gesprek met de arbodienst heb gehad. (of zal ik nu al aan mijn baas aangeven dat ik langer kan?)

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:33

Ik zou het gesprek even afwachten denk ik, maar als je heel graag wilt moet je het gewoon aangeven Lachen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:41

Ik zou het gesprek ook maar even afwachten.. je hebt maar 1 rug he!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:44

@mag: Hoe isje gesprek gegaan??

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:05

Heb ik als het goed is dinsdag pas! Werk nu dus nog steeds rustig aan halve dagen. Maandag moet ik naar het ziekenhuis om de botdichtheid van mijn botten te onderzoeken (kijken of ik geen botontkalking heb) hoop maar dat ze niks vinden.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:23

owhj, ik dacht ej hebt t gesprek al gehad.. maar spannend om weer naar ziekenhuis.. ik moet vrijdag heen, de eerste controle weer naar t ongeluk! dan is t 6 weken geleden gebeurd.. en als t niet goed heelt een operatie, maar daar ga ik niet vanuit!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:05

vronytopper hoe is het gegaan op je controle?
En hoe is het verder met alle brokkepiloten?

Ik heb even flink de balen in. Op zich gaat het bij mij allemaal goed hoor. Het was een stabiele breuk bij mij. Dus geen behandeling, corset of fysio of wat dan ook. Moet gewoon vanzelf weer goed komen. Ik had toch wel een beetje last dus van de week wat eerder op controle geweest in het ziekenhuis. maar ik hoef me gelukig geen zorgen te maken, alles gaat de goede kant op. Ik ben gewoon te ongeduldig... de arts heeft me duidelijk gemaakt dat ik in mijn geval toch ook nog zo'n 3 tot 6 maanden bezig ben voor alles weer 100% in orde is. Dat was wel even slikken... Boos!
Ook heeft hij gezegd dat ik ook de komende maand paardrijden wel kan vergeten... Huilen Ik hoopte er toch al wel weer op te mogen kruipen Clown Cool ... niet dus Verdrietig . In praktijk betekend dat 2 maanden niet rijden, want volgende maand heb ik mijn vakantie al gepland. En daar ben ik nu dus een beetje boos, verdrietig én teleurgesteld om:

Ik kreeg net een mailtje van PZ van mijn werk (ik werk vanuit huis nu maar zeker 50% of meer,van het begin af aan) dat de vakantie wellicht niet door hen goedgekeurd kan worden vanwege mijn rug (de aanvraag was allang rond, maar dat willen ze dus terug draaien evt.) én dat ik niet mag paardrijden totdat zij (arboarts) daar akkoord voor geven! Boos!
dat schoot mij wel zo in het verkeerde keelgat! Volgens mij kunnen ze dat helemaal niet maken! Kijk als mijn arts het afraad om op vakantie te gaan dan heb ik pech. maar dat is dan toch hoop ik wel mijn beslissing en niet die van mijn werk. hetzelfde voor het wel of niet paardrijden... Tuurlijk heb ik wel een soort verplichting tegenover hun om mijn beste te doen zo snel mogelijk weer beter te zijn. maar dit soort dreigementen werken nu niet écht motiverend om toch zo veel mogelijk werk te verzetten voor dit bedrijf.... Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Pfoe ik moet even in de afkoel modus Haha! Haha!

Misschien weer eens vacatures spitten Tong uitsteken Vork

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:29

Jeetje sprintje dat is ook balen zeg! Ikga morgen weer even naar mijn werk, maar moet idd ook perse van de arbo nog langs hun arts, ben benieuw wat die zegt! Hoop dat het mee valt.
Ik ben nu 8 weken verder en hoop er toch snel weer op te stappen al is het alleen om het te voelen hoe het voelt.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:17

vallie schreef:
Jeetje sprintje dat is ook balen zeg! Ikga morgen weer even naar mijn werk, maar moet idd ook perse van de arbo nog langs hun arts, ben benieuw wat die zegt! Hoop dat het mee valt.
Ik ben nu 8 weken verder en hoop er toch snel weer op te stappen al is het alleen om het te voelen hoe het voelt.

Ik hoop ook zeker dat je weer snel erop mag! ik zal voor je duimen Knipoog

Tja hoe het voelt paardijden... als ik er zo weer op stap heb ik denk ik 4 maanden niet gereden. Mijn paard stond namelijk al een maand met een blessure toen ik eraf donderde (daardoor was ze ook zo fris Haha! ), ben nu inmiddels dus alweer 1 maand verder, en dan vanaf nu nog eens 2 maanden... Denk dat ik weer moet leren lichtrijden Clown Koe

Gelukkig nu wel iemand gevonden die met mijn paard wil (leest durft Knipoog Extreme duivel ) te rijden. Ik geef haar nu iedere keer les, dus zo blijf ik wel erg betrokken bij het ridjen van mijn paard. Dat is wel erg leuk Haha!

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:13

Ja mijn paardje wordt ookgereden, ik kan hem wel al zelf longeren en zadel hem ook al op en af en verzorg hem lekker.
En nu nog rijden!!!
Heb wel een bodyprotector van mijn mama gekregen!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:46

ooow mag je niet paardrijden van de Arbo arts?? En niet op vakantie??
Pfff ik heb morgen een gesprek met de Arbo. Ik hoopte over ongeveer 3 weken weer te kunnen rijden (mag van de Fysio en dan is het 3 maanden geleden). Ook heb ik eind juli mijn vakantie gepland. vorige week pas op me werk aangevraagd zou de arboarts nu kunnen zeggen dat ik niet mag gaan??

