Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 14:27

Been heel hoog leggen ? Zodat de troep naar boven loopt?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:45

Is het vocht ook nog groen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 19:42

Hannanas schreef:
Is het vocht ook nog groen?

Niet groen, beetje mengelmoesje van rood, met gelig, met wat donkerder van dat afgestorven weefsel door dat zilver.
Verschilt een beetje per dag wat de boventoon voert in het gaasje.

@bigone: heb mn been sowieso de hele dag al hoog liggen omdat mijn tenen en voet anders paars worden. Heb helaas niet het idee dat troep daardoor onderhuids ook van a naar b gaat.

@leintje: ik geef de arts nog maar een kans, als ie weer gekke dingen doet ga ik idd naar die wondvpk vragen :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:05

Ben benieuwd morgen weer in het ziekenhuis, hoop dat ze tevreden zijn en dat alles goed gaat.

Je paarse voet/been doet kwa oppervlakte niet meer pijn dan normaal?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 12:06

Hannanas schreef:
Ben benieuwd morgen weer in het ziekenhuis, hoop dat ze tevreden zijn en dat alles goed gaat.

Je paarse voet/been doet kwa oppervlakte niet meer pijn dan normaal?

Nee ik heb nog geen angst voor trombose oid. Had vannacht wel last van pijn in mijn hak zelf, maar dat is wel vaker zo.

Die bovenste lijkt wat kleiner te worden qua breedte:

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Ziet er verder niet onrustiger uit dan gister m.i., dus dat is mooi

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:06

Ik vind het er wel weer wat rustiger uitzien dan vrijdag. Ben benieuwd wat de orthopeed morgen zegt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 08:34

Was zoals verwacht niet heel veel spannender dan: "ziet er rustiger uit dan vrijdag maar is nog niet dicht , wacht de afspraak op de wondpoli volgende week maar gewoon af of hij dan dicht is en dan via je eigen orthopeed verder plan maken voor revalidatie.". :+

The end := _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:00

Wow ok. :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 09:20

Mama vroeg nog: moeten we nog door met de multidex zolang het open is?
Hij: "wat?" Dus mama liet dat tubetje zien. Hij zei: zalf verweekt, dus doe maar niet. Wij: "het is geen zalf, het is antibacterieel poeder". Hij had geen idee wat het was en waarvoor :')

Vroeg nog: hoe ver ben je dan nu onderweg? Ik zo: 9 weken na operatie. Hij: "oh je hebt wel aanzienlijk spierverlies". No oliebol :')

Ik wacht die afspraak op de wondpoli volgende week wel af en gaan gewoon door met de instructies vanuit daar. De wondvpk zat ook nog niet op dr plek, dus daar naar vragen had ook geen nut (zie nu overigens ook geen reden waarom die er nu met spoed naar zou moeten kijken, ziet er wel ok uit).

We wachten volgende week gewoon af!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:28

Gaat op mijn handen zitten vanwege die arts. ************************

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:32

Komt die arts toevallig uit OZG Scheemda?

Daar zijn de meeste ook zo als jij je bek niet open trekt.

Of je krijgt eenninderzoek aan de benen terwijl je klacht je schouders is.

Vertrouw op je eigen handelingen en bel vanaf nu naar de juiste personen.

Wat kak nieuws.

Sterkte en hopelijk hoef je niet eerder naar de wondpoli te bellen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:41

Ezellover25 schreef:

Dit doet TS he.
Het is niet zo dat ze naar de verkeerde afdeling belt.
Ze treft alleen een jonge arts die nog wat moet leren :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:21

Jemig zeg wat een droplul. Kon je niet naar de wondpoli strompelen en je onzekere gevoel uitleggen? Voor in ieder geval een praatje.

* Lees dat de wondvp niet op haar plek zat, was de hele afdeling leeg?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:30

Ezellover25 schreef:
Komt die arts toevallig uit OZG Scheemda?

Daar zijn de meeste ook zo als jij je bek niet open trekt.

Of je krijgt eenninderzoek aan de benen terwijl je klacht je schouders is.

Wat kak nieuws.

Sterkte en hopelijk hoef je niet eerder naar de wondpoli te bellen.

Denk dat, zoals Petpa ook zegt, DideH heel goed weet bij wie ze terecht moet en waar ze naartoe moet bellen als het problemen zijn. Vergeet niet dat DideH afgelopen vrijdag gebeld heeft met de vraag of er lab kan worden geprikt en een labaanvraag verloopt nou eenmaal via een arts, PA of VS en een beoordeling op de poli dan dus ook. Ze wordt niet aan haar lot overgelaten, sterker nog, ik vind het ziekenhuis goed reageren wbt het snel laten langskomen voor een snelle beoordeling op de poli vlak voor het weekend.

