Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 09:34

KellyR Klopt ik word medisch als de groei verder afbuigt, omdat ze dan denken dat er iets met de placenta mis is.
Bij mij ligt de kleine ook constant niet goed en is het beeld steeds erg slecht. Dit zorgt er ook voor dat de zorgen op dit moment niet zo groot zijn. Aan de ene kant heel blij dat ze gewoon nog een meting gaan doen in het ziekenhuis, aan de andere kant had ik liever gehoord: alles is gewoon goed, we zitten een weekje ernaast en dat is prima.

Jorine
Bijzonder dat ze bij jou zo makkelijk erover deden. Ik hoop dat alles gewoon goed is.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:08

Wat een sh*t manier om op vakantie te gaan zeg KellyR. Leuk dat hun zich nu niet teveel zorgen maken, maar hun zijn niet degene die nu maandverband in de bagage meepakken voor het geval het dus misgaat. Ik hoop voor je dat het wel een fijne vakantie gaat worden en de baby mooi op zijn/haar plek blijft liggen. :(:)
Wellicht ergens privé een echo boeken?

lovelys; Wat zegt je eigen gevoel? Dat het goed zit en ze de echo gewoon verkeerd hebben aangepakt?

JorineV; Vind het ergens wel idioot dat ze jou als volwassen vrouw proberen te vertellen dat je je vergist hebt in je ovulatie. := Je weet toch zelf wel wat je lichaam doet gedurende je cyclus.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:39

Niniane
Met mijn cyclus zou de 28-2 logischer zijn. Dus daar ga ik maar ook vanuit.
Mijn gevoel zegt dat het allemaal wel goedkomt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 19:08

Ik mag weer meepraten in mijn eigen topic *\o/*

Ben stiekem al een aantal weken een meelezer hier en ik ben inmiddels weer 6 weken zwanger. Vandaag de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:24

Maanlicht wat geweldig nieuws! Gefeliciteerd en wat fijn dat alles goed was

Lovelys wel fijn dat je eigen gevoel gewoon goed is :j Wel jammer dat de echo’s altijd zo lastig gaan. En ook wel fijn te horen dat het verder wel goed gaat met de kleine

KellyR wat heftig.. lijkt mij best moeilijk om dan te gaan genieten op vakantie. Hoop dat dat wat lukt :(:) Hopelijk straks gewoon goed nieuws als je weer terug bent
Wat een eng verhaal ook van een niet kloppend hartje maar wel gewoon een gezond kind. Voor het zelfde besluit je wat anders… de echoscopist zei bij mijn vriendin ook dat haar kind geen hersenen had en het verstandig was om het kind te laten weghalen. Eindstand, niks mis met de baby en dus verkeerd gekeken

Jorine ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Wel flauw dat ze zeggen dat je ovulatie een andere keer was en dat jij je maar vergist moet hebben. Volgens mij weet je dat zelf het beste :+
En je hebt ook gelijk, wbt onze oma’s. Zelfs m’n moeder had geen echo’s in haar tijd

Ben steeds wel erg beroerd. Hoe is dat bij jullie? Eten is lastig. Wil heel graag gezond eten maar alleen snack blijft binnen… (patat frikandel etc). En dat eet ik liever echt niet te vaak. Maar als ik aan normale aardappels denk moet ik gelijk al kokhalzen := En ik heb gewoon echt wel honger, maar eten lukt bijna niet. En soms gaat het ineens heel goed en dan eet ik ook echt wel wat. Wordt dan beetje geïrriteerd op mijzelf, zo van. Eet gewoon , hup
Maar zo werkt het niet := En m’n dochtertje raakt ook zo in paniek als ik moet overgeven. Best wel sneu

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:54

Ohhh gefeliciteerd Maanlicht! <3 wat een goed nieuws! Hopelijk blijft nu alles goed gaan!

Jeetje KellyR, dat is niet niks zulk nieuws.... hopelijk blijft alles goed gaan en kun je inderdaad een beetje genieten van de vakantie.

