Burnies verzamelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:39

Butterfly schreef:
Hier Strattera voorgeschreven gekregen gisteren (atomoxetine) voor mijn ADHD/ASS. Juist ook omdat ik veel kan piekeren was alleen een focusverbeteraar niet een goede optie zei de psychiater. Hij zei letterlijk: dan kan je daarna nóg veel beter piekeren.
Top, gaan we niet doen :')
Kan wel eerst een paar weken last krijgen van bijwerkingen en een wat grieperig gevoel, maar dat hoefde niet. Ik zag hem al in de app van de apotheek staan, ben benieuwd wanneer ik het kan ophalen.

Stille meelezer, maar ik ben benieuwd of je effect met op het piekeren met atomoxetine. Ik kan ook behoorlijk goed piekeren, dus als atomoxetine daar een positief effect op heeft, dan is overstappen het overwegen waard

Butterfly

Re: Burnies verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:48

Ik moet wel een bijdrage van ongeveer 18 euro per maand betalen dus de verzekering vergoedt niet alles. Maar 18 euro vind ik het wel waard om te onderzoeken of dit werkt voor mij.

Het kan dus wel zijn dat ik pas over een paar weken kan vertellen of en wat het doet, maar ben erg benieuwd!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:48

Ik hoor goede dingen over Strattera, dochter van mijn beste vriendin doet het er heel goed op. Ik ben gestopt met medicatie, maar dat is wel 1 die ik overwogen heb.

Kleine tegenvaller hier. Ik had vandaag mijn eerste afspraak bij de POH GGZ. Bleek het alleen een intake te zijn en zou ze pas vanaf april kunnen starten met gesprekken. Ze heeft me nu doorverwezen naar mijn voormalig psycholoog, hopelijk kan ik daar eerder terecht. Ga mijn werk vragen of zij nog opties hebben ter overbrugging.

Overall gaat het best goed, kan de balans steeds beter vinden, grenzen aangeven lukt beter. Zit nu op 2 x 2 uur werken per week en dat gaat goed. Klusje is vrij saai, maar voor nu prima.

Rondom de reorganisatie wordt er steeds meer duidelijkheid. Ergens fijn, maar omdat ik in het verzuim zit verloopt het traject bij mij natuurlijk anders. Ik zou zo graag willen weten waar ik aan toe ben.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:53

Lastig al die wachttijden.. Zeker als je het niet verwacht bij je eerste gesprek. Je zou eventueel naar coaching kunnen kijken als overbrugging. Ik doe dat bijvoorbeeld ook en in sommige gevallen willen werkgevers zo'n traject ook vergoeden.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:23

Love_myhorse schreef:
Veneri dat zou idd uit stress en van vermoeidheid kunnen komen..poh even vragen idd. Hoe was je gesprek bij de BA? Of was het uitgesteld.

Zoals verwacht gaat mijn behandelaar situatie bespreken in mdo en zal idd weer naar psychiater moeten...

Heb een goed gesprek gehad met de BA, er was gelukkig veel begrip.
Behandeling gaat nu even voor werk.komende 2 weken rust, en daarna 2x 2uur per week, dagen en tijden zelf te bepalen i.c.m. behandeling en rust nemen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:02

Celebi schreef:
Lastig al die wachttijden.. Zeker als je het niet verwacht bij je eerste gesprek. Je zou eventueel naar coaching kunnen kijken als overbrugging. Ik doe dat bijvoorbeeld ook en in sommige gevallen willen werkgevers zo'n traject ook vergoeden.

Zelf ben ik net gestart met een traject met vergoeding door de werkgever omdat ik nergens terecht kan, maar ik heb pas net de intake gehad en ik loop er nu wel al tegenaan dat de werkgever een belang heeft (logisch, ze betalen ook), maar het daarmee ook wel beïnvloeden en lastiger voor mij maken.

