Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Dees gebruikt Mounjaro, Suzanne en Jan gebruiken Ozempic.
De 15mg Mounjaro pen heeft 240 tikken (klikken).
Hieronder het schema wat ik volg via Overgewicht Nederland:
[ Afbeelding ]
Achteraf: gezien de mondiale onrust twijfel ik of ik misschien toch liever voor Ozempic had gekozen. Dat komt van een Deens bedrijf (Novo Nordisk). Mounjaro wordt weliswaar in Italië geproduceerd (?), maar Eli Lilly is een Amerikaans bedrijf....
Nou ja, we gaan dus zien hoe het loopt. Het product Mounjaro bevalt me goed. Ik vind de kosten ervan ook goed te doen met die 15mg spuit verdeeld over meerdere maanden.
Dees schreef:Dees gebruikt Mounjaro, Suzanne en Jan gebruiken Ozempic.
De 15mg Mounjaro pen heeft 240 tikken (klikken).
Hieronder het schema wat ik volg via Overgewicht Nederland:
[ Afbeelding ]
Achteraf: gezien de mondiale onrust twijfel ik of ik misschien toch liever voor Ozempic had gekozen. Dat komt van een Deens bedrijf (Novo Nordisk). Mounjaro wordt weliswaar in Italië geproduceerd (?), maar Eli Lilly is een Amerikaans bedrijf....
Nou ja, we gaan dus zien hoe het loopt. Het product Mounjaro bevalt me goed. Ik vind de kosten ervan ook goed te doen met die 15mg spuit verdeeld over meerdere maanden.
Koekie73 schreef:Ik vraag me af hoe je een prikpen verdeeld? Ik heb zo'n prikpen met CGRP remmers maandelijks tegen migraine maar dat is gewoon 1 dosering? Of zijn het niet van de voorgevuld pennen?
Als ik Jan lees, is het een zelfde soort pen namelijk.
paddington schreef:fjordjes schreef:Moet je twee dosissen wegspuiten voor je de spuit zet? Bij diabetes spuiten is dat heel gebruikelijk
Bij mij is dat bij Ozempic wel aangeleerd door de praktijk ondersteuner.
Net als bij een insuline spuit om de naalden te checken.
Charaz schreef:Dat klopt niet, enkel bij een nieuwe pen moet dit gedaan worden. Staat ook in de bijsluiter vermeld.
https://www.ema.europa.eu/nl/documents/ ... ion_nl.pdf
vanaf bladzijde 60
Charaz schreef:Dat klopt niet, enkel bij een nieuwe pen moet dit gedaan worden. Staat ook in de bijsluiter vermeld.
https://www.ema.europa.eu/nl/documents/ ... ion_nl.pdf
vanaf bladzijde 60