Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:57

Anouk_H schreef:
Flying_Angel schreef:
Zometeen de geslachtsecho! Zo benieuwd <3

Oeeh spannend!! <3

Voor de dames die al verder zijn, hebben jullie ook al lang geen echo's meer gehad? Ik heb met 20 weken de laatste echo gehad en de volgende is pas met 34+1 de liggingsecho. Dat is 7 augustus

Hier hetzelfde! Op 19+6 de 20-weken echo gehad en nu hebben we volgende week een groeiecho (dan ben ik 30+6). We hebben wel op 27 weken een 3D echo gedaan want vond het heel lang duren anders!

Kimley

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:42

Hier ook na de 20 wk echo geen echo meer gehad behalve de zelf geregelde 3D echo :)

Hier vandaag weer controle gehad, ijzer was goed, bloeddruk was ook weer lager en goed :o
Baby lijkt alleen nog wel "te groot" dus moet nu 2x een groei echo doen om te kijken hoe en wat :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:58

Hier voor alsnog wel extra echo’s vanwege de ligging van de placenta. Maar hoop dat dit niet meer nodig gaat zijn, dat zou betekenen dat de placenta goed is komen te liggen :D

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:05

Ik had vrijdag een groei echo maar gelukkig was alles goed. Na de 20 weken echo was dit mijn tweede echo, met 24 weken had ik er een ivm bloedverlies.

Tijdens mijn eerste zwangerschap was de 20 weken echo ook de laatste. Best gek maar tegelijkertijd vond ik het wel prima, ik voelde de baby goed dus dat is fijn.

Ook nu wordt is met enige regelmaat goed in elkaar geschopt. Ik ben benieuwd wanneer dit stopt en meer schuiven wordt.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:58

Hier 32 weken, bijna geen ruimte meer en baby ligt al ingedaald en word nog dagelijks geschopt :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:37

Hier was het ook met 20 weken de laatste 'officiële' echo voorlopig. Heb met 32 weken een echo voor placenta ivm praevia en met 35 weken een liggings/groei echo ivm overdracht naar gynaecoloog.

Maar 3 weken terug bij een afspraak bij de gyn hebben ze eventjes gespiekt en afgelopen maandag bij de verloskundige ook. 3 weken terug lag onze dame nog in stuit en de verlos wilde controleren hoe ze nu lag maar twijfelde of ze hoofdje of bellen voelde, dus even de echo erbij. En ze is inderdaad gedraaid *\o/* Kan nog terug draaien, maar voor nu ligt ze in ieder geval goed.

Bij de verloskundige ook aangekaart dat ik steeds afval, terwijl het overgeven eindelijk minder is geworden :+ Zit nu met 29 weken op hetzelfde gewicht als met 24 weken en ik was al niet veel aangekomen. Maar zij maakt zich geen zorgen dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen :o

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 21:04

Ik heb een verloskundige die bij elke controle even kort een echo maakt, echt heel fijn! Dus na de 20 weken echo ook al met 24 weken eentje gehad en nu komende vrijdag (27 weken) ook weer eentje. Ik had al het idee dat dat vaak niet gedaan wordt, maar ben er wel erg blij mee!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:18

Hier een extra echo met 32 weken ivm de placenta die met 20 weken nog over de baarmoedermond lag.

Afgelopen week te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb (wisten dat het een verhoogd risico zou zijn ivm pcos, maar geen rekening meer mee gehouden dus kwam wel als een schok)

Morgen naar de gynaecoloog en dinsdag een afspraak bij een diabetes verpleegkundige.
Zo staat mijn agenda ineens weer vol met allerlei ziekenhuisafspraken.

Hopen dat met wat aanpassingen het onder controle komt.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:18

@danielle_X he wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes heb zeg.. Hopen dat het indd meevalt en dat het zo onder controle is.

Ik heb voorlopig ook geen echo's meer, alleen controle waarbij ze wel luisteren naar het hartje.

Ik begin mijn kleine meid steeds beter te voelen, wat een gek gevoel haha. <3 Soms schrik ik er gewoon van, hadden/hebben jullie dat ook?

Ook moet ik nu toch echt gaan geloven aan zwangerschapskleding, maar ik heb veel mooie kleding kunnen vinden op marktplaats. Helemaal blij mee! Ik vind het zo zonde om alles nieuw te kopen als je het toch maar voor een korte periode kan dragen :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:21

Danielle wat balen de diabetes! Hopelijk heb je het met kleine ingrepen snel goed onder controle

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 13:29

Danielle wat balen van de diabetes. Hopelijk met kleine aanpassingen onder controle!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:07

Shein heeft ook super leuke, fijne en betaalbare zwangerschaps kleding :o

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:51

Ik vind de zwangerschapsleggings van de h&m echt een aanrader. Zakken niet af, schijnen niet door, stevige stof. Ze kosten €25 ik heb er nu 4 :+ kan alleen degene die ik heb niet online vinden. Het is er een met kontzakken in ieder geval. En gewoon van katoen. Dat vieze sportlegging/syntetische stofje kan ik niet hebben

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:41

Dat klinkt goed! Ga ik ook even bij H&M kijken!

@Danielle lastig van je diabetes. Weet je hoe hoog de waardes waren?

Ik moet ook weer getest worden. Vorige zwangerschap had ik het ook, toen gelukkig met eten gewoon goede waardes kunnen houden. Ik mag nu eerst beginnen met een dagcurve. Vanochtend even getest om te kijken hoe het apparaatje van m’n verloskundige werkt. Ik scoorde toen iets meer dan een uur na ontbijt 5,0!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:13

@Flying_Angel nuchter was 5,2 dus dat was prima.
2 uur later was het 9,2 dus echt wel flink te hoog helaas.