Kabayo sterkte met de misselijkheid! Bijzonder dat snacks wel goed gaan haha. Bij mij gingen mueslirepen, cracottes, yoghurt en droge crackertjes heel goed. Dus dat at ik veel, en als ik dan minder avondeten weg kreeg, so be it. Toen de misselijkheid weg was een tijdje zoveel trek gehad dat het zich wel weer uit geleveld heeft haha. Dus luister naar je lichaam en wees er niet te boos op!

Hier gaat het goed, buik groeit lekker en kan de baby regelmatig voelen <3 vrijdag 20wk echo en geslachtsbepaling!
Heb alleen best wel last van bekkenklachten. 1x bij fysio geweest en mag volgende week nog een keer, dat is wel heel fijn! En vrijdag drukke dag gehad en daar echt 2 dagen bandenpijn van gehad, was ook niet heel tof :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:02

Jeetje KellyR, dat is niet echt prettig weg gaan op vakantie.. wanneer kan je weer terecht voor een echo?

Lovelys, hopelijk heb je bij de volgende echo gewoon weer “normale” groei en blijkt er verder niks aan de hand te zijn!

Ooh wat een super nieuws Maanlicht! Gefeliciteerd!! Fijn dat de eerste echo er weer opzit en alles goed is!

Kabayo wat vervelend dat je zo veel misselijk bent/moet overgeven.. hopelijk gaat het snel beter. Hoe ver ben je nu?
Hier eerste trimester ook erg misselijk geweest, inmiddels de 15 week gepasseerd en is het nagenoeg over.
Ik herken het ongezond eten wel :o ik dacht meer: alles wat er in gaat en er in blijft is mooi meegenomen.
Gaat iets van bv brood of een cracker wel ipv warm eten? Ik had echt een afkeer tegen warm eten.

MRM25, hopelijk mag de fysio je wat helpen en alvast succes bij de 20 weken echo! En pas een beetje op jezelf met je bekken. Ik ben helaas in mijn eerste zwangerschap te lang doorgegaan tot het moment dat ik niet meer van de bank kon komen..

Wij hebben vanavond bij de echo te horen gekregen dat wij opnieuw een meisje verwachten en dus een zusje voor onze dochter. <3

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:34

Wat fijn Maanlicht! Gefeliciteerd. :D

Wat stom dat je nog steeds zo misselijk bent Kabayo. :(:) Kan me voorstellen dat je niet iedere dag friet naar binnen wil werken. := Een pasta ook niet te doen?

Gefeliciteerd met je meid Marije! :D Volgens mij staat de teller op meisjes nu in dit topic best aardig hoog. :))

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:50

Even teruggezocht en geloof dat je gelijk hebt haha.
Hopelijk heb ik de laatst bijgewerkte gevonden.

Citaat:
Laure - 14 januari - jongen - eerste kindje
xEliesx - 15 januari - geslacht onbekend - tweede kindje
MRM25 - 17 januari - geslacht onbekend - eerste kindje
November108 - 28 januari - geslacht onbekend - eerste kindje
Niniane - 31 januari - meisje - eerste kindje
DisparVulgo - 5 februari - meisje - tweede kindje
Gaabje - 10 februari - geslacht onbekend - eerste kindje
Maaaarije - 15 februari - meisje - tweede kindje
JorineV - 8? maart - geslacht onbekend - tweede kindje
Kabayo - 21 maart - geslacht onbekend - tweede kindje
PineApple - 28 maart - geslacht onbekend - tweede kindje

Hoeveel dames zitten er inmiddels in de app?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:48

Maanlicht Van harte gefeliciteerd!!!!

Kabayo Wat vervelend dat je kind ook zo in paniek is! Ik heb al wel een paar keer flink over moeten geven, maar vermoed dat het meer te maken heeft met het hoesten.
Avondeten gaat bij mij ook nog niet fantastisch. Middageten en ontbijten wel ok. Fruit gaat er meestal wel in. Ik heb gewoon weinig trek.