Ik denk dat deze orthopeed ook genoeg kennis in huis heeft maar, om even advocaat van de duivel te spelen, wat had de betreffende orthopeed op dit moment volgens jou meer moeten doen, Ezellover?
Hij heeft naar de wond gekeken, de wond is rustig, rustiger dan voor het weekend. Hij heeft bewust gekozen voor een moment op de poli dat jij een achterwacht heeft. Alleen met een rustige wond is her voor hem niet noodzakelijk om er andere disciplines bij te halen. Zeker gezien het feit dat er volgende week al een afspraak staat bij de wondvpk en de eigen orthopeed van DideH, die allebei veel beter hun zegje kunnen doen wat betreft de situatie over de wond en het starten met revalideren.
Dat een orthopeed niet weet wat multidex is verbaast mij om eerlijk te zijn ook niet. Wondbehandeling is immers niet zijn expertise. Ieder zijn stukje in de geneeskunde, dat een arts over een stukje dat niet zijn expertise is minder weet, maakt een arts geen slechte arts ;). Waarmee ik niet wil zeggen dat het een rare vraag is, zeker niet, maar voor hem is het ook geen raar antwoord, om het even in perspectief te zetten.

Ik zou zelf gewoon doorgaan met de multidex en volgende week aan de wondvpk hoe je verder moet met de wond, al zal zij jou dat ook wel vertellen. Bij veranderingen gewoon weer bellen, lijnen kort houden, maar ik hoop voor je dat het niet nodig is.
Wat is er gezegd over de labuitslagen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 10:45

Hannanas schreef:
Jemig zeg wat een droplul. Kon je niet naar de wondpoli strompelen en je onzekere gevoel uitleggen? Voor in ieder geval een praatje.

Klopt. Alles was daar nog donker. Was er ook wel erg vroeg (8u al aan de beurt), dus denk dat die pas om half 9 beginnen.
Had nu ook geen haast om gezien te worden qua hoe het eruit zag.

@leintje: over de labuitslagen werd gezegd dat er nu geen aanleiding was daar verder iets mee te doen. Maar dat had ik zelf ook al gezien :)

Scheelt dat ik nu eigenlijk zonder verwachtingen naar deze afspraak ging. Hij voelde al een beetje overbodig, dus voor mij maakte deze uitkomst nu niet zoveel uit. Had al niet veel anders verwacht.

Ik hoop gewoon op een rustige week waarin hij mooi herstelt en sluit. Hopelijk was die troep van het weekend het laatste wat er nog uit moest. En dan hopelijk volgende week echt op naar herstel en start revalidatie!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 10:45

Ik ben hier geluklig hier onetvaren jn zoals je aan mijn reactie ziet.

Maar bedankt voir de duidelujke eerlijke uitleg.

Mijn reactie komt voort uit veel medische missers qua ervaringen.

Kon het vanorgrn even niet loskoppelen van het bericht van Didel.

Sorry.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 11:08

DideH schreef:
Hannanas schreef:

Klopt. Alles was daar nog donker. Was er ook wel erg vroeg (8u al aan de beurt), dus denk dat die pas om half 9 beginnen.

@leintje: over de labuitslagen werd gezegd dat er nu geen aanleiding was daar verder iets mee te doen. Maar dat had ik zelf ook al gezien :)

Scheelt dat ik nu eigenlijk zonder verwachtingen naar deze afspraak ging. Hij voelde al een beetje overbodig, dus voor mij maakte deze uitkomst nu niet zoveel uit. Had al niet veel anders verwacht.

Ik hoop gewoon op een rustige week waarin hij mooi herstelt en sluit. Hopelijk was die troep van het weekend het laatste wat er nog uit moest. En dan hopelijk volgende week echt op naar herstel en start revalidatie!

Denk dat het geen overbodige afspraak is geweest, juist prima dat het na vrijdag (toen het er toch onrustiger uit begon te zien) toch nog verder wordt opgevolgd. Voelt in die zin misschien wat overbodig, omdat er nu toch geen verdere actie wordt ondernomen en jij die conclusie zelf al had getrokken, maar als het nu wel verder achteruit was gegaan, dan was er iig iemand geweest die ernaar had gekeken en vanuit daar verder actie had kunnen ondernemen. Dat blijkt nu niet nodig te zijn, dat is een meevaller, maar je kan wel weer met een gerust hart verder met het beleid.

Ezellover25 schreef:
Ik ben hier geluklig hier onetvaren jn zoals je aan mijn reactie ziet.

Maar bedankt voir de duidelujke eerlijke uitleg.

Mijn reactie komt voort uit veel medische missers qua ervaringen.

Kon het vanorgrn even niet loskoppelen van het bericht van Didel.

Sorry.