5,0 is netjes !

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 19:20

Wat vervelend Danielle! Hopelijk is het met kleine aanpassingen in je voeding goed te hanteren.

Ik vind h&m zwangerschapskleding ook heel fijn! En dan niet alleen de leggings, maar alle kleding.

Hier vandaag bij de controle inderdaad weer een korte echo gehad. Zag er allemaal prima uit en bij mij waren alle waardes ook goed.
Ik moet nou volgende week wel de 27 weken screening doen vanwege het resus-C gen dat blijkbaar in mijn bloed zit. Is gelukkig alleen een heeeeeeeeeeel kleine kans dat mijn lichaam antistoffen aanmaakt, maar dat wordt voor de zekerheid dus wel even getest.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:40

danielle_x schreef:
@Flying_Angel nuchter was 5,2 dus dat was prima.
2 uur later was het 9,2 dus echt wel flink te hoog helaas.

5,0 is netjes !

Aah vervelend, dat is idd wel hoog :(:) hopelijk red je het met voeding.

@Delaja goed om te testen en hopelijk krijg je dan inderdaad de bevestiging dat het goed is.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:49

Luna_Rose: 4 september - meisje - eerste kindje
Kimley - 4 september - jongetje- eerste kindje
Anouk_H: 17 september - jongetje -eerste kindje
ChristelJ: 17 september - meisje - eerste kindje
Eefste: 18 sept - meisje - eerste kindje
CCCCC: 18 sept - jongetje - eerste kindje
Babiiveeraa: 22 september - meisje - 2e kindje
Waikiki_6: 28 september - meisje - 2e kindje
Delaja: 5 oktober - meisje - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - jongetje - eerste kindje
Dasalijn: 10 oktober - meisje - tweede kindje
Ntlie_ : 12 oktober - meisje - tweede kindje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - jongetje - tweede kindje
Lobkewikjem: 31 oktober - meisje - 2e kindje
Stijntilla: 31 oktober - jongen- eerste kindje
Wings_love: 3 november - meisje - eerste kindje
jitskenienke: 08 november - meisje - eerste kindje
Imke95: 3 December - geslacht nog onbekend - eerste kindje
Wpaard: 12 december - meisje - 4e* kindje
Bellex: 17 december - meisje - 2e kindje
Flying_angel: 26 december - meisje - 2e kindje

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:26

Wij hebben aankomende vrijdag de 20-weken echo & dan weten we ook eindelijk het geslacht. Ik zie dat wij tussen allerlei meisjes staan, dus ik ben zeeeer benieuwd :D

Donderdag hadden we bruiloft van mijn broertje, waarbij ik merk dat ik toch wel wat rustiger aan moet doen & meer mijn energie moet verdelen. Hoe is dat bij jullie?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:50

Hier merk ik ook dat ik een stap terug moet doen en beter naar mijn lichaam moet luisteren.
Vandaag op m’n werk ook afgesproken dat maandag de bedrijfsarts wordt ingeschakeld aangezien ik 40 uur echt niet meer trek. Heb heel veel last van harde buiken/spanning helaas.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:18

Ik werk denk ik sinds 27-28 weken nog maar halve dagen. Ik moet overdag vaak echt even liggen/slapen anders trek ik het niet :D
Maargoed ik ben dan ook al 32 weken.. verder heb ik de ene dag heel veel energie en de andere dag heel veel last van mijn lijf en kan ik alleen maar slapen :=

Ik merk wel dat de kleine man nu naar beneden ligt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:40

Ik voel me nog veel te goed om rustig aan te doen, maar na een Crossfit workout vorige week had ik bloedverlies dus mijn vriend heeft me gesommeerd om daarmee te stoppen. Dus ik ga nu morgen een proeflesje doen van Mom in Balance, wil wel in beweging blijven. Echt het gevoel dat ik anders dicht groei :')

Ik werk ook nog steeds m'n volledige uren (36), meestal wel 2 of 3 dagen per week vanuit huis!

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 08:55

Door bekkeninstabiliteit nu gestopt met werken helaas. De zorg werd toch wat te zwaar. Ik vind het wel erg moeilijk aangezien ik nu nog maar 24 weken ben.

Hier zou ik de dutjes overdag ook graag willen mee pakken, maar met een meisje van bijna 4 lukt dat niet :+ . Dat is wel echt een groot verschil met de eerste en tweede zwangerschap.

Nu in het zkh voor de suikertest.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:46

Succes in het ziekenhuis lobke, vervelend dat je er last van ervaart en moet stoppen met je werk.

Ik zelf heb voornamelijk computerwerk en ik werk 3 dagen op kantoor en 2 thuis. Dit is wat makkelijker vol te houden tot het 'einde'. Ik heb over het algemeen nog genoeg energie. Paardrijden doe ik 3x per week, zo nu en dan nog padel en fitness. Lang staan wanneer het zo'n 30 graden is in de zon ervaar ik wel als minder prettig, dan zoek ik een zitplek of de schaduw op.

Ik ben nu ruim 23 weken. Er is nog niet zoveel buik aanwezig. De ene dag lijkt het s'avonds laat alsof ik een pizza heb gegeten en de andere dag valt er weer helemaal niks op. Maar dat komt vanzelf nog wel. Ik denk wel dat ik mijn zwangerschapsshoot wat later plan, zodat ik niet het niveau van 'een bakje chips te veel gegeten' hoef vast te houden. Ondanks mijn placenta voor, voel ik het wel met regelmaat bewegen.
https://boktimg.nl/img/m/ezDLVd.jpg

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:19

Wij hebben morgen avond de zwangerschaps shoot met 32,5 week <3