Ohja, en dat mijn vertrouwelijke intake documenten geprint en opzichtig op een bureau lagen, daar was ik ook echt niet van gecharmeerd. Coach had alles netjes beveiligd verzonden, maar als ze op het werk er dan zo mee omgaan verlies ik wel het vertrouwen.

A.s. vrijdag heb ik mijn 1e gesprek en ga ik dit uiteraard wel bespreken.

Als jan en alleman bij de printer op het werk mijn intake in handen kan krijgen voelt dat echt niet goed.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:05

veneri schreef:
Heb een goed gesprek gehad met de BA, er was gelukkig veel begrip.
Behandeling gaat nu even voor werk.komende 2 weken rust, en daarna 2x 2uur per week, dagen en tijden zelf te bepalen i.c.m. behandeling en rust nemen.

Fijn!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:56

Maar alle vertrouwelijke informatie mag toch helemaal niet bij je werkgever eindigen? Hooguit een korte samenvatting met de verwachting over de werkhervatting of globale afspraken voor de toekomst.

Vind dit erg vreemd klinken..

Bedoel me met belang en beïnvloeding dat je het gevoel hebt dat de coach doet wat de werkgever wil? Of iets anders?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:26

Klopt, er zit toch een bepaalde sturing en verwachting in vanuit de werkgever. Zo is 1 van de oorzaken van mijn overspannenheid dat ik te veel werkzaamheden heb, maar in het stuk vanuit de werkgever in het plan van aanpak aan de coach staan 2 afdelingen niet vermeld die ik wel aanstuur. Als ik dit aankaart dan geeft coach aan dit niet aan te passen want deze info komt van de werkgever.

Maar ik ben toch niet gek? Ik stuur 4 afdelingen aan. Geen 2.

Het plan van aanpak is in twee verschillende versies verstrekt. De volledige versie aan mij persoonlijk en een ingekorte versie aan de werkgever, maar ook die was gewoon vertrouwelijk van aard. Ik heb daar wel toestemming voor gegeven om te delen, maar niet bij stil gestaan dat hij dan zo op een bureau in het zicht zou komen te liggen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:51

Het klinkt niet heel prettig voor je op deze manier. Coaching kan echt heel fijn zijn, maar zowel de methode als de persoon moeten bij je passen. Is het een soort reïntegratie coach? Omdat het erg gericht is op je werkzaamheden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:01

Klopt inderdaad, al ben ik nog wel volledig werkzaam dus het is vooral ook gericht op voorkomen van uitval.

Maar de opstart van dit traject duurt al best lang en fysiek trek ik het niet goed meer.

Vrijdag staat mijn 1e afspraak gepland. Ik ben heel benieuwd!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:11

Hopelijk is het vanaf het eerste gesprek fijner! Zo'n intake en de wachttijd er omheen kan soms heel lastig zijn, maar dan zijn de gesprekken daarna heel fijn.

En wanneer het niet goed voelt, vooral aangeven. :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Ik lees nog steeds stilletjes mee en wil iedereen die het nodig heeft, een dikke knuffel geven.
Want wat is het toch k.u.t. om een B.O. te hebben... het onbegrip van mensen om je heen, de "goed bedoelde adviezen", (voor)oordelen en vooral je eigen gedachtes...
Maar hé, er is echt licht aan de andere kant van de tunnel!

Inmiddels tik ik de 4 maanden alweer aan en hebben we van de week besproken dat ik binnenkort weer rustig ga opbouwen met het werk.
Extra hulp komt er ook aan, de wachtlijst schiet al op en ik ben er aan toe.

Niet dat ik van alle klachten af ben, nog lange niet... maar ik kan nu wel weer iets "helderder" nadenken en leren van situaties. Daar ben ik zo trots op! Prikkels, schakelen in situaties, ontladen, opladen etc. Daar ben ik nog iedere dag mee bezig maar ik voel vooruitgang.

Afbeelding
En inmiddels geniet ik weer van mijn fantastische gouden vriend Athos. We poetsen en knuffelen weer heel wat af samen. Oh wat heb ik dat gemist!