40+; hoe gezond en fit blijven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Wij eten de aanbevolen verse groente en fruit.
Maar zonder extra magnesium echt wel kuit en voet kramp. Met niet.
Voor migraine waar het ook voor aanbevolen word merk ik geen verschil.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Ik meld me ook :D
Ik ben 42 (wordt in december 43) en merk dat ik slapper in mn spieren ben geworden en heb soms wat last van mn heup als ik een dagje niet zoveel gedaan heb. Ook kraak ik meer. Ik heb een sportabbonement genomen een maand of 3 geleden. Momenteel even tijdelijk gestopt ivm privé omstandigheden. Momenteel zwaar verkouden en 1e week van oktober ga ik een midweekje weg, daarna wil ik het sporten weer oppakken. Ik heb mn werk dan mooi verdeeld. 4 dagen voor mn baas als opticien en 2 dagen voor mezelf als hondentrimster. Daarnaast wil ik 2 avonden krachttraining gaan doen en 1 pilates les in de week. Verder ben ik een slechte fruit eter en eet eigenlijk alleen fruit als ik ziek ben :+ ik wil nu echt gaan proberen vol te houden 2 stuks fruit per dag te blijven eten. Dus opzich het plan is er, nu de uitvoering nog _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

Voor magnesium, ik verlies heel snel vocht en zouten en vul dat dagelijks aan met ORS en isotone sportdrank.
Dan lukt het beter om de elektrolyten op peil te houden.
Het wordt dan ook vaak met bloedonderzoek gecontroleerd, daar kan ik zelf voor bellen als ik denk dat het nodig is.
Zijn de tekorten te groot, dan wordt het aangevuld via infuus. Maar dat zal bij gezonde mensen niet snel nodig zijn.
Maar de ORS en isotone sportdrank werken voor mij wel het beste om de elektrolyten aan te vullen omdat het (voor mijn lichaam iig) het beste en snelste op te nemen is in deze vorm.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

Hier ook een niet zo fitte 40tiger, zou vooral graag weer m'n energie wat terugvinden :j Heb ook een B12 tekort, maar ben niet altijd even goed erin om op tijd weer een spuit te halen..

Tip voor meer fruit eten, fruitsmoothies! Ik heb diepvriesfruit samen met los fruit wat ik blunder, en daardoor krijg ik weer goeie porties fruit, en is superlekker. :j