Zijn er hier mensen met ADD ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Zijn er hier mensen met ADD ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:36

Cheveyo schreef:
neemt iemand van jullie wel eens zelf Bach Resque Remedie?

Yep!! alhoewel ik niet vlug in zo'n "onzin" geloof, moet ik toegeven dat het echt werkt *LOL*
Mijn moeder smeekte me om het af en toe te nemen, en ik deed het om haar plezier te doen,
nauja, bij deze moest ik haar toch weer gelijk geven Haha! Clown
Ik nam het soms bij examens en wedstrijden enzo...
Het heeft me ook vooral geholpen bij het plotse verlies van mijn pony

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:21

Bij mij werkt het ook goed en snel! Fijn spul om als nood te hebben.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:25

Cheveyo schreef:
neemt iemand van jullie wel eens zelf Bach Resque Remedie?

Wat voor Medicijnen is dat? Nagelbijten / Gniffelen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:31

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:46

Oke, ik zal het lezen als ik er zinin heb Nagelbijten / Gniffelen
Heb teveel dingen die er ook mee doen dat ik niet wil lezen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:46

Lees het alleen als het je interesseert Siggi Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:13

OKe Lachen, Me moeder vindt het best handig Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:56

Cheveyo schreef:
Lees het alleen als het je interesseert Siggi Knipoog

zo is dat Ja anders heeft het toch geen zin hè Haha!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:02

Hmm, heb dit topic door zitten lezen en er komt me zo verschrikkelijk veel bekend voor. Ik heb al meerdere tests op internet gedaan, bijna overal komt er uit dat ADD toch vrij waarschijnlijk is.

Ik heb met meest last van een belaberde concentratie, moeite met motivatie opbrengen en ik ben hopeloos chaotisch.
Door deze dingen kom ik regelmatig in de problemen, ik ben altijd te laat met dingen voor school maken/inleveren. Leren is ook een ramp, begin altijd te laat of gewoon helemaal niet. M'n kamer is meestal ook een grote puinhoop, omdat ik dingen meestal blijf opstapelen tot mn moeder begint te klagen of de stapels om vallen Clown
Verder is slapen ook hopeloos, voor mij zouden de dagen gewoon minstens 10 uur langer moeten zijn. Doorgaan tot ik echt moe ben en dan slapen tot ik uitgeslapen ben.

Maar ja, in een perfecte wereld he.... Knipoog

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:57

Truf schreef:
Hmm, heb dit topic door zitten lezen en er komt me zo verschrikkelijk veel bekend voor. Ik heb al meerdere tests op internet gedaan, bijna overal komt er uit dat ADD toch vrij waarschijnlijk is.

Ik heb met meest last van een belaberde concentratie, moeite met motivatie opbrengen en ik ben hopeloos chaotisch.
Door deze dingen kom ik regelmatig in de problemen, ik ben altijd te laat met dingen voor school maken/inleveren. Leren is ook een ramp, begin altijd te laat of gewoon helemaal niet. M'n kamer is meestal ook een grote puinhoop, omdat ik dingen meestal blijf opstapelen tot mn moeder begint te klagen of de stapels om vallen Clown
Verder is slapen ook hopeloos, voor mij zouden de dagen gewoon minstens 10 uur langer moeten zijn. Doorgaan tot ik echt moe ben en dan slapen tot ik uitgeslapen ben.

Maar ja, in een perfecte wereld he.... Knipoog

ben je al eens bij een psycholoog geweest om dit echt te laten vaststellen
of nee wacht , anders heb je ook echt last van de dingen die je omschrijft
belemmert het je en/of zou je daar geholpen in willen worden ?

zo ja dan moet je misschien toch even bij een psycholoog langs gaan
misschien kun je er medicijnen voor krijgen

en ja die perfecte wereld Haha!
waar kan ik ervoor tekenen Clown

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:30

Ik lees dit topic al vanaf het begin mee, omdat ik het erg interessant vond & ik een aantal dingen herkende. Ik had besloten dat ik het niet had, maar ik begin er toch telkens aan te twijfelen. Ook twijfelde ik of ik wel wou reageren, maarja.

