[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:58

Volgende week is het voor mij zes weken geleden en ik ondervind op het moment totaal geen pijn meer.
Ik durf nog niet op mijn buik te slapen, maar daar kan ik mee leven. Ik ga al vier weken gewoon full-time naar school (ik ben wel doodop na zo´n dag) en sinds een week werk ik ook weer, maar niet tillen enz.

Ik smeer mijn littekens nu twee keer per dag in met calendulan en vitamine E olie! Dat is echt lekker, want het jeukt soms echt als de neten!!
Maar goed ik heb ook gevraagd om een C/D. Ik moest toen cup-D sportbh´s kopen, omdat die dan sowieso zouden passen. Je borsten zijn erg opgezwollen na zo´n operatie en ze slinken erg snel. Ik heb nu zeker al een grote C, terwijl de D eerst nog een beetje krapjes zat.
Ik heb er absoluut geen spijt van en ben er erg blij mee:D

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:05

Da's dus ook wat vaags bij mij.
Mijn borsten werden juist groter naarmate de tijd vorderde.

Ik ben nu ruim een half jaar verder, en slaap nog steeds nauwelijks op mijn buik hoor.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:08

Haha, jou lichaam doet gewoon rare dingen dus!
Mijn chirurg zei ook al dat elk lichaam er anders op reageert, mijn moeder wilde eerst ook dat er meer afging, omdat ze met de jaren toch wel groter weer zouden worden..
Maar dat wilde ik niet en de chirurg die vertelde er toen ook bij dat ze met de jaren vaak ook kleiner worden.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:15

Ik ben in de laatste week van de zomervakantie geopereerd en ben gewoon meteen begonnen met school (was nieuwe opleiding) Wel was ik nog erg moe en kon ik geen boeken dragen, mijn boeken waren gelukkig toch nog binnen dus dat was geen probleem. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren, als je de littekens voelt trekken moet je rustiger aan doen, vooral aan het begin omdat je littekens groter worden dan je wil wanneer je het overbelast.

Ik heb echt heel weinig pijn gehad van mijn operatie, vond het echt een eitje. De nasleep ervan was alleen vervelend omdat ik altijd veel dingen doe die ik in de eerste 6 weken niet mocht doen.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:26

Dat is echt het ergste dat je niks mag doen.
Ik wordt er op het moment helemaal gek van.
Ik heb overbezorgte ouders (wel lief hoor), waarvan ik nog niks mag. Dus ook niet autorijden...

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:39

Ik was op dat moment aan het lessen en ben gewoon na een week gaan autorijden 6 weken niet rijden als je aan het lessen bent is niet handig Mja dat was wel 1 keer in de week en hobbelige straatjes waren heus niet zo fijn Nu zou ik trouwens ook gewoon gaan rijden hoor, je kan met 1 arm je borsten vasthouden in hobbelige straatjes

CorineH

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:47

Citaat:
Olle
Bericht Onderwerp: Re:

Volgende week is het voor mij zes weken geleden en ik ondervind op het moment totaal geen pijn meer.
Ik durf nog niet op mijn buik te slapen, maar daar kan ik mee leven. Ik ga al vier weken gewoon full-time naar school (ik ben wel doodop na zo´n dag) en sinds een week werk ik ook weer, maar niet tillen enz.

Ik smeer mijn littekens nu twee keer per dag in met calendulan en vitamine E olie! Dat is echt lekker, want het jeukt soms echt als de neten!!
Maar goed ik heb ook gevraagd om een C/D. Ik moest toen cup-D sportbh´s kopen, omdat die dan sowieso zouden passen. Je borsten zijn erg opgezwollen na zo´n operatie en ze slinken erg snel. Ik heb nu zeker al een grote C, terwijl de D eerst nog een beetje krapjes zat.
Ik heb er absoluut geen spijt van en ben er erg blij mee:D

ZIjn er meer mensen die al snel weer naar school toe gingen? Want je kan best veel missen als je een tijdje niet naar school gaat....

EN na hoe lang kondne jullie weer beetje paard rijden of met je paard wandelen ofzo?

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:39

Bij mij ging het redelijk snel allemaal, het staat al een aantal keer in de topic, maar zal het nog een keer vertellen in het kort.