MRM25
Spannend, vrijdag is gelukkig al snel!
Beetje rustig aan doen dus :)

Maaaarije
Gefeliciteerd!!!!

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:05

Wat een fantastisch nieuws Maanlicht, gefeliciteerd! Wat fijn dat je toch zo vlot alweer mee kan kletsen, hier en in de app.

Herkenbaar Kabayo, dat snacken. Al heb ik heel weinig last gehad van misselijkheid, toch wel een aantal weken steeds het gevoel "ik moet eten want anders word ik misselijk". En dan inderdaad trek in slechte dingen! Halve zak chips tussen koffietijd en de lunch. Gelukkig is het weer bijgetrokken. Hopelijk voel jij je snel beter en lukt het om gezonder te gaan eten. Maar op zich heeft Maaarije ook een punt: alles wat binnenblijft is mooi meegenomen.

Maaarije, we zitten nu met 12 in de app geloof ik.

Wij hebben vanmiddag de termijnecho gehad. Met 12+2 zit het kindje nog precies op het schema van de vorige. Was lekker aan het stuiteren en draaien, heel anders dan onze dochter (die lag altijd perfect in beeld - is ook een braaf kind), dus het heeft al een eigen karaktertje. Superleuk om te zien!

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:08

Citaat:
MRM25 - 17 januari - geslacht onbekend - eerste kindje
JorineV - 8 maart - geslacht onbekend - tweede kindje
Kabayo - 21 maart - geslacht onbekend - tweede kindje
PineApple - 28 maart - geslacht onbekend - tweede kindje

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 22:18

Als hier nog meiden zijn die nog niet in de app groep zitten, maar dat wel willen, stuur mij even een PB.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:37

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik had deze week weer voor het eerst weer mijn werk (leerkracht in het speciaal basisonderwijs) en ik heb weer pittig klasje.
Gelukkig wel direct heel veel plezier gehad en dat geeft energie.
Daarnaast merk ik dat mijn energie weer terug komt en de trek ook }>

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 07:26

Wat fijn!!

Ik ben nog erg misselijk en moe, ik geef er gewoon aan toe voor zover dat kan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

Fijn dat je je beter voelt! Je kan de energie wel gebruiken als je voor de klas staat. :) Al verteld op je werk ook?

Hier gaat het goed! Vandaag de 18 weken aangetikt en heb soms het idee een soort plopje of gevoel van zenuwtrekje in mijn buik te voelen dus wie weet is dat de kleine meid. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Maanlicht Sterkte!

Niniane
Ja direct woensdag 20 augustus verteld. Mijn directrice reageerde heel relaxed, net als mijn duo-collega. We hebben gelukkig ook al 2 sollicitaties binnen die heel graag willen (open sollicitatie voor specifieke onderbouw in het speciaal (basis) onderwijs). Volgende week komen ze een dagje meelopen in de groep om te kijken of ze een match zijn.

Leuk dat je iets voelt. Ik heb ook het idee dat ik soms wat voel, maar dat zou wel heel vlot zijn!

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

Ohh leuk lovelys, ik sta ook voor de klas. Ik begin volgende week weer, dus ben benieuwd wat dat met mijn energie gaat doen.

Leuk niniane, maakt het toch nog wat "echter".

Hier hebben we gisteren de 13 weken echo gehad en de baby is door de APK heen <3 Toch bizar wat ze allemaal al kunnen zien.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Leuk MaritGalinda: Veel plezier volgende week!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Niniane schreef:
Hier gaat het goed! Vandaag de 18 weken aangetikt en heb soms het idee een soort plopje of gevoel van zenuwtrekje in mijn buik te voelen dus wie weet is dat de kleine meid. :)

Leuk he! Zo begon het bij mij ook en nu zijn ze steeds duidelijker :D

Hier gister de 20wk echo gehad! Alles was in orde en... we krijgen een jongetje :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Citaat:
MRM25 - 17 januari - jongetje - eerste kindje
JorineV - 8? maart - geslacht onbekend - tweede kindje