Ik vind het vreselijk gewoon, hoe ik altijd van het ene op het andere kom.

Voorbeeld van vandaag:
Paar weken geleden heeft mijn vader mijn ziekenfondspasje meegenomen naar de apotheek om neusspray voor me te halen. Ze zeggen al weken dat ik hem weer in mijn portemonnee moet doen. Telkens denk ik dan wel als ik hem zie liggen op het dressoir: ohja, ik moet hem zometeen eventjes in mijn portemonnee doen. Tot de dag van vandaag heb ik hem er nogsteeds niet ingedaan Clown Mijn moeder lag hem daarstraks hier bij mij neer (bij de comp) en meteen dacht ik; Oh die moet ik zo eventjes wegstoppen. Maar toen wou ik chocomel, dus ik loop naar koelkast. Eenmaal bij de koelkast, kijk ik erin en bedenk me wat ik van plan was. Ik herinner me dat ik iets wou drinken en ik neem Fernandes. Onderweg naar de computer bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk chocomel had gewild (mja Fernandes + chocomel is geen combinatie Clown). Vervolgens zit ik weer op de computer. Ik struin verschillende fora af. Dan zie ik mijn pasje weer liggen, ik neem me weer voor om hem zometeen weg te leggen, want nu moet ik eerst een bepaald topic lezen. Om vervolgens nog 10 andere topics af te gaan, dan kijk ik weer eens wat er om me heen ligt en zie mijn pasje liggen, nogmaals neem ik me voor om hem weg te leggen. Maar eerst weer even naar dat topic, kijken of er nieuwe reacties zijn. En jahoor, alweer struin ik verschillende fora af. Om er daarna weer achter te komen dat mijn pasje daar nogsteeds ligt en hij nu ècht in mijn portemonnee moest. Meteen maar gedaan, want ik weet dat er anders niets van had gekomen.

Zo ook vanmorgen nog met die neusspray, ik had hem al voor me neer gezet, omdat ik wist dat ik het anders zou vergeten & iets anders zou gaan doen. Maar jahoor alsnog vergeet ik hem Clown

Verder zou ik echt nooit auto willen rijden, omdat ik overal door afgeleid ben. Ik kijk liever naar mijn omgeving, dan dat ik waarschijnlijk op de weg zou letten.

Concentreren nou vergeet het maar, moet je een franse tekst lezen in de les. Kan je je niet concentreren en vervolgens zit je je ineens te bedenken wat je vanmiddag allemaal moet gaan doen. Lezen is zoiezo al een probleem, een tekst hoeft maar een A4'tje lang te zijn, maar ik kan mijn hoofd er niet bij houden tenzij ik mezelf dwing (met een onderwerp wat me interesseert heb ik trouwens totaal geen moeite) Haha!

Ik heb vreselijk veel moeite met inslapen, tenzij ik heel erg moe ben. Maar dat is alleen maar nadat ik een hele dag druk bezig ben geweest, en dus niet erg vaak. Ik kan maar beter 2 uur van te voren naar bed gaan, want ik weet dat ik ga zitten nadenken/dagdromen voordat ik ga slapen & ookal doe ik dat niet kom ik alsnog niet binnen een uur in slaap.

Verder moet ik altijd iets bewegen, of mijn hele been, mijn voet, desnoods een (paar) vinger(s). Ik kan heel erg naar (n)iets staren/afwezig zijn. Ik ben erg goed in uitstellen, zo ben ik vandaag al 5 keer begonnen aan mijn wiskunde leren (niet dus Sigaar).

Mijn broertje heeft trouwens ODD, weer iets anders dus. Maar heeft ook te maken met AD(H)D.