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:48

mag schreef:
ooow mag je niet paardrijden van de Arbo arts?? En niet op vakantie??
Pfff ik heb morgen een gesprek met de Arbo. Ik hoopte over ongeveer 3 weken weer te kunnen rijden (mag van de Fysio en dan is het 3 maanden geleden). Ook heb ik eind juli mijn vakantie gepland. vorige week pas op me werk aangevraagd zou de arboarts nu kunnen zeggen dat ik niet mag gaan??

Er is mij gezegd dat de arbo arts er eerst toestemming voor moet geven, niet dat hij dat niet zou geven. Dat weet ik nog niet, want ik heb nog geen arboarts gezien.

Ik zou geen slapende honden wakker maken Knipoog Bij de meeste bedrijven zal dat allemaal wel in goed overleg gaan. Ik ga er vanuit dat het advies van je behandelend arts wordt opgevolgd door de arbo arts.

Mocht ik meer weten dan laat ik het horen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:52

Oke ik schrok al. haha Ik ga morgen naar de arbo arts. Dan weet ik ook meer.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:58

Jullie mogen gelijk zo vlug weer rijden. In principe mag ik al, als ik er geen last van heb. Maar echt rijden lukt mij niet, dus mag ik niet echt rijden. (ok, er op zitten in stap lukt mij al voor een toertje of drie, maar da's ook alles)
In het algemeen is mij ook gezegd da'k er makkelijk een jaar last van kan hebben, da'k gevoelig zal zijn voor bepaalde dingen. Boos! is niet leuk

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:18

Ik heb vanavond tegen alle regels in zonder zadel en teugels cap en protector op een fjord 30 meter gestapt!!!!!
Voelde wel me rug dus dat vond ik minder, maar ik had geen angst! stout he!!!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:38

@ sprintje: Ik moet a.s vrijdag weer voor controle..

Hoe zit het met auto rijden, wanneer mag je weer beginnen te rijden?? want heb vandaag een nieuwe auto gekregen,, maar er nog niet eens ingereden Boos!

Het begint bij mij wel weer erg te kriebelen dat rijden, vooral met het mooi weer..

Ik heb ook een bodyprotector gekregen!!

@ Mag: succes morge bij t gesprek!!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:35

vronytopper schreef:
@ sprintje: Ik moet a.s vrijdag weer voor controle..

Hoe zit het met auto rijden, wanneer mag je weer beginnen te rijden?? want heb vandaag een nieuwe auto gekregen,, maar er nog niet eens ingereden Boos!

Het begint bij mij wel weer erg te kriebelen dat rijden, vooral met het mooi weer..

Ik heb ook een bodyprotector gekregen!!

@ Mag: succes morge bij t gesprek!!

Ehm, ik heb eigenlijk direct weer auto gereden... direct na de val naar huis e een dag later mijn vriend van schiphol halen Nagelbijten / Gniffelen Maar mijn breukje was/is dan ook niet zo ernstig. moet wel zeggen dat een langer stuk nog niet fijn is. Dus alleen maar kleine stukjes naar stal als ik geen pijnstillers heb genomen (vanwege alertheid).

kriebelen is wel een understatement Tong uitsteken Zou meer spreken van een ernstige jeuk.... Clown Ik trok de vergelijking dat niet mogen paardrijden hetzelfde is als stoppen met roken. maar dat is niet zo. Stoppen met roken wordt met de tijd makkelijker, niet mogen rijden is iedere dag een beetje frustrerender Cool . Ik stond vanavond les te geven aan het meisje wat mijn paard nu rijdt. En ze kreeg even iets niet zo gemakkelijk voor elkaar en ik kon het niet zo goed uitleggen. Oef wat heb ik dan een zin om het even zelf te kunnen proberen. Maar goed gelukkig luistert zij écht geweldig en kwam het ook wel goed uiteindelijk. Het is wel heel goed voor mijn lesgeven Tong uitsteken Knipoog

Iedereen succes met de controles Ach gut

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:49

Ik mocht pas na 6 weken weer autorijden, ik had het ziekenhuis erover gebeld en die zeiden dat als ik het eerder deed er een kans was dat ik niet eens verzekerd was? Maar nu rijd ik wel weer gelukkig!!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:24

ok, dan hoop ik dat ik vrijdag ook weer autorijden mag..

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 13:38

vallie schreef:
Ik mocht pas na 6 weken weer autorijden, ik had het ziekenhuis erover gebeld en die zeiden dat als ik het eerder deed er een kans was dat ik niet eens verzekerd was? Maar nu rijd ik wel weer gelukkig!!

Ik mocht pas autorijden toen me brace afmocht. Anders ben je idd niet verzekerd!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:43

Ze hadden mij nooit iets verteld over wel of niet autorijden..Ik reed wel weer heel snel ( binnen een maand wel)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 13:55

Ze hebben het mij ook niet verteld. Moest er zelf om vragen Knipoog
Anders moet je even naar je verzekering bellen...