Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lieser schreef:Benzz schreef:Ik verbaas mij hier ook serieus over. Alles wat je post Dorine, kan gewoon niet waar zijn. Misschien in je hoofd, maar in de werkelijkheid niet.
Het minimumloon is vastgesteld. En dat is niet 2700 netto voor 30 uur.
Ik vermoed dat Dorine92 avond-, nacht-, weekend- en onregelmatigheidstoeslagen krijgt over haar salaris. Dat kan oplopen tot 50 %.
) is minimumloon + toeslag voor die 30u geen 2700.Lieser schreef:Benzz schreef:Ik verbaas mij hier ook serieus over. Alles wat je post Dorine, kan gewoon niet waar zijn. Misschien in je hoofd, maar in de werkelijkheid niet.
Het minimumloon is vastgesteld. En dat is niet 2700 netto voor 30 uur.
Ik vermoed dat Dorine92 avond-, nacht-, weekend- en onregelmatigheidstoeslagen krijgt over haar salaris. Dat kan oplopen tot 50 %.
Fly_high schreef:Zelfs als je binnen je 30u 100% nachtdiensten werkt (wat best een aanslag is op je gezondheid en privé leven, over balans gesproken) is minimumloon + toeslag voor die 30u geen 2700.
En dan ook nog eens 4 maanden per jaar vrij in loondienst, stuk of 60-80 vakantiedagen zou het moeten zijn. Als je zulke arbeidsvoorwaarden hebt dan ben je in ieder geval Nederlands duurste productiemedewerker.
Miiej schreef:Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen? Dit wordt namelijk meerdere keren benoemd, niet specifiek zorgtoeslag maar toeslagen.
Ik zou ook heel graag parttime willen werken, maar dan kan ik mijn rekeningen niet betalen, dus doe ik dat niet.
Ja, ik heb mantelzorg gedaan naast mijn baan en ik ben chronisch ziek. Maar ik vind niet dat je bij het minste of geringste de rest maar mag laten opdraaien.
De maatschappij heeft geld nodig om zorg, onderwijs, opvang etc te betalen voor mensen die het écht niet kunnen. Niet omdat mensen liever meer vrije tijd hebben, dat wil ik ook, net als vrijwel iedereen
veneri schreef:Alsof je zo snel recht hebt op toeslagen door een dag minder te gaan werken. Zeker wanneer je met zn 2en bent, pies je voor alles net naast de pot.maar wel voor alles de volle mep mogen betalen, waardoor je eigenlijk ook niet minder kan werken:
Geen mogelijkheid voor sociale huur,maar vrije sector huur.
niet kunnen kopen financieel.
Geen recht op huur- of zorgtoeslag.
Wel gezondheidsproblemen en ieder jaar eigen risico van beiden op.
Dag minder werken, leuk, maar krijg dan echt geen toeslagen, terwijl alles maar duurder wordt.
Dorine92 schreef:veneri schreef:Alsof je zo snel recht hebt op toeslagen door een dag minder te gaan werken. Zeker wanneer je met zn 2en bent, pies je voor alles net naast de pot.maar wel voor alles de volle mep mogen betalen, waardoor je eigenlijk ook niet minder kan werken:
Geen mogelijkheid voor sociale huur,maar vrije sector huur.
niet kunnen kopen financieel.
Geen recht op huur- of zorgtoeslag.
Wel gezondheidsproblemen en ieder jaar eigen risico van beiden op.
Dag minder werken, leuk, maar krijg dan echt geen toeslagen, terwijl alles maar duurder wordt.
Nou ik kan me niet voorstellen dat je in je eentje meer geld hebt dan met zn tweeën maar het kan aan mij liggen
Overigens heb je wel behoorlijk snel recht op toeslagen zag ik. Ik heb bijv schijnbaar op 500 euro na ook recht op zorgtoeslag.
Waarom zou je er wakker van liggen dat iemand minder gaat werken en daardoor 10,- per maand aan zorgtoeslag ontvangt? Nog belangrijker, wie kent iemand die dit heeft gedaan voor “het geld”?