En nu houdt ik maar op, want het bericht is al langer geworden dan ik van plan was..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:04

zydeco schreef:
ben je al eens bij een psycholoog geweest om dit echt te laten vaststellen
of nee wacht , anders heb je ook echt last van de dingen die je omschrijft
belemmert het je en/of zou je daar geholpen in willen worden ?

zo ja dan moet je misschien toch even bij een psycholoog langs gaan
misschien kun je er medicijnen voor krijgen

en ja die perfecte wereld Haha!
waar kan ik ervoor tekenen Clown

Ben iig bij de huisarts geweest, moet nogsteeds een afspraak maken met de psychosociaal therapeute. Uiteraard heb ik dat al weer vaak voor me uit geschoven, uitgesteld, vergeten enz Clown

Het zorgt bij mij vooral voor een hoop frustratie, ik wil zo graag, maar het lukt vaak gewoon niet. Al zou het alleen een erkenning zijn, dat er iets is. Dat zou al voor een hoop rust zorgen en een hoop gezeur van mn ouders schelen Knipoog

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:31

Ik zie wat uit dat lijstje heel veel voorkomen bij me...

Dan heb ik er ook nog PDD-NOS bij..
Dus dan is gewoon irritant..

Me kamer is altijd een puinhoop, me moeder wordt dan echt daarna boos omdat het een troep is.
Ik kan gewoon niet leren, als ik probeer te leren dan is het boek weg schuiven.. En niet meer verder leren..
Als de tv aan staat en wil iets zeggen, kijk ik liever tv! Vork
Kkan geen veel boodschappen doen, dan is het eigenlijk dat ik 2 van onthou dat ik de andere vergeet!

Dus het is best irriant vindt ik.. Maar ik zal later wel verder over gaan Knipoog
Moet koekjes maken Clown

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:11

En zijn de koekjes gelukt?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:57

Moderatoropmerking:
Is het misschien een idee om in de Hk een topic te starten over de gang van zaken van alledag?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:15

stel je wil ADD vast laten stellen, moet je hiervoor naar de dokter gaan, zodat deze je door kan verwijzen naar de psycholoog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:16

Dati s wel het handigste ja. Let er wel op dat voor ADD de symptomen voor je zevende al aantoonbaar aanwezig geweest moeten zijn...

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:23

maar, de sypmtomen zouden op 7 jarige leeftijd toch wel ietsje anders moeten zijn geweest dan nu, neem ik aan?

ik bedoel, toen ik 7 was, had je niet echt concentratie op school nodig bijvoorbeeld..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:13

claudie schreef:
ik bedoel, toen ik 7 was, had je niet echt concentratie op school nodig bijvoorbeeld..

Vaag.... Want dat probleem van de concentratie werd in elk rapport,ook die van de kleuterschool, al gemeld bij mij.

Je moet toch ook als kind zijnde al concentratie opbrengen om in de klas puzzeltjes en opgaven te maken?

Met deze stelling van jou ben ik het dus niet eens Lachen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 15:30

je hebt gelijk, in dat opzicht had ik het niet eens bekeken.. Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:14

Ja, ik weet niet, ik had een montessori school en daar was het geaccepteerd als je continu andere dingen aan het doen was Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:02

Heb niet alles doorgelezen, maar mijn broertje heeft ADD en PDD-NOS. Hij is nou 17, en heeft m'n moeder geholpen overspannen te worden en m'n vader uit z'n emoties nou al helemaal niet meer. Ik moet zeggen, als "brusje" dat ik het heel zwaar vind om met hem samen te moeten leven, en dat hij mijn leven zeker negatief beïnvloed. Ik moet nou eten, dus kan er niet dieper op in gaan, en misschien is dat ook helemaal niet nodig, maar ik heb er dus zeker ervaring mee. PB me anders maar.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:30

mijn broer heeft ook PDD-NOS

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:03

ik gebruik Bach voor mijn paardje, tegenwoordig nie tmeer, maar vroeger wel,met springen en wedstrijden, hij werd soms onhandelbaar druk. en het werkte..

mijn vriend heeft add/adhd ik ga he tmaar eens voor hem kopen denk ik. oxasepam mag je nie tvaak nemen, en bach werkt goed dus, waarom niet.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:36

Als je de Rescue Remedie van Bach bedoelt dan kan dat uit ervaring zeker helpen. Er zijn meer dingen van Bach namelijk.