Ik ben op mijn 18e geopereerd (ben nu 19), had een 70/75 F/G cup. De plastisch chirurg heeft er 1300 gram afgehaald in totaal, toen had ik nog een C-cup over.
Ik werd op een vrijdag geopereerd (heeft zo'n 5 uur geduurd), zondags mocht ik naar huis. Zondag middag ben ik op bezoek geweest ergens, en naar mijn paard geweest (alleen kijken;) ). Maandag en dinsdag had ik vrij, want het was tentamen week. Woensdags ben ik gewoon naar school geweest.

4 weken na m'n operatie kon ik zelf de stal uitmesten, paardrijden en heb na 4,5 weken een kano tocht gemaakt van 10 km. Ik was dus erg snel hersteld!

Ik kan me niet precies herinneren wanneer ik weer lekker op mijn buik kon liggen. Maar het kan in ieder geval wel weer!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:48

woow....ik hoop dat het bij mij ook zo voorspoedig gaat!!

Hoe zelfverzekerd en "stoer" ik er eerst aan begon, hoe onzekerder ik wordt van al die verhalen en gedachtes die er in mijn hoofd rondspoken

bbrrr ..eigenlijk toch best eng

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 18:01

flair schreef:
Ik was op dat moment aan het lessen en ben gewoon na een week gaan autorijden 6 weken niet rijden als je aan het lessen bent is niet handig Mja dat was wel 1 keer in de week en hobbelige straatjes waren heus niet zo fijn Nu zou ik trouwens ook gewoon gaan rijden hoor, je kan met 1 arm je borsten vasthouden in hobbelige straatjes

Ik wou net zeggen, autorijden is helemaal niet zo'n pretje na de ingreep hoor!
Wij wonen hier in het klinker-en kinderkopjes rijk.
Sommige landweggetjes zijn nog steeds ietwat pijnlijk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 18:02

Ellebelletje schreef:
woow....ik hoop dat het bij mij ook zo voorspoedig gaat!!

Hoe zelfverzekerd en "stoer" ik er eerst aan begon, hoe onzekerder ik wordt van al die verhalen en gedachtes die er in mijn hoofd rondspoken

bbrrr ..eigenlijk toch best eng

Da's normaal.
Ik heb ok het punt gestaan om alles af te blazen, zo bang was ik.
En achteraf denk je, tjee, heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?
Komt allemaal goed.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:11

Dat zijn de verhalen die ik graag hoor. Ik maak me nu al druk terwijl ik nog niet eens een afspraak met de huisarts gemaakt heb.
Ik kan me voorstellen dat het niet lekker is met autorijden ik heb een met gescheurde enkelbanden in de auto gezeten bij iemand die me wel even snel naar het ziekenhuis zou brengen en daar droom ik nog wel eens van.

Het valt me wel op dat eigenlijk alles wat ik lees erop neerkomt dat iedereen ondanks eventuele problemen het zo weer zou doen en dat geeft me wel moed.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:40

Inderdaad...dat heb ik ook hahaha

Als ik me ergens druk over maak, en ik lees hier de positieve berichten, dan stelt me dat toch enorm gerust!

Poeh..alleen de verzekering..als ik daar aan ga denken dan kan ik nachten wakker liggen! De PC heeft al gezegd dat ik me daar helemaal niet druk over hoef te maken, maar toch heb ik ergens zoiets van..stel dat ze het niet vergoeden ..ohh dat gepieker toch altijd }>

Ik heb wel gewoon een aanvraag op grond van medische redenen.

Poehh...post van Trias..kom snel

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:04

Ik zie dit topic nu pas, interessant! Ik heb 3 jaar geleden een borstverkleining gehad, op mijn "eigen" afdeling Heb volgende maand mijn 3jarigjubileum, heb er absoluut geen spijt van... Ik kan wel zeggen dat het de beste keuze in mijn leven is geweest.