Dat is niet erg. Vanuit jouw ervaring is het ook heel logisch dat je zo reageert. De medische wereld is alleen niet zwart/wit en soms is niks doen en afwachten juist hetgeen wat moet gebeuren, hoe krom dat soms ook klinkt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 11:22

leintje_ schreef:
DideH schreef:

Denk dat het geen overbodige afspraak is geweest, juist prima dat het na vrijdag (toen het er toch onrustiger uit begon te zien) toch nog verder wordt opgevolgd. Voelt in die zin misschien wat overbodig, omdat er nu toch geen verdere actie wordt ondernomen en jij die conclusie zelf al had getrokken, maar als het nu wel verder achteruit was gegaan, dan was er iig iemand geweest die ernaar had gekeken en vanuit daar verder actie had kunnen ondernemen. Dat blijkt nu niet nodig te zijn, dat is een meevaller, maar je kan wel weer met een gerust hart verder met het beleid.

Ja dat is het met name denk ik het gevoel dat ik heb. De zorg is al zo duur, dan voelt dit beetje als onnodige tijdsbesteding van zo'n arts ofzo :)
Maar inderdaad: als het er wel slechter uit was gaan zien dan konden ze doorpakken, dus het was met de goede bedoelingen :j

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:02

Het voelt daardoor idd een beetje banketstaaf. Voor mij is ooit een CT-scan en telefonisch consult aangevraagd, waarvan mijn orthopeed eigenlijk voor 99% zekerheid wist dat er niks afwijkends op te zien zou zijn.
Ik had pijnklachten en de röntgenfoto's zagen er heel goed uit. Ik had ergens ook niet verwacht dat er iets zichtbaar zou zijn op de foto's, anders had ik al veel eerder een consult aangevraagd. Mijn orthopeed weet waar ik vandaag kom, want hij is in het AMC altijd betrokken geweest bij mijn casus. Eerst als AIOS en daarna als mijn hoofdbehandelaar. Zijn woorden: "Zal ik anders gewoon een CT-scan aanvragen, gewoon om zeker te zijn? Ik weet voor 99% zeker dat er niks afwijkends te zien zal zijn op die scan, maar als dat jou geruststelt, dan maken we gewoon een scan."
Zo gezegd, zo gedaan en een week later zat ik bij radiologie. CT was ook negatief, zoals verwacht. Was de scan nodig? Nee, dat wist ik eigenlijk ook wel, maar er werd wel doorgepakt en dat was fijn. Gaf mij het gevoel dat ik serieus werd genomen en mijn klachten niet gewoon werden weggewuifd.
Een arts kan heel goed zelf beoordelen of een controle of onderzoek nodig is of niet, dat is zijn werk, daar hoef je je als patiënt zijnde niet banketstaaf over te voelen. Al snap ik het ook heel goed hoor. Toen ik 2,5 jaar geleden aankwam op de poli, had ik al een heel excuus voorbereid want "het zal wel niks zijn." Ik kon mijn eerste zin niet eens afmaken, want mijn orthopeed onderbrak me en zei: "Ik zie gebroken schroeven op de foto's en ik wil je nu door de CT." Oeps :')

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:24

Bedankt voor de respectvolle antwoord.

Ik denk dat ik voor mijn eigen bestwil een stille lezer wordt.

Voordat ik me weer druk maak om niks. Even mezelf beschermen.

Vind het wel een interessante topic om te volgen en ben heel benieuwd naar de beloop.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 12:43

Ezellover25 schreef:
Bedankt voor de respectvolle antwoord.

Ik denk dat ik voor mijn eigen bestwil een stille lezer wordt.

Voordat ik me weer druk maak om niks. Even mezelf beschermen.

Vind het wel een interessante topic om te volgen en ben heel benieuwd naar de beloop.

Mocht je wel willen reageren dan ben je welkom hoor :) Ik stoor me niet aan je bijdragen! Weet dat je alleen maar bezorgd bent en meeleeft!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:49

Dank je wel.

Ik ben nooit iemand die mensen afkraakt.

Het is vaak dat ik anders reageer omdat ik iets niet ebgrijp.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:23

Is je hartslag ook al aan de betere hand? En het eten?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 13:43

Hannanas schreef:
Is je hartslag ook al aan de betere hand? En het eten?

Die blijft beetje klooien. Heb dat vandaag ook nog aangegeven, maar antwoord is: signalen dat je lichaam gewoon hard bezig is met herstellen en genezen.

Mijn fitbit wijst me inmiddels terecht :') _O-

Afbeelding

Gister wat meer rechtop gezeten :')

Afbeelding

We doen het maar gewoon rustig aan. Veel op de bank liggen met beentje omhoog!
Het zal toch een keer goed moeten komen :j

Eten gaat gelukkig steeds ietsje beter. Zaterdag en zondag 2x een wat meer completere avondmaaltijd proberen te eten, maar dat resulteerde 2x in buikpijn en misselijk, dus ik eet gedurende de dag gewoon wat meer. Volgens mij is gewichtsverlies nu wel redelijk gestabiliseerd gelukkig.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:38

Ooit komt het goed, zeker waar!
Vind het wel fijn om te horen dat het eten nu ook beter lukt, ondanks dat het meer kleinere maaltijden op een dag zijn, i.p.v. 3 grotere. Kleine stappen vooruit, je komt er wel :)