Ellebelletje: Als je een 'medische' aanvraag hebt, zal het vast wel goed lopen. Ik weet niet precies hoe 'erg' het bij jou is, maar mocht het toch niet lukken, kun je het nog eens proberen bij een PC die een urgentieverklaring wil tekenen. Dat hebben ze bij mij gedaan hoorde ik achteraf, en ik ben heel snel geholpen daarna.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:57

ik vind het wel leuk al die verschillen te zien

zoals missJ schreef over de drains, ik had helemaal geen drains.

ik ben op mijn 18e geopereerd (nu 21) heb 3 dagen in t ziekenhuis gelegen. Zo kort op een "wachtlijst" gestaan, dat je het niet eens in de gaten had (wil nog wel eens schelen bij een academisch ziekenhuis)

vervolgens van een flink hangende, bijna monumentale, voorgevel naar een lekker gelifte en ingetjopte voorkant gegaan.

kreeg ook de boodschap 6 weken niets te doen, maar na 3a4 weken niet over mijn macht te hebben getild en enkel naast mijn paard gestaan te hebben was ik het zat, en ben gewoon alles weer gaan doen.

inmiddels zijn het weer gewoon D's, maar mede door veel gebruik van prednison (dunne huid) rekt het gewoon wat sneller weer uit.

Zij laatst nog dat ik het wellicht ooit nog eens zou doen. Of dat kan weet ik niet, vergoed wordt het dan vast niet meer

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:38

Ik was toch wel iets jonger. Ik was eind 14 toen ik geopereerd werd. Had toen al DD en had er met springen erg last van. Op een geven moment had ik zo last van mijn rug dat ik geen tas meer kon dragen. Ik kwam op de spoedlijst te staan en kon in de kerstvakantie geholpen worden. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen en mocht toen weer naar huis. Dit kwam doordat mijn moeder ook verpleegkundige is en voor mij kon zorgen. Ik heb er nooit tegen op gezien omdat ik het heel erg graag wou. Ik heb er ook niet veel last van gehad en na 2 weken stapte ik af en toe weer op het paard. na de kerstvakantie ben ik gewoon weer naar school geweest maar nog geen zware boeken mee. Op school schaamde ik mij er wel voor en heb het lang niet iedereen verteld.

Achteraf ben ik super blij dat ik het gedaan heb. Natuurlijk doordat ik zo jong was zijn mijn borsten daarna nog gegroeid. Nu heb ik een D cup en ben er tevreden mee. Het is nu wel goed. Mocht ik weer last krijgen van mijn rug omdat het gewoon weg te zwaar is laat ik mij zo weer opereren.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 13:02

Soeskia, ik ben even nieuwsgierig.
Hoe is het wondvocht bij jou afgevoerd, als je geen drains had?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:21

ik heb ook geen drains gehad... De eerste nach heeft het iets nagebloed daarna niks meer...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 13:57

Oh, wat apart.
Blijven je borsten dan langer gezwollen?

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:06

Volgens mij zijn er gewoon mensen die minder vocht verliezen. Bij mij kwam er door de ene drain bloed met vocht en in de ander bijna niks

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:24

Ik had wel drains, in de ene zat zo'n 150 ml wondvocht, in de andere helemaal niks.

Twee weken later heeft de PC nog eens zo'n 150 ml uit m'n borst gehaald door en een spuit in de prikken.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:28

Uhmmzz bij mij zat er niet meer als 5 cc in na 24 uur. Dus mochten ze eruit.

@soeskia: Is het niet zo dat als je jonger bent als 18 dat ze dan soort liposuctie doen dan??

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:38

hoe bedoel je liposuctie.

en die drains, weet niet waarom die er niet waren. Het heeft nadien nog wel vrij lang gelekt op dat punt onder je tepel. Beetje zo'n driehoekspunt, schijnt vaker te gebeuren.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:55

Bij mijn drains kwam er ook nauwelijks wat uit.
Minder dan 20 cc aan de ene kant, en 15 aan de andere kant.
Ze hebben ook maar een dagje gelopen, toen kwame r niks meer uit.
De dame naast mij had echter flinken flessen met wondvocht.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:11

zo idd. Heb net een dag meegelopen in het ziekenhuis en daar worden de wonddrains verwijderd als ze minder geven dan 150 cc. Mijn borsten waren in het begin vooral aan de buitenaknt opgezet maar slonk snel. De pl. chirurg heeft bij mij zelf de hechtingen verwijderd. Wou het zelf zien omdat ik nog zo jong was en maar 1 nacht was gebleven. Hij was helemaal trots op zijn werk, terwijl ik zo iets had van het is dat het moet....